Voorzettenkoning van de Eredivisie: Is dat echt zo? Dat wist ik helemaal niet

    Voorzettenkoning van de Eredivisie: "Is dat echt zo? Dat wist ik helemaal niet"

    donderdag 22 februari 2018 om 13:35

    Sheraldo Becker is de onvervalste voorzettenkoning van de Eredivisie. Geen speler geeft zoveel voorzetten en is daar zo succesvol mee en dat verbaast de ADO Den Haag-aanvaller zelf ook.

    "Is dat echt zo? Dat wist ik helemaal niet", zegt Becker in gesprek met Voetbal International. "Maar een voorzet geven, ja, dat kan ik wel. Ik hoef geen man te passeren om een goede voorzet te geven. Ik kan 'm er namelijk omheen krullen, met links of rechts. Daar heb ik veel op getraind. Als ik de spits vrij zie staan, slinger ik de bal om mijn man heen en komt-ie eigenlijk altijd wel aan."

    Dat heeft wel als gevolg dat hij niet vaak genoeg voor eigen succes gaat. "Mensen zeggen tegen me: Je moet gieriger worden, Sheraldo. Daar hebben ze wel gelijk in. Als ik de bal voor kan geven, doe ik dat altijd", zegt de soms bekritiseerde buitenspeler. "Ik hoor vaker dat ik soms heel goed ben, maar soms ook gewoon heel slecht. Tegenstanders stellen zich vaak op mij in, dan krijg ik dubbele dekking en dan spelen ze me uit de wedstrijd. Maar als ik eerlijk ben: in sommige wedstrijden heeft het ook gewoon aan mezelf gelegen."

    Plaats een reactie

    donderdag 22 februari 2018 om 13:41
    Ja jonge wij hadden het ook niet verwacht maar het is zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:42
    Becker is gewoon een uitstekende speler en dit jaar komt het er eindelijk uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:44
    Daarom had ik het ook niet verwscht
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    donderdag 22 februari 2018 om 14:02
    Ik had het wel verwacht om eerlijk te zijn. Je zag dat het erin zat en de klik met Tyrone is er ook. Maar ook met Johnsen, maar het komt er nu wel eindelijk uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:44
    In Oranje dan maar.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1144
    donderdag 22 februari 2018 om 13:47
    als je een dost opsteld dan zou dat nog niet eens zou gek zijn die is dan juist dodelijk blijkt in Portugal want met de huidige buitenspelers in oranje krijgt geen enkele spits een voorzet hahahah
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:56
    Nee, niet in Oranje. Hij moet eerst een wedstrijd voor Ajax voetballen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    donderdag 22 februari 2018 om 14:03
    15 miljoen mag je hem hebben!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    donderdag 22 februari 2018 om 13:45
    Volgens mij gaat het toch echt om assists en dan zijn er meerdere die meer dan Becker hebben. Dat is de statistiek die echt telt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +1504
    donderdag 22 februari 2018 om 13:52
    Op zich met je eens, maar daarom is er ook zoiets als een keypass.
    Want je voorzet kan perfect zijn, maar als je teamgenoot mist is het geen assist. Maakt dat de pass minder? In mijn optiek niet.. En dan is dat dus wel degelijk een statistiek die er toe doet.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:53
    In zijn PEC Zwolle tijd af en toe echt genoten van deze speler!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 13:55
    Tis net of ik mijn vrouw hoor praten!

    De ene keer ben ik heeeeeeeel goed, maar de keer erna kan ik ook heeeeeeeel slecht zijn
    Vind ik leuk
    OverdOse +1574
    donderdag 22 februari 2018 om 14:41
    Luister jij serieus naar je vrouw? :p
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    donderdag 22 februari 2018 om 14:00
    Is gewoon heel goed bezig, leuk om te zien dit. Staat toch op 6x een assist!
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +500
    donderdag 22 februari 2018 om 19:54
    Maar toch hoor ik vaak gekanker over hem in het vak waar ik sta.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    donderdag 22 februari 2018 om 20:16
    Ik zelf snap dat niet man, wat vind je zelf dan?

    Vind ik leuk
    PeterNL070 +500
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:10
    Ik ook niet, ik lach mij dan ook suf van binnen als hij scoort. Je behoort gewoon never je eigen spelers uit te schelden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78306
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:19
    Precies!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 14:27
    Je moet gieriger worden Sheraldo... Daar kan je toch alleen maar om lachen, zo'n zin :P Gieriger worden xD
    Vind ik leuk
    WES1907 +501
    donderdag 22 februari 2018 om 15:04
    Feyenoord kopen!

    Kunnen wel iemand gebruiken die een goede voorzet kan geven, heb er dit seizoen nog niet veel gezien. En als hij ook nog eens corners kan nemen die niet de hele tijd tegen de tegenstander bij de eerste paal, of in de handen van de keeper, worden geschoten dan is hij helemaal welkom. :p
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:09
    Als we dat doen worden we volgend jaar 8e. Nee bedankt.
    Vind ik leuk
    WES1907 +501
    woensdag 28 februari 2018 om 15:49
    Was ook sarcastisch bedoeld. Tuurlijk moeten we die gozer niet halen, maar het was een manier om aan te geven hoe slecht de voorzetten en corners bij Feyenoord zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 1 maart 2018 om 12:14
    Haha, dan is het goed :). Ja de voorzetten moeten inderdaad beter. Maar die becker is me toch een partij slecht!
    Vind ik leuk
    Mo +11243
    donderdag 22 februari 2018 om 16:19
    Hele goede buitenspeler voor ADO
    Vind ik leuk
    Tweey +1137
    donderdag 22 februari 2018 om 16:23
    Mooie reactie.
    Vind ik leuk
    frankn27 +4829
    donderdag 22 februari 2018 om 16:24
    denk dat het meer te maken heeft met Johnson dat die zo lang is en er dus nog wel wat van kan maken... matige speler die Becker... ADO draait zo lekker vanwege el Kayati, Immers en Johnson
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +500
    donderdag 22 februari 2018 om 19:53
    In het vak waar ik sta ik ik juist vaak gekanker over hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:41
    Vertrouwen nodig
    Vind ik leuk
    allround +1472
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:13
    En nu nog een keer de bal doorspelen naar een opkomende Ebuehi, dan word je het mannetje. Maar wanneer Becker de "voorzetten koning" van de ED is??? Dan is het wel heel erg gesteld met de overige buitenspelers in de ED.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Voorzettenkoning van de Eredivisie: "Is dat echt zo? Dat wist ik helemaal niet"