Robben ziet overeenkomsten met vijf jaar geleden: 'Ik vind het best indrukwekkend'

    Robben ziet overeenkomsten met vijf jaar geleden: 'Ik vind het best indrukwekkend'

    dinsdag 20 februari 2018 om 19:30

    Arjen Robben won vijf jaar geleden de Champions League met Bayern München. De 34-jarige aanvaller ziet parallellen tussen toen en nu, maar weigert te ver vooruit te kijken.

    De Turkse kampioen Besiktas is de eerste horde in de achtste finales. Dat lijkt een haalbare kaart. "Maar een geluksloting zou ik het toch niet willen noemen", zegt Robben over het duel met landgenoten Ryan Babel en Jeremain Lens in het Algemeen Dagblad. "Ik bedoel: veel tegenstanders ben je inmiddels zo vaak tegengekomen, die ken je door en door. Besiktas is veel onbekender en een return in Turkije is altijd goed voor een gekkenhuis. Al voor de laatste speelronde was Besiktas zeker van de winst in hun poule. Toch knap in een groep met Leipzig, Porto en Monaco."

    Dat het vijf jaar geleden is dat Bayern de Champions League won op Wembley, maakt in Duitsland nostalgische gevoelens los. Bovendien keerde met Jupp Heynckes dezelfde coach terug. Ook Robben ziet overeenkomsten. "Het was ons toen snel duidelijk dat er veel mogelijk was. Nu zijn we weer goed onderweg. Ik vind het best indrukwekkend hoe we ons herpakt hebben na de trainerswissel eerder dit seizoen. Van vijf punten achter in de Bundesliga naar een straatlengte voorsprong."

    Wel denkt de aanvaller dat er dit jaar meer gegadigden zijn voor de CL-winst. "Neem de Engelse clubs, die komen er weer aan, met zijn vijven bij de laatste zestien. Ik schat Liverpool in als zeer gevaarlijk onder Jürgen Klopp en Manchester City is voor mij nu misschien wel het beste elftal van Europa. Echt een compliment aan Pep Guardiola. Al wisten we bij Bayern natuurlijk al hoe hij werkte."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +15323
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:36
    Bayern walst over Besiktas heen;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:45
    Maar toch denk ik niet dat Bayern de Champions League wint dit jaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:39
    Rooooooobbeeeeeeeeen! Held.
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:49
    Fllllllooooooooppppppppeeeeeennnnnn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:33
    Waarom? :(
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1044
    woensdag 21 februari 2018 om 20:36
    inderdaad ik krijg het gevoel dat hij niet de echte Johan is!!!!!!
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:48
    BM speelt als een drol laatste 3 wedstrijden
    Besiktas wint vanavond 100 procent!
    Vind ik leuk
    Reyhan +270
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:00
    Bayern zal echt wel winnen thuis. Maar dat merk je straks zelf wel.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2827
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:14
    Zetten we daar een paar kratjes bier op?
    Tuurlijk wint besiktas niet
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:22
    Zou er niet zo zeker van zijn
    Man city verloor gisteren ook van wigan
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2827
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:47
    Maar niet tegen 10 man ;)
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:57
    Nederlands trots in dagen van nood en schaamte : Arjen Robben! Het zou mooi zijn als hij met zijn Bayern München de cup met de grote oren zou kunnen grijpen in misschien wel zijn laatste seizoen als speler van Bayern. Het zou de ideale bekroning zijn van een prachtig huwelijk.
    Vind ik leuk
    derksen +8365
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:23
    Floppen mag niet eens mee doen zit lekker op banki
    Vind ik leuk
    Vato75 +1770
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:34
    Jij ben ook wel een beetje een grote flop
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:05
    Alle jaren hiervoor dacht zeer veel mensen dat bayern de CL ging winnen,nu denkt bijna iedereen er anders over misschien vind bayern het leuk om ons dit jaar te verassen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9526
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:14
    Ben echt benieuwd wie em wint dit jaar. Bayern is altijd sterk, City is ijzersterk dit jaar, Barca lijkt ook weer op de weg terug, Real en Juve komen altijd ver, United Liverpool en Chelsea zijn weer terug... wie weet komt er nog een comeback van die geweldige PSG aanval. Ik kijk ernaar uit iig!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 22:38
    Ik denk 5-0
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Robben ziet overeenkomsten met vijf jaar geleden: 'Ik vind het best indrukwekkend'