'Het is een zwarte dag voor PSV, maar het hoeft geen probleem te zijn'

    'Het is een zwarte dag voor PSV, maar het hoeft geen probleem te zijn'

    zondag 11 maart 2018 om 12:09

    Het is misschien wel de meest spraakmakende PSV-nederlaag van de afgelopen jaren: de afgang in Tilburg. Willem II was zaterdagavond met liefst 5-0 te sterk voor de onbedreigde koploper van de Eredivisie.

    "Een zwarte dag", reageert oud-speler Jan Poortvliet tegenover PSV Inside. Toch ziet hij niet meteen een groot probleem. "Als je ervan leert dan is het geen probleem. We moeten de complimenten aan Willem II geven. Die club was bevrijd en voetbalde zoals je moet voetballen. Namelijk vol passie, vol energie, veel beweging zonder bal en druk zetten, uitbreken en ga zo maar door."

    "Ze deden dit ook nog eens vol overgave en dan zie je dat het publiek de twaalfde man wordt. PSV heeft dan geen antwoord, omdat we dit niet verwacht hadden en omdat we ook tijdens een wedstrijd dit niet meer om kunnen draaien", vervolgt Poortvliet, die het positieve ziet van de zeperd. "Dit is voor het vervolg niet erg, want we zijn wakker geschud en dat was met 1-0 of 2-1 niet gebeurd."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Sargon +1462
    zondag 11 maart 2018 om 12:12
    PSV speelt het hele jaar al zo slap. Het wordt nu eindelijk een keer afgestraft.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4319
    zondag 11 maart 2018 om 12:15
    Het probleem bij PSV is dat ze bij achterstand het spel niet kunnen dicteren omdat ze daar het materiaal niet voor hebben, vandaar dat countervoetval met een zeer compact spelende verdediging en middenveld dat tot op zekere hoogte succes opleverde. Ajax was de 1e club die deze kwatsbaarheid aan het licht bracht maar ook F. noord dat niet bepaald een hoogvlieger is, legde in de beker dat ook al bloot.
    Vind ik leuk
    Quareck +7056
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    Heerenveen was de eerste..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4319
    zondag 11 maart 2018 om 12:34
    Sorry, was ik ff vergeten maar bij deze.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    zondag 11 maart 2018 om 12:31
    Inderdaad kwatsbaarheid... wannen onzin
    Vind ik leuk
    Always PSV +10695
    zondag 11 maart 2018 om 14:45
    Had het al eerder gelezen op VP dat 5-0 verliezen harder aankomt dan dacht 1-0 was geworden. Een wake up call. Het antwoord is aan de jongens volgende week. Jongens als Luckassen en ik vind ook Pereiro maken ons geen kampioen. Cocu moet dit nu ook laten zien aan de groep door in te grijpen. Geef mij de hongerige jeugd maar!
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 13:26
    Ook Heracles legde de kwatsbaarheid bloot, maar toen kwamen ze er op een gelukkige manier mee weg.
    Vind ik leuk
    Morris +22358
    zondag 11 maart 2018 om 12:13
    Hoeveel bel Chinezen waren er aanwezig?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +15028
    zondag 11 maart 2018 om 12:17
    Gelukkig in ieder geval één waarbij ik mijn bet op 5-0 kon plaatsen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    zondag 11 maart 2018 om 12:27
    Werkelijk waar?, heb jij op 5-0 gezet???
    Vind ik leuk
    AllAdIn +15028
    zondag 11 maart 2018 om 12:46
    Hahahaa, was dat maar waar, dan had ik hier op VP een rondje gegeven!
    Wie bedenkt 5-0 nou?
    Vind ik leuk
    Morris +22358
    zondag 11 maart 2018 om 12:54
    (Ger) Brands..

    Makkelijk geld verdienen voor de club ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +15028
    zondag 11 maart 2018 om 12:56
    Hahahhaa, zou wat zijn als één van hen stiekem 250.000 op 5-0 had gezet..
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    zondag 11 maart 2018 om 15:01
    Ik dacht al, of je bent een zeer goede helderziende of je bent Onze Lieve Heer himself.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14584
    zondag 11 maart 2018 om 13:21
    Er is nog geen bewijs voor. Staat ook in het rapport.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    Kuip +7008
    zondag 11 maart 2018 om 12:14
    PSV...kampioen van de armoe
    Vind ik leuk
    Quareck +7056
    zondag 11 maart 2018 om 12:15
    Kuip, kampioen van de nietszeggende opmerkingen
    Vind ik leuk
    Kuip +7008
    zondag 11 maart 2018 om 12:43
    Dat kunnen we van jouw opmerking ook zeggen dus. Desalniettemin kun je toch niet zeggen dat PSV dit seizoen met sprankelend voetbal kampioen wordt. Concurrentie is er niet omdat Ajax en vooral Feyenoord het helemaal laten afweten. Europees was het voor zowel Ajax als PSV al helemaal een drama. Kortom: seizoen 2017/2018 is een seizoen om heel snel te vergeten.
    Maar vier jij maar een uitbundig feest met dat geweldige kampioenschap van de Mickey Mouse League.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7427
    zondag 11 maart 2018 om 12:49
    Feyenoord speelde vorig jaar natuurlijk wel de sterren van de hemel.... lul niet. Iedereen die na 34 wedstrijden kampioen is, is terecht kampioen. Dat gezeur over ‘armoede’ is verzonnen door clubs die het net niet redden.
    Vind ik leuk
    Quareck +7056
    zondag 11 maart 2018 om 12:56
    Je kan alleen kampioen worden als de rest het laat afweten. Als een ander team 34 keer wint ben je namelijk nooit kampioen. Dus in het verleden waren er alleen maar kampioenen van de armoede? En ja, als psv kampioen wordt zal ik feest vieren! Want of deze competitie nu goed is of niet, je bent dan de beste van de 18! Maar jij hebt vorig jaar niks gevierd toen Feyenoord kampioen werd van deze Mickey mouse competitie?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43505
    zondag 11 maart 2018 om 13:04
    Dat jij als Feyenoord fan iets durft te zeggen er het woord armoedig...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4319
    zondag 11 maart 2018 om 13:12
    Nee Kuip heeft een realistische kijk op het voetbal maar word af geserveerd door een nietszeggend figuurtje.
    Vind ik leuk
    Quareck +7056
    zondag 11 maart 2018 om 13:18
    Wat is er precies zo geweldig aan zijn visie? Waarom kampioen van de armoede? Als psv kampioen wordt en bij Ajax staat 175 miljoen op de rekening... dan ben je geen kampioen van de armoede maar kampioen boven de rijkdom. Maar goed, zo lang er mensen niet tegen hun verlies kunnen zal deze onzin uitroep blijven bestaan!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +15028
    zondag 11 maart 2018 om 12:18
    Sorry, liever kampioen van de armoe dan geen kampioen..
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:59
    weer geen kampioen is nog erger
    Vind ik leuk
    AllAdIn +15028
    zondag 11 maart 2018 om 13:08
    Meaning?
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:15
    10-0 verliezen is erg voor Feyenoord, maar deze 5-0 tegen Willem II schaar ik ook in dat rijtje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    zondag 11 maart 2018 om 12:34
    Ge doet mar jonguh. Ligt hier niemand wakker van wat jij schaart
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:39
    En toch heb jij de onbeheersbare drang om te reageren. Hiep-hiep hoi.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +958
    zondag 11 maart 2018 om 13:36
    Ah joh.... Dit is toch gewoon een afstraffing van jewelste! De grootste in 53 jaren psv. Ik schaar 'm daarom ook onder de grootste, historische pakken slaag aller tijden.
    Vind ik leuk
    yuuup +9322
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    Deze 5-0 zullen mensen altijd herinneren. Niet echt leuk om dat op je palmares te hebben staan.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:43
    Ajax heeft er ook wel eens 6 om de oren gehad tegen PSV of kun je je dat niet meer herinneren. Is ook niet echt leuk op je palmares.
    Vind ik leuk
    yuuup +9322
    zondag 11 maart 2018 om 13:03
    Ja klopt. Wie ontkent dat dan? Verandert niets aan het feit dat iedereen die PSV een warm hart toedraagt dit liever niet hadden gehad. Vind je het soms moeilijk omdat ik als Ajacied dit zeg? Ik hoop het niet.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 17:31
    Jij mag als ajax supporter zeggen wat je wilt. Ook al zit er een bepaalde ondertoon in jou opmerking. Ik snap dat dit ook de enige manier is om jou frustratie te uiten voor het falen van je eigen clubje.
    Kan er alleen maar om lachen.
    Vind ik leuk
    yuuup +9322
    zondag 11 maart 2018 om 19:50
    Alleen is die er niet. Deze man doet alsof er helemaal niks ergs aan is. Voor het kampioenschap niet Inderdaad, maar ik denk dat Cocu er bijvoorbeeld heel anders over zal denken. Maar wel knap dat jij een ondertoon weet te vinden, maar volgens mij is het nog steeds frustratie bij jou, ondanks het kampioenschap. Ik kan me er alleen maar over verbazen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5798
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    Kan die Mulder niet elke week een wedstrijd van psv fluiten, deed die top gisteren met twee tegen pingels!!
    Vind ik leuk
    3Bier +7740
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    Achja waarschijnlijk waren de spelers na de nederlaag van Ajax tegen Vitesse al met hun hoofd bij het kampioenschap. Uiteindelijk blijven het 3 punten die verloren worden. Het hele seizoen geeft PSV heel veel kansen weg. Nu werden ze eindelijk een keer afgemaakt door de tegenstander. Spel bied weinig perspectief, maarja dat doet het al het hele seizoen niet. PSV zal de komende wedstrijden wel weer winnen is mijn verwachting.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    5 - 0 Jan, VIJF! Als je er maar van leert dan...
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    zondag 11 maart 2018 om 12:16
    PSV hoeft zich echt niet druk te maken. De voorsprong is vanavond 7 tot 10 punten.
    Het is dan ook heel dom van Cocu om zo dramatisch te doen en de spelers, die het hele jaar door hun best hebben gedaan, hun vrije dag af te pakken.
    Cocu heeft zelf de grootste fout gemaakt door Arias eruit te halen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    zondag 11 maart 2018 om 12:35
    Luckassen opstellen tel ik zwaarder
    Vind ik leuk
    Mari +7761
    zondag 11 maart 2018 om 12:55
    Luckassen ging vervolgens rechtsback staan. Dat was zijn fout volgens mij. Het gevolg van deze tactische meesterzet kennen we.
    Vervolgens de schuld alleen leggen bij de spelers.
    Luckassen wordt nu al lulkassen genoemd
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    zondag 11 maart 2018 om 12:58
    Badluck-assen kan ook
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1451
    zondag 11 maart 2018 om 13:48
    Ik snap de basisplek van Lucassen ook niet. Ik had Rosario er neergezet.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3086
    zondag 11 maart 2018 om 12:17
    Ik vond het geen zwarte dag,vond het wel kleurrijk eigenlijk.
    Vind ik leuk
    John M. +4632
    zondag 11 maart 2018 om 12:31
    Je doelt denk ik op het rood-wit-blauw van Willem II.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10654
    zondag 11 maart 2018 om 12:18
    En dat is dan de huidige , bewierookte koploper van de Eredivisie. Het is werkelijk schandalig.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5601
    zondag 11 maart 2018 om 12:19
    Pootvliet zegt het heel goed. Slechste dag voor heel PSV. Alleen vergeet hij de rol van Kuipers te vermelden.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 maart 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    2cents +53799
    zondag 11 maart 2018 om 12:26
    Lag het aan Kuipers?
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:29
    Nee. Willem II was gewoon de betere partij. De pingels die gegeven werden was 1 van terecht en 1 niet, maar dat was bij een 2-0 achterstand dus boeit weinig we hadden toen al verloren
    Vind ik leuk
    Smash +3100
    zondag 11 maart 2018 om 12:37
    Nee, het lag zeker niet aan Kuipers. PSV speelde dramatisch. Maar, laten we ook eerlijk vaststellen, dat Kuipers ook niet in zijn allerbeste vorm is. (En dat was niet alleen deze wedstrijd).
    Vind ik leuk
    2cents +53799
    zondag 11 maart 2018 om 13:17
    Alleen ga je na zo’n veegpartij niet over de scheidsrechter beginnen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5601
    zondag 11 maart 2018 om 15:07
    Omdat?
    Vind ik leuk
    2cents +53799
    zondag 11 maart 2018 om 17:32
    Als je zo wordt vernederd moet je in mijn beleving even alleen naar je eigen prestatie kijken.
    Vind ik leuk
    Smash +3100
    zondag 11 maart 2018 om 15:52
    En waarom niet? Ik geef aan dat PSV dramatisch heeft gespeeld. Aan de andere kant kan een wedstrijd kantelen. Als hij wel voor de overtreding van Luckassen een penalty geeft, dan had hij dat ook bij de overtreding op De Jong moeten doen. Dan was het 2-1 geworden en loopt de wedstrijd mogelijk heel anders. Nogmaals; Dit doet niets af aan de knappe prestatie van Willen II.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5601
    zondag 11 maart 2018 om 15:07
    Hij heeft ook zijn stempel gedrukt. Luuk had een penalty. Kuipers heeft vaker niet gefloten voor van Ginkel terwijl hij omver wordt geduwd. Ik kan nog verl meer opnoemen.
    Vind ik leuk
    Luon +5
    zondag 11 maart 2018 om 12:20
    Schandalig. Moet ik op mijn werk eens doen, krijg ik mijn ontslag.
    Vind ik leuk
    Ibo +160
    zondag 11 maart 2018 om 12:22
    Eigenlijk gisteren 2 winnaars: Willem II die 3 belangrijke punten heeft gehaald EN Psv dat wakker is geschud. Even weer met beide benen op de grond. En niks dramatisch doen, alleen 3 punten verloren en weer op scherp gezet voor de komende weken. Voor beide brabantse clubs dus een win-win situatie
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:31
    Juist, want een topteam dat met 5-0 verliest is niet vreemd of zorgwekkend. Ze zijn weer wakker en dit gebeurt nooit meer, sterker nog met dank aan Willem II behaalt PSV nu glansrijk de landstitel.
    Vind ik leuk
    Ibo +160
    zondag 11 maart 2018 om 12:38
    zo ist
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zondag 11 maart 2018 om 12:23
    Het was een prachtige dag
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:23
    Het is om je kapot te schamen zo slecht was het gisteravond. Of dit een wake-up call is geweest of het begin van het einde dat zal nog moeten blijken. Maar ik betwijfel of de concurrentie wel alles gaat winnen. En voor alle haters, wie verloor er vorige week kansloos van Vitesse....
    Vind ik leuk
    buddha +8444
    zondag 11 maart 2018 om 12:35
    als of dit het einde van de wereld is zeg. er is nog niets aan de hand. beter 1x met 5-0 verliezen dan 5 x met 1-0. nog 5 x winnen en ze zijn kampioen. ff 1 mindere dag maakt niets uit. het programma is niet al te moeilijk. 3 redelijk makkelijk op papier thuis. en dan moeten az en ajax alles nog winnen ook.
    Vind ik leuk
    Mo +11352
    zondag 11 maart 2018 om 12:45
    Die eerste zin? Het is de meest beschamende nederlag in minimaal 30 jaar in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 11 maart 2018 om 13:16
    Hoho dat was de 10-0 hé.
    Vind ik leuk
    Mo +11352
    zondag 11 maart 2018 om 13:28
    Ja oke maar ik bedoelde de meest beschamende nederlaag van PSV. Die 10-0 is uniek, dat gaat nooit meer geevenaard worden
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11317
    zondag 11 maart 2018 om 13:30
    Nee, die zou ik nog wel op DVD willen hebben. Zou hij ergens te koop zijn?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8556
    zondag 11 maart 2018 om 12:47
    Kan iemand bij Willie en Rene checken zoals ik gevraagd heb dat vorige week bij Sjaak te doen ? Ben bang dat ze gisteren niet hebben overleeft !
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 12:58
    PSV kampioen van de armoe
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 13:21
    Kan je nagaan hoe de rest is.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8316
    zondag 11 maart 2018 om 13:08
    VVV word weer een afstraffing.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 13:18
    Zware afstraffing maar toch de nieuwe kampioen. Van de laatste 7 wedstrijden hoeven ze er maar 4 te winnen. Geen probleem. De andere verspelen ook nog punten.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8864
    zondag 11 maart 2018 om 14:52
    Gelukkig verlies je dik want anders is het weer pappen en nathouden. Maar Cocu begint natuurlijk ook niet goed, zet gewoon Mauro in de basis ipv miskoop Luckassen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 17:06
    Luckassen was net zo miskoop die nu psv weer wil doen met viergever.
    Luckassen hoort gewoon niet bij psv.En viergever ook niet.
    Snap niet dat psv niet in mexico ofcolumbia gaat kijken.Inplaats van deze zwakkelingen
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8864
    zondag 11 maart 2018 om 18:02
    Er komt ook nog een Mexicaan aan maar das een middenvelder ! Viergever is voor de breedte.
    Vind ik leuk
    Raptor +88
    zondag 11 maart 2018 om 15:56
    Wedstrijd is gekocht. 5-0 tegen Willem2 bizar. Kan toch eigenlijk niet en al helemaal niet in dit kader van de competitie.
    Vind ik leuk
    zondag 11 maart 2018 om 17:03
    Ach gut psv verliest een keer en meteen is het volgens de amsterdamse media een zwarte dag.
    Nou in mij ogen is er niks aan de hand.
    Psv staat nog steeds ver voor en er is niks aan de hand.
    Maar ja de media houd hier van om psv in een put de duwen.
    Fuck ajax .PSV WORD KAMPIOEN.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het is een zwarte dag voor PSV, maar het hoeft geen probleem te zijn'