PEC bekijkt 'nieuwe Thomas': 'We wilden hem wat langer aan het werk zien'

    PEC bekijkt 'nieuwe Thomas': 'We wilden hem wat langer aan het werk zien'

    donderdag 22 februari 2018 om 22:16

    PEC Zwolle lijkt de opvolger van Ryan Thomas al bijna in huis te hebben. De zeventienjarige Nieuw-Zeelander Elijah Just was de afgelopen week bezig met een stageperiode in de Overijsselse hoofdstad, die zelfs is verlengd door de nummer vijf van de Eredivisie. 

    "Hij heeft op ons in een maand tijd een dusdanige indruk gemaakt, dat we hem wat langer aan het werk wilden zien", motiveert technisch directeur Gerard Nijkamp die beslissing in gesprek met De Stentor. "Hij heeft kwaliteiten. Elijah is vooral goed en betrouwbaar aan de bal en dat maakt hem misschien wel een typische PEC-speler." Of PEC van plan is om Just daadwerkelijk te contracteren, wil Nijkamp echter niet kwijt.

    Het talent zelf houdt zich nog niet bezig met een mogelijke toekomst in Nederland. "Ik doe gewoon mijn best en als ik terug ben in Nieuw-Zeeland, zal ik doen wat Declan (Edge, directeur van de Nieuw-Zeelandse voetbalschool waar Just en Ryan Thomas hun opleiding genoten, red.) mij adviseert. De gesprekken laat ik aan hem en PEC Zwolle over." Voorlopig blijft Just bij de in Nederland woonachtige ouders van Thomas wonen. "Ze zijn geweldig voor me. Ik slaap er, ze maken eten voor me en ze laten me de stad zien (...) Ryan is een voorbeeld voor me. Eigenlijk voor alle jonge voetballers in Nieuw-Zeeland." 

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +10354
    donderdag 22 februari 2018 om 22:19
    Hopelijk is het net zo'n pareltje als Thomas, maar het zou niet de eerste protégé van Declan zijn die weer teruggestuurd wordt.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 22:20
    Ik zou lekker in nieuw Zeeland blijven
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    donderdag 22 februari 2018 om 22:23
    En waarom? Voor het gebrek aan profvoetbal?
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 22:24
    Nee man, geweldig land om te wonen. Dan ga je toch niet naar dat koude Nederland.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    donderdag 22 februari 2018 om 22:28
    In Nederland kan hij met 1 van de makkelijkste banen ter wereld veel geld verdienen, in Nieuw Zeeland zou hij zijn hele leven achter schapen aan moeten rennen voor een slecht salaris, dan lijkt de mooiheid van een land me niet iets waar je je keuze van af moet laten hangen.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 22:29
    Ik probeer er zelf al jaren naartoe te verkassen, misschien begrijp je me dan beter :-)
    Vind ik leuk
    OverdOse +1508
    donderdag 22 februari 2018 om 22:33
    Werkvisum aanvragen, ticket en huisje boeken en baantje vinden.
    Moet lukken toch?
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 22:35
    Nah, familie denkt er ietsje anders over, had het moeten doen toen ik nog geen ouders had denk ik.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 22:35]
    Vind ik leuk
    OverdOse +1508
    donderdag 22 februari 2018 om 22:37
    Als je iets wil moet je het gewoon doen :) als ze zien dat je daar gelukkig bent zullen ze het vast wel accepteren
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +82147
    donderdag 22 februari 2018 om 22:43
    Daar gaat het om ja.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11263
    zaterdag 24 februari 2018 om 08:04
    Hoe kun je geen ouders hebben?
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    zaterdag 24 februari 2018 om 08:14
    Een soort zelfde grap als dat ik zou zeggen;
    Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn in de keuze van je ouders.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    donderdag 22 februari 2018 om 22:34
    Heb wel eens gehoord dat ze vrij moeilijk doen m.b.t. migratie naar NZ. Kan zelf wel meer mooie landen bedenken waar je een stuk makkelijker heen kunt verhuizen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 22:27
    Gelukkig hebben wij Nijkamp als technisch directeur ipv Nijland ...
    Vind ik leuk
    OverdOse +1508
    donderdag 22 februari 2018 om 22:31
    PEC bekijkt 'nieuwe Thomas'

    Die 2dehands Thomas die ze nu hebben..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22247
    donderdag 22 februari 2018 om 22:34
    Nijkamp,VP! Nijkamp zit bij PEC en Nijland bij Groningen..

    Geef de stagiares maar een dag vrij morgen!
    Vind ik leuk
    badeend. +1245
    donderdag 22 februari 2018 om 22:38
    Just give him a contract...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    donderdag 22 februari 2018 om 22:58
    Als we ieder kind van Declan een contract zouden geven zouden we inmiddels een heel slecht elftal wat half uit nieuw zeelanders bestaat hebben.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:51
    En toch is het altijd handig om ze uit te proberen, zeker als er nog een Thomas tussen zit.

    Daarnaast is de banden met Declan en Nieuw Zeeland aanhouden altijd goed. Straks worden we nog de populairste club (voor talenten) daar
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:41
    Uiteraard, maar we moeten niet iedereen uit NZ een contract geven zoals Badeend zegt.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:53
    Denk dat Badeend meer een woordgrap probeerde te maken met de naam van Just ;P
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10354
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:54
    Dat is goed mogelijk, ben meestal niet zo scherp meer om 22.58 :)
    Vind ik leuk
    peinke +1837
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:52
    VZ, het gaat hier volgens mij om PEC met Nijkamp i.p.v. Nijland. Bovendien om een foto te plaatsen van een speler waar het helemaal niets mee te maken heeft!

    Daar gaat ie weer, de eeuwig twijfelende Nijkamp. Hebben zo'n speler van haver tot gort bekeken, maar weten nog niet of ze hem een contract gaan geven. Spreek dan niet over ,,de opvolger van Thomas''.
    Ik zou het niet te hard roepen overigens, voordat je het weet staan aasgieren uit Noord-Holland op de stoep en zit voordat je het weet zo'n speler daar bij de A-selectie.
    Maar goed, die Nijkamp is hardleers en kom je geen streep verder mee. Als er nog geen aanbieding is gedaan of wordt, houdt dan gewoon je waffel totdat het concreet is. Of moet die Nijkamp weer genoemd worden voor de bühne?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    Hansdijk +390
    vrijdag 23 februari 2018 om 12:52
    Thomas was wederom volstrekt onzichtbaar afgelopen zondag. Zwaar overschatte speler die structureel tekort komt in de grotere wedstrijden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC bekijkt 'nieuwe Thomas': 'We wilden hem wat langer aan het werk zien'