Trainerswissel heeft impact bij Ajax: 'Moet in 1 klap 30 gasten kennen'

    Trainerswissel heeft impact bij Ajax: 'Moet in 1 klap 30 gasten kennen'

    Gepubliceerd: woensdag 21 februari 2018 om 11:56wo 21-02-2018 om 11:56

    Max Wöber twijfelt er niet aan dat de titel dit seizoen naar Amsterdam gaat. Het geloof in de Ajax-groep is in ieder geval groot.

    'Ik geloof er helemaal in dat ons dat gaat lukken', vertelt Wöber in een blog op de website van Ajax. We moeten ons concentreren op onszelf, niet op factoren die ons kampioenschap in de weg zouden kunnen staan. En bovendien, wat voor Ajacied zou ik zijn om daaraan te twijfelen? We zijn heel positief. Mannen zoals Joël en Lasse zijn daarin vaak leidend. Ze kunnen de ploeg met woorden écht een motivatieboost geven. Matthijs is er ook zo eentje, die in de kleedkamer het verschil maakt. Vlak voor een wedstrijd neemt hij het woord en zorgt hij ervoor dat iedereen superscherp is en zin heeft om keihard te knallen.'

    Wöber merkt dat de groep heel hecht is door de gebeurtenissen dit seizoen. 'Naast het trainingskamp heeft vooral een trainerswissel impact. De kaarten zijn opnieuw geschud en we moesten wennen aan een nieuwe persoonlijkheid. Maar ik denk dat onze trainer zelf het meest heeft moeten wennen. Die moet in 1 klap 30 gasten leren kennen', aldus de Oostenrijker.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (1570 stemmen)

    Plaats een reactie

    John M. +4839
    woensdag 21 februari 2018 om 12:03
    Ik denk dat Ter Hag de meeste Ajaxspelers al kende toen hij daar trainer werd.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    woensdag 21 februari 2018 om 12:12
    PSV zal toch eerst punten moeten verspelen en Ajax niet meer
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3325
    woensdag 21 februari 2018 om 13:21
    PSV gaat zijn punten nog wel verspelen verwacht ik. Ajax moet dan inderdaad wel alles gaan winnen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19185
    woensdag 21 februari 2018 om 12:22
    Zegt wel genoeg dat De Ligt vaak het woord neemt, dat is eigenlijk nog een jongetje.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3325
    woensdag 21 februari 2018 om 13:21
    Dat zegt inderdaad genoeg. Over De Ligt zelf dan.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19185
    woensdag 21 februari 2018 om 13:44
    Want?
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3325
    woensdag 21 februari 2018 om 18:56
    Over zijn leiderschapskwaliteiten. Hij kan ook stil op zijn stoeltje gaan zitten en hopen dat een ander wat gaat zeggen.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    woensdag 21 februari 2018 om 12:31
    daar zorgt het scheidsrechter korps wel voor dat ajax kampioen word
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    woensdag 21 februari 2018 om 12:38
    Ja Feyenoord uit en thuis en PSV thuis was Ajax echt de onderliggende partij en zo.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19185
    woensdag 21 februari 2018 om 12:56
    #kansloosgedrag
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    woensdag 21 februari 2018 om 12:38
    "Matthijs is er ook zo eentje, die in de kleedkamer het verschil maakt."

    Meest opvallende regel als je 't mij vraagt.
    Die Matthijs is in de kleedkamer dus ook gewoon één van de bazen. Op die leeftijd toch wel uniek.
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    woensdag 21 februari 2018 om 12:40
    Indd opmerkelijk.. zegt veel over de staat van het nederlandse voetbal helaas .
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3325
    woensdag 21 februari 2018 om 13:23
    Uiteraard zegt het iets over de staat van het huidige Nederlandse voetbal. Echter vind ik dit ook heel veel zeggen over De Ligt zelf. Hij kan ook stil op zijn stoeltje gaan zitten in de kleedkamer..
    Vind ik leuk
    Laliga +2234