Verbijsterde Bruggink hekelt FC Utrecht-beslissing: 'Gek geworden'

    Verbijsterde Bruggink hekelt FC Utrecht-beslissing: 'Gek geworden'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 14:10di 20-02-2018 om 14:10

    Arnold Bruggink vindt het bezopen dat FC Utrecht een elftal voor spelertjes onder acht jaar in het leven heeft geroepen. De Eredivisie-club maakte dat nieuws maandag bekend. 

    De reactie van FOX Sports-analist Bruggink op Twitter laat weinig aan de verbeelding over. 'Ja natuurlijk, wanneer begint er iemand met een onder 7', stuurde hij de wereld in, met de hashtag 'gek geworden'. 

    Utrecht meldde maandag dat het nieuwe Onder 8-team FC Utrecht komend seizoen debuteert in de regionale Onder 9-competitie spelen. "We beschouwen het als een voordeel dat we jeugdig talent uit de regio in een eerder stadium kunnen binden. We zijn ervan overtuigd hierdoor het niveau van de Academie uiteindelijk naar een nog hoger niveau door te ontwikkelen", aldus directeur voetbalzaken Jordy Zuidam in een toelichting

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Poll

    Eens met Bruggink?

    (885 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19066
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:12
    Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met opleiden toch;)
    Vind ik leuk
    14forever +8716
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:13
    Elke amateurclub heeft toch een f elftal, dat is vanaf 6 jaar..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4776
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:17
    Dat is niet te vergelijken. Een amateur club heeft ook drie á vier keer zoveel senioren elftallen dan de betaalde clubs.
    Ik weet alleen dat vroeger (ik praat over de jaren "80) mijn neefje bij Vosta Enschede zat en geregeld uitgenodigd werd voor de Twentse selectie.
    Van daaruit gingen de besten naar de jeugd van FcTwente.
    Ik geloof pas vanaf 16 jaar maar zeker weet ik het niet.
    Tegenwoordig hebben ze wel veel jongere elftallen maar hoe oud weet ik niet.
    Helaas zat hij er niet bij
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    2cents +57874
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:19
    Precies. Ajax heeft ook een o8 en een club als Feyenoord volgens mij ook. Zo zullen er meer profclubs zijn.

    Bruggink vergeet zich te informeren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:14
    Bruggink, de lomperd heeft alleen maar voor hele kleine clubjes gespeeld.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4776
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:19
    Ach ja? Is jouw club dab Barca of Bayern of zoiets? Want minder kan niet als jij het over kleine clubjes hebt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:21
    PSV en Hannover 96 zijn hele kleine clubjes? Jou hoeven we dus ook niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:23
    Nog kleiner dan klein.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:14
    Hoe eerder talent goed begeleid wordt, hoe eerder talent goed tot zijn recht komt. Lijkt mij vrij logisch.

    Daarnaast is het nog altijd de keuze van de jeugdspeler en (voornamelijk) zijn ouders.
    Waar bemoeit Bruggink zich mee.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2715
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:18
    Volgens mij is een onder-8 elftal helemaal niets nieuws
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:18
    Waar loopt die Bruggink zich nou druk over te maken?
    Dat elftal bij van Boetius, Bruma, Rekik, Achahbar, Ake, Vilhena en nog een paar speelden toch al van hun 7de met elkaar bij Feyenoord?

    Vind ik leuk
    myrthewit +1662
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:20
    Op zich ben ik het eens met Bruggink, maar je doet er niets aan. Voetballertjes worden steeds jonger gecontracteerd. Daar zou ik ook zo graag iets aan doen....
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:23
    Ik zit al jaren te wachten tot een bond enige structuur geeft.
    Maar ik wacht tevergeefs.
    Laat die ventjes in de buurt lekker metelkaar ballen, das beter.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:32
    Maar ze hebben helemaal geen contract. Contract mag pas op hun 16de
    Zijn gewoon voetballertjes die goed genoeg geacht worden om voor zo'n club te spelen.
    Je speelt er dus ook "op uitnodiging" En er vallen er meer af voor ze 18 zijn dan er doorgaan.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1662
    dinsdag 20 februari 2018 om 23:25
    Klopt dat ze geen contract hebben, maar ze worden wel de hele wereld over gesleept. Dat jongetjes voetballen is goed voor ze, maar dat ze daarvoor honderden kilometers moeten verhuizen e.d. slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13556
    woensdag 21 februari 2018 om 08:41
    Ja.... ik denk dat dat op die leeftijd in Nederland nogal meevalt hoor.
    En als ze al wat jong komen, wordt meestal meteen de hele familie uit het ghetto\favela enzovoort getrokken
    Vind ik leuk
    cornelisse +234
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:31
    Bruggink heeft gelijk op die leeftijd moeten ze spelplezier hebben en geen prestatiedruk
    Vind ik leuk
    Simonsopa +435
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:33
    Volgens mij speelt onder de 9 niet met een elftal
    Vind ik leuk
    BS +1185
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:36
    De voornaamste reden dat Utrecht dit doet is om te voorkomen dat spelertjes van 8 jaar maar Ajax, Feyenoord of PSV gaan, die hebben deze jeugdelftallen inmiddels al jaren
    Vind ik leuk
    mexicano +767
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:39
    Prima, heb zelf ook in de onder-6 maanden ploeg van mijn lokale vereniging gespeeld. Maak momenteel furore in de 6de klasse, dus zoals je ziet; hoe eerder hoe beter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:56
    Ik kan me niet voorstellen dat utrecht hiermee de eerste is in Nederland.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11699
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:03
    zijn ze ook zeker niet.
    Vind ik leuk
    defons +1751
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:41
    Nee klopt

    Ajax , Feyenoord , Ado den haag , Vitesse , Sparta hebben ook een o8 elftal die Bruggink zit weer eens poep te verkondigen alweer roept hij maar wat zonder zich te verdiepen.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11699
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:03
    Anders gaan die jonge jochies naar Ajax en Feyenoord, die hebben dat toch ook? Rare opmerking. Niks mis mee, op z'n vroegst beginnen met voetballen, is goed voor je!
    Vind ik leuk
    berwi +472
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:11
    en bruggink weet het weer eens grote kwal
    Vind ik leuk
    TheMariner +3535
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:18
    Bruggink reageert net als de mensen rond het jaar 1903. "Met een machine meevliegen? Ze zijn gek geworden?". Tijden veranderen Arnold, revolutionaire dingen roepen vaker weerstand op.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    defons +1751
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:37
    Rene v/d gijp heeft volkomen gelijk over deze clown voegt totaal niks voor zit alleen maar zijn zakken te vullen .

    Als hij wat roept is het altijd poep en onvoorbereid.

    De volgende clubs hebben een 08 team.

    Ajax
    Feyenoord
    Ado den haag
    Vitesse
    Sparta
    Utrecht.

    En de meeste al jaren nog nooit hebben we die clown gehoord nu leest hij wat en zonder zich te verdiepen roept hij maar wat maar nu gaat hij wel af.

    En Clown Bruggink o7 gaat niet zo gauw gebeuren omdat er nog geen competietie opzet is van de KNVB.

    En bij de amateurs beginnen ze bij o6.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7485
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:39
    Nog ff en dan is een foetus al niet eens meer genoeg maar komt er een embryo team, moet idd niet gekker worden!!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5506
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:58
    Er zijn ook grotere clubs met een grotere achterban die dit al veel eerder hebben gedaan.
    Toen bleven de bewoordingen van deze meneer Bruggink uit.
    Vind ik leuk
    Dybala +216
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:01
    Ach ja het is bruggink die t zegt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:06
    Ben het nooit met Bruggink eens, heb 'm ook nog nooit iets zinnigs horen zeggen op tv.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:13
    Hahahah nooit gehoord van de pepernootjes of de F jes? wat een sukkel.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13759
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:33
    Fjes is Onder 9. Onder 7 zou dus gaan om 5-6 jarige kinderen. Wij noemen ze de Benjamins, veel andere club Mini's, maar van Pepernootjes had ik nog niet gehoord. Leuk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:31
    Utrecht heeft geen verenigingsstruktuur en is dus afhankelijk van de selectie elftallen. Dus snap ik ze heel goed omdat andere BVO’s ook in de regio zoeken naar talent. Die kunnen ze ook speeltijd bieden in clubverband.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13759
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:31
    Begrijp even niet waarom professor Bruggink hier een probleem van maakt. Zelfs de kleinste clubjes hebben vaak al benjaminnen- of mini-ploegjes. Komen weliswaar niet in competities uit, maar ze trainen gezellig en spelen af en toe oefenwedstrijdjes. En voor een BVO geldt helemaal; hoe eerder ze met het balletje bezig zijn, hoe meer tijd je kan steken in het ontwikkelen van hun talenten. Lijkt mij nogmaals, geen enkel probleem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:06
    ik ben begonnen op mn 6e, snap het probleem niet echt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:07
    ik ben begonnen op mn 6e, snap het probleem niet echt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:20
    Wij hebben teams voor onder 8 en 7, daar is niets vreemds aan, je moet jongetjes van 4 of 5 al laten voetballen bij een club
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:32
    t
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:39
    Breaking Ajax komt met Pamper elftal in 2018- 2019
    Patrick Kluivert wordt de spil in dit traject
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:05
    Zal straks blijken wie er gelijk heeft. Ik denk Zuidam.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:13
    mijn jongens zitten ook al met 6 jaar op een vereniging dat voetbal heet dus niks geks aan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws