We hebben een aantal keer om versterkingen gevraagd bij Ajax, als staf

    "We hebben een aantal keer om versterkingen gevraagd bij Ajax, als staf"

    Gepubliceerd: maandag 26 februari 2018 om 09:14ma 26-02-2018 om 09:14

    Marcel Keizer wilde in zijn eerste maanden als trainer van Ajax een nieuwe linksback en rechtsback. Naar zijn wens werd slechts deels geluisterd.

    Met Luis Orejuela haalde Ajax weliswaar een rechtsback naar Amsterdam, maar de Colombiaan van 3,65 miljoen euro heeft nog niet het gewenste niveau. "Allereerst wilde ik een assistent-trainer. En als je dan de groep doorneemt, vond ik dat er twee backs bij moesten", aldus Keizer bij De Tafel van Kees.

    "Viergever en Veltman hebben daar het meeste gespeeld onder mij en ik was zeker niet ontevreden over die twee. Maar het zijn uitstekende spelers voor het centrum. Als je dan twee backs erbij haalt, zoals het nu is (Nicolas Tagliafico en Rasmus Kristensen kwamen in de winterstop, red.), kunnen Viergever en Veltman prima aan de zijkant spelen als er blessures zijn. Maar ik vind het vooral twee heel goede centrale verdedigers."

    "We hebben een aantal keer om versterkingen gevraagd bij Ajax, als staf", vervolgt Keizer. "Zeker toen Davinson Sánchez ook nog vertrok. Dan weet je gewoon dat je achterin versterking nodig hebt. Tete en Riedewald zijn natuurlijk ook nog vertrokken. Binnen mijn eigen visie had ik gewoon opkomende backs nodig."

    Plaats een reactie

    buddha +9053
    maandag 26 februari 2018 om 09:18
    tja keizer weg en het loopt fantastisch. voor de psv supporters dan he.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    maandag 26 februari 2018 om 09:26
    Ik heb zondag NA de wedstrijd op de radio toch een sublieme analyse van de wedstrijd door Ten Hag gehoord. Dat NOS radio interview is vast nog wel ergens terug te luisteren en je zult versteld staan van wat ie allemaal gezien heeft: Wat goed ging, wat fout ging, wat beter kon.

    Alleen jammeer dat je aan een geweldige analist kennelijk niks hebt als ie op de bank zit en geen idee heeft van wat ie moet doen om dingen die fout gaan TIJDENS de wedstrijd te corrigeren.

    Het interview is gewoon bizar. Iemand die precies weet te vertellen wat ie allemaal zag gebeuren, maar kennelijk niet het vermogen om de juiste keuzes te maken die nodig zijn om te winnen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10239
    maandag 26 februari 2018 om 09:44
    Ten Hag lijkt op praatjesmaker Bosz, veel teksten en ingewikkelde
    verhalen om interessant te lijken., als het er op aan komt allemaal gebakken lucht.
    Ten Hag stelde echter; "mijn aanpak werkt altijd" ( altijd = 3 jaar in de lullige ED als hoofdtrainer ......uiteraard niets gewonnen ) hij zegt er alleen niet bij wanneer......
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29071
    maandag 26 februari 2018 om 13:16
    Bosz verdient wel meer respect. Als ze hem hadden gehouden dan was Ajax dit jaar kampioen geworden denk ik.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10239
    maandag 26 februari 2018 om 19:20
    Wat zo jammer is met Bosz is dat hij doorslaat, hij kan maar 1 spelletje laten spelen en doet dat dan ook nog te rigide.
    Je kan bijvoorbeeld niet 90 minuten af jagen e.d.
    Zou Bosz z'n systeem realistisch aanpassen en openstaan voor systemen waar je wel wat mee wint, dan zou hij het fantastisch kunnen doen en een toptrainer zijn.
    Wat zo goed is aan Bosz is dat hij een team precies zo kan laten spelen zoals hij dat wil, dat is knap.
    Bosz is zijn eigen meest gevreesde dogmatische vijand en dogmatische mensen zijn nooit succesvol op de lange termijn.
    Op zijn leeftijd nog veranderen....ik weet het niet, maar het is wel doodzonde.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32961
    maandag 26 februari 2018 om 11:02
    Als je ergens nog niet lang trainer bent, doen de spelers nog niet precies wat jij wilt, dat duurt even. Dat hij de wedstrijd op die manier kan analyseren lijkt me dan vooral een goed teken.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +516
    maandag 26 februari 2018 om 11:36
    Hij deed het bij Utrecht aardig maar dat wil nog niet zeggen dat, dat bij Ajax werkt wat is er nou veranderd sinds Keizer we is
    Nou van der Sar en Overmars tenHag ontslaan en de Jong van Utrecht aan stellen want die doet het ook aardig
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 26 februari 2018 om 09:19
    achteraf is altijd makkelijk lullen. Ajax heeft gewoon een hele goede selectie en moet daar mee kampioen worden. volgend seizoen word appeltje eitje voor Ajax
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 26 februari 2018 om 09:24
    Nee, dat was vorig seizoen de boodschap, dus appeltje eitje is het dit seizoen. Ik zie dat nog niet zo simpel gebeuren, maar qua punten kan het nog wel. De manier van spelen is op zich niet slecht, maar sommige taken worden gewoon niet uitgevoerd. Het moet sneller, nog impulsiever en creatiever en buitenspelers moeten geen acties maken om de actie, maar om een (gezamenlijk) resultaat te bewerksteligen.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 09:33
    Vorig seizoen was wel bosz ineens vertrokken, gebeurde het voorval met nouri en was het aankoopbeleid dramatisch. Nu hebben we een coach die niet naar een internationale topclub gaat( is ie nog niet goed genoeg voor), hebben we al geinvesteerd in de selectie en is meneer bergkamp er niet meer. We hoeven ook niet WEER te wennen aan een speelwijze van een coach. Dus nee, volgend jaar is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12815
    maandag 26 februari 2018 om 10:16
    Het aankoopbeleid van Ajax is al net zo lang dramatisch als dat Overmars er zit, muv vorig seizoen toen er wel goed is ingekocht.

    Dit seizoen is er weer uitstekend VERKOCHT (voor bijna 100 miljoen) maar moeten we constaren dat je met de selectie die daarna overbleef zowel Europees al nationaal geen moment om de prijzen gespeeld hebt en een 5e seizoen op rij zonder prijs realiteit is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 26 februari 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    John040 +2428
    maandag 26 februari 2018 om 11:49
    Jankers pffff Nouri dit en dat wil je dat volfende seizoenen nog als excusses aan doen. Nee de selectie is gewoon helemaal uit balans. En de aankopen voldoet op 1 na niet. (linksback gescout door PSV). Ze missen een middevelder met ballen.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 12:12
    Je onderschat misschien wat voor impact het heeft. Nu is het geen excuus maar in de eerste wedstrijden weet ik zeker dat het heeft mee gespeeld.
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    maandag 26 februari 2018 om 09:34
    dat appeltje eitje horen we nu al jaren en zie..........
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 26 februari 2018 om 09:52
    we zullen het zien, geef dan je reactie maar weer, al die negativiteit naar Ajax toe. Wees blij met al die talenten. liever aanvallend voetbal dan dat counter spelletje. je ziet het steeds meer. Vitesse is ook een goed voorbeeld, altijd aanvallend gespeeld en dit seizoen is het huilen met de pet op. met dank aan Fraser
    Vind ik leuk
    buddha +9053
    maandag 26 februari 2018 om 13:05
    eigenlijk is het heel simpel. zoals jullie zelf zeggen, het meeste geld , de beste talenten, de beste aankopen, en al 3 jaar gillen jullie van de daken dat jullie wel ff kampioen worden. heeft niets met negativiteit te maken naar ajax toe. maar meer naar het gegil van jullie dat jullie wel alles ff op zn dooie gemakkie alles binnen slepen. en het al jaren niet lukt.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 10:07
    Haha roep dat maar niet te hard. Wat voor PSV geldt met een vertrek van Zoet, Arias, v Ginkel en mogelijk Lozano en Bergwijn, zit ajax in hetzelfde schuitje met Kluivert, Ziyech, Neres, Veltman.

    We beginnen weer allemaal op 0.
    En daarbij... Dit riepen jullie vorig jaar ook. Dus daar worden ze in Eindhoven niet zo warm of koud van.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    maandag 26 februari 2018 om 10:32
    Pico niks is een appeltje eitje.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 10:36
    Haha hou op je valt in herhaling.


    Keizer heeft gelijk! En niet een beetje ook! Maar je hebt gelijk nu ten hag van de sar en Marc vertrekken is de kans idd veel groter
    Vind ik leuk
    John040 +2428
    maandag 26 februari 2018 om 11:46
    Nou al 4 jaar niks en het elftal zal moeten kopen want ze hebben geen straatvechter op het middenveld een man met ballen mes tussen de tanden die Ajax tojdens de wedstrijden aanvoert.
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    maandag 26 februari 2018 om 13:44
    Als ze er geen team van kunnen maken geen kampioen. En al die talenten worden bij jullie wel erg hoog weggezet als die nieuwe wereldvoetballers. Moet het eerst nog zien. Zlatan en Sneijder de laatste die de top gehaald hebben. Waarvan zlatan niet eens eigen jeugd was.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 09:20
    Veltman en Viergever komen voetballend veel en veels te kort voor het centrum, daarnaast ook nog eens veel te klein. Als je die twee hele goede centrale verdedigers noemt, ben je een pannenkoek.

    Ze staan aan de zijkant als laatste redmiddel voor hun carrière. Maar ook daar komen ze te kort voor Ajax 1. Snel weg doen en doorselecteren is mijn advies.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 09:21
    Wel lullig voor keizer
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4753
    maandag 26 februari 2018 om 09:23
    Dus geen de Ligt, Wober of de Jong in het centrum?
    En trouwens, Veltman speelt nog steeds rechtsback ondanks de komst van Kristensen ;-)
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    maandag 26 februari 2018 om 10:50
    Twee rechts backs gehaald dit seizoen, en alsnog wordt nog steeds een centrum verdediger op die positie opgesteld. Wat zegt dat over die aankopen ?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4753
    maandag 26 februari 2018 om 10:55
    Of een hele goede centrum verdediger die ook heel goed als rechtsback is. :-)
    Maar dan lees ik weer dat Veltman die man moet zijn......:-(
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 09:23
    Zelfs met de genoemde versterkingen is het spel onder Ten Hag nog niet beter. Zou bij Keizer ook niet het geval zijn. Maar ik hoor Marcel niet praten over zijn bijzondere wekelijkse verschillende samenstellingen of over zijn vreemde wissel beleid. Daar doet Ten Hag bijna helemaal niet aan.
    De resultaten zijn gewoon bedroevend te noemen
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 09:23
    @pico323 ik ga straks wat staatsloten kopen. Mag ik je glazenbol lenen?
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 26 februari 2018 om 11:15
    tuurlijk, ik heb geld genoeg. misschien heb jij het geluk harder nodig
    Vind ik leuk
    2cents +57844
    maandag 26 februari 2018 om 09:25
    Dat hij die backs niet kreeg is wel falen geweest van Overmars/RVC. Vooral op links is dat echt onder niveau geweest de eerste helft van het seizoen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3265
    maandag 26 februari 2018 om 09:57
    Waar in ons medeforumlid #keizerout?
    Schaamt hij zich voor de prestaties onder tenhag?
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 10:38
    Die is blind door haat
    Vind ik leuk
    Sanuk +3265
    maandag 26 februari 2018 om 10:50
    Het leek wel of Keizer hem ooit misbruikt had of zo. Zo op een man spelen, zoals hij deed, is niet normaal. Op zijn minst gezegd een onsportief figuur. Hij zal nu zijn naam gewijzigd hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 10:52
    Wees blij dat je weg bent daar ze hebben je gewoon laten vallen
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 11:00
    Ja want Viergever en Veltman zijn prima centrale verdedigers. Hahaha
    Vind ik leuk
    ajaxdev +508
    maandag 26 februari 2018 om 11:00
    Wat je de afgelopen maanden ziet is dat er een aantal staf- en directe/rvc leden waren die de noodzaak van versterkingen niet zagen. Nu Bergkamp er uit is gezet en Van der Sar is overgestapt naar de lijn Overmars gebeurt er wel het nodige maar te laat zoals dat al tijden te reactief gebeurt. De trainerswissel is nog geen succes gebleken en lijkt vooralsnog geen echte verbetering. Gisteren waren er de nodige kansen maar je moet ze wel maken. Essentieel is dat de spelers niet het besef hebben of niet krijgen bijgebracht er direct boven op te zitten ipv dat lamlendige gedoe in de eerste helft. Kluivert is een knappe voetballer maar als het niet lukt is het een drama voetballer, Neres is na de winterstop of trainerswissel? Nog niet weer op zijn eerdere niveau gekomen. Van de Beek blijft ook een momenten voetballer die net als Ziyech zijn man makkelijk laat lopen. Ziyech geeft briljante ballen maar is een grote ergenis met al zijn onnodige balverlies en een bron van ergernis voor medespelers. Zijn schoten resp zijn rendement in goals is ver beneden peil en niemand durft hem te corrigeren in het veld bij een vrije trap. Achterhoede blijft frenkie de jong natuurlijk een vreemde eend in de bijt. Zet toch Wöbber daar weer neer en laat de beste op het middenveld spelen. Ik denk schöne en later in de wedstrijd frenkie. Je zag gisteren hoe je een Huntelaar mist die sleept en scheurt en ook ballen opeist en ook nog goals maakt zoals vorige week de winnende 1-0. Samengevat is het gebrek aan mentaliteit en inzet die ajax wederom dit seizoen de das omdoet. De selectie bevat behoorlijk wat ideale schoonzonen maar geen voetballers die de mouwen vanaf het begin opstropen. En daar gaat het mis.
    Vind ik leuk
    Kuip +8457
    maandag 26 februari 2018 om 11:01
    Ajax moet er gewoon eens een keer een toptrainer neerzetten. Met de de Boertjes, Keizertjes en ten Hagjes kom je er niet. Haal een buitenlander die al het eea gepresteerd heeft. Daar zal de boel van opfrissen.
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 26 februari 2018 om 11:08
    Sinds ten hag vertrok bij utrecht vind ik ajax niet beter gaan presteren....Ik vind utrecht trouwens leuker spelen sinds ten hag weg is...
    Vind ik leuk
    pico323 +6516
    maandag 26 februari 2018 om 11:17
    vergeleken bij PSV is alles leuker om naar te kijken. daar heb je wel een punt
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 11:21
    Pas maar op dan :-)
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 11:26
    Hij moet niet zeuren. Met JONG Ajax had ie nog van Den Haag moeten winnen! Waarom ie nou die Siem de Jong weer van stal haalt terwijl hij een topschutter uit de Jup.League op de bank houdt is mij een raadsel. Cassiera kan je nou wel bij het grof vuil zetten: die knul heeft nu onomwonden te horen gekregen dat ie pas vierde spits is als er écht helemaal niemand meer in de spits kan.
    Wat moet die jongen nou nog doen om serieus genomen te worden? Hij scoort aan de lopende band, wat wil 'The Kraken' nou nog meer?
    Wat een ketser die Ten Hag!
    Vind ik leuk
    Bals +395
    maandag 26 februari 2018 om 12:30
    Boekjeswijsheid van iemand die nooit aan de top geroken heeft, laat staan dat ie echt weet HOE de top te bereiken
    Vind ik leuk