Ontevreden supporters komen verhaal halen: 'Wij moeten meer spektakel bieden'

    Ontevreden supporters komen verhaal halen: 'Wij moeten meer spektakel bieden'

    Gepubliceerd: vrijdag 23 februari 2018 om 07:35vr 23-02-2018 om 07:35

    Supporters van sc Heerenveen hebben donderdagavond verhaal gehaald bij trainer Jurgen Streppel en algemeen directeur Luuc Eisenga. Allemaal vinden ze dat het beter moet. Heerenveen staat momenteel negende in de Eredivisie.

    Supporters lieten hun emoties de vrije loop en projecteerden hun onvrede op Streppel en Eisenga. De directeur counterde door te wijzen naar concurrenten Vitesse, FC Utrecht en AZ, die vermogende eigenaren hebben.

    Eisenga zegt dat AZ een lagere stadionhuur heeft en met de transfer van Vincent Janssen naar Tottenham Hotspur een grote financiële klapper heeft gemaakt, schrijft de Leeuwarder Courant. Heerenveen heeft moeite om financieel de concurrentie aan te gaan met die clubs.

    Over de toekomst van Streppel werd tijdens de discussieavond, waar Lucas Woudenberg namens de spelers aanschoof, geen vragen gesteld. Vermoedelijk omdat zij daar toch geen concrete antwoorden op zouden krijgen. Streppel liet wel weten de frustratie van de fans te snappen. "Wij willen stabieler worden. En dat wij soms meer spektakel moeten bieden – wij zijn de eersten die dat willen", citeert de ochtendkrant hem.

    Poll

    Moet Heerenveen door met Streppel?

    (807 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 23 februari 2018 om 07:42
    Het einde van Streppel lijkt in zicht. Fraser, Steijn of Van der Gaag lijken mij prima vervangers.
    Vind ik leuk
    song +573
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:51
    Fräser, nu ophalen aub.
    Mijn schoonmoeder, neemt zijn plek wel in voor de laatste 10 wedstrijden.Kan alleen beter gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:19
    Mijn voorkeur gaat uit naar vd Gaag.
    Fraser presteert bij Vitesse ook niet goed genoeg als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3735
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:43
    WTF, Ze hebben ook maar een matig team... muv Zanelli en Dumfries.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4753
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:58
    Wat dacht je van die Noor?
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:21
    Inderdaad. Odegaard.
    Maar ook Pierie, Schaars, Kobayashi.

    Potentie genoeg en gewoon een team wat mee moet doen om plek 4/5.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4753
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:02
    Dat dacht ik ook
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:12
    Zanetti? Dat is toch die oude Italiaan?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22670
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:56
    Is een Argentijn-;(
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:45
    Je hebt gelijk, hij heeft natuurlijk jarenlang in Italie gespeeld ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:22
    Flauwekul. Misschien eens een wedstrijdje van Heerenveen volgen?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27476
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:25
    Mwah.. met oa Odegaard, Reza en Veerman lopen er kwalitatief wel meer goede spelers rond
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:43
    Wat een gelul van die directeur. Hij heeft een paar hele knappe spelers tot zijn beschikking, Schaars, Zenelli, Dumfries, Odegaard, Vlap, Kobayashi en Goochanejad zijn prima voetballers waarmee je zeker meer kan laten zien dan nu het geval is. Bovendien is het erg zwak om naar anderen te wijzen. Zorg dan dat je een goede commercieel directeur binnenhaalt die sponsoren weet te strikken en de financiën opkrikt.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4813
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:01
    Ik denk dat de Heerenveen supporters per definitie met de huidige situatie hun verwachtingspatroon moeten bijstellen. Ze hebben, net als Groningen, geen financieel vangnet. Onverantwoordelijke uitgaven kunnen ze zich niet permitteren zoals enkele concurrenten van jaren geleden heden te dage wel kunnen... pas op de plaats maken.
    In het verleden, en wat waarschijnlijk bij het overgrote deel van het huidige publiek nog op het netvlies staat, waren ze in staat spectaculaire spelers te halen... Die kwaliteit herbergt Heerenveen simpelweg niet meer. Clubs als Utrecht en Vitesse kunnen heel andere spelers halen daar waar de noordelijke clubs meer terugvallen op eigen jeugd. Zie daar ook het mooie van. jeugdspelers die zich ineens kunnen ontwikkelen. Hetzelfde heeft Feyenoord een keer meegemaakt waarna er een briljante lichting aan de oppervlakte kwam drijven. Daarom begrijp ik de redenatie van Nijland ook wel. Wil je weer mee kunnen doen in het linkerrijtje... dan moet je ook met investeerders in zee waarschijnlijk...
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:04
    Utrecht geeft eigenlijk erg weinig uit aan transfers. Spelers als Barazite, Labyad en Emanuelson kwamen transfervrij terwijl een Ayoub, Troupée, Kerk en Klaiber uit eigen jeugd komen. Ook is er een laag salarisplafond van 250 duizend euro.

    De meeste Nederlandse clubs zijn gedoemd om uit de eigen kweekvijver te vissen en creatief te scouten.

    Daarnaast heeft Heerenveen natuurlijk een hoop geweldige spelers rondlopen met Odegaard, Zeneli, Reza, Kobayashi, Dumfries etc.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:05
    Ik dacht dat Heerenveen een waanzinnig eigen vermogen had van richting de 30 miljoen?
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:45
    Er is ook wel geld bij heerenveen. Maar er is geen vangnet als het mis gaat. Dan is er geen van Seumeren of rijke rus die even het gat opvuld en even wat geld bijlegt. Daarom doen ze geen gekke dingen. En dat sierd ze ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:53
    Snap ik. Is ook een prima beleid. Alleen is een buffer van 30 miljoen natuurlijk wel heel veel. Dat kan best wat minder denk ik? Daarbij werkt Heerenveen ondanks bijvoorbeeld FvS ook gewoon met een hogere begroting.

    Nou snap ik uiteraard wel dat je een iets ander beleid moet hebben dan bijvoorbeeld mijn club, maar dit de schuld geven gaat me wat ver.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:18
    Streppel komt duidelijk te kort voor een eredivisieclub. Ik snap werkelijk waar niet waarom ze ooit met hem in zee zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:11
    Ruilen van Trainer met Willem II.
    Liever vandaag als morgen.
    Wordt er tenminste weer aanvallend gespeeld.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:40
    Ik denk niet dat Willem II daar bij van wordt. Heeft 1 goed seizoen gedraaid met een 9e plaatst.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:47
    Willem II speelde onder Streppel VEEL beter als nu onder deze slechte Trainer en neemt gelukkig eind Seizoen al weer afscheid.
    Zo verdedigend spelen is niets voor Willem II.
    Alle Supporters zien liever een aanvallend Willem II.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2777
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:56
    Die slechte trainer gaat waarschijnlijk wel doen wat Streppel niet voor elkaar kreeg namelijk 2 seizoenen achter elkaar de in de Eredivisie blijven zonder Degradatie Play Offs te hoeven spelen.

    En uiteindelijk is resultaat het enige wat telt en dat is ook het hele probleem in Nederland. Als zelfs clubs als Willem II mooi voetbal gaan eisen boven resultaat.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:40
    FC Utrecht heeft een veel lagere begroting dan Heerenveen en kampt met een begrotingstekort.

    Heerenveen is een gezonde club met een groot en herkenbaar achterland, terecht dat supporters ontevreden zijn over de magere resultaten.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:41
    Dacht even dat het over PSV ging.

    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:43
    Moet je als een klein kind naar dat gejank luisteren...man man man...we praten over heerenveen.. geen real madrid ofzo
    Vind ik leuk
    Feansters +37
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:56
    Als je als voetbalclub een discussieavond organiseert, is luisteren naar dat 'gejank' wel het minste wat je kunt doen.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:21
    Gewoon onkunde bij Heerenveen laatste jaren wat is er met het geld van Alves, Sulemani noem ze maar op gebeurd ik weet dat is tig jaar geleden maar na die Tijd zijn er nog hoop transfers geweest waar ze goed geld mee hebben verdiend.. waarom is er niet naaar de jeugd gekeken of een marketingstrategie om in de toekomst ook nog wat te hebben?

    Stadion is altijd vol goed trouw publiek genoeg inkomsten dus? Ik snap het gemor van de supporters wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk