Weghorst: 'Doodzonde, het is te hopen dat ze niet uit de Eredivisie verdwijnen'

Weghorst: 'Doodzonde, het is te hopen dat ze niet uit de Eredivisie verdwijnen'

Gepubliceerd: woensdag 28 februari 2018 om 10:06wo 28-02-2018 om 10:06

Wout Weghorst is dit seizoen met acht goals de grote blikvanger in het bekertoernooi. De spits van AZ moet woensdagavond tegen jeugdliefde FC Twente het sentiment opzij zetten.

Weghorst en AZ zijn vastbesloten om opnieuw de finale te halen. Vorig jaar werd in De Kuip verloren van Vitesse. "Het heeft bij ons vanaf de eerste dag enorm geleefd om daar weer te staan. Dat is een doel met hoofdletters", zegt Weghorst in De Telegraaf. "Voor een club als AZ is de beker normaal gesproken de prijs die je kunt halen."

Weghorst treft woensdagavond Twente. Het lot van de Tukkers gaat hem aan het hart. "Ik ben een jongen uit Twente en ik zal altijd Heracles en FC Twente, de clubs uit mijn streek, blijven volgen. Het is doodzonde dat het nu zo slecht gaat met FC Twente. Het is te hopen dat ze niet uit de Eredivisie verdwijnen. Dat zou echt heel jammer zijn voor de club en ook slecht voor het Nederlandse voetbal."

De goaltjesdief is ondanks alles op zijn hoede voor de formatie van coach Gertjan Verbeek. "We zijn de favoriet, maar we moeten niet denken dat het gemakkelijk zal gaan. We hebben dan nog niet zo lang geleden dan wel met 4-0 van FC Twente gewonnen, maar dat was een minder eenvoudige wedstrijd voor ons dan de uitslag doet vermoeden."

Poll

Gaat FC Twente dit seizoen degraderen?

(3600 stemmen)

Plaats een reactie

pico323 +7887
woensdag 28 februari 2018 om 10:13
Eigen schuld dikke bult. Hadden ze de boel niet moeten oplichten.
Vind ik leuk
koppig +537
woensdag 28 februari 2018 om 10:45
Een zeer domme reactie van jou als bv jouw opa bij de nsb zat kan je dit jullie toch ook niet aanrekenen dat is ook zo met twente er zijn nu andere mensen in het bestuur die de boel proberen op de rail te zetten ik ben fan van az maar hoop echt dat twente in de eredivisie blijft spelen de club hoort daar gewoon thuis
Vind ik leuk
Koeroe +12302
woensdag 28 februari 2018 om 11:21
Jezus wat een achterlijke reactie. Ze zijn gewoon te zwak gestraft. In jouw voorbeeld: stel je familie was afgemaakt en je ziet dat de nsb'er die ze verlinkt heeft een jaar celstraf krijgt. Voelt het dan niet als gerichtigheid als hij na zn straf alsnog voor zn flikker gereden wordt?
Vind ik leuk
koppig +537
woensdag 28 februari 2018 om 11:51
Daar ben ik het mee eens de dader is bij mij nooit veilig (let wel de dader ) maar de mensen die daar nu zitten kan je niet verantwoordelijk houden voor de daden van een ontspoorde voorzitter die allang weggestuurd is en dat bedoel ik met mijn reactie
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 11:48
ja is ook meh meh
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 februari 2018 om 11:48]
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 10:51
Daar hebben ze gewoon een straf voor gekregen. Die dus blijkbaar volgens de regels correct is. Anders krijg je wel een andere straf.
Het is gebeurt, en achter je laten. Ik neem aan dat iedereen een 2e kans verdient? Of moeten we jouw ook nog afrekenen op het kattenkwaad van vroeger, of van vandaag de dag. (Natuurlijk op een ander niveau, maar het principe blijft hetzelfde)
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
woensdag 28 februari 2018 om 11:54
Daarom mag de rest van Nederland nog wel hopen dat fc Twente degradeert omdat ze de ‘straf’ ontoereikend en onrechtvaardig vinden. Als ze daarna weer promoveren hoor je niemand meer over die ‘straf’ (denk ik)

Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 12:04
Ik denk dat er genoeg zijn die dan nog lopen te zeuren. Want dan is de straf wel ingelost?
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
woensdag 28 februari 2018 om 10:57
Oplichting....een lening afgesloten bij Doyen....
Oplichting is oa gebeurt door ajax, Feyenoord Utrecht Groningen NAC Vitesse Sparta en MVV.
Die clubs zijn gek genoeg nooit bestraft door de KNVB. Alleen Twente,terwijl die strafrechtelijk het minst fout hebben gedaan van al die clubs.
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 11:33
Hee, daar is ie weer. Wordt je niet moe van jezelf en je gewijs naar anderen?
Vind ik leuk
Rood&wit +4437
woensdag 28 februari 2018 om 13:15
Begint erg lach wekkend te worden Inderdaad! De naald blijft wel erg lang hangen.
Vind ik leuk
mason +2417
woensdag 28 februari 2018 om 12:55
Groningen is toen wel gestraft kan ik mij herinneren. Sterker nog de verantwoordelijke bestuurders hebben nog gevangenis straffen gekregen. Munster bij twente heeft helemaal niks gekregen. Dus ja twente is zwaar gematst
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
woensdag 28 februari 2018 om 12:58
Groningen is niet bestraft door de KNVB.
Terwijl, zoals jezelf al aangeeft, de fraude zo ernstig was dat zelf bestuurders in de cel belanden.
Vind ik leuk
redknap +1253
woensdag 28 februari 2018 om 14:12
Twente is te zwaar gestraft en dat weten de meesten ook wel alleen de Twente haters hier niet. Het blijven een stel betterweters die niet alles weten maar de media en elkaar na lullen.
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 12:06
Daar kunnen de spelers toch niets aan doen.? Dat was het vorige bestuur.Dus rare reactie pico
Vind ik leuk
2cents +64410
woensdag 28 februari 2018 om 10:15
Waarom slecht voor het Nederlandse voetbal? Dat soort verhalen hoorde je in het verleden ook bij clubs als Sparta en Groningen.

Het zou ook best helend kunnen werken.?
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
woensdag 28 februari 2018 om 10:29
Alsof ze dit jaar wel wat bijdragen aan het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
2cents +64410
woensdag 28 februari 2018 om 10:33
Ze leveren een aardige bijdrage aan het slechte seizoen van mijn club....
Vind ik leuk
elmagico070 +23636
woensdag 28 februari 2018 om 10:36
Dat is dan wel weer een positieve bijdrage-;)
Vind ik leuk
2cents +64410
woensdag 28 februari 2018 om 10:45
Vandaar dat ik jouw eerdere reactie niet echt snapte. ;)
Vind ik leuk
DrDeef +2370
woensdag 28 februari 2018 om 12:46
Is niet eens voetbal te noemen wat ze op de mat leggen. Op dit moment vind ik ze voetballend vele malen slechter dan Sparta en Roda. Het zou mooi zijn als ze er uit vallen. Kunnen ze opnieuw beginnen, staan ze waar ze horen. Gert-Jan kan dan de komende jaren ook eindelijk eens z'n grote muil dichthouden, speldt zichzelf fijn een brevet van onvermogen op. En ze krijgen het deksel op neus oor het buiten werken van de trainer terwijl ze gewoon die badmuts van Halst buiten hadden moeten pleuren omdat ie een werkelijk debiel grote selectie met dramatisch weinig kwaliteit heeft samengesteld. En dat met een budget waarmee je makkelijk linker rijtje moet spelen.
Vind ik leuk
De Belsj +878
woensdag 28 februari 2018 om 10:16
Slecht voor het Nederlandse voetbal en Fantastisch voor Roda :)
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 28 februari 2018 om 10:22
Sinds wanneer is het slecht voor het Nederlands voetbal als de club die de minste punten heeft gehaald in 34 wedstrijden degradeert?
Die uitdrukking begint ook een beetje een dooddoener te worden. Toen ze de eerste keer er uit vlogen was het ook alleen maar slecht voor Twente en zo zal het nu weer zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 februari 2018 om 10:36]
Vind ik leuk
HanV +5732
woensdag 28 februari 2018 om 12:20
Ja, het gaat hier gewoon om de sportieve prestaties van dit seizoen, niet om het verleden.
Vind ik leuk
RtdDub +13292
woensdag 28 februari 2018 om 12:24
Tsja, dat er ook zat mensen zich zitten te verkneukelen van "ha, eindelijk gerechtigheid" kan ik meer mee dan dat het een verlies voor het NL voetbal zou zijn.

Er zijn hele simpele redenen aan te wijzen waarom ze staan waar ze nu staan en die hebben ze allemaal aan hunzelf te wijten.
Vind ik leuk
Liwwadder +3945
woensdag 28 februari 2018 om 10:28
Opzouten Wegworst..Twente out! Had knvb al voor kunnen zorgen..maarja daar heerst de maffiapraktijken hé.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 28 februari 2018 om 10:49
Effe de feiten kennen knul.
KNVB wilde Twente ook weghebben.
Vroegen zelfs de hulp in van de Uefa vanwege het gevalletje Doyen
Hierdoor kreeg Twente dubbel boete (KNVB en Uefa) voor het zelfde feit.
Dat het in Portugal wel mocht en dood normaal was deed voor de Uefa niet ter zake.
Er werd zelfs een soort ontsnappings clausule van de KNVB aan Twente gegeven met als Twente dit haalt, ze de licentie mochten houden.
Van uit gaande dat dit toch niet zou lukken.
Je weet wel.......die Houdini act.
Twente haalde het...........maar toen moest de KNVB snel iets anders verzinnen.
Iets wat niet in de regelementen stond dus door de RECHTBANK verworpen werd.
Dus je moet de rechter de schuld geven of de onkunde van de KNVB.
Trouwens..........PSV en Ajax mochten wel dealen met Doyen (was toen nog toegestaan volgens jawel de KNVB)
[Reactie gewijzigd op woensdag 28 februari 2018 om 10:51]
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 10:28
Met het aanstellen van GJ Verbeek heeft FC Twente de plank volledig mis geslagen. Ook met Maher, die gemiddeld zo'n 5 tot 6 goede wedstrijden per seizoen speelt, wint men niet de (degradatie)oorlog. Nadat Monsterman FC Twente achterliet als een failliete toko, heeft Jan van Halst, die druk doende is met allerlei bijzaken, er ook een puinhoopje van gemaakt. Erg jammer want in potentie is FC Twente gewoon een top 5 club voor de ED met grote en trouwe aanhang.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
woensdag 28 februari 2018 om 12:09
Vergeet niet dat sinds de komst van Maher die Fin niet meer scoort en geen assist heeft gegeven.
Vind ik leuk
Aarebei +157
woensdag 28 februari 2018 om 10:41
Kan niet wachten.
Vind ik leuk
Jafio +2069
woensdag 28 februari 2018 om 10:45
Het zou voor het aangezicht van Twente goed zijn om een jaar in de Juup te spelen. De publieke opinie is slecht vanwege het gekochte kampioenschap en het matsen van de knvb. Dit gevoel gaat niet weg zonder te degraderen. De aanstelling van een bedweterige Verbeek die overal
Mislukt maar niet bepaald bescheiden is helpt ook niet mee. Ik hoop dat ze nacompetitie spelen en Roda ook degradeert want die spelen al jaren belabberd
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 28 februari 2018 om 10:56
Nog zo één.
Welk gekocht kampioenschap?
Met het goedkoopste elftal ooit wat kampioen was geworden?
Met Ruiz á 4,5 milj de duurste speler?
'Nkufo die er al vier jaar was?
Perez transfervrij?
Wisgerhof (NEC), Stam (NAC) Tioté (Roda) Janssen (Vitesse) voor een habbekrats gekocht?
Brama, Douglas, Boscher eigen jeugd?
Stoch (City) huur?
Natuurlijk, was broodnodig dit elftal als gekocht kampioen te zien!
Vind ik leuk
Jafio +2069
woensdag 28 februari 2018 om 12:23
Ze hadden het geld niet voor deze spelers want het geld was er niet. Dus ja gekocht.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 28 februari 2018 om 12:34
Ha ha ha ha ha
Welk geld?
Spelers als Elia, Braafheid en Arnoutovics net verkocht voor heel veel geld jongen!
Kwamen dat seizoen (voor het kampioenschap) ook het verst in Europa van de Nederlandse clubs.
Ook veel geld gegenereerd
Vind ik leuk
Bizzy +22859
woensdag 28 februari 2018 om 11:08
Hoezo slecht voor het ned. voetbal ?
Vind ik leuk
Kuip +10228
woensdag 28 februari 2018 om 11:26
Voor de uitstraling van de toch al dramatische Nederlandse competitie is het belangrijk dat je wedstrijden ziet die:
1 op normaal gras worden gespeeld en
2 in mooie volle stadions worden gespeeld
Ik kan bijvoorbeeld een thuiswedstrijd van Excelsior niet aanzien. Alsof je naar een amateurwedstrijd kijkt. Ploegen als Excelsior, waarvoor ik heel veel respect heb want ze doen het fantastisch, horen niet in de eredivisie.
Voor de regio Twente is degradatie een ramp, terwijl bij degradatie van Excelsior niemand wakker ligt.
Bovendien hebben de meeste clubs in het verleden gefraudeerd. Niet goed te praten, maar als die allemaal waren geliquideerd, dan hadden we geen eredivisie meer gehad.
Ik hoop van ganzer harte dat Twente voor de eredivisie behouden blijft, al vrees ik het ergste.
Vind ik leuk
Haagsekoerd +1301
woensdag 28 februari 2018 om 12:20
Moet je niet zo serieus nemen.
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 28 februari 2018 om 11:16
Wordt gewoon een zware wedstrijd vanavond, onder zware omstandigheden.
En over het verdere wel en wee van FC Twente:
Die perikelen van een aantal jaren terug , heb ik nu eigenlijk wel genoeg van.
Aanvankelijk leek FC Twente het wel aardig te doen, met meer jongens uit de streek , aangevuld met wat huur-spelers.
Maar ze zitten nu wel degelijk in de hoek waar de klappen vallen.
Als Twente uiteindelijk degradeert (en die strijd is nog lang niet gestreden), dan heb ik daar geen moeite mee, maar ook geen "zie je nu wel" gevoelens.
Ze moeten nu eenmaal genoeg puntjes bijeen sprokkelen. We zien het wel. Mss wordt het wel na-competitie. Ook dan, zij n er nog allerlei mogelijkheden tot handhaving. We gaan het zien. Wordt spannend.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 28 februari 2018 om 11:36
Alle kort door de bocht people zijn er weer!! Twee criminele bestuursleden maken er een zooitje van en de dan is gehele Twente ineens de gebeten hond, volkomen onterecht!!
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 12:04
maken bestuurleden nie alle beslissingen voor een voor een voetbalclub. dus als je een club nie aanrekent op zijn bestuurskeuzes waarop dan nog wel?
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 28 februari 2018 om 12:06
Tuurlijk had de RvC moeten ingrijpen, maar zat daar niet een persoon met een dubbele pet.!!
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 11:52
hoezo ........
Vind ik leuk
MagicFeeling +4727
woensdag 28 februari 2018 om 12:13
Waarom is het slecht voor het Nederlands voetbal als Fc Twente verdwijnt?

Ik zou het persoonlijk jammer vinden als een club als Sparta degradeert.
Vind ik leuk
19AZ82 +2021
woensdag 28 februari 2018 om 12:21
Als Twente degradeert is dat terecht. Als je niet genoeg punten haal ben je niet Eredivisie waardig.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8065
woensdag 28 februari 2018 om 13:02
Zo is het.
En als ze het toch nog redden, is het ook oke toch?
Want dan hebben ze (net) voldoende punten gehaald.
Wat heeft het verleden er nu mee te maken.
Vind ik leuk
19AZ82 +2021
woensdag 28 februari 2018 om 15:48
Inderdaad het verleden is verleden, ik hoop voor ze dat de mensen die de club nu besturen de club gezond maken en dan komen de betere spelers vanzelf weer naar de club.
Vind ik leuk
woensdag 28 februari 2018 om 13:08
Eruit met Twente, onsympathieke club met ditto supporters
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws