'Beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan paar kleine nederlagen op rij'

    'Beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan paar kleine nederlagen op rij'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 09:40ma 12-03-2018 om 09:40

    René van de Kerkhof denkt dat PSV het nog moeilijk gaat krijgen in de titelstrijd met Ajax na de 5-0 nederlaag tegen Willem II. De clubicoon rekent door de afstraffing in Tilburg echter wel op een 'geladen' PSV tegen VVV-Venlo zaterdag.

    "In de competitie is zoiets ons nooit overkomen", zegt Van de Kerkhof in het Eindhovens Dagblad over zijn eigen periode als speler. "In de Europa Cup (6-0 tegen Saint-Étienne, red.) hebben we ook een keer een enorme draai om de oren gehad. Totaal niet bij de les en dan krijg je dat soort dingen. Ik vond PSV tegen Willem II ongelooflijk slap spelen, dat heb ik van deze ploeg nog niet eerder gezien."

    Toch ziet Van de Kerkhof ook voordelen. "Je kan maar beter één keer met 5-0 op je donder krijgen dan een paar kleine nederlagen op rij lijden. Na zo'n uitslag ben je de volgende wedstrijd als het goed is zo geladen, dat er zomaar een grote overwinning kan volgen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Ligt de titelstrijd weer open door de afstraffing van PSV?

    (2283 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3460
    maandag 12 maart 2018 om 09:44
    Ik hoop dat ze alles verliezen
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14674
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    De geluksfactor in Eindhoven staat anders nog steeds knalgroen in de plus.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 09:54
    Ja, daar kan de pechfactor van Ajax wel tegenop natuurlijk!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:59
    Die spelen toch de sterren van de hemel
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    pechfactor ajax?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Ja, met zoveel kwaliteiten moet het toch zijn dat ze zoveel pech hebben dat ze nog steeds een eind achter PSV aanhobbelen?
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 12:00
    Weet niet of het pech is... Ajax is geen team op 1 of andere manier...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:19
    Ja :)
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    Hoop is het laatste dat sterft.
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    maandag 12 maart 2018 om 09:51
    Haha ja ik mag het hopen dat je dat hoopt, zou gek zijn als je hoopt dat ze alles winnen! ;-)
    Vind ik leuk
    Fr!ts +101
    maandag 12 maart 2018 om 09:58
    Waarna zij gaan degraderen haha.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    maandag 12 maart 2018 om 09:45
    Tjaa dit PSV zie ik nog wel tegen meer nederlagen aanlopen. De kampioenskoorts slaat in als een bom.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:10
    Totale onzin. Vooropgesteld: dit mag niet gebeuren, maar een dergelijke uitslag is natuurlijk gewoon een incident. Iedereen probeerd nu psv wat aan te praten, wat logisch is, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele boel nu als een kaartenhuis in elkaar stort. Ja psv voetbalt niet zo heel best dit seizoen, maar laten we eerlijk zijn: wie wel? Ik zie ons ook nog wel punten verspelen, zelfs als we alles winnen is 7 punten in 7 wedstrijden wel een vrij groot verschil.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Je zegt eerst totale onzin om vervolgens te zeggen dat je het met mij eens bent dat ze nog wel punten gaan verspelen.
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:15
    ja maar ajax ook, hij ziet het wel goed komen met PSV omdat de rest net zo zwak is...
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    Dat denk ik ook, ik heb nergens gezegd dat PSV geen kampioen gaat worden ik denk alleen dat ze nog meer punten gaan verspelen net als Ajax.
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:30
    ja dat denk ik ook :)
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +2119
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    lezen gap!! Hij bedoelt met "ons" AJAX!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Rustig, is nog vroeg ;)
    Vind ik leuk
    companen +1411
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    Ze is een betere verwoording. Knulletje heeft niks met Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Ik reageer op je opmerking “ de kampioenskoorts slaat in als een bom” en ik zeg negens dat psv nog punten gaat laten liggen. Integendeel zelfs: zoals ze dit seizoen bezig zijn, verwacht ik alleen tegen ajax puntverlies.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    maandag 12 maart 2018 om 12:50
    En az en vvv enz.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:21
    Hoe goed AZ werkelijk is hebben we gisteren weer gezien
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 13:38
    AZ is echt goed en gisteren hebben we dat niet allemaal gezien. Dat geldt ook voor PSV en voor Ajax, Feyenoord en FC Utrecht ook, in welke wedstrijd dan ook. Dit is de eredivisie, niet meer en niet minder. Een echte topclub zit er dit seizoen niet bij en PSV staat bovenaan, dus tot heden het beste.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:49
    Jawel maar je leest al wekenlang dat AZ Feyenoord wel even van het veld tikt. Zo goed zijn ze dus weer niet
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    Nee, dat lees je dan wel maar dat is niet altijd zo. Je moet ook niet alles zo serieus nemen, dan trap je in de val van de ‘kinnesinne’. Er wordt dus veel geroepen, maar meer dan spierballentaal is het niet. Zo zijn heel beroemde boksers ook gewoon heel vaak KO gegaan. Dus nee, zo goed zijn ze ook weer niet altijd.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:20
    Beetje hetzelfde als Excelsior - Feyenoord verleden jaar
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    maandag 12 maart 2018 om 13:28
    Az in eigen huis is anders dan az uit.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:35
    Tegen Ajax, Feyenoord of PSV al jarenlang niet
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    maandag 12 maart 2018 om 14:30
    Wie weet dan de 1e x
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    maandag 12 maart 2018 om 09:46
    Het is nu de vraag wat die 5-0 met ze gedaan heeft. Is 't een wake-up call of heeft 't een deuk in 't zelfvertrouwen aangetast? 5-0 is niet zomaar een nederlaag.
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:15
    dat is inderdaad de vraag! je bent de eerste ajacied die normaal reageer :)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Ja wie ben ik als AJAX supporter om op dit moment een grote bek te geven. In deze league kan echt alles gebeuren hè.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Eens :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:47
    Het scheelt natuurlijk dat ze de rest van het seizoen wel de pannen van het dak hebben gespeeld!
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 09:47
    Ja hoor, t wordt allemaal weer weggebagataliseerd.

    Joh, ken beure (of zo), beter dit dan blahblah.

    Ja joh, grootste verlies in dik 50 jaar, en dat tegen een degradatiekandidaat.

    Niks aan t handje, gewoon deurgaon (of zo)

    Precies de mentaliteit die ik bij PSV zelf hoop te zien.
    Vind ik leuk
    040-077 +908
    maandag 12 maart 2018 om 09:55
    Er zijn een aantal artikelen verschenen waar ze wel degelijk toegaven dat het een schande is/was. Ook dat ze niet goed genoeg zijn om wedstrijden op 80% te winnen kwaliteit ontbreekt. Dat vind ik behoorlijk eerlijk en zelf kritisch in tegenstelling tot Ajax, met hun proces, meer passes, beter verdedigende ingrepen.
    Dus kwa mentaliteit is er idd in verschil PSV (hand in eigen boezem) Ajax (het ligt aan de hele wereld behalve ons).
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 10:03]
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    Ja, dat hebben we gezien in de Lozano v Huntelaar soap hahaha.
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    hahaha brilliant, plus1
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    Wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 09:59
    Mijn punt is dat buiten cocu en een of twee spelers, iedereen t nogal luchtig schijnt op te vatten.

    Daar put ik als onverbeterbaar Ajacied nog n sprankje hoop uit, al weet ik hoe ijdel die is.

    Maar goed, strohalmen en zo he ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Schijn bedriegt.
    Weet zeker dat de meerderheid zich kapot schaamt.
    Ik denk niet dat ze zo gemakzuchtig zullen verder gaan.
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 10:07
    Oh, ik ook niet, maar wat ik zei, strohalmen he?

    Sowieso dat dit punt van discussie is, is alleen maar goed haha.

    Met 5-0 op je kloten krijgen, al wordt je kampioen, dat krijg je volgende 20 jaar in Tilburg te horen.

    Voor mij al genoeg reden om te hopen dat Willem II niet degradeert :p
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 10:08]
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Iedereen denkt er hetzelfde over. Hoe het gaat lopen valt echter nog niks van te zeggen, dat kan je pas zeggen na de wedstrijd tegen vvv.

    Het kan 2 kanten op: 1. PSV zit in de put. 2. PSV is getergd en weer scherp.
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 10:18
    Oh, t kan nog meer kanten op:

    2.1 - nadat PSV vindt van VVV, is t lek idd boven.
    2.2- nadat PSV van VVV wint, denken ze dat t lek boven is en verliezen ze van AZ en Ajax.

    Uiteraard geldt dat voor optie 1 ook, andersom dan, maar ik vond t leuker deze er uit t lichten.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1466
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    AZ wist wederom niet van de top 3 te winnen. Ik verwacht dus helemaal niks van AZ.
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 10:51
    Wie wel?

    Maar goed, elk speurtje van het poep-in-de-broek syndroom bij PSV, juich ik alleen maar toe en probeer ik op mijn manier aan bij te dragen. :D
    Vind ik leuk
    El Cazador +7302
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Maurice Steijn is er een meester in om hele grote bussen voor de goal te parkeren, bovendien pakt VVV uit meer punten dan thuis, dus de zorgen van Rene van de Kerkhof zijn zeer begrijpelijk.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 09:49
    Wat ik al eerder zei : dit is beter dan een 1-0 nederlaag. Ik weet zeker dat er in de resterende 7 wedstrijden niet 1 is die denkt van " het komt vanzelf wel" .
    De " instelling" van afgelopen zaterdag is een prima wake up call geweest. Nu gewoon 6 punten tegen vvv en nac en we hebben er nog maar 5 te gaan met 7 punten minimaal voorsprong.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    Kijk, van het negatieve nog het positieve in zien!

    Mooi hoor stratum ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:01
    Zou je ook eens moeten proberen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:13
    Doe ik dagelijks hoor, ben maar niet bang!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Waarom is dit beter dan een 1-0 nederlaag. Kom op zeg dit is toch een topclub onwaardig! Nu ben je gewoon overlopen tegen een degratiekandidaat, dat kan en mag toch niet kunnen. Als je nu net met een doelpunt verschil van Willem II verloren had dan was het toch ook al een wake up call!! Dit is gewoon beschamend en vraag me af of jullie tegen ons wel de punten gaan pakken! Ik hoop dat jullie naar voren vliegen zodat wij lekker op de counter kunnen toeslaan. Ik vind het juist een voordeel voor ons dat jullie een dik pak slaag hebben gehad! Nu moeten jullie juist laten zien dat jullie wel aanvallend kunnen voetballen en wij zullen zolang mogelijk de bus parkeren!
    Vind ik leuk
    040-077 +908
    maandag 12 maart 2018 om 10:06
    Omdat dit een afstraffing is, die nog heel lang gevoeld gaat worden.
    Het is zeker topclub onwaardig, maar dat draagt juist extra bij aan de wake-up call ipv een 1-0 waarbij de spelers eventueel kunnen denken, ahh kan gebeuren, volgende week komt het wel goed.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    Nou ik zou een 1-0 verlies tegen Willem II al een afstraffing vinden voor PSV! En zeker de manier waarop daar heb je toch geen 5 tegen goals voor nodig! Of vind jij het niet beschamend om met 1.-0 te verliezen tegen Willem II!! Ik denk dat het met kwaliteit heeft te maken en niet met inzet namelijk!!
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:19
    als je met 1-0 verliest kan je nog met smoesjes komen, 5-0 is een afgang
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:24
    Persoonlijk vind ik het beide een afgang tegen een degradatiekandidaat!! Vooral de manier waarop!
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    Eens, maarja na heerenveen uit waren we ook al afgeschreven... en zie waar we staan :)
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Nee ik denk ook wel dat jullie kampioen worden, echter vind jullie reacties zo vreemd. Als jullie met 1-0 verloren hadden op deze manier vond ik het al beschamend. Ik leg de lat wat hoger voor de Nederlandse topclubs!
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 12:00
    oooh nou ik heb geen goed woord over PSV, Maar dat had ik ook al niet voor deze wedstrijd
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    We zijn dit jaar al 10 keer afgeschreven. Wij zijn de "Phoenix" van de ED.
    Vind ik leuk
    040-077 +908
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    Als je het niet begrijpt, of niet wil begrijpen houdt het op.
    Een 1-0 is anders dan een 5-0, het lag niet aan kwaliteit maar wel degelijk aan inzet en gemakzucht/onderschatting.
    Hoewel de kwaliteit niet zo denderend is dit seizoen moet PSV nog altijd van Willem II kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:27
    Een 1-0 verlies tegen een degradatiekandidaat is toch ook al beschamend! Of heb je de lat laag liggen voor jou clubbie
    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 10:09
    Dan ken jij de wetten van het voetbal nog niet.
    1-0 of 5-0 levert beiden 0 punten op.
    Dit was een schandalige vertoning inderdaad maar daar ligt mentaliteit inzet en werklust aan ten grondslag.

    Deze tik kan cocu de resterende 7 wedstrijden iedere keer weer opnieuw "gebruiken".

    En als je denkt dat psv zaterdag als een kip zonder kop gaat aanvallen dan heb je er niet veel van begrepen.

    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    Nou of je hebt de lat laag liggen voor jou clubbie of je weet niet meer welk niveau moet nastreven. Een 1-0 verlies vind ik al beschamend genoeg tegen een degradatiekandidaat!! Vooral de manier waarop. Ik weet zeker dat jij ook niet van een verlies was uitgegaan! Ik denk nu juist wel dat ze zaterdag erop vliegen wat in ons voordeel kan werken (normaal gesproken winnen jullie natuurlijk) aangezien jullie normaal niet zo voetballen. We zullen het zien! Echter ik denk nu juist dat onze kansen voor resultaat gestegen zijn!
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Ajax mag naar Dicky toe, wil het wel eens zien of ze daar 'even' 3 punten pakken.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 11:27
    Dat wil ik nog wel zien! Maar ik wil ik ook wel zien of jullie ons de baas zijn! Ik hoop dat we een puntje kunnen pakken
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 11:29
    Logisch dat je dat hoopt Forza VVV. Maar in de race naar de titel mogen ze de komende 2 thuiswedstrijden zeker geen punten laten liggen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 11:35
    Nee maar op basis van afgelopen wedstrijd geeft dit wel hoop! De kans dat jullie thuis van ons winnen blijft natuurlijk in jullie voordeel. Het lijkt er echter op dat er zekers wat te halen valt! Dat er gewonnen moet worden door jullie legt de druk voor jullie alleen maar hoger!
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 11:48
    Bij PSV moet, zeker thuis, altijd gewonnen worden. Tegen het einde van de competitie moeten ze laten zien dat ze met de kampioensdruk om kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 11:57
    Dat zal nu gaan blijken hoe ze er tegen bestand zijn! Ik denk dat het nog wel eens zeer spannend gaan worden. PSV staat er nu natuurlijk het best voor om kampioen te worden! Ik zie er echter geen club die makkelijk zijn potjes winnend over de streep trekt
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Dat geldt voor iedereen in de ED!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 12:52
    Dat klopt echter er zijn tijden geweest dat je de toto wat makkelijker kon invullen. Het niveau van onze topclubs is flink gedaald!
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 13:08
    Klopt helemaal. Hoe aantrekkelijk is de ED voor buitenlandse spelers. De KNVB moet beginnen om kunstgras te verbieden. De Fifa moet een grens aan het aantal buitenlandse spelers stellen en een limiet aan het aantal contractspelers opstellen. Zoals in Engeland 70 contractspelers bij 1 club, gaat helemaal nergens over. Dan kiezen spelers veel eerder voor 'kleinere' competities. Maar ja, het geld regeert!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 15:37
    Van mij mag ons kunstgrasveldje er ook uit! Echter wat je zegt over het aantal contractspelers vind ik nog een veel betere maatregel! Het is nu een soort spelershandel aan het worden waar het geld regeert!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 15:41
    Verder ging je vroeger naar een topclub toe om goed voetbal te zien en van spelers te genieten die bij je eigen clubje niet rondlopen. Echter tegenwoordig moet je al blij zijn als ze een overwinning boeken!
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 16:56
    Die spelers/verhuur handel maakt veel kapot. Stel dat Chelsea maar 40 contractspelers mag hebben, dan moeten er nu 30 kiezen voor een andere club. Dat komt Nederland dan echt wel ten goede. En ja het voetbal wat PSV nu speelt is effectief maar niet mooi om te zien. Kan overigens wel van Chucky en Mauro genieten.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 17:13
    Voor het Nederlands voetbal is te hopen dat er snel veranderingen plaats vinden! Ik zie het anders somber in! De intresse voor de sport zal ook verder dalen wat het niveau ook weer zal doen dalen!! Het is al jammer dat je nu 2 buitenlandse spelers opnoemt waarvan je kunt genieten! Vroeger kon je nog bijvoorbeeld genieten van spelers ala cocu, stam, van nistelrooy, vanenburg, numann, jonk om er maar een paar te noemen!! Toen vond ik het ook nog leuk om een wedstrijdje van PSV te bezoeken! Nu is het vaak niet om aan te zien! Als echte supporter blijf je trouw echter als voetballiefhebber haak je dan af.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 18:54
    PSV heeft lang spelers uit het buitenland gehaald. De laatste jaren meer uit Nederland en gelukkig krijgt de jeugd steeds meer kans. Depay en Bergwijn doen het goed. We moeten daarbij Zoet niet vergeten. Komt uit de jeugd en heeft dit seizoen veel punten gepakt voor PSV. Vroeger werd er veel anders gespeeld, veel opener dan het zakelijke van nu. Trainers wisselen vaak rond de 60 of 70 minuten, opbouw van achteruit, achterin rondtrekken tot je tureluurs wordt. Het is allemaal voorspelbaar geworden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    Dit is beter dan een 1-0 nederlaag omdat:
    1. Dit niet goed te praten valt. Bij een 1-0 kan je nog zeggen: we kregen de kansen wel, hadden de meeste passes en kan je dus denken dat je gewoon pech hebt gehad omdat het balletje er niet in wilde.
    Bij een 5-0 nederlaag weet je dat je uit een ander vaatje moet gaan tappen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:29
    Dus een 1-0 nederlaag had je wel geaccepteerd tegen met alle respect een degradatiekandidaat!! Dat zou ik persoonlijk al beschamend genoeg vinden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 10:38
    Nee. Ook dat is onacceptabel. Maar een ware afstraffing van 5-0 kan iets moeilijker van je af gezet worden dan een 1-0 vind je niet?
    En Willem 2 is geen degradatiekandidaat. Onderin gaat er namelijk niks meer veranderen.
    Roda vliegt eruit. Sparta en Twente spelen nacompetitie.

    Sparta gaat in dit slot echt niet 6 punten inlopen op Willem 2 namelijk. Zeker nu Vd Looi weg is niet.

    Maar jij vind 1-0 verliezen blijkbaar een afstraffing. Ik niet.
    Ik vind verliezen sowieso schandalig hoor. Maar denk dat 5-0 je iets meer met je neus op de feiten drukt.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Nee maar jij bekijkt het als supporter van PSV. Ik vind voor een topclub als PSV beschamend ook al hadden ze maar 1 goal verschil verloren vooral de manier waarop! Daar doen die andere goals niets aan af! Ik leg de lat voor jullie club wat hoger als jou denk ik! Ik heb het gevoel dat jij een 1-0 verlies tegen met alle respect willem 2 geen afstraffing had gevonden! Ik denk toch dat jij ook van een overwinning bent uitgegaan !
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    Ik typ tot 3x toe dat ik een verliespartij schandalig vind, zeker tegen een club uit het rechterrijtje.
    Ik weet ook wat ik wel heb en denk dat ik als PSV’er dit seizoen niet hoef te klagen over het aantal verliespunten.

    Ik ben geen supporter, ik ben een sympathisant. Een supporter is blind voor relativering.

    Heel kort samengevat: 1-0 of 5-0 verliezen is allebei kut. Maar als je dan toch een keer verliest, doe het dan maar met overtuiging dat het extra pijn doet, dat je het niet nog een keer laat gebeuren. Onder aan de streep levert het allebei 0 punten op.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 11:01
    Uiteindelijk moet het je toch evenveel pijn doen! Je zegt het zelf al het leverd nul punten op! Dat het 4 goals meer zijn maakt uiteindelijk niet zoveel uit! De manier hoe ze voetbalde was gewoon beschamend. Ik denk als het bij 1 doelpunt verlies was gebleven en ze op deze manier hadden verloren had jij het ook beschamend gevonden!
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Lees jij überhaupt wat er staat?

    Ik zeg letterlijk: 1-0 of 5-0 het is allebei kut.

    5-0 doet meer pijn aangezien je 5x een tegendoelpunt zit te kijken en je tijdens de wedstrijd steeds verder de moed in je schoenen ziet zakken.

    Om positief te blijven zeg ik: 5-0 zal een betere wake up call zijn dan 1-0. Bij 1-0 kan je de schuld nog aan andere factoren geven en bij 5-0 is vrij duidelijk dat je er kansloos vanaf bent gegaan.

    PSV zal zich aankomend weekend weer herpakken. Geen zorgen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 11:21
    Nee ik lees goed wat er staat. Jij bent nu echt wel als supporter aan het praten! Ik zeg een 1-0 verlies was op deze manier ook al een wake up call geweest! Het was gewoon kansloos op de manier hoe er gevoetbald werd! Jij praat jezelf ook tegen want je vind 1-0 ook al beschamend zeg je zelf! Als supporter zullen 5 tegendoelpunten meer pijn doen echter het blijven uiteindelijk maar nul punten! Ik denk dat het voor ons de kans groter is om resultaat te halen aangezien ze er nu op klappen wat ze normaal gesproken niet doen!! De kans dat jullie winnen blijft natuurlijk groter!!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    maandag 12 maart 2018 om 13:34
    Als je 5-0 verliest is het makkelijker om aan je spelers duidelijk te maken dat het anders moet. Bij 1-0 kunnen ze er nog steeds laconiek over doen. Even teruggrijpend op Feyenoord verleden jaar. 3-0 verlies bij Excelsior en de week erna volledig geladen voor het kampioenschap tegen Heracles.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    maandag 12 maart 2018 om 15:54
    Dat zou ik het geen topclub waardige spelers noemen als ze bij een 1-0 verlies tegen een degradatiekandidaat laconiek zouden doen! Dan moeten ze deze spelers snel doorselecteren!! Je moet er gewoon ziek van zijn als je met 1-0 verliest van Willem II. Bij zo'n zuid amerikanen zie je dat ook echter heb vaak vraagtekens bij onze hollandse jongens!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 13:50
    Zo mag ik het dus horen, ik ben het er niet mee eens, maar dat hoeft helemaal niet. Een stevige mening, daartegenover nog een bus in de achterzak. Zo is het met de eredivisie gesteld, maar is dat niet in elke competitie, op elk niveau? Dit soort dingen heeft niks met kwaliteit te maken, maar altijd met het gebrek aan kwaliteit. We kunnen ons geen goddelijke status toeeigenen, dat is het enigde dat ik er uit conludeer. Dat kan niemand lijkt me.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 10:03
    Zo, die instelling zocht ik nu. PSV nu afschrijven voor het kampioenschap is wel heel dwaas. Niet de ‘instelling’ was de wake up call, maar de afstraffing zelf. Elke club, ook de bovenste zes van de eredivisie, moet weten dat ze in een competitie van 34 wedstrjden ze de meesten moeten winnen om kampioen te worden. Een club denigrerend benaderen is dom, onderschatting eveneens. Je moet in principe van alle clubs winnen en zonder die clubs (met ‘dat’ niveau) heb je helemaal geen competitie, geen tv-inkomsten, geen publiek. Dus eigenlijk zouden dan de paar clubs die we zo nodig in Nederland de zgn. ‘Topclubs’ noemen geen enkel bestaansrecht hebben. Ik zie het tenminste niet voor me, een competitie met vier clubs. Dus alle clubs zijn nodig en zie er maar van te winnen.
    PSV doet het nu beter dan alle andere clubs, daar doet zo’n nederlaag niets aan af. Ze staan nog steeds ruim voor op nummer 2 die regelmatig zelf punten verspeelt. We kunnen de komende wedstrijden alleen maar zien wat er gebeurt, op voorhand al zeggen dat die gewonnen zullen worden, dat kan geen enkele club. Ze worden gewoon afgestraft.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6277
    maandag 12 maart 2018 om 10:11
    het probleem is dat PSV bijna zo het hele jaar al speelt

    er zijn genoeg wedstrijden geweest dat ze ook zomaar hadden kunnen verliezen neem bv de wedstrijd tegen Utrecht. krijgen de eerste 20 minuten. 2 100% kansen. als er daar eentje van in gaat dat moet je het maar nog zien.

    tegen PEc 90 ( uit) 90 minuten lang weg gespeeld. de ene naar de andere kans omzeep geholpen. en zo kan je er nog wel 10/15 opnoemen

    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 10:16
    jaja kijk dan nog ff hele wedstrijden terug , mee blaten met de menigte is het gemakkelijkste wat er is.

    PSV heeft in zwolle gezwijnd maar was de eerste helft de ploeg met de beste en meeste kansen. sterker nog pec heeft in die eerste helft nauwelijks zoet bestookt.

    Ik weet dat dit tegen dovemansoren is maar voor degene die de moeite er voor nemen zouden het zo terug kunnen zien.
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:20
    dat is bij jou ploeg niet anders ;)
    Vind ik leuk
    Spiegel +10054
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Oke. Dus tegen pec ben je compleet weggespeeld, maar ben je dus wel dusdanig bezig dat je de ene na de andere kans verspeelt? Dat die kansen er in moeten zeg ik: ja, maar dan ben je dus niet compleet weggespeeld.

    Of wil je nou zeggen dat ADO Ajax onlangs compleet weggespeeld heeft omdat Ajax de een na de andere kans verspeelde?

    En Utrecht mist inderdaad 2 hele grote kansen, daar mag je niet klagen. Maar daarom is er ook de keeper. Hier blijkt maar dat het belangrijk is dat je een heel goede keeper hebt.
    Het verschil tegen Utrecht is ook dat PSV door die eerste 20 min wakker is geschud en daarna de betere partij was.
    Dat de wedstrijd anders had gelopen als ze er wel in gingen kan ik niet zoveel mee. Dat heeft met kwaliteit te maken. Kwaliteit van onze keeper en het ontberen van kwaliteit in de afronding bij Utrecht.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24218
    maandag 12 maart 2018 om 13:45
    Ja, goed voorbeeld tegen FC Utrecht. Maar wat ze wel voorkomen, of misschien overkomt ze het wel, is dat FC Utrecht die kansen benut. Ik had het graag gezien, maar overschat geen enkele eredivisieclub en denk maar niet dat een goede kans afmaken altijd zo eenvoudig is. Je hoopt er veel te krijgen en voldoende te benutten, maar je moet het eerst wel even doen. Dat maakt dat ik zeg dat we in de hele eredivisie geen topclub hebben, maar wel veel tobclubs, tussen plek 1 en plek 18, bijna geen club uitgesloten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10243
    maandag 12 maart 2018 om 10:12
    "Wake up call" ? een paar uur geleden schreef je nog dat het een gunst, een verleende "broederdienst" was..............
    Of zit dat verschil in een kratje....? ( drukte hij zich bescheiden uit )
    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 10:14
    Sommige hier moet je het antwoord geven waarom ze vragen.......
    Vind ik leuk
    Always PSV +12518
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    Zo denk ik er ook over Straat. Ff wakker geschud. Daarbij is onze Chucky weer terug. Zaterdag kunnen ze laten zien waar ze voor willen spelen!
    Vind ik leuk
    michelhx +3778
    maandag 12 maart 2018 om 11:36
    Tja, ik zei het voor het weekend al: Tegen een getergd Willem II dat iets goed te maken heeft ten opzichte van supporters, de nieuwe trainer en de oude trainer zal het een niet zo'n makkelijk potje worden in Tilburg. Waarvan akte. Alleen had ik 5-0 ook weer niet verwacht, dit was PSV onwaardig. Helaas wordt VVV hier aanstaande zaterdag de dupe van, dat zijn nu eenmaal ongeschreven voetbalwetten.
    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    maandag 12 maart 2018 om 09:51
    Nog los van het feit dat PSV dit keer eens een keer geen geluk had (maar zelfs een beetje pech bij de penalty momenten) is het onbegrijpelijk dat je als team zo verschrikkelijk slecht voor de dag kunt komen. Zelfs met een beetje minder inzet moet je op kwaliteit nog een beter resultaat kunnen bereiken. Bovendien spelen ze maar 1x per week en is de volle focus op het behalen van het landskampioenschap, dat voor het grijpen ligt. Dan is geen 100% inzet ook onbegrijpelijk. De enige conclusie kan dan zijn dat het echt een heel matig elftal is dat gewoon erg veel geluk heeft gehad.
    Vind ik leuk
    thierryer +1779
    maandag 12 maart 2018 om 09:52
    Ach dit is alleen maar in het voordeel van Psv voor de volgende wedstrijden.

    Mijn voorspelling is dat psv nog punten verliest tegen VVV en Ado, maar dat ze winnen van Az en Ajax en dat ze uiteindelijk nog vrij makkelijk kampioen worden.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 12 maart 2018 om 09:53
    Tsja het zat eens een keertje niet mee bij PSV. Nu troffen ze een tegenstander die wel hun kansen afmaakt. De week ervoor had Utrecht ook 0-2 voor kunnen staan. Uiteindelijk won PSV met 3-0 waarbij ze zelf 3x op doel hadden geschoten. Utrecht had de meeste kansen gecreëerd. Omdat ze wonnen werd er weinig aandacht aan besteedt maar ook dat was gewoon weer een matige pot van PSV. Deze nederlaag op zich verbaast me niks, alleen 5-0 is natuurlijk bizar.
    Ik zeg het al het hele seizoen. PSV geeft ondanks de behoudende speelstijl gewoon heel veel kansen weg. Het is door het gebrek aan kwaliteit van de tegenstander, en natuurlijk Zoet, dat dit niet elke keer wordt afgestraft. Genoeg wedstrijden dit seizoen waarin de tegenstander meer kansen creëert dan PSV.
    Uiteindelijk zullen ze wel kampioen worden en dat is dan ook terecht. Ajax heeft helemaal een dramatisch seizoen en die geven het vanzelf wel weer weg.
    Al met al is dit denk ik kwalitatief het slechtste seizoen in de historie van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:56
    VVV win je wel.
    Je moet nu vooral oppassen voor Ado, Ajax en Roda.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    AZ
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:21
    AZ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:25
    Ik zie AZ en Ajax winnen van PSV

    Hopen dat 1 van de andere nog een gelijkspelletje over de streep kunnen trekken!

    Ik zie het niet gebeuren, maar hopen mag altijd he
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:27
    AZ wint niet van grotere clubs, PSV wint daar in het algemeen altijd makkelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    In het algemeen wel, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit he
    Vind ik leuk
    Korm +37633
    maandag 12 maart 2018 om 10:28
    klopt, zekerheid heb je niet :)

    Maar ik zie Ajax ook niet alles winnen :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:33
    Haha, daar wil ik niet over praten
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:47
    Az wint nooit van PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 12 maart 2018 om 13:24
    Vvv kan zomaar 1-1 worden. Die spelen niet slecht de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:46
    VVV in eigen huis, als PSV dit verliest dan is dat misschien qua resultaat nog erger. Uit tegen willem 2 is lastig. Thuis tegen VVV zou geen probleem moeten zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:57
    Als je die van Ginkel op de foto ziet, daar straalt de armoede toch ook vanaf!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 10:02
    heb jij ooit een foto van een speler gezien die na een groepsverkrachting van 5-0 lachend het veld af stapt dan?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:11
    Tenzij je had gevreesd dat de score hoger zou uitvallen. ;)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10243
    maandag 12 maart 2018 om 10:17
    Groepsverkrachting door "broeders" ..........da's geen broederdienst, of ?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173955
    maandag 12 maart 2018 om 10:20
    Ze namen ons iets ruwer dan vooraf afgesproken.......
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    maandag 12 maart 2018 om 10:22
    ja, ik zag er 11 van willemII
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 09:58
    Ja. Dat zou ik ook zeggen als ik PSV supporter was. Al was het wel erg slecht. Maar het kampioenschap is binnen daar.
    Vind ik leuk
    Emnu +4947
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Grappig, hoe hier beweerd wordt dat 5-0 beter is dan 1-0.

    Wat was dan slechter geweest?

    3-0?
    8-0?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Idioot
    Vind ik leuk
    HansVites +5237
    maandag 12 maart 2018 om 10:37
    Ik kan me nog een 2-6 herinneren toen ze op de kloten kregen in eigen huis.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    maandag 12 maart 2018 om 10:40
    Psv en ajax zijn beide erg wisselvallig. We gaan het meemaken.
    Vind ik leuk
    EdwinG +266
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Schandalig optreden van PSV maar ja ze hadden weer 2 wedstrijden op rij gewonnen dus ze dachten dat ze wel erg goed waren. Maar waarschijnlijk vergeten dat ze de wedstrijd daarvoor nog verloren hadden van Heerenveen en dat het in de wedstrijd tegen Utrecht ook na een kwartier 0 - 2 had kunnen zijn. Stelletje slapjanussen zijn het die blijkbaar of geen kampioen willen worden of wel kampioen willen worden maar er niet te hard voor willen werken.

    PSV brengt zich met het schandalige optreden en puntverlies in een lastige situatie want van Ajax en AZ kan ook zo maar verloren worden.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 12 maart 2018 om 13:23
    Gelukkig heeft ajax een heel lastig jaar met nouri en 3 trainers.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    VVV gaat gewoon easy met 0-26 winnen van PSV.,
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:34
    4x thuis winnen en dan mag je de uitwedstrijden wel met 10-0 verliezen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:42
    Geen paniek , als het een keer echt tegenzit en je komt tot 2-0 achterstand gaat het publiek massaal schreeuwen alles of niets .Dan gaan ze daar voor en krijg je de onterechte pingel tegen.das kut maar alle hoop is dan gewoon weg en word het niets meer. Volgende keer beter.gewoon KOP DR VEUR en knallen maar weer
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6006
    maandag 12 maart 2018 om 12:48
    Beter nog 3 keer met 5-0 op je klote krijgen is ook niet erg vind ik.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 12 maart 2018 om 13:20
    Als je zo hard onderuit gaat dan is de kans op een paar kleine nederlagen opeens ook een stuk groter.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1312
    maandag 12 maart 2018 om 16:29
    http://www.omroepbrabant.nl/?news/2757541083/Willy+en+René+schamen+zich+diep+voor+PSV,+Het+was+gewoon+een+drama.aspx
    Vind ik leuk
    Bals +395
    maandag 12 maart 2018 om 17:39
    Het gaat echt niet bij deze ene keer blijven...... VVV is de volgende stoomwals.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws