'Hij is niet blij. Is hij bang dat de onderhandelingen met Ajax spaak lopen?'

    'Hij is niet blij. Is hij bang dat de onderhandelingen met Ajax spaak lopen?'

    maandag 19 februari 2018 om 07:06

    Hugo Borst heeft in de wandelgangen vernomen dat Patrick Kluivert niet blij is met Mino Raiola als zaakwaarnemer van zijn zoon Justin. Dat zou volgens hem de reden kunnen zijn dat de Ajacied nog altijd zijn contract niet heeft verlengd in Amsterdam.

    Raiola staat erom bekend dat hij altijd het maximale uit de onderhandelingen wil halen en het gerucht gaat ook dat Ajax niet blij is met een zaakwaarnemer als Raiola. 'Ik heb begrepen dat Patrick Kluivert niet zo blij is dat Justin onderdak heeft gevonden bij Raiola', schrijft Borst in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

    'Is vader bang dat de onderhandelingen die zijn geopend tussen Ajax en Justin spaak lopen? Raiola onderhandelt keihard en voor je het weet komen de partijen er niet uit en zit Justin te vroeg in het buitenland. Die jongen zou tot de zomer van 2020 bij Ajax moeten spelen. De kinderziekten moeten er in de Eredivisie uit.'

    Borst hoopt dan ook dat Kluivert slim is en nog niet naar het buitenland vertrekt. 'Het is de bedoeling dat hij over een jaar of vier, vijf voor 160 miljoen euro wordt getransfereerd. Naar Spanje, daar heeft hij meer mee dan met Engeland. Dat zei de 18-jarige aanvaller deze week. Het is geen bluf hè, Justin weet het allemaal zeker. Van zijn beroemde zaakwaarnemer zal hij geen tegengas krijgen. Dat is Mino Raiola, een man die louter groot denkt.'

    Lees ookKluivert: 'Ik wil een speler worden die voor 160 miljoen naar Barça of Real gaat'

    Plaats een reactie

    Breezer4u +1338
    maandag 19 februari 2018 om 07:17
    Veel succes met die volgevreten nep Italiaan raiola! Die man is de nagel aan de doodskist van het NL voetbal.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:22
    Weet je het toch...
    Die man moest gewoon verbant worden, wat een mafklapper
    Vind ik leuk
    Sazzz +11167
    maandag 19 februari 2018 om 08:31
    Verbant????
    Vind ik leuk
    BigBoi +2581
    maandag 19 februari 2018 om 09:43
    Ja ingewikkeld als een mummie. Dat snap je toch wel?
    Vind ik leuk
    Pep1964 +271
    maandag 19 februari 2018 om 13:02
    Nee, te ingewikkeld om een mummie te omwikkelen.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3803
    maandag 19 februari 2018 om 07:36
    Tja, ongelofelijk hoeveel voetballers nog met hem in zee gaan.
    Is toch genoeglijk bekend dat Raiola enkel het belang van de B.V. Raiola behartigt. Hoeveel carrières van jonge gasten heeft hij al niet naar de kloten geholpen of tenminste serieus vertraagd omdat hij ze veel te vroeg, en dus zeker niet in het belang van de speler, naar het buitenland heeft laten vertrekken?

    En dat puur zodat hij weer een percentage van de transfersom kon opstrijken.

    Raiola = vragen om ellende als je jonge speler bent.

    Dom dus van Kluivert jr. Je vraagt je ook af naar wie hij luistert.
    Pa of Mino.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    maandag 19 februari 2018 om 09:48
    Elke commerciele BV behartigt haar eigen belangen, uiteraard, letterlijk. Gek he ? zou verboden moeten worden !!!

    Niemand wordt gedwongen om zaken te doen met Raiola.
    Ergo, dat is de verantwoordelijkheid van elke speler omdat te beslissen en men is dus dan ook zelf verantwoordelijk voor de consequenties.

    "Zodat hij weer een percentage" etc etc Dat is elke zaakwaarnemer
    z'n uiteindelijke doel, dat heet commercie.

    Je begrijpt niet wat zaken doen betekent in een keiharde kapitalistische maatschappij, o.a. jouw AOW wordt ook op de geldmarkten bij elkaar gegraaid en bij die praktijken vergeleken is Raiola een padvinder ha ha

    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3803
    maandag 19 februari 2018 om 11:15
    Wat een infantiele reactie vol vooroordelen en verkeerde interpretaties!
    Wat dacht jij toen je wakker werd: laat ik eens volledig onnodig overal op inhakken?

    Ten eerste verwijt ik het Raiola helemaal niet. Ik snap heel goed dat hij alleen aan zichzelf denkt. En ook dat ze dat allemaal doen. Dat is uiteraard hét doel van een zaakwaarnemer.

    Zeker wordt niemand gedwongen om zaken met hem te doen. Als je rustig en goed leest geef ik aan het ongelofelijk te vinden hoeveel voetballers met hem zaken doen en geef ik aan dat het dom is van Kluivert NIET van Raiola.

    Jij weet er helemaal niets van of ik begrijp of niet wat het betekent om zaken te doen in deze maatschappij.

    Haal eens rustig adem nadat je iets leest en lees misschien iets terug voordat je dergelijke reacties geeft.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    maandag 19 februari 2018 om 20:16
    Ha ha eerst ben je negatief over Raiola, je ziet dan zelf wel in dat je onzin uitkraamt en komt er op terug en nu heb ik het verkeerd begrepen ?
    Wat minder drinken jongen en/of nadenken voor je iets schrijft.
    Welkom in onze kapitalistische maatschappij waarvan jij niet zo goed begrijpt hoe dat werkt, we graaien allemaal als we de kans krijgen, een ieder op zijn niveau.
    Jaloezie is echter een menselijk trekje.......
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3803
    maandag 19 februari 2018 om 21:55
    Denk dat jij terug moet naar de basisschool om ‘m eindelijk af te maken...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:46
    Mijn basisschool was een prachtig gebouwtje met een rieten dak, is nu echter afgebroken en er zijn Villa's voor in de plaats gekomen.
    Ik zou er wel wat voor over hebben om nog 1 keer in dat schooltje op houten bankjes te mogen zitten....
    Jouw goede bedoelde advies is dus mijn illusie, maar toch bedankt voor de goede zorgen, je bent een aardige jonge man.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3803
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:56
    Ook dat laatste is weer een aanname.
    Ik ben van ruim voor de wk finales.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    woensdag 21 februari 2018 om 08:48
    Het 1 sluit het ander niet uit.....

    Een aardige oudere jongere...vooruit ...;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13032
    maandag 19 februari 2018 om 19:57
    Nu haal je ons pensioenstelsel en AOW door elkaar. Onze AOW is een omslagstelsel dat gefinancieerd wordt door de werkende man dmv loonheffing. De pensioenpotten worden belegd op de beurzen. En daar zitten idd ook niet al te frisse bedrijven tussen. Met name wapenhandel zijn onze pensioenuitvoerders niet vies van.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    woensdag 21 februari 2018 om 09:18
    Ja, dat is zo.
    Maar die lonen ( loonheffingen ) mbt de AOW moeten wel verdient worden via commerciële bedrijven vaak. Nederland doet zaken met elke schurkenstaat als er wat te halen valt.( of het moet Internationaal verboden zijn )
    Dit zorgt dan weer voor werkgelegenheid in Nederland etc.,
    Iedereen profiteert daar van, dat is wat ik bedoelde.
    Maar als er iemand een wedstrijdje wil fluiten in Saudi Arabië, of een voetbalmakelaar doet goede zaken is het huis te klein. Op naar Rusland jongens, het WK begint bijna, hartstikke leuk ! Ik kan dus niet zo goed tegen die dubbele moraal, jij toch ook niet ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13032
    donderdag 22 februari 2018 om 09:06
    Ik vind dat je het nu wel heel donker inziet. Ik ben het met je eens dat er genoeg schimmige transacties plaatsvinden maar ik denk niet dat je dat over de gehele B.V. Nederland kunt doortrekken. Met name de schimmige portefeuilles van pensioenfondsen zouden ze eens tegen het licht moeten houden. En hoe kun je nou aan de werkende man/vrouw zoals jij en ik uitleggen dat een multinational als Starbucks gewoon met de belastingdienst om de tafel gaat zitten om te praten over hun belastingafdracht. Bedrijven die honderden miljoenen en soms zelf miljarden op jaarbasis binnen harken ook nog een leuke korting te geven op hun belastingafdracht. En dan als drogredenering dat het werkgelegenheid oplevert, terwijl het om brievenbusfirma`s gaat die op papier hun hoofdkantoor in Nederland hebben staan. Ik vind dat echt te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    donderdag 22 februari 2018 om 09:25
    Precies, het is dus handjeklap en koehandel.
    Kijk, ik zie het niet donker, ik kan die realiteit wel aanvaarden of mee leven etc.,
    Het ging uiteindelijk om die makelaar die geheel legaal
    z'n zakken vult en dan die commentaren....rat, ophangen, landverrader etc ha ha
    Dan kan ik het niet laten om even een tegengeluid te laten horen, geheel zinloos waarschijnlijk....
    Het gaat allemaal om geld, een spelerscontract stelt niets meer voor en mensenrechten zijn volkomen uit de mode en ingeruild voor the all mighty dollar...
    Wij aanbidden het geld en offeren daar alles aan op
    ( ons milleu oa ) terwijl het geld ons ten dienste zou moeten staan, een kostbare denkfout.
    Bedankt voor je bijdrage overigens.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13032
    donderdag 22 februari 2018 om 09:53
    Volledig met je eens hoor. Het is vooral huilen met de wolven terwijl het in alle lagen van de samenleving voor komt. Clubs en spelers zetten uiteindelijk allemaal zelf hun handtekening onder het contract. En wat betreft dat aanbidden van geld, blijkbaar komt er iets in mensen los dat als ze eenmaal geld hebben ze alleen maar meer willen. Ik probeer zo snel mogelijk uit deze ratrace te komen. Ik werk vier dagen en wil over een paar jaar terug naar drie om alvast aan m`n pensioen te beginnen ipv te wachten tot mijn 70e of zelfs later. Zorgen dat de hypotheek vrij is, volgend jaar zonnepanelen op het dak en een potje maken waarmee ik het kan uitzingen. Krijg allemaal maar de hik.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    donderdag 22 februari 2018 om 11:22
    Mooi verhaal, er zijn nog mensen die het begrijpen.
    De kunst is feitelijk echt tevreden te zijn met weinig, dan ben je rijk en gelukkig tegelijk.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13032
    donderdag 22 februari 2018 om 20:20
    Ben je bekend met de boeken van Gerhard Normann? O.a. hypotheekvrij en het plakbandpensioen. Niet zaligmakend maar wel boordevol tips en een prima leidraad. Ik zal ook nooit zo minimalistisch leven als hij maar ik kom wel in de buurt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    donderdag 22 februari 2018 om 20:44
    Nee, bedankt voor de tip ! Ik ga het eens lezen.
    Iedereen heeft weer andere voorkeuren, de grote lijn is natuurlijk dat je je niet laat verleiden door de opgeklopte leugen van de commercie en de illusie van status en bezit.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +13032
    donderdag 22 februari 2018 om 21:01
    En dat is dus het hele verhaal in de kern. Sinds ik marketing/communicatie heb gestudeerd is mijn aversie voor reclame alleen maar groter geworden. Wat heb je nou echt nodig in het leven om gelukkig te worden? Het dak en brood is al snel bereikt en daarna begint de ellende. Ik ben er al wel achter dat tijd het kostbaarste is wat je hebt. Die extra dag die ik nu heb is voor mezelf en na school mijn kleine dametjes. Zoals ik al eerder zei, ben ik nog hooguit drie jaar van mijn omgekeerde werkweek verwijderd. Daar kan ik me nu al op verheugen. Nu is dat op m'n vrije dag met een bak koffie naar buiten staren naar het gestresste verkeer.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:04
    Met raiola als zaakwaarnemer kan je beter meteen stoppen met voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 07:51
    Als ik Ajax was liet ik hem banken tot er getekend was! Schijnbaar wil hij niet bij Ajax blijven anders had hij allang getekend
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    donderdag 22 februari 2018 om 21:17
    Het is het spel dat je speelt om een goed contract binnen te slepen, niet meer en niet minder, Kluivert blijft dus gewoon maar met een beter contract.
    Zo ging het en zo gaat het, altijd.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    maandag 19 februari 2018 om 08:15
    Wie is Patje z'n zaakwaarnemer? Raiola. Dus wederom lulkoek. Als Shane het ooit mocht reddan, dan is Mino ook zijn belangenbehartiger
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:49
    Lul koek inderdaad!!! Sigi lens en rob Jansen zeggen die jouw niks? Want Hugo praat poep maar jij nog meer!
    Vind ik leuk
    peinke +1746
    maandag 19 februari 2018 om 08:18
    Ja, weer een berichtje over De Kluivertjes! Goed gedaan VZ!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 08:32
    Als speler heb je bij zo'n zaakwaarnemer niets in te brengen. Waar hij het meeste opstrijkt, ga jij naar toe.Je hebt je lot verbonden aan iemand die we in een ander verband ook weleens pooier noemen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    maandag 19 februari 2018 om 08:43
    Grappig.. papa Patrick wist niet hoe snel hij destijds uit Amsterdam wegmoest..

    Enig verschil was wel een belangrijk puntertje. Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 19 februari 2018 om 09:14
    Hmmmm... enige verschil?

    En die speelde al vanaf 1994 in Ajax 1.. dat is 3jaar eredivisie ervaring.. met het winnen van 2lands titels.. een CL.. (met een groot aandeel) winnen van de wereld beker. Het winnen van de Europese supercup.. en belangrijk zijn voor oranje?

    Dus het enige verschil......?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    maandag 19 februari 2018 om 09:33
    He verschil is inderdaad wat groter.. Nog meer reden voor zoonlief om bij Ajax bij te tekenen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 19 februari 2018 om 09:40
    Precies.. die moet eigenlijk nog niet eens denken aan.. buiten.. en al helemaal niet aan land!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    maandag 19 februari 2018 om 09:42
    Het is wel een groot talent. Ik hoop dat Raiola ook inziet dat blijven bij Ajax het beste is. Niet dat hij en Overmars straks rollend ovdr straat gaan..
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 19 februari 2018 om 09:45
    Hmmm... deze man ziet alleen maar euro's die is er niet voor de spelers.. want ga eens na welke Nederlandse voetballen onder zijn hoede is goed terecht gekomen na dat ze Nederland... ?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    maandag 19 februari 2018 om 10:03
    Helaas zijn Zlatan en Pogba geen NL-ers..

    Bouy en Kishna wel. Hun loopbaan verloopt niet geweldig.

    De bankrekening van Raiola zelf laat wel een flinke groeicurve zien..
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 19 februari 2018 om 10:12
    Jaa klopt daarom was de nadruk ook echt op Nederlanders.. want er is nog geen 1 goed terecht gekomen. Deels duur hunzelf maar ook door hem.. want wat je zegt zijn bankrekening pelt uit van de euro's en dollars..
    Vind ik leuk
    Johan.l +4278
    maandag 19 februari 2018 om 09:07
    Kom kom, je hebt een vader die alle ins en outs kent en je vraagt hem niet om advies, geloof jij het? Dat is wel heel dom
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 09:54
    Als je Raiola als zaakwaarnemer neemt heb je jezelf ook ergens gek laten maken. Door veel knaken of mooie verhalen, maar je hebt je laten opnaaien. Die geldmachine denkt echt niet aan de carriere van de speler.
    Vind ik leuk
    rik1958 +358
    maandag 19 februari 2018 om 10:17
    die ex-pizzabakker gaat alleen voor het grote geld dat hij zelf verdiend, dat spelers daar het dupe van worden interesseert hem niet zoveel
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:56
    Justin moet slim zijn en zich inderdaad verder ontwikkelen voordat hij die grote stap maakt. En voor mij is Raiola een grote clown.
    Vind ik leuk
    Mari +5068
    maandag 19 februari 2018 om 11:39
    Rioola heeft schijt aan alles. Hij denkt voor zijn cliënt en natuurlijk voor zichzelf alleen aan geld. Ik kan het begrijpen. Aan de cliënt of je voor korte termijnsucces gaat op financieel gebied of voor lange termijn succes.
    Dit laatste houdt in; meer geld, meer status, en dit allebei over langere tijd
    Vind ik leuk
    johan2602 +58
    maandag 19 februari 2018 om 12:19
    Justin wil de tweede Drente worden ...die heeft nooit meer wat betekent in de voetballerij en is 29 jaar nu denk Ik?? Maar voetbalt al lang niet meer ...
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 19 februari 2018 om 15:32
    Zou Kluivert nog een maand geven on het contract te verlengen en zo niet jammer dan en spelen doe je dan maar ergens anders. Raiola heeft al zoveel carrières om zeep geholpen door spelers te vroeg naar het buitenland te brengen. Groot talent of niet je laten ringeloren door die vetzak van een pizzabakker zal Overmars moeten voorkomen, Raiola wil dingen in het contract hebben die jij als club niet kunt verantwoorden. Neem de Pogba deal maar als voorbeeld, Raiola streek daarbij ruim de helft van de transfersom op.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:56
    Daar kunnen de UEFA en/of de FIFA toch wel iets aan doen. Verbied die patserige pizzabakker gewoon z'n werk als zakkenvuller te doen.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3423
    maandag 19 februari 2018 om 19:18
    Goed voor de Ping Ping, slecht voor de carriere...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Hij is niet blij. Is hij bang dat de onderhandelingen met Ajax spaak lopen?'