Ajax dwingt PEC op de knieën: Dat is ook de klasse van een ploeg als Ajax

    Ajax dwingt PEC op de knieën: "Dat is ook de klasse van een ploeg als Ajax"

    maandag 19 februari 2018 om 15:18

    Ajax won zondagmiddag bij PEC Zwolle en daar heeft John van 't Schip, trainer van de subtopper, wel vrede mee. De nummer twee van de Eredivisie was simpelweg te goed, aldus Van 't Schip. 

    Ondanks dat het tot de laatste minuut spannend bleef, boekte Ajax een verdiende 0-1 zege. "Ik kan wel leven met de nederlaag. Ajax was een maatje te groot, we hebben ons eigen spel niet kunnen spelen", zegt Van 't Schip tegen FOX Sports

    "We liepen achter de feiten aan en dat is ook de klasse van een ploeg als Ajax. We hebben helaas niet kunnen doen wat we wilden doen", aldus de PEC-trainer. Met nog tien wedstrijden te gaan staan de Zwollenaren op een verdienstelijke zesde plek. "De doelstelling is om bij de eerste zeven te eindigen en we gaan er wel vanuit dat dat lukt."

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 15:22
    Als we onze kansen hadden afgemaakt was het zo 0-5 of 0-6 geworden, maarja als, als
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:23
    Met dank aan de KNVB ..
    Vind ik leuk
    zwollie +6469
    maandag 19 februari 2018 om 15:25
    Zeer goede reactie . Ga zo door.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:26
    Gewoon de feiten.
    Vind ik leuk
    Nouwske +2004
    maandag 19 februari 2018 om 15:29
    Zeker, maar geen enkele scheidsrechter durft Ajax een terechte penalty te geven in de 5de minuut.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 15:30
    Daar heb je de opper-calimero weer ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Geef dan toe dat Huntelaar telkens wegkomt met ellebogen uitdelen. Vreselijk horse is het.
    Vind ik leuk
    Mallerd +1669
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Elke keer als ik door een topic scroll en jouw naam zie staan dan verwacht ik een hoop onzin, maar toch weet je me elke keer weer te verbazen.
    Vind ik leuk
    alffie +1528
    maandag 19 februari 2018 om 15:37
    Het wel elke keer weer lachen met hem ;)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:39
    En dan klagen ze dat Psv topic's vol met Ajax reactie's staan xD
    Vind ik leuk
    pico323 +5059
    maandag 19 februari 2018 om 15:41
    Die jongen leeft om Ajax topics te bashen. En altijd maar in de zielige rol kruien.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:49
    Ik weet het ;) hey maar ik vroeg me af he? Jij bent Vitesse supporter toch? Want ik zie je ook altijd voor Ajax juichen :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18221
    maandag 19 februari 2018 om 15:41
    Is ook een gave.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:45
    Maar dat van Lozano was natuurlijk onterecht?
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    maandag 19 februari 2018 om 19:30
    Kijk eens naar hè eigen spits. De grootste huilebalk en irritante spits die er is. Over horse gesproken. Dit had meneer de jong of PSV moeten gebeuren, was de wereld te klein.

    Wordt er mannelijk gefloten is het weer niet gied.

    Stelletje calimero’s
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:33
    Het woord calimero gaan eruit als zoete broodjes ja daar is die weer.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Als Ajax meteen haar kansen had afgemaakt, had het op het moment van een eventuele rode kaart van Huntelaar al 0-3 gestaan. Ook dan had Ajax dus gewoon gewonnen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:35
    Ja dan nog staat het nog gelijk dus wel degelijk invloed op de stand van de competitie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:40
    OK, vooruit, als Ajax straks kampioen wordt, ligt het niet aan het dramatische angtsvoetbal van PSV, ook niet aan het aanvallende voetbal van Ajax, maar aan de KNVB.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:18
    Uw analyse klopt niet. Cocu speelt 4-3-3 en haalt het maximale uit z’n team. Oranje 2014 5-3-2 werd 3e, een wereldprestatie met dat materiaal, Duitsland 1e, logisch. Als Ajax met dit budget en materiaal 1e wordt is dat logisch, PSV is wereldprestatie. Cocu speelt vanuit organisatie op aanval de tegenstander kapot, precies wat ten Hag gisteren deed, kopieerde.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    maandag 19 februari 2018 om 19:32
    Huh??? Ajax kopieer PSV?

    Moet niet gekker worden.

    Dit slaat kant nog wal
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    maandag 19 februari 2018 om 18:16
    Het was in de derde of vierde minuut?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:26
    Hahahahaahahahahahaaha
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:28
    Als Blom zijn werk had gedaan had Ajax misschien wel verloren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:40
    Natuurlijk...
    Vind ik leuk
    035 +3208
    maandag 19 februari 2018 om 15:47
    Blom heeft zijn werk ook gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:26
    Ik snap wat je hiermee bedoelt 035: in achterkamertje besproken dat Ajax hoe dan ook (in het belang van een spannende competitie) hoe dan ook met 3 punten het veld af moet.
    Vind ik leuk
    035 +3208
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:06
    Ik denk dat je mij verkeerd interpreteert. Hij heeft gedaan wat hij vond te moeten doen. Niks achterkamertje. Er zijn 2 meningen over Blom en Higler.
    A. Terecht.
    B. Niet terecht.

    Het hangt er maar net af voor welke club je bent.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:52
    Toen Suares zijn tanden in de hals van Bakal zette deed de scheidsrechter ook niet maar volgens jou vond hij dat hij toen deed wat hij moest doen: niets.
    Resumerend:
    A: Huntelaar had rood moeten krijgen;
    B: Huntelaar had rood moeten krijgen.

    Het hangt er maar vanaf hoe objectief je bent.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    maandag 19 februari 2018 om 19:33
    Precies een penalty en Ajax had met grotere cijfers gewonnen. Sterker had die 2 penalty’s gegeven en een rode kaart van mochtar voor natrappen.

    Oh nee, het was Veltman die iemand een kaart aannnaait
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:30
    Daar geef je toch geen penalty voor want als je dat doet, dan moet je het voor iedere duw- en trekaktie doen. Gelijke monikken, gelijke kappen. Dus Lozano rood = Huntelaar rood.

    Het feit dat dit breed uitgemeten wordt, niet alleen hier, maar ook bij de NOS, in de sportkranten (AD, Volkskrant) en dat zelfs FOX beelden uitzendt zegt al genoeg dat dit zaakje riekt.

    Neemt niet weg voor mij, dat ik hoop dat Ajax zondag nog maar op 2 punten staat van Ajax. Bijna iedereen is gebaat bij een spannende competitie.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:22
    Daar ben ik het niet mee eens. Dat zijn de regelsdat het vaker gebeurt is nog geen reden. Er gebeuren wel vaker dingen, die de ene keer bestraft worden en de andere keer niet. Handsbal is ook zo ding.

    Verder een vraag, dus de penalty van ADO was er geen 1, voor vasthouden en shirtje trekken in de 16, want het gebeurt vaker en die was niet eens in scoringspositie? Dan zeg ik op mijn beurt, iedereen mag je vasthouden in de 16 , want dat mag volgens jou?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1862
    maandag 19 februari 2018 om 15:36
    0-5 of 0-6 *
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:37
    Ja dat is waar :p maar ik noem Ajax als 1e maar ik pas het ff aan
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:26
    moet dat niet zijn Blom dwingt PEC op de knieën !!!!!! Jack Daniels
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:31
    Nope, de paal en de lat redde Pec wel een aantal keer
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 16:44
    PEC heeft bij name van haar trainer, aanvoerder en beste man van het veld Sandler al aangeven dat Ajax veel en veel beter was, dus waar jij die onzin vandaan haalt?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:59
    mokerslag. Degraaf
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    maandag 19 februari 2018 om 18:15
    Ja, als de laatste gespeelde bal ietsjes lager is dan is het 1-1.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:23
    Matavz kreeg 5 wedstrijden schorsing. Let op de beelden. De scheids kijkt en fluit daarvoor. En toch krijgt Matavz wel 5 wedstrijden. En Huntelaar niks.
    https://twitter.com/FOXSportsnl/status/955007683110858752?s=09

    Het gaat dus om de scheids. Hij heeft dit waargenomen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 19 februari 2018 om 15:58
    Als dat echt zo is dan meten ze met 2 maten.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2937
    maandag 19 februari 2018 om 15:23
    Zou toch een knappe prestatie zijn! Zwolle heeft met Saymak, Mohktar, Sandler echt een paar hele goede voetballers.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:25
    KNVB wilt Ajax kampioen hebben. Des te meer trotser als wij de schaal in handen hebben. Forza PSV niemand krijg ons klein ook niet de KNVB.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Laliga +1694
    maandag 19 februari 2018 om 15:27
    Dit is wel heel erg kinderachtig..
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Wat heeft Fora ermee te maken?
    Vind ik leuk
    Florian1987 +7170
    maandag 19 februari 2018 om 15:50
    Het begint steeds sneuer te worden met dat soort figuren!
    Vind ik leuk
    zwollie +6469
    maandag 19 februari 2018 om 16:26
    Hoop dat je ooit volwassen zult worden, maar denk het niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:42
    Jullie zijn al klein.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:33
    Des te meer trotser? Of jij bent een jaartje of 12, of zwakbegaafd..
    Vind ik leuk
    fritsie +449
    maandag 19 februari 2018 om 18:53
    Lekker puh!?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:27
    Horse paard Huntelaar komt wel vaker goed weg recidivist mag alles in de ED. Had al vaker rood moeten krijgen maar mag ongestraft alles doen de horse.
    Vind ik leuk
    Nouwske +2004
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Hiep hiep hoera
    Caaaaaaliiiimeroooo
    En dan voor een club zijn die structureel vaker de scheids mee heeft :')
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Net als de Jong, wat laten jullie je kennen, hahahaha
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    maandag 19 februari 2018 om 16:13
    Hilarisch.... comedy capers aflevering met Bien in de hoofdrol....xD
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Met elke reactie maakt hij zich steeds belachelijker, dat heeft hij niet eens in de gaten Jens. Pure frustratie die er nu uitkomt, de angst zit er goed in. Dan moeten ze nog naar de Kuip, AZ en komt Ajax nog op bezoek.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Daarom zijn ze zenuwachtig aan het worden....het ligt nog helemaal open....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 19 februari 2018 om 15:32
    Hahaha jaloezie! XD
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:33
    Wes maar blij met de Ajaxbond..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18221
    maandag 19 februari 2018 om 15:43
    Je weet dat horse en paard hetzelfde is?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:47
    Ja so what.
    Vind ik leuk
    035 +3208
    maandag 19 februari 2018 om 15:59
    Maak je niet zo druk Bien.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14455
    maandag 19 februari 2018 om 16:49
    Dat je een beetje dom lult.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:17
    Volgens mij zit jij aan de Horse Bien ;)
    Vind ik leuk
    14forever +7966
    maandag 19 februari 2018 om 16:54
    Bla bla bla
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:06
    Zuivere pingel voor Heerenveen......
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    maandag 19 februari 2018 om 15:29
    Zwolle doet het gewoon belachelijk goed met die begroting..
    Staan hoog en spelen ook nog eens erg leuk voetbal, chapeau !
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    maandag 19 februari 2018 om 18:20
    In Rondo lieten ze nog een grafiekje zien met het verschil tussen begroting en plek op de ranglijst. Ook bravo voor VVV en Excelsior.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 19 februari 2018 om 15:31
    Wat hebben we een kwaliteit in de selectie! Fantastisch! WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:36
    Fijn dat men ook klasseverschil durft te erkennen elke keer die onzin over pech en velden wat te wensen overlaat!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78313
    maandag 19 februari 2018 om 15:36
    Tegen ons konden jullie ook je eigen spel niet spelen.

    4-0 :p
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 19 februari 2018 om 15:38
    Dus feitelijk is ADO beter dan Ajax? :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78313
    maandag 19 februari 2018 om 16:28
    Dat zegt helemaal niks. Wij kunnen verliezen van jullie maar winnen is ook mogelijk. Twente, Heracles en Utrecht kunnen het ook. Dus waarom wij niet? ;)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 19 februari 2018 om 16:46
    Haha ik zeg ook niet van niet hoor, was maar aan het dollen :p
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +879
    maandag 19 februari 2018 om 15:37
    Dat was toch al logisch en van tevoren te zien? De aanpassingen die van het Schip deed waren geen verbeteringen voor hun spel. Ik heb de indruk dat hij de handdoek al voor die tijd gegooid had en niet dik wilde verliezen. En dat is hem gelukt. Kbap hoor John.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1162
    maandag 19 februari 2018 om 15:47
    Viel mij ook op. Een behoudende tactiek tegen Ajax werkt vaak averechts. Ajax is juist te pakken door strijd te leveren en door druk te zetten. Zwolle liep vanaf het begin achteruit.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    maandag 19 februari 2018 om 16:01
    johnny zit volgend jaar bij Ajax. Dat durf ik rustig te stellen. Zou win win situatie voor beide zijn. En die verstaan ze in Amsterdam ook.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 16:10
    Ze winnen een potje met 0-1 dus daar mogen best 93 topics over gemaakt worden....
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    maandag 19 februari 2018 om 16:14
    Er komen er nog een paar.... alles op alles zetten om jou je dag door te komen... zonder Ajax topics voel jij je namelijk eenzaam en leeg.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 16:17
    Leeg is onmogelijk ik heb al weer vanalles op vandaag
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    maandag 19 februari 2018 om 16:19
    Drank en eten vult je maag en blaas.... de leegte die jij hebt zonder Ajax topics.... je kan het ook anders beschrijven.... die heb jij nodig die topics om je dagelijkse gesprek te zoeken op de site.... anders moet jij tegen de muren praten....xD
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 16:21
    De muren zeiken in ieder geval niet zo erg dan menig forumlid hier op vp als ik een keer mijn mening geef
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    maandag 19 februari 2018 om 16:23
    Moet je maar wat aardiger tegen o.a. je maat Bluf zijn....xD
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 16:25
    Haha ja nog ff
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 20:03
    Ben b-tje teleurgesteld in je Stratum, moest dit slippertje nou net tegen H'veen gedaan worden, je weet hoe moeilijk dat voor me is...

    Kan iemand me nog vertellen waarom de ene elleboog een rode kaart en de andere niet?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 22:22
    Nee dat kan uiteraard niemand.... Ja ik zou het wel kunnen maar dan krijg je weer de welbekende vrienden van me die er bovenop vliegen.....
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:22
    Idiote beslissingen van de scheids horen er ook bij he.
    Maar ik zou graag zien dat beslissingen meer voorspelbaar waren.
    Nu lijkt het erop dat Ajax in de race gehouden moet worden met PSV.
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +795
    maandag 19 februari 2018 om 16:57
    Uhmm effe denken!.. ‘t Schip is dat geen ras ajaksiet? Dan snap ik zijn commentaar
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 17:21
    PEC speelt vaak harstikke leuk, maar het is geen grote club.
    In grote wedstrijden dan valt het vertrouwen in eigen kunnen weg.
    Ze gingen nu pas voetballen na de goal.
    Vind ik leuk
    James655 +636
    maandag 19 februari 2018 om 17:50
    Ik hoop je binnen niet al te lange tijd bij de Ajax hoofdmacht op de bank te zien, Johnny.
    Genoten heb ik van deze rechtsbuiten, samen met Marco van Basten en Frank Rijkaard symbolisch voor de elegantie van het Ajax-voetbal in die tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:23
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    maandag 19 februari 2018 om 19:39
    Poeh poeh jij durft..
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:24
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    pim4ever +556
    maandag 19 februari 2018 om 20:11
    Ik heb je maar weer gemeld, hopelijk is de moderator slim genoeg om je definitief te bannen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:26