Advocaat gelooft eigen ogen niet: Dit is het probleem van PSV

    Advocaat gelooft eigen ogen niet: "Dit is het probleem van PSV"

    zondag 11 maart 2018 om 10:27

    Dick Advocaat hoopte zaterdagavond met Sparta dichter naar nummer vijftien Willem II te kruipen door met 0-2 te winnen bij Roda JC, maar dat liep even anders. De Tilburgers wonnen met 5-0 van koploper PSV en daardoor kruipen de Rotterdammers geen punt dichter naar de veilige zone op de ranglijst. 

    Advocaat hoopte dat concurrent Willem II had verloren, maar niets bleek minder waar. "Ik mag het niet zeggen... Verliezen kan, maar met 5-0 verliezen vind ik wel heel, heel erg veel", zegt Advocaat tegen FOX Sports. De historische nederlaag van lijstaanvoerder PSV komt Sparta bijzonder slecht uit. "Nee, dit gelooft bijna niemand. Dit is het probleem van PSV."

    Advocaat denkt er het zijne van, maar weet zich net op tijd in te houden. "Het lijkt me toch niet verstandig als ik er iets over zeg. Dan ga ik gekke dingen zeggen en dat lijkt me niet verstandig." De FOX-verslaggever doet een laatste poging om Advocaat wat mooie uitspraken te ontfutselen, maar dat blijkt tevergeefs. "Nee, dat gaat je niet lukken."

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +13178
    zondag 11 maart 2018 om 10:30
    Wat politiek correct van Advocaat. Wil hij Cocu opvolgen?
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2158
    zondag 11 maart 2018 om 10:32
    Lijkt of ze de wedstrijd lieten lopen....kampioen wirden in eigen huis is natuurlijk veel interessanter
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13178
    zondag 11 maart 2018 om 10:36
    Dat snap ik, maar had dan de wedstrijd tegen AZ laten lopen zodat Ajax die druk blijft voelen een week later.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 11:46
    Wedstrijd gewoon laten lopen geloof ik niet in ... matchfixing vindt ik aannemelijker ... Willem 2 heeft belangrijke punten gepakt en PSV was totaal ongeïnspireerd, lusteloos, slordig en lam ... voor niks gaat de zon op#Snapte?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5708
    zondag 11 maart 2018 om 11:16
    Denk niet dat PSV in de positie zit om wedstrijden te laten lopen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10710
    zondag 11 maart 2018 om 11:31
    Natuurlijk is dat mooier, maar expres laten lopen en zo voor lul staan, dat wil toch geen enkele voetballer?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14649
    zondag 11 maart 2018 om 10:52
    Dickie vergeet wel ff dat hij met de psv selectie , die hij tot zijn beschikking had, makkelijk kampioen had moeten worden...maar laat ik me ook maar inhouden.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6211
    zondag 11 maart 2018 om 11:15
    Dicky is ook kampioen geworden met PSV. En daar ben ik hem nog eeuwig dankbaar voor. Een kampioenschap na een periode van droogte... 1997. Met Nilis. Cocu. Stam. Mooi team was dat. Keerzijde was dat hij in januari 1998 aangaf naar Rangers te gaan. Met als gevolg een nachtkaars en een dramatische bekerfinale in de Kuip tegen Ajax. Ook 5-0 trouwens...
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 11:49
    Inderdaad, Advocaat heeft het hier tot twee keer toe zelfs niet echt prima gedaan ... om het woord teleurstellend maar niet uit te spreken zal ik óók mijn mond maar houden ...
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11715
    zondag 11 maart 2018 om 11:22
    Politiek correct? Ik weet het niet, ik was niet verrast..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    zondag 11 maart 2018 om 10:31
    Als ze een wedstrijd weggeven dan is dat vast niet met dergelijke cijfers, als team zijn ze gewoon afgegaan als een gieter!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6211
    zondag 11 maart 2018 om 11:18
    Inderdaad. En geloof me. Hier zat weinig weggeven bij. Gewoon denken dat je op 80% een potje kunt winnen. Nou dat werkt dus niet. Maar goed. Hopelijk komt de wake-up call op tijd. Eerst maar eens kijken of Ajax ten volle profiteert van onze misstap. Daarna 2x thuis (VVV en NAC). Wedstrijd voor wedstrijd pakken. En elke wedstrijd 100% dan komt het goed. Mensen vergeten dat we nog steeds 7 punten voor staan (indien Ajax wint vanmiddag). Dus een misstap kan en mag een keer. maar nu moet het afgelopen zijn met het uitdelen van de cadeautjes...
    Vind ik leuk
    2cents +49776
    zondag 11 maart 2018 om 11:38
    Ik denk dat niemand vergeten is dat PSV nog minimaal 7 punten voor staat hoor. Ook een misstap kan en mag uiteraard een keer.

    Maar dit was iets meer dan een misstap. Dit was een beschamende nederlaag van historische omvang. PSV onwaardig. Vandaar dat het in de voetbalwereld en dus ook op VP nogal een item is. Zonder te denken dat PSV nu geen kampioen meer zal worden.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 10:32
    Dan zeg ik het: die enge lichtlampjes halen overal jeugdspelers weg, mekken op alles van boven de Moerdijk en helpen nu hun vriendjes uit die Belgische provincie van Nederland.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9872
    zondag 11 maart 2018 om 10:39
    En terecht.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1710
    zondag 11 maart 2018 om 11:02
    Jankerd en calimero ben je @peer boxy
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8595
    zondag 11 maart 2018 om 11:07
    Ja en als je zo doorgaat helpen we onze Noord-Hollandse vrienden uit Alkmaar ook.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 10:35
    Jaren bij PSV gewerkt Dikkie Dik, je weet onderhand toch wel dat het een naaiclub is.
    Vind ik leuk
    Sandokan +725
    zondag 11 maart 2018 om 10:36
    Een totale off-day van PSV. Ongelooflijke uitslag, maar ik geloof niet in complottheorieën. Willem II heeft geknokt voor wat het waard was en verdiend gewonnen. Lullig voor Sparta, maar die redden het wel in de nacompetitie. Maak me meer zorgen om FC Twente wat dat betreft.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1950
    zondag 11 maart 2018 om 12:56
    Iedereen weet toch dat het door de knvb komt die in het belang van ajax fluiten. Ofzo hahahaha
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 10:37
    Advocaat moet zwijgen,want niemand kan een andere ploeg iets aan naaien. Hij heeft gisterenavond stront geluk gehad bij roda en alleen omdat dieNijhuis de scheids was.want dieaakt zijn eigen wetten bij het voetballen
    Vind ik leuk
    Voebtal +1950
    zondag 11 maart 2018 om 12:55
    Het is Naaihuis.
    Vind ik leuk
    Sandokan +725
    zondag 11 maart 2018 om 22:22
    Heeft Advocaat geluk gehad, ja? Roda JC heeft te weinig kwaliteit. Zo weinig dat zelfs een elftal als dat van Sparta moeiteloos overeind weet te blijven in Kerkrade. Met alle respect, maar als je kansen voor open doel mist, moet je je mond houden over geluk van je tegenstander.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 10:38
    De overwinnigen van NAC en Willem II komen zeker niet goed uit voor Sparta.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2158
    zondag 11 maart 2018 om 10:43
    Als dat zo blijft gaan krijgt Goningen het nog lastig.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 13:14
    Die gaan nu goed. Roda degradeert en jullie na-competitie.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139097
    zondag 11 maart 2018 om 10:40
    Sorry dicky , wij brabanders helpen elkaar in nood nou eenmaal
    Vind ik leuk
    Leeuw +4638
    zondag 11 maart 2018 om 10:44
    Niet waar, want tegen NAC moet PSV ook gewoon winst pakken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139097
    zondag 11 maart 2018 om 10:45
    Nac is net als w2 veilig
    Vind ik leuk
    Leeuw +4638
    zondag 11 maart 2018 om 10:49
    Ik bedoel dit andersom maat. PSV is niet geholpen met de nederlagen.
    Vind ik leuk
    13 +9055
    zondag 11 maart 2018 om 10:55
    Waarschijnlijk, maar feitelijk nog niet.
    Vind ik leuk
    BS +932
    zondag 11 maart 2018 om 10:53
    Dit is de ere divisie Dick, daar kan alles gebeuren, de topclubs zijn lang niet zo sterk als ze voor doen, dus deze uitslagen zijn geen verrassing, er komen nog wel meer rare uitslagen aan, dat heb je in een derde rangs competitie
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +851
    zondag 11 maart 2018 om 11:21
    Matchfixing
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1710
    zondag 11 maart 2018 om 11:21
    Kijk aub alleen naar Sparta meneer Advocaat
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 11:28
    advocaat moet niet verbaasd kijken, P,S,V, is niet zo goed als ze zeggen, opa Sjaak Swart heeft al weken gelijk P,s,v is niet zo goed, Feyenoord speelt dit seizoen heel matig, Ajax is net een flipperkast, De Lampjes uit Eindhoven hebben veel geluk gehad in wedstrijden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 08:07
    Volgens mij ben je een komma vergeten.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1964
    zondag 11 maart 2018 om 11:31
    Tuig bij fox Onze Dickie dingen proberen te laten zeggen,wat hij niet wil zeggen
    nou doe ik het wel wij gaan liever naar Tilburg dan naar Rotterdam of Enschede
    PSV heeft ze laten winnen!
    wat een grap FOX
    Vind ik leuk
    De Haan +142
    zondag 11 maart 2018 om 11:39
    Sparta en rode zijn toch echt wel de zwakke broeders. Vindien nac en w2 laatste weken toch nog best sterk spelen. Doen soms echt niet onder voor een goede middenmoot
    Vind ik leuk
    El Cazador +4797
    zondag 11 maart 2018 om 11:59
    Advocaat van de duivel, want hij weet verduveld goed dat PSV een heel matige selectie heeft. Het was gewoon wachten tot het een keertje ging gebeuren. Hopelijk blijven de lampies nog ff in deze negatieve flow. Zo mijn maand Maart/April errug goed doen!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +32946
    zondag 11 maart 2018 om 12:23
    Toch zou je wat geld over hebben voor wat Advocaat nou echt dacht.

    Ik vermoed dat we hier dan maanden gesprekstof zouden hebben....
    Vind ik leuk
    Voebtal +1950
    zondag 11 maart 2018 om 12:52
    Match fixing..
    Vind ik leuk
    Fan123 +48
    zondag 11 maart 2018 om 13:26
    Nieuw gevalletje van matchfixing..o nee, dat gebeurt volgens de KNVB alleen in het buitenland en nooit in hun keuken
    Vind ik leuk
    JoefJoef +314
    zondag 11 maart 2018 om 13:52
    Hiermee doet Dickie Willem II hard te kort,
    Snap zijn frustratie wel, win jezelf en moet je concurrent in dat zelfde weekend tegen de koploper, loop je uiteindelijk nog niks in en is het doelsaldo nog verslechterd ook..
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +141
    zondag 11 maart 2018 om 17:09
    Win je eindelijk een zeer belangrijke wedstrijd en schiet je er niets mee op , begrijp ik dat die niks wil zeggen.
    5-0 verliezen tegen een degradatie kandidaat , pinokio team.
    Zou me ogen uit me kop schamen.
    Hoop dat ze geen kampioen gaan worden , wat een afgang.
    Vind ik leuk
    Cookee +8899
    zondag 11 maart 2018 om 18:23
    Vriendendienst van Brabantse clubs, even opletten of PSV NAC ook gaat matsen, dit verwacht je niet dat de kampioen zo vernederd wordt.
    Het leek wel alsof PSV in de CL zat, zo'n klasseverschil.
    Is beter als de KNVB een verzoek indient of PSV meteen de EL in mag.
    Die clubs onderin knokken voor elke punt en dan doet PSV dit.
    As het nou Graafschap was.
    Benieuwd naar wat Sjaak te melden heeft, Advocaat is de Sjaak van Sparta nu, zeg er iets van Dick.
    Vind ik leuk
    WengerIn +23
    zondag 11 maart 2018 om 18:44
    Ik denk dat niet Jan Versteegh maar Luckassen uiteindelijk de mol was....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat gelooft eigen ogen niet: "Dit is het probleem van PSV"