Update: Bazoer, Bruma en Verhaegh hebben na verrassend vertrek nieuwe trainer

    Update: Bazoer, Bruma en Verhaegh hebben na verrassend vertrek nieuwe trainer

    dinsdag 20 februari 2018 om 12:40

    Martin Schmidt werd vijf maanden geleden aangesteld als opvolger van Andries Jonker bij VfL Wolfsburg, maar is maandag alweer opgestapt. Daarmee laat hij de club van Jeffrey Bruma, Riechedly Bazoer en Paul Verhaegh verbaasd achter.

    Schmidt houdt het twee dagen na de nederlaag tegen Bayern München (1-2) voor gezien. "We waren er intern van overtuigd dat we deze situatie samen konden keren", laat algemeen directeur Tim Schumacher in een verklaring op de clubsite weten. "Het bericht van Martin kwam plotseling en onverwacht, zeker omdat het we het niet helemaal met zijn argumentatie eens zijn."

    Ook technisch directeur Olaf Rebbe is verrast door het vertrek van Schmidt. "Hij wil de weg vrijmaken en er zo voor zorgen dat Wolfsburg zich handhaaft, maar wij hadden dat graag met hem bereikt. We konden hem echter niet meer op andere gedachten brengen. Dat moeten we respecteren, maar het stelt me wel teleur, ook omdat hij onze Wunschtrainer voor Wolfsburg was."

    Schmidt nam het stokje in september over van de ontslagen Andries Jonker, die sinds februari 2017 aan het roer had gestaan. Schmidt kon Wolfsburg niet wegkrijgen uit de degradatiezone. De ploeg staat momenteel veertiende in de Bundesliga. Daar staat het één punt boven de plek die play-offs zou betekenen en zeven punten boven de rechtstreekse degradatieplek.

    Update 20/2 12.40: VfL Wolfsburg heeft Bruno Labbadia aangesteld als opvolger van de opgestapte Martin Schmidt. De trainer heeft een contract tot medio 2019 getekend bij de club. Labbadia was voor het laatst werkzaam bij Hamburger SV in 2016. 

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 18:57
    Dat is wel iets voor De Boer! De boel dichtspijkeren en zeggen dat je hoog druk zet :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:49
    Vergeet vooral het tikkie terug niet, opbouwen noemen ze dat :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:51
    Frank noemde dat dominant en controle hebben :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:55
    Haha ik noem het achteruit lopen :p. Maar toch 4 titels.
    Kampioen van de armoede
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:56
    Dat zeker, kijk met hoe weinig punten
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:58
    Armoede troef pik :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:03
    Haha idd... al zouden we kampioen Worden met Frank dit jaar zou ik er nog niet voor kiezen als het voetbal het zelfde als toen zou zijn.

    Ik ergerde de echt kapot aan dat voetbal toen man gvd
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:06
    Haha niks aan toe te voegen maat..
    Ik durfde soms niet eens te kijken :p
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:11
    Alleen maar ergernis en met de hakken over de sloot winnen :p ik mis Bosz wel man
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:12
    Ja ik ook wel man, al vond ik ajax tegen zwolle echt heel goed spelen.
    Was weer eens genieten van mooie aanvallen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:14
    Dat ben ik met je eens, Ten Hag moet wel de tijd krijgen en het was gelukkig beter dan de wedstrijden ervoor
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:17
    Ja maar daar waren wij het toch al over eens?. Ik denk dat ten hag
    Ons nog wel is kan gaan verrassen. Is geen prutser
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1968
    maandag 19 februari 2018 om 20:29
    het spel nu is ook om te schamen
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:35
    Tegen Pec was het wel aardig en we creëerde aardig wat kansen
    Vind ik leuk
    ajax1973 +1968
    maandag 19 februari 2018 om 20:53
    mag het eindelijk eens maar aardig is nog niet goed
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10419
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:54
    Voetbal begint bij een goede verdediging. Vandaaruit ga je opbouwen... snap weinig van jou commentaar! Alleen een liefhebber waarschijnlijk? Je kunt pas goed voetbal met goed materiaal... en dat hebben we niet dus wat Frank deed was prima. Niet om aan te gluren maar wel met goed resultaat en dat is precies wat psv ook doet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:09
    Inderdaad dé kans voor Frank de Boer. Tegen zo'n grote club kan hij echt geen nee zeggen, als ze hem überhaupt willen
    Vind ik leuk
    Mike123 +349
    maandag 19 februari 2018 om 19:16
    Meteen ook de redding voor Bazoer? Mocht Frank komen dan!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8647
    maandag 19 februari 2018 om 19:41
    Kun je nagaan wat voor een puinhoop Jonker daar had achter gelaten..
    Vind ik leuk
    Tim +3383
    maandag 19 februari 2018 om 20:04
    Zullen we de titel even verbeteren naar *Wunschtrainer Voetbalprimeur???
    Vind ik leuk
    Vak-DD +10941
    dinsdag 20 februari 2018 om 05:26
    Vreemde actie van deze trainer, daar scoor je geen punten mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:58
    Echte Bundesliga-spits vroeger die Labbadia!
    Vind ik leuk
    RtdDub +8547
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:02
    Mijn hemel. Labbadia
    En dan nog tot 2019 ook.
    Dat wordt weer tegen degradatie knokken voor die 3
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Bazoer, Bruma en Verhaegh hebben na verrassend vertrek nieuwe trainer