Teleurgesteld Roda gooit handdoek in de ring: Weten wanneer je moet stoppen

    Teleurgesteld Roda gooit handdoek in de ring: "Weten wanneer je moet stoppen"

    donderdag 22 februari 2018 om 21:51

    Roda JC legt zich neer bij de uitspraak in de zaak rond het bekerduel met Willem II. Donderdagavond diende er een kort geding: Roda had een zaak aangespannen omdat de arbitrage enkele weken terug in de fout was gegaan met een afgekeurd doelpunt. 

    Willem II won uiteindelijk na strafschoppen en bereikt de halve finale van de KNVB. Roda wilde de laatste acht minuten van de wedstrijd, ná het afgekeurde doelpunt, laten overspelen. De rechter keurde het protest af. Roda laat het hierbij, zegt directeur Wim Collard voor de camera van FOX Sports. 

    "Een nieuwe procedure is niet verstandig. We gaan niet vechten tegen de windmolen, je moet ook weten wanneer je moet stoppen. (...) Een aantal dingen sprak echt voor ons. We hadden voldoende aanwijzingen om onze argumenten te onderbouwen, maar de uitspraak van de rechter heeft een aantal van onze argumenten onderuit gehaald."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18352
    donderdag 22 februari 2018 om 22:01
    Weggegooid geld dus;)
    Vind ik leuk
    remakil +5524
    donderdag 22 februari 2018 om 22:01
    Hadden ze vooraf al kunnen bedenken...
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1471
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:41
    zo slim zijn ze daar niet ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 16:48
    In die stad van jou anders ook niet. Dieje wah!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11333
    donderdag 22 februari 2018 om 22:06
    Weten wanneer je moet stoppen? Je bent al te laat gestopt!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12166
    donderdag 22 februari 2018 om 22:10
    Dit is precies wat ik dacht, als ze wisten wanneer ze moesten stoppen waren ze nooit naar de rechtbank gestapt.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3671
    donderdag 22 februari 2018 om 22:16
    Ja precies..Dat moment was nadat er afgefloten is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 22:17]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3671
    donderdag 22 februari 2018 om 22:17
    Ja precies..Dat moment was nadat er afgesloten is.
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    donderdag 22 februari 2018 om 22:09
    Wat een jankers daar toch in limburg
    Vind ik leuk
    Sky +379
    donderdag 22 februari 2018 om 23:54
    In Nijmegen ook.
    Jankend ruitjes ingooien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 02:15
    Idd. Odw heeft helemaaaaaaaaaaal niks. Clowns
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:56
    Wat ben jij een triest geval zeg
    Vind ik leuk
    Sky +379
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:46
    Moet jij niet samen met het bulldogje een Vitesse topic verzieken ennmg? bulldogje heeft weer een nieuw account.Zijn Nederlands was al erg slecht, maar hij heeft nu een Engelse accountnaam.
    Kun je niet missen.Het is verkeerd gespeld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 07:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:38
    Goed onderbouwde reactie, lang over moeten nadenken?
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1471
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:43
    kerkrade licht voor de helft in Duitsland, ik zou dus eigl willen voorstellen dat je dat ook bij duitsland rekent. Danke, Bitte
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:01
    Kerkrade schrijf je met een hoofdletter. Duitsland trouwens ook. En het is ligt ipv licht.
    Danke,bitte.
    Ps die Duitse auto's rijden geweldig, de snitzels zijn er heerlijk en de benzine en boodschappen zijn er een stuk goedkoper.
    Forza Kerkrade.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:12
    LOL, wat word jij hierboven geowned. Zelden iemand zo op zijn bek zien gaan!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 11:12]
    Vind ik leuk
    PWRJC +182
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:13
    Kijk daar is Barry weer.
    #getalife
    #frustimvvwannabeinternethooligan
    Vind ik leuk
    Toke +1481
    donderdag 22 februari 2018 om 22:12
    Je hebt je als club al genoeg belachelijk gemaakt door deze procedure überhaupt te beginnen.
    Verstandig om niet door te gaan.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1934
    donderdag 22 februari 2018 om 22:16
    Wat is de mening van de Roda supporters hier over? Deze mensen zetten je club toch compleet voor schut?
    Vind ik leuk
    Grimes +673
    donderdag 22 februari 2018 om 22:31
    Dat je niet wint hier had ik ook niet verwacht. Maar Roda heeft een punt duidelijk willen maken namelijk dat de regels omtrent de videoscheidsrechter duidelijker moeten worden. Als deze zaak daarbij geholpen heeft prima. Op het eventuele misgelopen geld na ben ik niet rouwig over deze beslissing. De competitie is veel belangrijker en dan kan nu alle aandacht daar naartoe gaan.
    Vind ik leuk
    Broes +1003
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:14
    Dat valt met deze zaak wel mee. Eigenlijk vind ik het ook wel mooi, je moet onrechtvaardigheid altijd willen bestrijden. Ook al weet je dat je een kort geding om een onterecht afgekeurd doelpunt niet gaat winnen. Roda hoopte dat nu met de videoref, op wiens verzoek het doelpunt werd afgekeurd er wellicht nog wat mazen in de wet zijn, maar dat blijkt dus niet het geval. En hoopte vooral op financiële compensatie.

    In zee gaan met een rijke Rus die vervolgens in de bak belandt is wel een graadje erger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:03
    Ik ben blij dat de discussie geopend is rond de video scheids rechter.
    Collard doet heel veel fout maar hierin steun ik hem.
    De KNVB past zijn regels aan naar eigen interpretatie.
    Het lijkt wel een dictatuur in een democratisch land.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:20
    Wat een dramakoning, voor de bühne.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:22
    Belachelijk dat de knvb dit niet beter heeft geregeld het is toch echt wel een schande dat een Videoref dat doelpunt niet afkeurt
    Vind ik leuk
    Birdieman +513
    donderdag 22 februari 2018 om 23:29
    Roda had wel gelijk . Maar dit was kansloos . Misschien ook beter , nu kunnen ze zich concentreren op voorkomen van degradatie .
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:33
    wat jammer dat je elke Limburger over een kam scheert. maar stel je bent een fan de top 3 clubs in Nederland of je eigen club waar je fan van bent verwacht je van je club dat zij het zelfde doen. oja ben geen fan van Roda jc maar ik weet zeker als dit bij de grote clubs gebeurt dat er wel actie komt. ik vind wat er gebeurt is een schande voor het voetbal
    Vind ik leuk
    plato68 +240
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:42
    Ja maar dat komt waarschijnlijk door het niveau van het gros van de supporters (natuurlijk niet allemaal). Een groot gedeelte van de supporters in het voetbal is gewoon de onderlaag van de bevolking met een heel laag IQ. Dit zie je terug in het geweld bij wedstrijden en de haat naar andere clubs. Dat zie je bij andere sporten maar weinig daar zie je gezonde rivaliteit. Ook zie jet het terug aan reacties die hier op het prikbord worden gegeven. Maar Limburgers maar net zo goed alle Ajax, PSV en Feijenoord haters. gewoon triest hoe je as bevolking zo'n trieste en laag bij de grond opmerkingen kunt maken maar dat kun je weer koppelen aan mijn eerdere opmerking. Als iedereen in Nederland nu eens de energie stak in het leuk maken van de sfeer in de stadions zonder haat en geweld dan trokken we zeker weer veel meer bezoekers bin alle clubs. Maar wat vind ik als Roda supporter hiervan het is geen actie van Roda geweest om Willem2 een hak te zetten zo zien alle Willem 2ers het wel maar gewoon om discutabele beslissingen via videoref uit te sluiten die hoort er te zitten om duidelijkheid te verschaffen niet om nog meer onrust te zaaien. mijn mening is als het andersom gebeurt was had Willem2 hetzelfde gedaan en had heel Nederland geroepen dan de Willem 2ers jankers zijn. Nou de volgende keer is gewoon jouw club aam de beurt met een discutabele beslissing via een systeem wat waterdicht moet zijn.
    Vind ik leuk
    plato68 +240
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:44
    Sorry van de spelfouten dyslectisch.
    Vind ik leuk
    isnake +2266
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:34
    Als de scheidsrechter bepaald, waarom moesten er dan eerder in het toernooi strafschoppen worden overgenomen? Dat was toch ook een scheidsrechterlijke dwaling die terug werd gedraaid omdat het niet volgens de regels was. Ik kan me dus voorstellen dat Roda best een punt heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:30
    er moeten gewoon goede regels komen voor dit systeem. nu is Roda hier de dupe van, straks een andere club. dat Roda dit niet ging winnen wisten bij voorbaat maar ze hadden zeker een punt. absoluut.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Teleurgesteld Roda gooit handdoek in de ring: "Weten wanneer je moet stoppen"