'Uitblinker Leemans en transfervrije Rayhi in beeld bij Eredivisie-subtopper'

    'Uitblinker Leemans en transfervrije Rayhi in beeld bij Eredivisie-subtopper'

    zaterdag 24 februari 2018 om 16:28

    Clint Leemans (foto) en Mohamed Rayhi zijn in beeld bij PEC Zwolle. De middenvelder van VVV-Venlo en de aanvaller van NEC staan op het zogenaamde schaduwlijstje van technisch directeur Gerard Nijkamp, die achter de schermen druk bezig is met het elftal voor komend seizoen.

    Dat meldt dagblad de Stentor zaterdag. PEC, de verrassende nummer zes van de Eredivisie, lijkt komende zomer een handvol spelers kwijt te raken. Philippe Sandler maakt de overstap naar Manchester City en Youness Mokhtar en Mustafa Saymak, die beiden een aflopend contract hebben, lijken transfervrij te verkassen. Daarnaast is Ryan Thomas toe aan een stap hogerop. Ook spelers als Kingsley Ehizibue en Younes Namli hebben zich dit seizoen in de kijker gespeeld.

    De Stentor weet dat Leemans en Rahyi in beeld zijn als mogelijke versterkingen. Leemans (22) doet het met acht treffers en vier assists uitstekend in Venlo. De 23-jarige Rayhi, net als Leemans afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV, heeft een aflopend contract bij NEC. 

    Plaats een reactie

    MagicFeeling +3794
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:32
    Leemans zou zeker een versterking zijn!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11371
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:33
    Beiden van PSV. Dus elke club levert tegenwoordig kwaliteit in opleiding: Feyenoord, PSV, Ajax, AZ, FC Utrecht, Vitesse, etc etc.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3633
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:34
    Hele mooie stap voor beide. Leemans zie ik vanuit Zwolle nog wel een stap omhoog richting AZ maken. Rayhi is altijd een leuk spelertje geweest maar kon bij PSV absoluut niet mee en wist nooit te overtuigen. Ook bij NEC is hij af en toe heel erg leuk maar ook vaak ontzichtbaar. Maar een nieuwe club als Zwolle met goede begeleiding, aanvallend voetbal, goede trainers in de staf en lekker in het nuchtere Zwolle kan zeker veel goeds beloven voor hem waardoor het er hopelijk wel uitkomt.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1345
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:37
    Dit zouden typische PEC transfers zijn in de meest positieve zin van het woord. Spelers die een stap hogerop kunnen maken maar (nu nog) te kort komen voor clubs als AZ en Vitesse. PEC is een kleine club die sinds haar terugkeer elk seizoen puik werk heeft geleverd in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Sponsor +3
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:41
    Nijkamp moet eens ophouden populair te doen met gewenste versterkingen. Denkt hij dat andere clubs niet meelezen! Tuurlijk weet iedereen wel wat er te halen valt maar als je aangeeft dat dit goede versterkingen zijn geef je ook anderen het idee waardoor je uiteindelijk minder kans hebt om ze binnen te halen. Laat hem maar focussen om de huidige spelers van te voren een nieuw contract te geven i.p.v. in de winterstop pas iets te doen.
    Vind ik leuk
    HanV +4287
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:18
    Dit zijn toch wel spelers die bij elke club onder de top6 bekend zijn dus dat meelezen is niet zo nodig. In het artikel staat ook niet dat de TD deze namen noemt of dat het een gokje is van de krant.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:41
    Is je andere account geband Peinke?
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zaterdag 24 februari 2018 om 18:21
    Precies mijn gedachte. :-)
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    zaterdag 24 februari 2018 om 20:05
    Je haalt me de woorden uit de mond
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 februari 2018 om 11:35
    Echt hè!!?
    Vind ik leuk
    Ramon89 +375
    zaterdag 24 februari 2018 om 22:07
    De vraag is, maakt Nijkamp dit bekend zonder al meer duidelijkheid te hebben? Normaal gesproken is Nijkamp/PEC hierover een gesloten boek.
    Vind ik leuk
    R94 +2061
    zaterdag 24 februari 2018 om 16:55
    Goed werk van Zwolle, iedere keer pikken ze toch weer leuke talentjes op (wanneer het doorgaat natuurlijk).
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:23
    Als het doorgaat zullen dit weer goede en typische PEC Zwolle aankopen zijn. Elbers of met name een Groeneveld verwacht ik ook in beeld bij die club. Heracles en Zwolle doen dat toch telkens erg leuk!
    Vind ik leuk
    Ramon89 +375
    zaterdag 24 februari 2018 om 22:08
    Mwa, de meeste aankopen van ons dit seizoen waren niet echt toppers. Die genen die 't goed gedaan hebben zijn eigenlijk terugkerende spelers (Mokhtar bijvoorbeeld).
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:33
    Zijn dat spelers voor Ajax ? Oooh een andere subtopper lees ik nou.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:17
    Kom op, Buts. Zelfs medesupporters voelen plaatsvervangende schaamte voor je niveau van de laatste dagen. Straks bezorg je PSV-supporters hetzelfde imago als de gemiddelde Feyenoordsupporter. Dan kan je ons niet aandoen. Dank.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:55
    Drank
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    zaterdag 24 februari 2018 om 20:07
    Denk eerder voor die provincie club uit Brabant.
    Vind ik leuk
    De Haan +273
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:38
    Leemans goede versterking voor pec zondermeer. Kan ie verder groeien
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13457
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:40
    Goede spelers, als Nijkamp dit inderdaad gezegd heeft dan zullen ze al wel zo goed als rond zijn met deze spelers.
    Verwacht sowieso wel 5/6 nieuwe spelers deze zomer.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4026
    zaterdag 24 februari 2018 om 17:45
    Zwolle gaat cashen dus! Hoop dat ze dus niet Europa in gaan..
    Vind ik leuk
    zwollie +7525
    zaterdag 24 februari 2018 om 20:08
    Doen anderen het zo goed in Europa dan?
    Vind ik leuk
    Het Brein +4026
    zaterdag 24 februari 2018 om 20:11
    De laatste jaren niet, maar om dan straks met zo'n gedevalueerd team Europa in te gaan, waar 4 a 5 spelers vertrokken zijn is ook niks...ben je zeker na 2 potjes klaar!
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 februari 2018 om 11:40
    Afgezien daarvan is het Europa avontuur bijzonder duur en levert de eerste ronde nauwelijks iets op! Daarvoor is PEC helaas nog (financieel) een maatje te klein. Vorige Europa avontuur heeft ook klauwen met geld gekost aan bonussen en overhead kosten.

    ps. neemt niet weg dat we uiteraard gewoon weer meegaan!! ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 27 februari 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 18:27
    Laten gaan! Rayhi is een prima snelle en technische voetballer.
    Helaas zelfzuchtig, egoïstisch, uit op eigen succes en daarmee géén teamplayer. Is niet te veranderen door Lijnders. Past daarom niet bij NEC.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1879
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:19
    2 prima spelers voor pec goed beleid
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws