Gretige Jong Ajax-uitblinker: 'Heb de kans om minuten te maken in de Eredivisie'

    Gretige Jong Ajax-uitblinker: 'Heb de kans om minuten te maken in de Eredivisie'

    dinsdag 20 februari 2018 om 18:45

    Mateo Cassierra wacht op zijn kans om speelminuten te maken in Ajax 1. De twintigjarige Colombiaan scoorde dit seizoen al veertien keer voor de Amsterdamse beloften in de Jupiler League.

    "Ik word steeds beter, ik wil altijd een betere speler zijn", zegt Cassierra tegen Ajax TV. "Ik wil op het scorebord staan, assists geven en scoren. Elke wedstrijd heb ik meer vertrouwen. Ik speel mijn spel op het veld. Ik speel met gemak, ik maak verschil waar het nodig is. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik ga de goede kant op."

    Door een blessure van Kasper Dolberg zit Cassierra de laatste weken weer op de bank bij het eerste elftal. "Als jonge speler wil je natuurlijk zoveel mogelijk minuten maken. Dit seizoen heb ik nog de kans om minuten te maken in de Eredivisie. Daar werk ik hard voor. Om elke dag mee te kunnen doen en te scoren, dat is mijn hoofddoel. Ik ben steeds dichterbij, dus ik moet alles eruit halen. Als ik op de bank zit, heb ik de kans om mee te spelen. En als ik daar niet kan spelen, speel ik met Jong Ajax. Maar er zijn nog veel wedstrijden te gaan."

    Jong Ajax-coach Michael Reiziger stelt dat de aanvaller op de goede weg is. "Hij doet het goed, kan goed meespelen. Hij heeft een fantastische techniek en is super snel", aldus de oud-verdediger. "Elke keer als hij de diepte ingaat en een-op-een komt, dan is hij weg. Hij heeft soms wat pech met afwerken, maar hij ontwikkelt zich goed."

    Poll

    Stelling: Ten Hag moet Cassierra een kans geven

    (4508 stemmen)

    Plaats een reactie

    jaja_PSV +42801
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:57
    Fantastische aankoop...voor jong Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:58
    Vind hem steeds niet goed genoeg voor ajax 1. Gister speelde hij weer echt een lelijke pot
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:00
    Ik weet niet of je nu al kunt zeggen dat Cassierra niet goed genoeg voor Ajax 1 zou zijn. Vind dat je dat eigenlijk pas mag zeggen als hij een keer of 10 in de basis heeft gestaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:01
    Ja misschien wel, hij maakt wel goede goals.
    Maar als ik hem zie spelen vind ik het allemaal net niet. Eiting liet zich tegen zwolle daarin tegen echt positief zien
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:07
    Dat laatste ben ik dan weer volledig met je eens. Al dient de een zich sneller aan de ander!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:12
    Ik zou het top vinden als hij het gaat halen, maar heb er een hard hoofd in haha
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:14
    Cassiera is inderdaad erg wisselvallig, soms laat hij gewéldige dingen zien maar hij is ook vaak onzichtbaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:16
    Ja maar heeft er bij jong ajax dan weer een hoop gemaakt. Maar ajax 1 nee op dit moment niet maat
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:23
    Ik denk het ook niet maar je kunt hem zolang Dolberg geblesseerd is wel eens een kans geven als Huntelaar aan het stuntelen is :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:25
    Ja het is niet best wat hij laat zien idd :p heeft 10 goals gemaakt maar hadden er wel 20 moeten wezen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:30
    Haha ja precies ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:40
    Mee eens! Eiting maakte een sterke indruk. Maar Cassiera laat het ook steeds vaker zien bij Jong. En Huntelaar bakt er momenteel toch ook niet bijster veel van.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8443
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:00
    Als hij 10 keer in de basis heeft gestaan hoort hij in het nationale team
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22022
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:01
    Wisselvallig...toch moet je hem nog niet opgeven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:02
    Maar ook geen eeuwheid veren in zijn reet steken. Hij zal zeker nooit een topper worden. Misschien een spits voor psv
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42801
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:07
    We hebben Malen al gratis opgehaald.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:11
    Gelijk een hele pauw erin steken :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:13
    Haha dan moet je wel een aanloop nemen :p
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:15
    Hij is toch vele malen beter dan ouwe lul Huntelaar, die louter leunt op naam en faam. Klaasje had twee jaar terug al moeten stoppen, dit kan echt niet meer. Niet bepaald een Kuyt die de boel op sleeptouw neemt, eerder een blok aan het been.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2024
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:23
    Ik zie hem nog steeds graag sleuren en knokken om de bal daar kunnen de jonge spelrs voorbeeld aan nemen
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:53
    Ben het echt totaal oneens met je opmerking. Allereerst vind ik het sowieso al vreemd dat je hem voor ouwe lul uitmaakt.. vrij respectloos , niet? Kun je ook op een andere manier onderbouwen.

    De gretigheid en de wil om te winnen druipt er juist vanaf bij Klaas. Hij gaat nog altijd voorop in de strijd en is nog steeds gebrand op het maken van een goal of het behalen van een goed resultaat. Het maken van goals gaat hem gewoon prima af. Staat alweer op 10 treffers en is zodoende gewoon aan een redelijk seizoen bezig. Natuurlijk is het niet meer de Klaas Jan die er voorheen 35 injoeg , maar dat is inherent aan zijn leeftijd (34)

    Huntelaar is bovendien met zijn schat aan ervaring en zijn reputatie als topspits echt een meerwaarde voor dit jonge Ajax. Al die jonkies kijken op tegen Klaas. Zodoende is het wel degelijk een speler die nog altijd van waarde is. Ik zie hem dan ook graag blijven en hij is op dit moment gewoon meer dan terecht de 1e spits van Ajax.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1506
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:51
    Zwaar oneens. Hunterlaar doet veel meer dan wachten op de voorzet. Hunter kunnen wij er goed bij hebben
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22022
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:59
    Inderdaad... Fantastisch dat daar zelfs 5 miljoen euro kostende spelers kunnen spelen..... Fantastisch toch....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:00
    Soms zit er wel eens een mindere aankoop bij. Ben nog steeds niet overtuigd en jij?
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22022
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:02
    Soms laat ie leuke dingen zien.... daarom eigenlijk jaar uitlenen aan bijvoorbeeld NEC als ze promoveren....jaar eredivisie ervaring laten doen....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8443
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:02
    NEC gaat niet promoveren.daar is het verval nog groter als bij ons in Sittard
    Vind ik leuk
    Florian87 +10663
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:20
    NEC gaat het wel redden, Emmen of Telstar gaan NEC echt niet inhalen en ik zie Sittard niet winnen van NEC aankomende vrijdag!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8443
    woensdag 21 februari 2018 om 15:53
    Op moment draaien Enmen en Telstar echt goed en gat is maar klein.vrijdag zal alles duidelijk worden denk ik.ik verwacht niet dat Fortuna van NEC gaat winnen tenzij NEC net zo dramatisch speelt als tegen MVV.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:32
    Ik ook niet, maar soms zie je toch mooie dingen van hem. Ik vind het een beetje luie spits, heel veel lopen doet hij niet.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1024
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:59
    Misschien moet je het stukje tekst toch even lezen..
    Vind ik leuk
    OverdOse +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:00
    Is wel eigen jeugd als hij straks bij ons in het eerste speelt :p
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42801
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:04
    Zeker als hij jaren in jong Ajax heeft gespeeld!
    Wat een grote kweekvijver, met een hoop kwakende kikkers langs de kant.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:08
    De kweekvijver is zeker groot, niet erg zolang de aankopen ook het eerste maar halen. Daarnaast moeten aankopen de echte talenten niet in de weg zitten.. Als we de media mogen geloven is iedereen bij ons een talent :s
    Vind ik leuk
    035 +5076
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:44
    En......... voel jij je er thuis?
    Vind ik leuk
    Mari +7720
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:22
    Jong Ajax of PSV. Lijkt mij een uitgemaakte zaak.
    Welek buitenlandse club neemt PSV nog serieus. Welke speler maakt kans op een transfer? Lozano en?
    haha
    Vind ik leuk
    pietprecies +4213
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:32
    Typisch, een PSVer die weer vooraan staat bij een Ajax topic
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:41
    Hij is ook aangetrokken voor de toekomst en als hij er 2 intikt het komend seizoen dan wil ik je nog eens horen.
    Vind ik leuk
    Garrie +3775
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:56
    Maar ook weer te goed voor PSV 1
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:56
    En die staan wel bovenaan... dus?
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1506
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:49
    Ja. Dat kan jij als trouw Ajax volger natuurlijk beoordelen
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3064
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:57
    Ik vind dat hij wel eens wat langer in mag vallen,ben wel benieuwd wat hij kan op een hoger niveau
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:59
    Ik zie het ook nog niet
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3064
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:00
    Maar een keer de kans geven kan geen kwaad,scoort makkelijk in jong Ajax
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:04
    Je gaat nu een fase in dat je de sterkste op moet stellen.
    En ik vind Huntelaar vele malen nuttiger.
    Ook wat betreft werklust, wat loopt die man te sleuren in dat team.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3064
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:09
    Dat is zeker waar,maar Huntelaar mist ook best veel kansen,en als je dan toch een keer voorstaat kun je cassierra best een keer proberen
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:11
    Volgens seizoen :-)
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:03
    Precies geef hem gewoon eens een aantal duels de kans. Dan weet je wat je voor vlees in de kuip hebt.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:59
    Geef hem eens een keer de kans tegen pak hem beet Sparta of Willem II.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:11
    Hij heb de deur er toch allang uitgeramt ofwat? Waarom niet een kansje in de 60ste minuut erin gooien nu komt dolberg weer terug en gaat die kans nog langer duuren beetje raar als je mij vraagt...
    Vind ik leuk
    OverdOse +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:13
    Bonst op de deur.. titel en foto past meer bij 5 december :p
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:14
    Mag je nu zggen dat ik dan 3 peppernoten verwacht of is dat te grof? ;p
    Vind ik leuk
    OverdOse +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:16
    Dat mag jij zeggen! Niks is grof, humor is humor toch! *En snel is de titel aangepast..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Basik013 +378
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:17
    Doet et bij jong fantiastisch! , dit weekend speelminuten geven!
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:19
    Had natuurlijk al veel eerder gemoeten afentoe vreet ik me schoenen op zo slecht speelt klaas andere kant soms is die ook heel belangrijk maar mateo wil ik wel is zien tegen de meeste drama verdedigers in de ed...
    Vind ik leuk
    stratumseind +155554
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:05
    Hij kostte ook maar een paar euriekes ....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11354
    woensdag 21 februari 2018 om 02:51
    Ach,wat is 5 miljoen als je er meer dan 150 op je rekening heb staan!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:12
    Als je Reiziger hoort dan vraag je je af waarom hij niet gewoon vast in het eerste speelt...
    Vind ik leuk
    Leeuw +5558
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:51
    Tussen alle goed aankopen zit er altijd 1 of 2 miskopen. Deze is er 1.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3855
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:07
    Cassierra kan wel wat, helaas vergeten mensen dat hij nog jong is en onwennig...kan een goede backup worden
    Vind ik leuk
    El Cazador +5803
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:30
    Om met de woorden van wijlen Johan Cruijff het aan te geven, je moet de beste van de JL spelers zijn. Dus in Cassierra geval zal hij echt topscoorder JL moeten worden om zich als super talent te onderscheiden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:37
    lekker uitlenen die jongen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 22:42
    Cas komt er wel, jong en onervaren
    Dat gelijk afschrijven van zon speler is toch belachelijk.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1580
    dinsdag 20 februari 2018 om 23:05
    Laat deze gozer in de basis beginnen bij Ajax, hij kan het echt wel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gretige Jong Ajax-uitblinker: 'Heb de kans om minuten te maken in de Eredivisie'