'Beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan paar kleine nederlagen op rij'

    'Beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan paar kleine nederlagen op rij'

    maandag 12 maart 2018 om 09:40

    René van de Kerkhof denkt dat PSV het nog moeilijk gaat krijgen in de titelstrijd met Ajax na de 5-0 nederlaag tegen Willem II. De clubicoon rekent door de afstraffing in Tilburg echter wel op een 'geladen' PSV tegen VVV-Venlo zaterdag.

    "In de competitie is zoiets ons nooit overkomen", zegt Van de Kerkhof in het Eindhovens Dagblad over zijn eigen periode als speler. "In de Europa Cup (6-0 tegen Saint-Étienne, red.) hebben we ook een keer een enorme draai om de oren gehad. Totaal niet bij de les en dan krijg je dat soort dingen. Ik vond PSV tegen Willem II ongelooflijk slap spelen, dat heb ik van deze ploeg nog niet eerder gezien."

    Toch ziet Van de Kerkhof ook voordelen. "Je kan maar beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan een paar kleine nederlagen op rij lijden. Na zo'n uitslag ben je de volgende wedstrijd als het goed is zo geladen, dat er zomaar een grote overwinning kan volgen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Ligt de titelstrijd weer open door de afstraffing van PSV?

    (2282 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +2143
    maandag 12 maart 2018 om 09:44
    Ik hoop dat ze alles verliezen
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12311
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    De geluksfactor in Eindhoven staat anders nog steeds knalgroen in de plus.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 09:54
    Ja, daar kan de pechfactor van Ajax wel tegenop natuurlijk!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:59
    Die spelen toch de sterren van de hemel
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    pechfactor ajax?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Ja, met zoveel kwaliteiten moet het toch zijn dat ze zoveel pech hebben dat ze nog steeds een eind achter PSV aanhobbelen?
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 12:00
    Weet niet of het pech is... Ajax is geen team op 1 of andere manier...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:19
    Ja :)
    Vind ik leuk
    NederBelg +1537
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    Hoop is het laatste dat sterft.
    Vind ik leuk
    Foebele +46403
    maandag 12 maart 2018 om 09:51
    Haha ja ik mag het hopen dat je dat hoopt, zou gek zijn als je hoopt dat ze alles winnen! ;-)
    Vind ik leuk
    Fr!ts +114
    maandag 12 maart 2018 om 09:58
    Waarna zij gaan degraderen haha.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1862
    maandag 12 maart 2018 om 09:45
    Tjaa dit PSV zie ik nog wel tegen meer nederlagen aanlopen. De kampioenskoorts slaat in als een bom.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:10
    Totale onzin. Vooropgesteld: dit mag niet gebeuren, maar een dergelijke uitslag is natuurlijk gewoon een incident. Iedereen probeerd nu psv wat aan te praten, wat logisch is, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele boel nu als een kaartenhuis in elkaar stort. Ja psv voetbalt niet zo heel best dit seizoen, maar laten we eerlijk zijn: wie wel? Ik zie ons ook nog wel punten verspelen, zelfs als we alles winnen is 7 punten in 7 wedstrijden wel een vrij groot verschil.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1862
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Je zegt eerst totale onzin om vervolgens te zeggen dat je het met mij eens bent dat ze nog wel punten gaan verspelen.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:15
    ja maar ajax ook, hij ziet het wel goed komen met PSV omdat de rest net zo zwak is...
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1862
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    Dat denk ik ook, ik heb nergens gezegd dat PSV geen kampioen gaat worden ik denk alleen dat ze nog meer punten gaan verspelen net als Ajax.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:30
    ja dat denk ik ook :)
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1485
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    lezen gap!! Hij bedoelt met "ons" AJAX!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1862
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Rustig, is nog vroeg ;)
    Vind ik leuk
    companen +330
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    Ze is een betere verwoording. Knulletje heeft niks met Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Ik reageer op je opmerking “ de kampioenskoorts slaat in als een bom” en ik zeg negens dat psv nog punten gaat laten liggen. Integendeel zelfs: zoals ze dit seizoen bezig zijn, verwacht ik alleen tegen ajax puntverlies.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1462
    maandag 12 maart 2018 om 12:50
    En az en vvv enz.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:21
    Hoe goed AZ werkelijk is hebben we gisteren weer gezien
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 13:38
    AZ is echt goed en gisteren hebben we dat niet allemaal gezien. Dat geldt ook voor PSV en voor Ajax, Feyenoord en FC Utrecht ook, in welke wedstrijd dan ook. Dit is de eredivisie, niet meer en niet minder. Een echte topclub zit er dit seizoen niet bij en PSV staat bovenaan, dus tot heden het beste.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:49
    Jawel maar je leest al wekenlang dat AZ Feyenoord wel even van het veld tikt. Zo goed zijn ze dus weer niet
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    Nee, dat lees je dan wel maar dat is niet altijd zo. Je moet ook niet alles zo serieus nemen, dan trap je in de val van de ‘kinnesinne’. Er wordt dus veel geroepen, maar meer dan spierballentaal is het niet. Zo zijn heel beroemde boksers ook gewoon heel vaak KO gegaan. Dus nee, zo goed zijn ze ook weer niet altijd.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:20
    Beetje hetzelfde als Excelsior - Feyenoord verleden jaar
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1462
    maandag 12 maart 2018 om 13:28
    Az in eigen huis is anders dan az uit.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:35
    Tegen Ajax, Feyenoord of PSV al jarenlang niet
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1462
    maandag 12 maart 2018 om 14:30
    Wie weet dan de 1e x
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4734
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    Het is nu de vraag wat die 5-0 met ze gedaan heeft. Is 't een wake-up call of heeft 't een deuk in 't zelfvertrouwen aangetast? 5-0 is niet zomaar een nederlaag.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:15
    dat is inderdaad de vraag! je bent de eerste ajacied die normaal reageer :)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4734
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Ja wie ben ik als AJAX supporter om op dit moment een grote bek te geven. In deze league kan echt alles gebeuren hè.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Eens :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:47
    Het scheelt natuurlijk dat ze de rest van het seizoen wel de pannen van het dak hebben gespeeld!
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 09:47
    Ja hoor, t wordt allemaal weer weggebagataliseerd.

    Joh, ken beure (of zo), beter dit dan blahblah.

    Ja joh, grootste verlies in dik 50 jaar, en dat tegen een degradatiekandidaat.

    Niks aan t handje, gewoon deurgaon (of zo)

    Precies de mentaliteit die ik bij PSV zelf hoop te zien.
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    maandag 12 maart 2018 om 09:55
    Er zijn een aantal artikelen verschenen waar ze wel degelijk toegaven dat het een schande is/was. Ook dat ze niet goed genoeg zijn om wedstrijden op 80% te winnen kwaliteit ontbreekt. Dat vind ik behoorlijk eerlijk en zelf kritisch in tegenstelling tot Ajax, met hun proces, meer passes, beter verdedigende ingrepen.
    Dus kwa mentaliteit is er idd in verschil PSV (hand in eigen boezem) Ajax (het ligt aan de hele wereld behalve ons).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    Ja, dat hebben we gezien in de Lozano v Huntelaar soap hahaha.
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    maandag 12 maart 2018 om 18:26
    De elleboog van Van de beek op schaars ook gezien?
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    hahaha brilliant, plus1
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 09:59
    Mijn punt is dat buiten cocu en een of twee spelers, iedereen t nogal luchtig schijnt op te vatten.

    Daar put ik als onverbeterbaar Ajacied nog n sprankje hoop uit, al weet ik hoe ijdel die is.

    Maar goed, strohalmen en zo he ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Schijn bedriegt.
    Weet zeker dat de meerderheid zich kapot schaamt.
    Ik denk niet dat ze zo gemakzuchtig zullen verder gaan.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 10:07
    Oh, ik ook niet, maar wat ik zei, strohalmen he?

    Sowieso dat dit punt van discussie is, is alleen maar goed haha.

    Met 5-0 op je kloten krijgen, al wordt je kampioen, dat krijg je volgende 20 jaar in Tilburg te horen.

    Voor mij al genoeg reden om te hopen dat Willem II niet degradeert :p
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Iedereen denkt er hetzelfde over. Hoe het gaat lopen valt echter nog niks van te zeggen, dat kan je pas zeggen na de wedstrijd tegen vvv.

    Het kan 2 kanten op: 1. PSV zit in de put. 2. PSV is getergd en weer scherp.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Oh, t kan nog meer kanten op:

    2.1 - nadat PSV vindt van VVV, is t lek idd boven.
    2.2- nadat PSV van VVV wint, denken ze dat t lek boven is en verliezen ze van AZ en Ajax.

    Uiteraard geldt dat voor optie 1 ook, andersom dan, maar ik vond t leuker deze er uit t lichten.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1592
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    AZ wist wederom niet van de top 3 te winnen. Ik verwacht dus helemaal niks van AZ.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 10:51
    Wie wel?

    Maar goed, elk speurtje van het poep-in-de-broek syndroom bij PSV, juich ik alleen maar toe en probeer ik op mijn manier aan bij te dragen. :D
    Vind ik leuk
    El Cazador +4452
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Maurice Steijn is er een meester in om hele grote bussen voor de goal te parkeren, bovendien pakt VVV uit meer punten dan thuis, dus de zorgen van Rene van de Kerkhof zijn zeer begrijpelijk.
    Vind ik leuk
    masterpsv +13146
    maandag 12 maart 2018 om 10:02
    He el cazador sparta is nu in vorm en die vechten tegen degradatie. Dick advocaat is meester in verslaan van grote clubs ik zeg 1-0;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:30
    Die hadden ook van jullie moeten winnen maar dankzij Naaihuis kon dat nog worden voorkomen....
    Vind ik leuk
    masterpsv +13146
    maandag 12 maart 2018 om 10:40
    Hahahaha en dankzij die turk wonnen jullie ook van fc Twente onterechte pingel.

    En zo kunnen we doorgaan natuurlijk:)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:57
    Het gaat mij niet zozeer om PSV maar de arbitrage heeft gewoon een te grote invloed op de competitie! Vooral Naaihuis en Higler bepalen hun eigen regels. Jij zegt ontetechte penalty tegen Twente maar volgens mij was die meer terecht als die van Bergwijn tegen Twente, die werd namelijk helemaal niet geraakt! Ook zijn er een paar rode kaarten niet gegeven waardoor Ajax puntverlies heeft geleden, o.a. Utrecht uit en Twente uit. Ajax had gister en tegen Ado ook een pingel moeten hebben maar daar hoor je niemand over. AZ had gister bij 0-0 een 100% pingel moeten hebben en die terugspeelbal waarbij Jones de bal met de hand raakt wordt ook weggewuifd....het niveau is soms nog slechter als het voetbal
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 13:35
    Als Ajax ‘gister en tegen ADO’ ook een pingel had moeten hebben ‘en daar hoor je dan niemand over’, dan lijkt het me dat je dat als enige zo vindt. Je hebt dus blljkbaar geen medestanders voor dat standpunt, dus dat moet je voor eigen rekenening nemen. Er zijn overigens heel vreemde beslissingen omtrent penalties genomen door het scheidsrechterskorps maar dat is heus niet nu voor het eerst. Je noemt een aantal wedstrijden waarin volgens jou dat beter had gekund, daarmee kan ik het wel eens zijn, maar alsjeblieft, als je daar het wedstrijdresultaat aan ophangt dan heb je niet begrepen dat je voetballend dat toch weer rechtzet. Kansen benutten?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:45
    De discussie ging er over dat Ajax altijd voordeel heeft van de arbitrage terwijl dat aantoonbaar niet zo is! Tegen Utrecht was het veld al een schande en zeker dat het een dag na de 3 belangrijke wedstrijden ineens wel direkt vervangen kon worden. Als Görtler na een half uur rood had gekregen wat volgens mij heel terecht was geweest, dan was het niet als gelijkspel geëindigd. Tegen Ado wil de bal er ondanks alle kansen niet in, als je dan een penal krijgt kan het zo zijn dat het 3 0f 4 nul wordt....
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 13:58
    De LIefhebber, bij je een werkelijke liefhebber van het voetbal? Waarom zouden wij op dat rotveld tegen Ajax voordeel hebben gehad? We stonden een paar weken daarvoor nog op plek 1 waar het ging om alle velden in Nederland. Daar waren wij gewend op te spelen. Ook voor ons wat dit geen welkome situaite, wachten op een nieuw veld was ook niet onze voorkeur, maar dat had met de leverancier te maken. Geef daar FC Utrecht niet een uitbrander voor en ontleen geen enkel recht aan dat ‘nadeel’, want dat ‘nadeel’ hadden wij ook. Als Gortler toen rood had gekregen dan waren jullie in overtal en dan, heel misschien, hadden jullie dat kunnen uitbuiten. Maar een club dat zich beroept op het beroerde veld heeft nu niet echt de mentaliteit om een meerderheid op het veld uit te buiten, laat ook dat duidelijk zijn. En als je tegen ADO zoveel kansen krijgt, zeg maar zelf creeert en je maakt ze niet, dan heb je er gewoon geen recht op. Je kunt toch moeilijk tijdens het voetballen roepen tegen ADO: ‘he, dit is een mooie kans, geef ons de gelegenheid om nu ook te scoren’. Het is heel mooi, dat kansen creeren, maar maak het dan wel zelf af, anders heb je er niks aan. En ‘als je dan een penalty’ krijgt, geldt niet. Als je hem krijgt moet die binnen en als je hem niet krijgt moet je anderszins scoren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:48
    Dus de leverancier had tijd op de eerste dag na de wedstrijden tegen AZ, Feijenoord en Ajax?? Wel heel toevallig......en wat het voordeel van is lijkt me duidelijk. Mooi technisch verzorgd voetbal is niet mogelijk. Daarbij is het vast een voordeel als je een uur tegen 10 man moet spelen, dat scheelt weer 1 die zich ingraaft....wel bijzonder dat PSV 10 keer gescoord heeft tegen jullie dit seizoen....zal wel toeval zijn......overigens hoef ik geen pingels om wedstrijden te winnen, ik wil gewoon een pingel als je er recht op hebt! En ja, als de bal er niet in wil dan kan het wel helpen....maar dat gezeik van Ajax heeft altijd voordeel van de arbitrage is bullshit !! Maar dat er teams zijn die er alles aan doen om Ajax tegen te werken is wel weer gebleken dit weekend en vorig weekend. Of zijn jullie zoveel beter dan Ajax dat jullie wel met 5-1 van Vitesse winnen? Waarom dan 2 x dik van Psv verliezen terwijl Ajax met 3-0 van PSV wint??? Vorig jaar liet iedereen het toevallig lopen tegen Feijenoord en dit seizoen geven de subtoppers e punten cadeau aan PSV....en Heerenveen en Willem 2 winnen wel van PSV, toch gek.....
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    De Liefhebber, ik heb je stukje twee keer doorgelezen. Het woordje ‘toeval(lig) komt bij jou drie keer langs en steeds wordt dat gevolgd door een insinuatie die je niet hard kan maken. Heb je goed gelezen wat ik zei over dat nieuwe veld? Jj noemt het toeval dat juist na die wedstrijden tegen AZ, Feyenoord en Ajax dat nieuwe veld werd aangelegd. Je onderbouwt helemaal niets, je doet niets met Google of Wikipedia, nee je roept het woordje toeval en denkt dan automatisch: punt gescoord. Mooi technisch voetbal speelt FC Utrecht inmiddels ook al jaren, maar goed als Ajax in het spel is kan er nooit een ander ook technisch goed voetbal spelen, want Ajax moet ‘toevallig’ de beste zijn. Dan heb je het over de tien doelpunten die PSV (terecht) tegen FC Utrecht maakte. Die zijn stuk voor stuk verdiend en elke ‘toevallige bemoeienis’ van een scheidsrechter wil ik hier niet noemen. Wel dat iedereen heeft gezien en velen bevestigd dat van beide wedstrijden FC Utrecht absoluut niet de mindere was van PSV, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat in de tweede helften van die wedstrijden FC Utrecht het helemaal heeft laten liggen. Dat doen we tegen Ajax niet, nooit trouwens, ook echt niet op een goed veld want dat is jaren achter elkaar gewoon geweest: Ajax verloor uit en ook vaak thuis van FC Utrecht. Dat mag je van me ontkennen, maar van liegen houdt ik niet.
    Je hoeft geen penalties om te winnen, maar je wil gewoon een penalty als je er recht op hebt. Daarin sta je niet alleen, dat willen alle clubs en alle clubs zien regelmatig dat scheidsrechters achteraf over hun wedstrjd toegeven dat ze een penalty niet, of juist wel hadden moeten geven. Dat je dan als Ajacied gaat janken over het feit dat je wat tekort wordt gedaan kan in feite dan nog waar zijn, maar volwassen mensen geven toe dat dit in alle andere wedstrijden bij anderen, ook tegen Ajax, net zoveel gebeurt.
    Wij zijn helemaal niet zoveel beter dan Ajax als we tegen Vitesse met 5-1 winnen. De eerlijkheid biedt te zeggen (en dat deed ik elders ook al uitgebreid) dat Vitesse last had van een keeper die totaal uit vorm is, de hele verdediging van Vitesse, vaak terecht zo geroemd, werd er onzeker en minder goed dan anders door. Zijn we dan hierdoor beter dan Ajax? Nee hoor, echt niet. Je hebt gezien dat PSV net zo makkelijk tegen ons met grote cijfers wint (7-1 en 3-0) als tegen Ajax met 3-0 verliest. Maar je maakt de fout om dan onmiddellijk Ajax beter dan FC Utrecht te noemen (vanwege dat veld?). Ajax verliest of speelt gelijk tegen wel meer ploegen dit seizoen. Dat maakt dat je met recht mag zeggen dat Ajax niet het Ajax van voorheen was, zeg maar van drie jaar of langer geleden. En vorig jaar liet iedereen het ‘toevallig’ tegen Feyenoord lopen? Is dat je verklaring dat Ajax niet kampioen werd? Ajax verloor gewoon zijn wedstrijden, zijn punten omdat het tegenstanders niet kon verslaan. Dat er dan altijd een reden is buiteen het voetbal waarom je dan Ajax toch beter vindt is onbegrijpelijk. Je wint of je speelt gelijk, of je verliest. Jij zou haast een betere tegenstander verwijten dat Ajax ze niet verslagen heeft, want Ajax was toch de betere... Je zult het als Liefhebber van het opportunisme goed bedoelen, maar echt, je zit volkomen buiten de werkelijkheid. Stel je eerst goed op de hoogte, niet via de mening van andere Ajaxopportunisten of -wensdenkers, ook niet via de kranten, maar gewoon feitelijk. Ga niet in op insinuaties en doe daar ook niet aan mee. Je zet je zelf enorm voor gek.
    Vind ik leuk
    richard37 +1272
    maandag 12 maart 2018 om 19:56
    Als je toch Wikipedia er bij haalt. Utrecht heeft nooit vaak bij Ajax gewonnen. Thuis is anders . En liefhebber heeft gewoon een punt. De meeste roepen alleen als Ajax is een keer wordt geholpen, maar andersom niet. Dat heeft niets te maken, dat alleen Ajacieden het zien, maar het feit dat jullie het niet benoemen. Vb. Meneer Luuk de jong wordt afgelopen weekend vastgehouden in de 16. Roept moord en brand dat het een penalty is. Gebeurt het bij Ajax , bij Huntelaar zeurt due over rood. Terwijl precies hetzelfde gebeurde.

    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:55
    Je kunt het wel blijven ontkennen maar ook dat is buiten de waarheid. Je zegt dat Pasveer 1 van de slechtste keepers is (of uit vorm maar ik denk 1) maar in de 2 wedstrijden tegen Ajax haalt hij de meest wonderlijke ballen eruit...Tegen PSV laat hij alles wat in de buurt komt gaan (ex werkgever...??) Hij laat Utrecht 5 x scoren, zelfs van VVV kan Vitesse 2x niet winnen maar tegen Ajax blijkt hij toch te kunnen keepen....Je geeft zelf aan dat Utrecht het 2 x heeft laten lopen in de tweede helft tegen PSV maar tegen Ajax gebeurt dit niet, nooit zelfs! Dat is dezelfde conclusie als ik trek, namelijk dat er een aantal clubs in Nederland zijn die net even een tandje bijzetten tegen Ajax en dat niet doen tegen andere clubs. Ik kan ze wel op gaan noemen maar ik denk dat je wel weet welke clubs dat zijn. Diezelfde clubs waar het hardst gezongen wordt "helemaal niks in Amsterdam" terwijl ze zelf ook niet of nauwelijks serieus prijzen hebben gewonnen. Zelfs bij PSV gebeurde het vorig seizoen, dat zingen, terwijl PSV roemloos derde werd en Ajax tweede en de finale EL bereikte. Utrecht is ook zo'n club. In 2016 zijn jullie zo kapot gegaan tegen Ajax dat Feijenoord nauwelijks tegenstand had in de bekerfinale en jullie net de playoffs misliepen. Maar iig niks in Amsterdam....Feijenoord wint eind januari van PSV voor de beker en 3 weken later verliezen ze kansloos van PSV voor de competitie... VVV sproeit het (slechtste) kunstgras niet voor de wedstrijd tegen Ajax bij 27 graden, maar 2 weken later tegen PSV komt men tot de conclusie dat sproeien toch beter is voor het voetbal...Ik weet niet of je die wedstrijd gezien hebt, VVV-Ajax? Als je een grasveld insmeert met honing rolt de bal nog beter als dat.... Utrecht speelt heel aardig voetbal dit jaar en presteert volle bak tegen Ajax maar tegen PSV wordt het 3-0 en 1-7!! Och ja, kan gebeuren....AZ speelt zo ongeveer het beste voetbal dit seizoen maar ik vrees dat ze 2 weken voor de bekerfinale tegen PSV thuis niet volle bak gaan met kans op blessures of schorsingen....ADO gaat 2x volle bak tegen Ajax maar als ze op 29 april al geplaatst zijn voor de play offs denk ik dat PSV niet zo'n lastige middag heeft...2 vliegen in 1 klap, geen blessures/schorsingen en ze hebben een pesthekel aan Ajax...Er werd in Januari over gesproken dat dit de lastige wedstrijden zouden zijn voor PSV, inclusief Utrecht. We gaan het zien....Maar als PSV de laatste paar wedstrijden easy wint na het debacle bij Willem 2, krijg ik dan een berichtje van je?? Of gaat PSV ineens de fantastisch spelende terechte kampioen worden?? In de laatste 8 wedstrijden....
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:53
    De Liefhebber. Je zit vol met interpretaties over wedstrijden. Dat zijn stuk voor stuk meningen, waarbij ik het niet met al die meningen eens ben. De algemene teneur van je verhaal blijft dat zo ongeveer alle clubs tegen Ajax extra hun best doen en tegen de concurrenten van Ajax niet.
    Vind je dit allemaal echt zo? Ik kan een ontboezeming doen:
    - Ik ben absoluut niet tegen Ajax,maar FC Utrecht is mijn club;
    - Ik ben er van op de hoogte dat clubs tegen Ajax extra hun best doen, ook FCU;
    - Dit laatste komt omdat uit Amsterdamse contreien vaak neerbuigend gedaan wordt over die andere clubs, die daardoor getergd worden;
    - Je kunt toch moeilijk bezwaar maken dat clubs tegen Ajax hun best doen;
    - Je denkt alleen maar dat andere clubs hun best tegen andere clubs minder doen’
    - Omdat Europees voetbal ipv een kampioenschap voor andere clubs ook een prijs is doen andere clubs juist ook daarvoor hun best om hoog te eindigen (1e acht?)
    - Eigenlijk suggereer jij dat overal in de ED matchfixing plaatsvindt, vooral tegen Ajax.
    - Bij dat matchfixing hoort in jouw ogen zelfs het al of niet sproeien van plastic;

    Zo kan ik wel doorgaan, maar je zult tussen deze regeltjes je eigen mening hebben, nergens geef je mij of anderen gelijk als het niet overeenkomt met wat jij denkt. Zo kennen we veel Ajacieden, ze hebben de wijsheid, de vaardigheid en alle winst in pacht. Wie zich daartegen keert, zit fout. Einde discussie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:22
    Het zijn geen interpretaties, het zijn constateringen..... Kunstgras an sich is al competitievervalsing....8 teams met kunstgras in de ED is een aanfluiting....ik heb het niet over matchfixing maar over competitievervalsing....Die wedstrijd Vitesse-Feijenoord van vorig jaar is daar een goed voorbeeld van. Dat ligt nog niet eens zozeer aan Vitesse, dat kan ik nog wel begrijpen. Als je een kaart oploopt in die wedstrijd en het is de vijfde mis je de bekerfinale en als je rood krijgt zeker. Dan doe je toch net ff minder fanatiek.....en daar heeft Feijenoord dus voordeel van! Dan heb ik het nog niet eens over dat bijna alle kaarten in het bezit van Feijenoord fans waren...Mag ook niet volgens mij, heeft Feijenoord ook voordeel van gehad. Utrecht wordt gestraft voor walgelijke spreekkoren en door een handigheidje heeft Utrecht van de straf geen last.... Jij kunt wel niet tegen Ajax zijn maar hele volksstammen zijn dat echt wel! Ze hebben laatst wat beelden getoond van supportersgedrag bij o.a. Feijenoord, Utrecht en ADO in een wedstrijd tegen Ajax. Op die familietribunes ga ik niet zitten met mijn kinderen.....en dat een aantal clubs Europees voetbal een prijs vinden is mooi maar er zijn slechts 5 teams die iets in Europa te zoeken hebben, PSV, Ajax, Feijenoord, AZ en Utrecht. De overige clubs kosten alleen punten... In België degradeert Mechelen omdat een Waalse club binnen 10 minuten 4x scoort terwijl ze 3 goals nodig zijn. Is geen aanwijsbare matchfixing maar genaaid ben je wel....
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Wat ik al eerder zei : dit is beter dan een 1-0 nederlaag. Ik weet zeker dat er in de resterende 7 wedstrijden niet 1 is die denkt van " het komt vanzelf wel" .
    De " instelling" van afgelopen zaterdag is een prima wake up call geweest. Nu gewoon 6 punten tegen vvv en nac en we hebben er nog maar 5 te gaan met 7 punten minimaal voorsprong.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    Kijk, van het negatieve nog het positieve in zien!

    Mooi hoor stratum ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:01
    Zou je ook eens moeten proberen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Doe ik dagelijks hoor, ben maar niet bang!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Waarom is dit beter dan een 1-0 nederlaag. Kom op zeg dit is toch een topclub onwaardig! Nu ben je gewoon overlopen tegen een degratiekandidaat, dat kan en mag toch niet kunnen. Als je nu net met een doelpunt verschil van Willem II verloren had dan was het toch ook al een wake up call!! Dit is gewoon beschamend en vraag me af of jullie tegen ons wel de punten gaan pakken! Ik hoop dat jullie naar voren vliegen zodat wij lekker op de counter kunnen toeslaan. Ik vind het juist een voordeel voor ons dat jullie een dik pak slaag hebben gehad! Nu moeten jullie juist laten zien dat jullie wel aanvallend kunnen voetballen en wij zullen zolang mogelijk de bus parkeren!
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    maandag 12 maart 2018 om 10:06
    Omdat dit een afstraffing is, die nog heel lang gevoeld gaat worden.
    Het is zeker topclub onwaardig, maar dat draagt juist extra bij aan de wake-up call ipv een 1-0 waarbij de spelers eventueel kunnen denken, ahh kan gebeuren, volgende week komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    Nou ik zou een 1-0 verlies tegen Willem II al een afstraffing vinden voor PSV! En zeker de manier waarop daar heb je toch geen 5 tegen goals voor nodig! Of vind jij het niet beschamend om met 1.-0 te verliezen tegen Willem II!! Ik denk dat het met kwaliteit heeft te maken en niet met inzet namelijk!!
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:19
    als je met 1-0 verliest kan je nog met smoesjes komen, 5-0 is een afgang
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:24
    Persoonlijk vind ik het beide een afgang tegen een degradatiekandidaat!! Vooral de manier waarop!
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    Eens, maarja na heerenveen uit waren we ook al afgeschreven... en zie waar we staan :)
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Nee ik denk ook wel dat jullie kampioen worden, echter vind jullie reacties zo vreemd. Als jullie met 1-0 verloren hadden op deze manier vond ik het al beschamend. Ik leg de lat wat hoger voor de Nederlandse topclubs!
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 12:00
    oooh nou ik heb geen goed woord over PSV, Maar dat had ik ook al niet voor deze wedstrijd
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    We zijn dit jaar al 10 keer afgeschreven. Wij zijn de "Phoenix" van de ED.
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    Als je het niet begrijpt, of niet wil begrijpen houdt het op.
    Een 1-0 is anders dan een 5-0, het lag niet aan kwaliteit maar wel degelijk aan inzet en gemakzucht/onderschatting.
    Hoewel de kwaliteit niet zo denderend is dit seizoen moet PSV nog altijd van Willem II kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:27
    Een 1-0 verlies tegen een degradatiekandidaat is toch ook al beschamend! Of heb je de lat laag liggen voor jou clubbie
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:09
    Dan ken jij de wetten van het voetbal nog niet.
    1-0 of 5-0 levert beiden 0 punten op.
    Dit was een schandalige vertoning inderdaad maar daar ligt mentaliteit inzet en werklust aan ten grondslag.

    Deze tik kan cocu de resterende 7 wedstrijden iedere keer weer opnieuw "gebruiken".

    En als je denkt dat psv zaterdag als een kip zonder kop gaat aanvallen dan heb je er niet veel van begrepen.

    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    Nou of je hebt de lat laag liggen voor jou clubbie of je weet niet meer welk niveau moet nastreven. Een 1-0 verlies vind ik al beschamend genoeg tegen een degradatiekandidaat!! Vooral de manier waarop. Ik weet zeker dat jij ook niet van een verlies was uitgegaan! Ik denk nu juist wel dat ze zaterdag erop vliegen wat in ons voordeel kan werken (normaal gesproken winnen jullie natuurlijk) aangezien jullie normaal niet zo voetballen. We zullen het zien! Echter ik denk nu juist dat onze kansen voor resultaat gestegen zijn!
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Ajax mag naar Dicky toe, wil het wel eens zien of ze daar 'even' 3 punten pakken.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 11:27
    Dat wil ik nog wel zien! Maar ik wil ik ook wel zien of jullie ons de baas zijn! Ik hoop dat we een puntje kunnen pakken
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 11:29
    Logisch dat je dat hoopt Forza VVV. Maar in de race naar de titel mogen ze de komende 2 thuiswedstrijden zeker geen punten laten liggen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 11:35
    Nee maar op basis van afgelopen wedstrijd geeft dit wel hoop! De kans dat jullie thuis van ons winnen blijft natuurlijk in jullie voordeel. Het lijkt er echter op dat er zekers wat te halen valt! Dat er gewonnen moet worden door jullie legt de druk voor jullie alleen maar hoger!
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 11:48
    Bij PSV moet, zeker thuis, altijd gewonnen worden. Tegen het einde van de competitie moeten ze laten zien dat ze met de kampioensdruk om kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 11:57
    Dat zal nu gaan blijken hoe ze er tegen bestand zijn! Ik denk dat het nog wel eens zeer spannend gaan worden. PSV staat er nu natuurlijk het best voor om kampioen te worden! Ik zie er echter geen club die makkelijk zijn potjes winnend over de streep trekt
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Dat geldt voor iedereen in de ED!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 12:52
    Dat klopt echter er zijn tijden geweest dat je de toto wat makkelijker kon invullen. Het niveau van onze topclubs is flink gedaald!
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 13:08
    Klopt helemaal. Hoe aantrekkelijk is de ED voor buitenlandse spelers. De KNVB moet beginnen om kunstgras te verbieden. De Fifa moet een grens aan het aantal buitenlandse spelers stellen en een limiet aan het aantal contractspelers opstellen. Zoals in Engeland 70 contractspelers bij 1 club, gaat helemaal nergens over. Dan kiezen spelers veel eerder voor 'kleinere' competities. Maar ja, het geld regeert!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 15:37
    Van mij mag ons kunstgrasveldje er ook uit! Echter wat je zegt over het aantal contractspelers vind ik nog een veel betere maatregel! Het is nu een soort spelershandel aan het worden waar het geld regeert!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 15:41
    Verder ging je vroeger naar een topclub toe om goed voetbal te zien en van spelers te genieten die bij je eigen clubje niet rondlopen. Echter tegenwoordig moet je al blij zijn als ze een overwinning boeken!
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 16:56
    Die spelers/verhuur handel maakt veel kapot. Stel dat Chelsea maar 40 contractspelers mag hebben, dan moeten er nu 30 kiezen voor een andere club. Dat komt Nederland dan echt wel ten goede. En ja het voetbal wat PSV nu speelt is effectief maar niet mooi om te zien. Kan overigens wel van Chucky en Mauro genieten.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 17:13
    Voor het Nederlands voetbal is te hopen dat er snel veranderingen plaats vinden! Ik zie het anders somber in! De intresse voor de sport zal ook verder dalen wat het niveau ook weer zal doen dalen!! Het is al jammer dat je nu 2 buitenlandse spelers opnoemt waarvan je kunt genieten! Vroeger kon je nog bijvoorbeeld genieten van spelers ala cocu, stam, van nistelrooy, vanenburg, numann, jonk om er maar een paar te noemen!! Toen vond ik het ook nog leuk om een wedstrijdje van PSV te bezoeken! Nu is het vaak niet om aan te zien! Als echte supporter blijf je trouw echter als voetballiefhebber haak je dan af.
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 18:54
    PSV heeft lang spelers uit het buitenland gehaald. De laatste jaren meer uit Nederland en gelukkig krijgt de jeugd steeds meer kans. Depay en Bergwijn doen het goed. We moeten daarbij Zoet niet vergeten. Komt uit de jeugd en heeft dit seizoen veel punten gepakt voor PSV. Vroeger werd er veel anders gespeeld, veel opener dan het zakelijke van nu. Trainers wisselen vaak rond de 60 of 70 minuten, opbouw van achteruit, achterin rondtrekken tot je tureluurs wordt. Het is allemaal voorspelbaar geworden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    Dit is beter dan een 1-0 nederlaag omdat:
    1. Dit niet goed te praten valt. Bij een 1-0 kan je nog zeggen: we kregen de kansen wel, hadden de meeste passes en kan je dus denken dat je gewoon pech hebt gehad omdat het balletje er niet in wilde.
    Bij een 5-0 nederlaag weet je dat je uit een ander vaatje moet gaan tappen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Dus een 1-0 nederlaag had je wel geaccepteerd tegen met alle respect een degradatiekandidaat!! Dat zou ik persoonlijk al beschamend genoeg vinden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 10:38
    Nee. Ook dat is onacceptabel. Maar een ware afstraffing van 5-0 kan iets moeilijker van je af gezet worden dan een 1-0 vind je niet?
    En Willem 2 is geen degradatiekandidaat. Onderin gaat er namelijk niks meer veranderen.
    Roda vliegt eruit. Sparta en Twente spelen nacompetitie.

    Sparta gaat in dit slot echt niet 6 punten inlopen op Willem 2 namelijk. Zeker nu Vd Looi weg is niet.

    Maar jij vind 1-0 verliezen blijkbaar een afstraffing. Ik niet.
    Ik vind verliezen sowieso schandalig hoor. Maar denk dat 5-0 je iets meer met je neus op de feiten drukt.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Nee maar jij bekijkt het als supporter van PSV. Ik vind voor een topclub als PSV beschamend ook al hadden ze maar 1 goal verschil verloren vooral de manier waarop! Daar doen die andere goals niets aan af! Ik leg de lat voor jullie club wat hoger als jou denk ik! Ik heb het gevoel dat jij een 1-0 verlies tegen met alle respect willem 2 geen afstraffing had gevonden! Ik denk toch dat jij ook van een overwinning bent uitgegaan !
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Ik typ tot 3x toe dat ik een verliespartij schandalig vind, zeker tegen een club uit het rechterrijtje.
    Ik weet ook wat ik wel heb en denk dat ik als PSV’er dit seizoen niet hoef te klagen over het aantal verliespunten.

    Ik ben geen supporter, ik ben een sympathisant. Een supporter is blind voor relativering.

    Heel kort samengevat: 1-0 of 5-0 verliezen is allebei kut. Maar als je dan toch een keer verliest, doe het dan maar met overtuiging dat het extra pijn doet, dat je het niet nog een keer laat gebeuren. Onder aan de streep levert het allebei 0 punten op.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Uiteindelijk moet het je toch evenveel pijn doen! Je zegt het zelf al het leverd nul punten op! Dat het 4 goals meer zijn maakt uiteindelijk niet zoveel uit! De manier hoe ze voetbalde was gewoon beschamend. Ik denk als het bij 1 doelpunt verlies was gebleven en ze op deze manier hadden verloren had jij het ook beschamend gevonden!
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Lees jij überhaupt wat er staat?

    Ik zeg letterlijk: 1-0 of 5-0 het is allebei kut.

    5-0 doet meer pijn aangezien je 5x een tegendoelpunt zit te kijken en je tijdens de wedstrijd steeds verder de moed in je schoenen ziet zakken.

    Om positief te blijven zeg ik: 5-0 zal een betere wake up call zijn dan 1-0. Bij 1-0 kan je de schuld nog aan andere factoren geven en bij 5-0 is vrij duidelijk dat je er kansloos vanaf bent gegaan.

    PSV zal zich aankomend weekend weer herpakken. Geen zorgen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 11:21
    Nee ik lees goed wat er staat. Jij bent nu echt wel als supporter aan het praten! Ik zeg een 1-0 verlies was op deze manier ook al een wake up call geweest! Het was gewoon kansloos op de manier hoe er gevoetbald werd! Jij praat jezelf ook tegen want je vind 1-0 ook al beschamend zeg je zelf! Als supporter zullen 5 tegendoelpunten meer pijn doen echter het blijven uiteindelijk maar nul punten! Ik denk dat het voor ons de kans groter is om resultaat te halen aangezien ze er nu op klappen wat ze normaal gesproken niet doen!! De kans dat jullie winnen blijft natuurlijk groter!!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 13:34
    Als je 5-0 verliest is het makkelijker om aan je spelers duidelijk te maken dat het anders moet. Bij 1-0 kunnen ze er nog steeds laconiek over doen. Even teruggrijpend op Feyenoord verleden jaar. 3-0 verlies bij Excelsior en de week erna volledig geladen voor het kampioenschap tegen Heracles.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 15:54
    Dat zou ik het geen topclub waardige spelers noemen als ze bij een 1-0 verlies tegen een degradatiekandidaat laconiek zouden doen! Dan moeten ze deze spelers snel doorselecteren!! Je moet er gewoon ziek van zijn als je met 1-0 verliest van Willem II. Bij zo'n zuid amerikanen zie je dat ook echter heb vaak vraagtekens bij onze hollandse jongens!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 13:50
    Zo mag ik het dus horen, ik ben het er niet mee eens, maar dat hoeft helemaal niet. Een stevige mening, daartegenover nog een bus in de achterzak. Zo is het met de eredivisie gesteld, maar is dat niet in elke competitie, op elk niveau? Dit soort dingen heeft niks met kwaliteit te maken, maar altijd met het gebrek aan kwaliteit. We kunnen ons geen goddelijke status toeeigenen, dat is het enigde dat ik er uit conludeer. Dat kan niemand lijkt me.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Zo, die instelling zocht ik nu. PSV nu afschrijven voor het kampioenschap is wel heel dwaas. Niet de ‘instelling’ was de wake up call, maar de afstraffing zelf. Elke club, ook de bovenste zes van de eredivisie, moet weten dat ze in een competitie van 34 wedstrjden ze de meesten moeten winnen om kampioen te worden. Een club denigrerend benaderen is dom, onderschatting eveneens. Je moet in principe van alle clubs winnen en zonder die clubs (met ‘dat’ niveau) heb je helemaal geen competitie, geen tv-inkomsten, geen publiek. Dus eigenlijk zouden dan de paar clubs die we zo nodig in Nederland de zgn. ‘Topclubs’ noemen geen enkel bestaansrecht hebben. Ik zie het tenminste niet voor me, een competitie met vier clubs. Dus alle clubs zijn nodig en zie er maar van te winnen.
    PSV doet het nu beter dan alle andere clubs, daar doet zo’n nederlaag niets aan af. Ze staan nog steeds ruim voor op nummer 2 die regelmatig zelf punten verspeelt. We kunnen de komende wedstrijden alleen maar zien wat er gebeurt, op voorhand al zeggen dat die gewonnen zullen worden, dat kan geen enkele club. Ze worden gewoon afgestraft.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5697
    maandag 12 maart 2018 om 10:11
    het probleem is dat PSV bijna zo het hele jaar al speelt

    er zijn genoeg wedstrijden geweest dat ze ook zomaar hadden kunnen verliezen neem bv de wedstrijd tegen Utrecht. krijgen de eerste 20 minuten. 2 100% kansen. als er daar eentje van in gaat dat moet je het maar nog zien.

    tegen PEc 90 ( uit) 90 minuten lang weg gespeeld. de ene naar de andere kans omzeep geholpen. en zo kan je er nog wel 10/15 opnoemen

    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    jaja kijk dan nog ff hele wedstrijden terug , mee blaten met de menigte is het gemakkelijkste wat er is.

    PSV heeft in zwolle gezwijnd maar was de eerste helft de ploeg met de beste en meeste kansen. sterker nog pec heeft in die eerste helft nauwelijks zoet bestookt.

    Ik weet dat dit tegen dovemansoren is maar voor degene die de moeite er voor nemen zouden het zo terug kunnen zien.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:20
    dat is bij jou ploeg niet anders ;)
    Vind ik leuk
    Spiegel +7683
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Oke. Dus tegen pec ben je compleet weggespeeld, maar ben je dus wel dusdanig bezig dat je de ene na de andere kans verspeelt? Dat die kansen er in moeten zeg ik: ja, maar dan ben je dus niet compleet weggespeeld.

    Of wil je nou zeggen dat ADO Ajax onlangs compleet weggespeeld heeft omdat Ajax de een na de andere kans verspeelde?

    En Utrecht mist inderdaad 2 hele grote kansen, daar mag je niet klagen. Maar daarom is er ook de keeper. Hier blijkt maar dat het belangrijk is dat je een heel goede keeper hebt.
    Het verschil tegen Utrecht is ook dat PSV door die eerste 20 min wakker is geschud en daarna de betere partij was.
    Dat de wedstrijd anders had gelopen als ze er wel in gingen kan ik niet zoveel mee. Dat heeft met kwaliteit te maken. Kwaliteit van onze keeper en het ontberen van kwaliteit in de afronding bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 12 maart 2018 om 13:45
    Ja, goed voorbeeld tegen FC Utrecht. Maar wat ze wel voorkomen, of misschien overkomt ze het wel, is dat FC Utrecht die kansen benut. Ik had het graag gezien, maar overschat geen enkele eredivisieclub en denk maar niet dat een goede kans afmaken altijd zo eenvoudig is. Je hoopt er veel te krijgen en voldoende te benutten, maar je moet het eerst wel even doen. Dat maakt dat ik zeg dat we in de hele eredivisie geen topclub hebben, maar wel veel tobclubs, tussen plek 1 en plek 18, bijna geen club uitgesloten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7099
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    "Wake up call" ? een paar uur geleden schreef je nog dat het een gunst, een verleende "broederdienst" was..............
    Of zit dat verschil in een kratje....? ( drukte hij zich bescheiden uit )
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:14
    Sommige hier moet je het antwoord geven waarom ze vragen.......
    Vind ik leuk
    JustH +9443
    maandag 12 maart 2018 om 11:22
    100% geluk dat PSV met 5-0 verliest.
    Vind ik leuk
    Always PSV +6914
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    Zo denk ik er ook over Straat. Ff wakker geschud. Daarbij is onze Chucky weer terug. Zaterdag kunnen ze laten zien waar ze voor willen spelen!
    Vind ik leuk
    michelhx +2924
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Tja, ik zei het voor het weekend al: Tegen een getergd Willem II dat iets goed te maken heeft ten opzichte van supporters, de nieuwe trainer en de oude trainer zal het een niet zo'n makkelijk potje worden in Tilburg. Waarvan akte. Alleen had ik 5-0 ook weer niet verwacht, dit was PSV onwaardig. Helaas wordt VVV hier aanstaande zaterdag de dupe van, dat zijn nu eenmaal ongeschreven voetbalwetten.
    Vind ik leuk
    Berbr +767
    maandag 12 maart 2018 om 09:51
    Nog los van het feit dat PSV dit keer eens een keer geen geluk had (maar zelfs een beetje pech bij de penalty momenten) is het onbegrijpelijk dat je als team zo verschrikkelijk slecht voor de dag kunt komen. Zelfs met een beetje minder inzet moet je op kwaliteit nog een beter resultaat kunnen bereiken. Bovendien spelen ze maar 1x per week en is de volle focus op het behalen van het landskampioenschap, dat voor het grijpen ligt. Dan is geen 100% inzet ook onbegrijpelijk. De enige conclusie kan dan zijn dat het echt een heel matig elftal is dat gewoon erg veel geluk heeft gehad.
    Vind ik leuk
    thierryer +1167
    maandag 12 maart 2018 om 09:52
    Ach dit is alleen maar in het voordeel van Psv voor de volgende wedstrijden.

    Mijn voorspelling is dat psv nog punten verliest tegen VVV en Ado, maar dat ze winnen van Az en Ajax en dat ze uiteindelijk nog vrij makkelijk kampioen worden.
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    maandag 12 maart 2018 om 09:53
    Tsja het zat eens een keertje niet mee bij PSV. Nu troffen ze een tegenstander die wel hun kansen afmaakt. De week ervoor had Utrecht ook 0-2 voor kunnen staan. Uiteindelijk won PSV met 3-0 waarbij ze zelf 3x op doel hadden geschoten. Utrecht had de meeste kansen gecreëerd. Omdat ze wonnen werd er weinig aandacht aan besteedt maar ook dat was gewoon weer een matige pot van PSV. Deze nederlaag op zich verbaast me niks, alleen 5-0 is natuurlijk bizar.
    Ik zeg het al het hele seizoen. PSV geeft ondanks de behoudende speelstijl gewoon heel veel kansen weg. Het is door het gebrek aan kwaliteit van de tegenstander, en natuurlijk Zoet, dat dit niet elke keer wordt afgestraft. Genoeg wedstrijden dit seizoen waarin de tegenstander meer kansen creëert dan PSV.
    Uiteindelijk zullen ze wel kampioen worden en dat is dan ook terecht. Ajax heeft helemaal een dramatisch seizoen en die geven het vanzelf wel weer weg.
    Al met al is dit denk ik kwalitatief het slechtste seizoen in de historie van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    VVV win je wel.
    Je moet nu vooral oppassen voor Ado, Ajax en Roda.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    AZ
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    AZ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:25
    Ik zie AZ en Ajax winnen van PSV

    Hopen dat 1 van de andere nog een gelijkspelletje over de streep kunnen trekken!

    Ik zie het niet gebeuren, maar hopen mag altijd he
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:27
    AZ wint niet van grotere clubs, PSV wint daar in het algemeen altijd makkelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    In het algemeen wel, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit he
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    klopt, zekerheid heb je niet :)

    Maar ik zie Ajax ook niet alles winnen :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:33
    Haha, daar wil ik niet over praten
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:47
    Az wint nooit van PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2019
    maandag 12 maart 2018 om 13:24
    Vvv kan zomaar 1-1 worden. Die spelen niet slecht de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:46
    VVV in eigen huis, als PSV dit verliest dan is dat misschien qua resultaat nog erger. Uit tegen willem 2 is lastig. Thuis tegen VVV zou geen probleem moeten zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    Als je die van Ginkel op de foto ziet, daar straalt de armoede toch ook vanaf!
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:02
    heb jij ooit een foto van een speler gezien die na een groepsverkrachting van 5-0 lachend het veld af stapt dan?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:11
    Tenzij je had gevreesd dat de score hoger zou uitvallen. ;)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7099
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    Groepsverkrachting door "broeders" ..........da's geen broederdienst, of ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 10:20
    Ze namen ons iets ruwer dan vooraf afgesproken.......
    Vind ik leuk
    guusje +932
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    ja, ik zag er 11 van willemII
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:58
    Ja. Dat zou ik ook zeggen als ik PSV supporter was. Al was het wel erg slecht. Maar het kampioenschap is binnen daar.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Grappig, hoe hier beweerd wordt dat 5-0 beter is dan 1-0.

    Wat was dan slechter geweest?

    3-0?
    8-0?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Idioot
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    maandag 12 maart 2018 om 10:37
    Ik kan me nog een 2-6 herinneren toen ze op de kloten kregen in eigen huis.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +534
    maandag 12 maart 2018 om 10:40
    Psv en ajax zijn beide erg wisselvallig. We gaan het meemaken.
    Vind ik leuk
    EdwinG +179
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Schandalig optreden van PSV maar ja ze hadden weer 2 wedstrijden op rij gewonnen dus ze dachten dat ze wel erg goed waren. Maar waarschijnlijk vergeten dat ze de wedstrijd daarvoor nog verloren hadden van Heerenveen en dat het in de wedstrijd tegen Utrecht ook na een kwartier 0 - 2 had kunnen zijn. Stelletje slapjanussen zijn het die blijkbaar of geen kampioen willen worden of wel kampioen willen worden maar er niet te hard voor willen werken.

    PSV brengt zich met het schandalige optreden en puntverlies in een lastige situatie want van Ajax en AZ kan ook zo maar verloren worden.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2019
    maandag 12 maart 2018 om 13:23
    Gelukkig heeft ajax een heel lastig jaar met nouri en 3 trainers.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    VVV gaat gewoon easy met 0-26 winnen van PSV.,
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:34
    4x thuis winnen en dan mag je de uitwedstrijden wel met 10-0 verliezen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:42
    Geen paniek , als het een keer echt tegenzit en je komt tot 2-0 achterstand gaat het publiek massaal schreeuwen alles of niets .Dan gaan ze daar voor en krijg je de onterechte pingel tegen.das kut maar alle hoop is dan gewoon weg en word het niets meer. Volgende keer beter.gewoon KOP DR VEUR en knallen maar weer
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    maandag 12 maart 2018 om 12:48
    Beter nog 3 keer met 5-0 op je klote krijgen is ook niet erg vind ik.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2019
    maandag 12 maart 2018 om 13:20
    Als je zo hard onderuit gaat dan is de kans op een paar kleine nederlagen opeens ook een stuk groter.
    Vind ik leuk
    benny-boys +344
    maandag 12 maart 2018 om 16:29
    http://www.omroepbrabant.nl/?news/2757541083/Willy+en+René+schamen+zich+diep+voor+PSV,+Het+was+gewoon+een+drama.aspx
    Vind ik leuk
    Bals +343
    maandag 12 maart 2018 om 17:39
    Het gaat echt niet bij deze ene keer blijven...... VVV is de volgende stoomwals.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan paar kleine nederlagen op rij'