Gretige Jong Ajax-uitblinker: 'Heb de kans om minuten te maken in de Eredivisie'

Gretige Jong Ajax-uitblinker: 'Heb de kans om minuten te maken in de Eredivisie'

Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 18:45di 20-02-2018 om 18:45

Mateo Cassierra wacht op zijn kans om speelminuten te maken in Ajax 1. De twintigjarige Colombiaan scoorde dit seizoen al veertien keer voor de Amsterdamse beloften in de Jupiler League.

"Ik word steeds beter, ik wil altijd een betere speler zijn", zegt Cassierra tegen Ajax TV. "Ik wil op het scorebord staan, assists geven en scoren. Elke wedstrijd heb ik meer vertrouwen. Ik speel mijn spel op het veld. Ik speel met gemak, ik maak verschil waar het nodig is. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik ga de goede kant op."

Door een blessure van Kasper Dolberg zit Cassierra de laatste weken weer op de bank bij het eerste elftal. "Als jonge speler wil je natuurlijk zoveel mogelijk minuten maken. Dit seizoen heb ik nog de kans om minuten te maken in de Eredivisie. Daar werk ik hard voor. Om elke dag mee te kunnen doen en te scoren, dat is mijn hoofddoel. Ik ben steeds dichterbij, dus ik moet alles eruit halen. Als ik op de bank zit, heb ik de kans om mee te spelen. En als ik daar niet kan spelen, speel ik met Jong Ajax. Maar er zijn nog veel wedstrijden te gaan."

Jong Ajax-coach Michael Reiziger stelt dat de aanvaller op de goede weg is. "Hij doet het goed, kan goed meespelen. Hij heeft een fantastische techniek en is super snel", aldus de oud-verdediger. "Elke keer als hij de diepte ingaat en een-op-een komt, dan is hij weg. Hij heeft soms wat pech met afwerken, maar hij ontwikkelt zich goed."

Poll

Stelling: Ten Hag moet Cassierra een kans geven

(4508 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +4147
dinsdag 20 februari 2018 om 18:57
Ik vind dat hij wel eens wat langer in mag vallen,ben wel benieuwd wat hij kan op een hoger niveau
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 20 februari 2018 om 19:03
Precies geef hem gewoon eens een aantal duels de kans. Dan weet je wat je voor vlees in de kuip hebt.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
dinsdag 20 februari 2018 om 18:59
Geef hem eens een keer de kans tegen pak hem beet Sparta of Willem II.
Vind ik leuk
Setovitch +1419
dinsdag 20 februari 2018 om 19:11
Hij heb de deur er toch allang uitgeramt ofwat? Waarom niet een kansje in de 60ste minuut erin gooien nu komt dolberg weer terug en gaat die kans nog langer duuren beetje raar als je mij vraagt...
Vind ik leuk
OverdOse +1398
dinsdag 20 februari 2018 om 19:13
Bonst op de deur.. titel en foto past meer bij 5 december :p
Vind ik leuk
Setovitch +1419
dinsdag 20 februari 2018 om 19:14
Mag je nu zggen dat ik dan 3 peppernoten verwacht of is dat te grof? ;p
Vind ik leuk
OverdOse +1398
dinsdag 20 februari 2018 om 19:16
Dat mag jij zeggen! Niks is grof, humor is humor toch! *En snel is de titel aangepast..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 19:17]
Vind ik leuk
Basik013 +719
dinsdag 20 februari 2018 om 19:17
Doet et bij jong fantiastisch! , dit weekend speelminuten geven!
Vind ik leuk
Setovitch +1419
dinsdag 20 februari 2018 om 19:19
Had natuurlijk al veel eerder gemoeten afentoe vreet ik me schoenen op zo slecht speelt klaas andere kant soms is die ook heel belangrijk maar mateo wil ik wel is zien tegen de meeste drama verdedigers in de ed...
Vind ik leuk
stratumseind +195103
dinsdag 20 februari 2018 om 20:05
Hij kostte ook maar een paar euriekes ....
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
woensdag 21 februari 2018 om 02:51
Ach,wat is 5 miljoen als je er meer dan 150 op je rekening heb staan!
Vind ik leuk
mba4u2c +3581
dinsdag 20 februari 2018 om 20:12
Als je Reiziger hoort dan vraag je je af waarom hij niet gewoon vast in het eerste speelt...
Vind ik leuk
Leeuw +6178
dinsdag 20 februari 2018 om 20:51
Tussen alle goed aankopen zit er altijd 1 of 2 miskopen. Deze is er 1.
Vind ik leuk
Het Brein +4766
dinsdag 20 februari 2018 om 21:07
Cassierra kan wel wat, helaas vergeten mensen dat hij nog jong is en onwennig...kan een goede backup worden
Vind ik leuk
El Cazador +8905
dinsdag 20 februari 2018 om 21:30
Om met de woorden van wijlen Johan Cruijff het aan te geven, je moet de beste van de JL spelers zijn. Dus in Cassierra geval zal hij echt topscoorder JL moeten worden om zich als super talent te onderscheiden.
Vind ik leuk
dinsdag 20 februari 2018 om 21:37
lekker uitlenen die jongen
Vind ik leuk
dinsdag 20 februari 2018 om 22:42
Cas komt er wel, jong en onervaren
Dat gelijk afschrijven van zon speler is toch belachelijk.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
dinsdag 20 februari 2018 om 23:05
Laat deze gozer in de basis beginnen bij Ajax, hij kan het echt wel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws