Ajax en Van der Sar krijgen hoog bezoek: Ajax verliest die talenten te snel

    Ajax en Van der Sar krijgen hoog bezoek: "Ajax verliest die talenten te snel"

    woensdag 21 februari 2018 om 12:11

    Nemanja Vidic was deze week op bezoek bij Ajax. De voormalig topverdediger ging op de koffie bij algemeen directeur Edwin van der Sar om over de jeugdopleiding te praten.

    Van der Sar en Vidic speelden samen bij Manchester United. "Ik ben bezoek bij mijn vriend Edwin van der Sar", zegt de 36-jarige Serviër in gesprek met Ajax TV. "Ook wil ik graag zien hoe de opleiding bij Ajax eruit ziet. Ajax staat bekend om talenten. Ik volg de trainerscursus van de Engelse voetbalbond dus ik reis nu rond om zoveel mogelijk te leren."

    Tijdens zijn bezoek aan Amsterdam lag de focus op de opleiding. "Ik wil zien hoe de jeugdopleiding is opgebouwd. Ajax verliest die talenten te snel, naar mijn mening. Dat is nu eenmaal het voetbal op dit moment. Maar dit is de club die je wil bezoeken om te leren over de jongere generatie. Dus dit is voor mij een mooi leermoment", aldus Vidic.

    Plaats een reactie

    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 12:20
    Hopelijk heeft Vidic vd Sar wat tips gegeven over hoe je goede backs kunt opleiden..
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    woensdag 21 februari 2018 om 12:27
    Of hoe je spelers langer kunt behouden.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2747
    woensdag 21 februari 2018 om 12:29
    Gewoon, meer gaan betalen
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 12:37
    Dat gaat moeilijk worden als ze in Engeland misschien 5x zoveel kunnen verdienen..
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    woensdag 21 februari 2018 om 12:45
    Geld is het probleem. De snelheid van het leven ook. Alles moet sneller en meer. Tijd om de jongkies te leren dat als men het eerste van Ajax haalt, men ook een paar jaar bij Ajax blijft. Zeg maar als dankbaarheid en terugbetaling voor de tijd en energie die de club Ajax in hun opleiding steekt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 12:54
    Zo werkt het bijna nooit meer helaas, nu wil iedereen zsm "binnen" zijn. Bijna elke speler doet alsof hij na zijn loopbaan opeens invalide is en niks meer kan doen..

    Al verdienen ze per jaar €500.000,- dan nog verdienen ze in een jaar wat een modaal in 10 jaar verdient.
    Vind ik leuk
    popiejopie +1924
    woensdag 21 februari 2018 om 13:17
    Komt ook omdat voetbal zakelijker is geworden.

    Ik snap dat voetballers steeds minder met de club hebben. Dit komt doordat spelers voor de club ook maar een nummertje zijn. Waarom zou jij de club dan dankbaar moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    woensdag 21 februari 2018 om 13:42
    Nou...als ik naar de Jong, Kluivert en de Ligt kijk dan hebben die zo een beetje hun hele leven bij Ajax gespeeld. Zijn erg jong en daar wil het publiek wel eerst zelf van genieten. In de Arena en niet alleen op de toekomst.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    popiejopie +1924
    woensdag 21 februari 2018 om 14:18
    Klopt maar daar tegenover staan veel meer talenten waar niet meer naar omgekeken wordt. Deze 3 zullen Ajax vast en zeker dankbaar zijn maar weten ook ze maar een nummertje zijn waar geld aan verdiend wordt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7046
    woensdag 21 februari 2018 om 22:04
    Dankbaarheid.......Ajax is geen liefdadigheidsinstelling maar een professioneel voetbalbedrijf.
    Hoeveel salaris wil jij opofferen aan je baas uit dankbaarheid..... ? het gaat over zakelijke relaties.
    De markt gaat haar eigen weg, zoals altijd in een vrije economie, en Ajax en spelers passen zich aan, aan de omstandigheden.
    Er is helaas geen andere keuze.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bdog +4730
    woensdag 21 februari 2018 om 12:27
    Omdat het zelf zo'n goede centrale verdediger was bedoel je?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 13:17
    Precies!
    Vind ik leuk
    DeNelis +128
    woensdag 21 februari 2018 om 13:11
    Man U staat volgens mij niet echt bekend om haar onwijs goede zelfopgelegde backs?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 13:15
    Gaat mij niet om Man.U. maar meer om de verdedigende kwaliteiten van Vidic..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 13:51
    niet zo moeilijk. Gewoon tijdig goede verdedigers bij amateurclubs scouten. Nu scouten we leuke behendige aanvallertjes en proberen we daar verdedigers van te maken. Verdedigen is een vak, waar je specifieke kwaliteiten voor nodig hebt.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +9247
    woensdag 21 februari 2018 om 13:59
    Eens, maar helaas scouten clubs op leuke voetballertjes die eventueel kunnen verdedigen ipv op echte verdedigers lijkt wel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2747
    woensdag 21 februari 2018 om 12:29
    De titel te lezen dacht ik eerst dat Willem Alexander wilde proberen Ajax over te halen om de talenten langer aan zich te binden.
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1215
    woensdag 21 februari 2018 om 12:39
    Er staat hoog bezoek. Geen dik bezoek.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2747
    woensdag 21 februari 2018 om 14:10
    Wie zou dat anders moeten zijn dan?
    Trump?
    Die geeft geen fuck om Ajax
    Sterker: die geeft geen fuck om Nederland
    Nog sterker: die geeft geen fuck om Europa
    Ja en in Sinterklaas geloven ze niet meer in......of?????
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1215
    woensdag 21 februari 2018 om 14:25
    Ook Trump slaapt in een Ajax-pyjama.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4278
    woensdag 21 februari 2018 om 12:57
    Ik vraag me af waarom Ajax geen gelimiteerde transfer sommen in het contact zet?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    woensdag 21 februari 2018 om 13:17
    Vidic: '' hee Edje, hoe doen jullie dat nou met die jeugdopleiding, waarom is ie nou zo succesvol?

    Edje: '' Gewoon alle beloftevolle spelers van rond de 15 a 16 opkopen bij de concurrentie, na 2 jaar laten debuteren en ze eigen jeugd noemen, hoezo?

    Vidic: '' Maar....in hoeverre kun je dan van eigen jeugd spreken....

    Edje: '' Nou uh Nemanja, dat was de rondleiding, hier is een Ajax pyjama en laat maar weten, als je nohg goede jonge spelers kent, dan hoor ik het graag.

    Vidic: '' Maarr.. ( deur wordt dicht geslagen) ....warme club dat Ajax...( gemompel in Servisch) ...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 13:33
    Je vergat het gedeelte:

    Vidic: En wat met de talenten die minder goed zijn?

    Edje: die verhuren we aan allerlei eredivisieclubs en laten we de illusie wekken aan de fans dat iedereen een kans krijgt, vervolgens komen ze ergens in bratislava terecht maar niemand interesseert dat.

    Vidic: Oké dan...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4713
    donderdag 22 februari 2018 om 06:04
    Vidic: Zeg Edje,waarom kiezen alle talenten dan voor Ajax en niet voor PSV?

    Edje: Omdat je hier echt kansen krijgt als je goed genoeg bent,ongeacht de leeftijd.kijk maar t rijtje wat we allemaal verkocht hebben en wat voor potentieel we nou weer hebben.Maar ja Nemanja je moet wel durven hè!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 07:07
    Ik wil niet veel zeggen maar sinds eriksen hebben jullie niemand verkocht die in de basis staat van een fatsoenlijke club, letterlijk alleen Sanchez maar das ook geen eigen jeugd.

    Ajax talenten zijn de laatste jaren gewoon te duur voor wat ze kunnen maar andere clubs zijn gewoon dom en trappen der steeds in doordat ze naar het verleden kijken en niet naar het nu.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4713
    donderdag 22 februari 2018 om 08:15
    Deze talenten hebben anders wel een EL finale gehaald wat heel veel mensen wereldwijd gezien hebben.Dus zo slecht zijn ze niet hè.En dat er een paar mislukken in t buitenland is niet ons probleem.Dan koop je lekker niks bij ons.Maar we weten allemaal dat de topclubs weer met enorme geldbedragen in de rij staan om onze beste spelers over te nemen.Dus zijn de andere clubs nou zo dom of zijn wij nou zo slim?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:53
    Kopsterk: bla bla bla
    Kopsterk: wat je zegt
    Kopsterk: inderdaad (gemompel)
    Vrouw van Kopsterk: wat zit je nou weer te mompelen; eet je prakje op.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7111
    woensdag 21 februari 2018 om 20:36
    Hahah lachen man.....
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12501
    woensdag 21 februari 2018 om 20:49
    Zeg Kopsterk,

    Afgunst staat gelijk aan toegeven dat je je minder voelt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7171
    woensdag 21 februari 2018 om 22:17
    Ze blijven te vroeg vertrekken. Maar dat vinden de meeste BVO's in NL ook wanneer Ajax weer hún talenten komt halen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax en Van der Sar krijgen hoog bezoek: "Ajax verliest die talenten te snel"