AZ-parel nu al 'enorm belangrijk voor dit elftal': Daar kun je van genieten

    AZ-parel nu al 'enorm belangrijk voor dit elftal': "Daar kun je van genieten"

    maandag 19 februari 2018 om 10:30

    Guus Til is een van de drijvende krachten achter het uitstekende seizoen dat AZ beleeft. De pas twintigjarige middenvelder ontbrak nog tegen VVV-Venlo (0-0), maar was in de uitwedstrijd tegen NAC Breda (1-3 winst) van de partij. 

    De medische staf van de Alkmaarders had er alles aan gedaan om Til op tijd fit te krijgen, tot tevredenheid van trainer John van den Brom. "Guus is in relatief korte periode enorm belangrijk geworden voor dit elftal. Het is niet alleen zijn diepgang, ook het druk zetten, de omschakeling. Daar kun je van genieten", vertelt Van den Brom aan De Telegraaf.

    Ook poeggenoot Pantelis Hatzidiakos ziet Til graag spelen. "Guus is een speler die diepte brengt en heel veel loopt. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen is hij continu bezig om ruimtes te maken", aldus de geboren Griek, die zich realiseert hoe belangrijk die eigenschap is in het hedendaagse topvoetbal. "Als je ziet hoe Manchester City negentig minuten volle bak kan blijven gaan, blijft lopen… Dat is een voorbeeld van hoe wij het bij AZ graag willen en wat vaak terugkomt in onze besprekingen." 

    Poll

    Eindigt AZ hoger dan plek drie?

    (882 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    Ze worden 3e, maar hebben wel een grote kans om de beker te winnen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:35
    Ze zijn gewoon de favoriet voor de beker, feyenoord en psv allebei niks.. Ajax word 2 x kampioen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:04
    Dat is knap.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:35
    Parel vind ik wat overdreven want het is gewoon een hard werkende box to box speler maar wel een prima speler voor Az.

    Stengs en Wijndal vind ik grotere talenten bij Az
    Vind ik leuk
    2cents +47547
    maandag 19 februari 2018 om 10:52
    Wijndal wordt hier steevast genoemd, maar waarom speelt hij Ouwejan nog niet uit de basis?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 10:56
    Omdat hij nog jong is en Van De Brom vertrouwen heeft in Ouwejan lijkt me.Ik heb zelf meer vertrouwen in Wijndal maar ik heb het niet voor het zeggen bij Az :p en dat is maar goed ook haha
    Vind ik leuk
    2cents +47547
    maandag 19 februari 2018 om 11:00
    Anders deden ze nu al mee voor de titel?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:29
    Wie weet ;)
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1248
    maandag 19 februari 2018 om 11:22
    Wijndal is te flegmatiek nog. Ouwejan doet zijn taken maar meer ook niet. Is wel heel betrouwbaar. Haalt altijd een 6.5. Heeft een goede trap en sinds idrissi er is (mega goede klik) komt hij meer naar voren.
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2468
    woensdag 21 februari 2018 om 23:40
    Wijndal word ook alweer veelste snel geroemd. Is echt (nog) niet beter dan Ouwejan.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2554
    maandag 19 februari 2018 om 10:36
    Ik ben wel een beetje jaloers op al die talenten bij AZ. Bij Utrecht hebben we er de afgelopen jaren ook een hoop gehad, maar dit seizoen zit er niet echt iets bij in Jong Utrecht (misschien Venema). Erg mooi om te zien dat er weer een paar Nederlandse pareltjes opstaan. Leuke speler die Til!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9244
    maandag 19 februari 2018 om 10:43
    Ik ben echt benieuwd of Koeman zulke jongens de kans gaat geven of dat hij gewoon weer op dezelfde voet verder gaat als zijn voorgangers..
    Vind ik leuk
    mexicano +612
    maandag 19 februari 2018 om 10:57
    Voorlopig maakt het toch niets uit. Al worden er jupiler league spelers of 6de klassers opgeroepen, we spelen toch nergens voor.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9244
    maandag 19 februari 2018 om 11:02
    In oktober wel weer.. Dan moet je voor die tijd wel wat spelers uitproberen imo, vers bloed erin want de andere spelers hebben gewoon verzaakt..
    Vind ik leuk
    Bdog +4773
    maandag 19 februari 2018 om 10:46
    Ook deze jongen zal wel (te) snel vertrekken uit de Nederlandse competitie, wat dat betreft is het net 1 grote duiventil.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 11:29
    Te snel vertrekken lijkt mij niet echt een verkeerd iets. De club die je dan bewust uitkiest lijkt mij van groter belang. zo een Sandler bijvoorbeeld, leuke speler, maar heeft die nou echt wat te zoeken bij MC. die zal denk ik eerst weer verhuurd worden aan een championship club en dat zou zonde zijn. vanuit AZ zou een stap richting de subtop van de premier league of primera division een mooie vervolg stap zijn voor een Til. En natuurlijk uiteraard een stap naar AJAX of PSV.
    Vind ik leuk
    rinirat +1535
    maandag 19 februari 2018 om 11:11
    Wat is er ineens byzonder aan AZ kan helemaal niets tegen de top 3.
    Onder druk verliezen ze gewoon.
    Die Til is een aardige voetballer,maar er zit bij AZ veel net niet.
    Anders hadden ze wel ergens anders gespeeld.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3722
    maandag 19 februari 2018 om 13:58
    Ik heb net nog even gekeken, maar AZ staat in de Top 3.

    Bovendien is de logica in je posting heel komisch. Ik heb
    er in ieder geval erg om gelachen.

    Er staan overigens wel een paar (kleine) stijlfoutjes in.
    Vind ik leuk
    JapAZ +438
    maandag 19 februari 2018 om 16:18
    "AZ Kan helemaal niks tegen de top 3"
    PSV in eigen huis weggespeeld, thuis tegen Ajax verloren door een onterechte penalty. We spelen mooi voetbal, alleen nog niet zeer effectief.
    Bovendien, weer die arrogante jodenhouding, Alles buiten de top 3 heeft geen kwaliteit, anders hadden ze wel bij ons gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    AlbS +253
    maandag 19 februari 2018 om 11:42
    Leuk voor dit AZ. Maaaaarrrr...nu ook nog leren winnen van onze z.g. Top 3. Maar eigenlijk mag je dat niet verwachten. Ajax 80 Milj begroting, PSV 70 Milj. Fey, geen idee maar ik dacht iets van 60? Kijk en een dubbeltje gaat nooit een kwartje worden. Dus straks staan die clubs weer op de stoep.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1248
    maandag 19 februari 2018 om 11:51
    Die clubs mogen op de stoep staan maar ze moeten wel betalen;) bijna alle selectiespelers hebben een langlopend contract. En voor Luckassen en Haps die 1 jaar contract hadden werd 6 en 5 miljoen betaald
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    pinkelman +3828
    maandag 19 februari 2018 om 15:03
    Guus is slechts een van de vele AZ producten.
    Volgend seizoen Stengs en Boadu.
    Geloof mij dat Brands en Gebrands jaloers naar hun oude clubje zitten te kijken, onder Eenhoorn en Huiberts is het alleen maar beter gegaan.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1410
    maandag 19 februari 2018 om 15:55
    Wat ik zo mooi vindt is dat het nuchtere jongens zijn zonder diva gedrag, DAT is wat het NL voetbal nodig heeft. Zoals ik al in een andere post zei, als ze dit team bij elkaar kunnen houden en volgend seizoen Stengs en Boadu erbij en misschien Wijndal zouden we zomaar weer kampioen kunnen worden.

    PS; Vlaar moet sowieso met pensioen gaan, hij is belangrijk geweest vorig seizoen maar de koek is nu op. BEDANKT RON.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ-parel nu al 'enorm belangrijk voor dit elftal': "Daar kun je van genieten"