'Willem II-selectie keerde zich tegen Van de Looi: captain ging los in kleedkamer'

    'Willem II-selectie keerde zich tegen Van de Looi: captain ging los in kleedkamer'

    maandag 12 maart 2018 om 10:28

    De spelers van Willem II waren helemaal klaar met de onlangs vertrokken trainer Erwin van de Looi, onthult Algemeen Dagblad-columnist Hugo Borst. Van de Looi liet de Tricolores in een behoudende 5-3-2 voetballen en de spelersgroep voelde zich daar niet prettig bij.

    Nadat Willem II onderuit ging tegen Sparta, de favoriete club van Borst, barstte de bom in de kleedkamer. 'Het was oer-Willem II'er Jordens Peters (al sinds november geblesseerd, red.) die na afloop van Sparta-Willem II (1-0) losging in de kleedkamer. De week erna, met een aanvallende opstelling, was er resultaat. Daarna, weer met een behoudende tactiek, ging het drie keer mis', schrijft Borst, die zich baseert op 'goed ingevoerde supporters'.

    De fans van Willem II keerden zich vervolgens tegen Van de Looi, die besloot om op te stappen bij de Tilburgers. Het 'stuurloze' Willem II verbaasde zaterdagavond de complete voetbalwereld door koploper PSV met 5-0 te vernederen. 'Die knappe zege komt op het conto van de fans van Willem II, niet voor niets maakte publiekslieveling Fran Sol, bepaald niet dol op de vertrokken trainer, er drie', aldus Borst. 'Je voetbalclub bijsturen, het kan linksom of rechtsom, maar toch vooral geweldloos.'

    Lees meer over:EredivisieWillem II

    Poll

    Stelling: Het vertrek van Van de Looi is een zegen voor Willem II

    (2182 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:31
    Ik miste vd looi zaterdag........
    Vind ik leuk
    Abelvis +1177
    maandag 12 maart 2018 om 10:51
    Ik niet!;)

    Zit nog steeds met een glimlach van oor tot oor!

    Wel bizar dat er zowel vanuit de pers, de club en de spelers een solidariteit uitgesproken wordt naar v/d Looi. Terwijl het duidelijk was dat hij helemaal geen draagkracht meer had binnen de club.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:53
    hij is toch net een dag of 3-4 te vroeg gestopt naar mijn mening.......
    Vind ik leuk
    Abelvis +1177
    maandag 12 maart 2018 om 10:58
    Naar mijn mening een maand of 3-4 te laat! ;)
    Vind ik leuk
    Garrie +3763
    maandag 12 maart 2018 om 10:52
    Dan heb je wel meer gemist de afgelopen week.......
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:52
    geen idee waar je op doelt
    Vind ik leuk
    Garrie +3763
    maandag 12 maart 2018 om 10:58
    Keurig
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:59
    zo ben ik
    Vind ik leuk
    Garrie +3763
    maandag 12 maart 2018 om 11:15
    Weet ik
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:46
    wie niet stratum !!!!!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23916
    maandag 12 maart 2018 om 11:56
    Ik ook. Zo'n fijne vent. Echt een vent waar wij op hadden kunnen bouwen ;-)
    Vind ik leuk
    Vinemaster +119
    maandag 12 maart 2018 om 12:27
    @stratum

    Heerlijk, een beetje zelfspot. Hulde!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 12:28]
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3078
    maandag 12 maart 2018 om 10:31
    Het heeft wel geholpen
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2803
    maandag 12 maart 2018 om 10:34
    Die Erwin heeft nu toch wel bewezen totaal niet geschikt te zijn voor de Eredivisie. Meer iets voor de topklasse.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +524
    maandag 12 maart 2018 om 10:38
    En de Topklasse bestaat niet meer, dat zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:38
    Ik vind t wel wat voor PSV, met z'n realistisch voetbal (ik gebruik de term schijtbakkenvoetbal liever niet).

    Al dat opportunistisch gelul, nu PSV n keer door t ijs zakt.

    Nee, hoor, past prima daar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:40
    je wil echt heel graag weer een keer een prijs winnen he?
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:42
    Nee, maar ik gun t m'n cluppie wel van harte :)

    Bovendien, n beetje jennen kan jou niet vreemd zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:43
    ach wat heet , ik ben er vrij bedreven in al zeg ik het zelf.........
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Joh, je moet wat met je vrije uurtjes, toch?
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:45
    Zo is het , bovendien heeft het ook nog een maatschappelijke functie want het houd er een aantal van de straat ook.....
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:49
    Haha, sommigen wil je idd liever van de straat houden.

    De ware altruïst komt in je boven, moedwillig bespot worden door ontvreemden, enkel om de gapende lacune -ontstaan door fakend overheidsbeleid-, op afstand nog wel, invulling te geven.

    Mooi.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 10:54
    ik zet mijn beste beentje voor maar helaas ziet niet iedereen de intentie van mijn bezigheden....
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:59
    Ik weet alleen nog niet goed of nou t ironisch of cynisch is dat jij hier meer dan een ieder ander zit, grappig is t igg wel haha.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156876
    maandag 12 maart 2018 om 11:49
    het is alles bij elkaar gedonderd , wat maakt het uit...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12460
    maandag 12 maart 2018 om 10:42
    Als wij 200 miljoen op de bank hadden waren we al lang kampioen met tiki taka voetbal.
    Vind ik leuk
    Emnu +2204
    maandag 12 maart 2018 om 10:43
    Piep piep.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:44
    Als als als....

    Als wij Ronaldo, Messi en Cavani voorin hadden staan werden wij jaar in en jaar uit kampioen...
    Vind ik leuk
    T. Henry +169
    maandag 12 maart 2018 om 10:36
    Iemand die het wel durft te zien en te zeggen hoe het precies zit!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    maandag 12 maart 2018 om 10:38
    Mooi voor de Tilburgse supporters dit (het gelijk krijgen)
    (Weer) kut voor mijn ploegje.
    Eerst wint NAC van een ongeïnspireerd Feyenoord en nu slacht Willem II een uiterst zwak PSV af.
    Sparta won ook al 2x achterelkaar. ;- (
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:57
    Wat is jouw cluppie kes, Roda of Twente?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    maandag 12 maart 2018 om 10:59
    Twente
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Sterkte man, komende weken. En dat meen Ik echt, weet hoe het voelt.
    Vind ik leuk
    Kukeltje +13
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Ook ik als Willem II er weet hoe het voelt. Iemand uit Nijmegen weet ook hoe het voelt. Het is niet makkelijk te zitten in de hoek waar de klappen vallen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Alles zit ook tegen.
    Tegen Heracles speel je met vier invallers, hoop je op een puntje maar helaas (terecht hoor).
    Krijg je ook nog dat de concurrenten allemaal winnen (op Roda na dan) waarvan je toch 2 van verwacht die ze niet winnen.
    Ballen tegen paal en lat en geen één daarvan gaat de goede kant op.
    Vele zelfde situaties heb je tegen (scheids). Zelf geen penalty en de tegenstander voor hetzelfde vergrijp wel.
    Goal afgekeurd en onterechte goal tegenstander goed gekeurd.
    Ga zo maar door. (allemaal dit seizoen).
    Het zit gewoon niet mee met alles (trainers, spelers) en zit gewoon in de hoek waar alleen maar rake klappen vallen.
    Ach.........zonde voor Roda, maar ik hoop dat we dus niet laatste worden, hebben we toch nog wat extra wedstrijden (inkomsten) deze zomer ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Thanx
    Vind ik leuk
    Kukeltje +13
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    Laten we er zaterdag een mooie pot van maken en dat de beste mogen winnen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    maandag 12 maart 2018 om 11:15
    Het eerste wel (mooie pot) maar het tweede..........hoop ik toch dat Twente wint ;-)
    Willem II is voor Twente te ver weg hoor.
    Alleen Sparta zou jullie het nog lastig kunnen maken.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12064
    maandag 12 maart 2018 om 10:39
    Van der Looi is geen slechte trainer, maar geen aangenaam persoon..
    De spelers leken tegen PSV dan ook wel bevrijd..
    Vind ik leuk
    JustH +14869
    maandag 12 maart 2018 om 10:46
    Baseert zich op goed ingevoerde supporters?
    Vind ik leuk
    normaal72 +514
    maandag 12 maart 2018 om 10:48
    1 zwaluw maakt nog geen zomer
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Klopt. Maar deze zwaluw legt ook geen windeieren
    Vind ik leuk
    normaal72 +514
    maandag 12 maart 2018 om 11:05
    Klopt . Maar ik geloof niet dat die 5 -0 puur komt omdat vd Looy weg is
    Vind ik leuk
    Kukeltje +13
    maandag 12 maart 2018 om 10:52
    Als ik Hugo was zou ik maar oppassen bepaalde “goed ingevoerde” supporters te vertrouwen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:54
    Toch wel weer een vreemd verhaal. Gisteren in studio voetbal was er een live verbinding met een Willem2 speler welke vertelde dat de hele selectie onvoorwaardelijk achter de trainer vd Looij stond. Iemand vertel dus niet de waarheid. Maar ja wie doet dat wel in de voetbalwereld
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:58
    Rienstra zat voorgeprogrammeerde antwoorden op te lepelen, dat zag je zo.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 10:59
    Dat zag ik ook zo. Maar waarom liegen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Je komt elkaar altijd weer tegen in de voetballerij, iedereen lult voor eigen parochie.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11293
    maandag 12 maart 2018 om 11:02
    Af en toe krijg je ook 't idee dat supporters beter de opstellingen kunnen maken. Die trainers doen allemaal rare dingen. Vreemde wissels.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:17
    Precies zoals jij het schrijft Hugo.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:45
    Sorry hoor maar ik vind dat de Selectie zich hoort te doodschamen. Waarom kan het nu wel maar onder van de looi niet
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:54
    We zullen nooit weten of de overwinning met vd Looi hetzelfde zou zijn uitgevallen. Wat mij wel opviel was dat er nu een heel andere mentaliteit op het veld voelbaar was. Spelers, als Lieftink, Haye, Lewis, op een of andere manier wel een bal bij een medespeler konden krijgen. Hadden inhoud, inzet, teamspirit, waren bereid om voor elkaar door het vuur te gaan. Zonder alle belemmerde opdrachten die elke week zichtbaar waren. Met vd Looi zou misschien na de 2-0 er nog Job vd Linden en Thomas Kok in de verdediging zijn toegevoegd. Er zou hoe dan ook een heel andere wedstrijd geweest zijn. We zullen zoals gezegd nooit weten. Robbemont en Rienstra dragen na de wedstrijd alleen maar uit dat het bestuur in hun gekozen standpunt blijft staan, namelijk dat ze achter vd Looi blijven staan. Zouden ze met 0-5 hebben verloren is de vraag of dan vd Looi nog steeds ineens betrokken was bij de tactiek en het strijdplan. De keuze voor het pamflet mag dan overal worden afgebrand, de tafel van Kees, Studio Voetbal, aan tafel bij allerlei analisten, volgens mij zou het bestuur nooit hun fout met de aanstelling van vd Looi toegeven. Hij paste niet in de clubcultuur van Willem II, net zo min als Giovanni van Brockhorst in de cultuur van Ajax zou passen. Er hoort bij Willem II (net als bij bijvoorbeeld NAC, Feijenoord, Utrecht) een gedreven clubman die bekend is met cultuur, geschiedenis en ambities van de club. Wij willen een coach die 4-3-3 uitstraalt, inzet, passie, gedrevenheid, predikt. Niet een coach die elke wedstrijd een brevet van onvermogen afgeeft, door te kiezen voor een andere strijdwijze, tactiek en opstelling.
    Begrijp me niet verkeerd, het was geen aanval op vd Looi persoonlijk. Het was een signaal dat de aanpak van de coach sinds week 5 van dit seizoen niet bij Willem II paste en ook niet werkte. We hebben de meest gepasseerde verdediging van de eredivisie, dus probeer je daar de druk weg te halen. Het spelen met 5-3-2 brengt alleen meer druk op de verdediging die wekelijks liet zien hier niet tegen opgewassen te zijn. De sponsoren die weglopen, de supporters die niet meer mee naar uitwedstrijden gaan, de spreekkoren die een andere aanpak vroegen werden keihard genegeerd. Het vaststaande feit dat de laatste drie wedstrijden dat vd Looi de verantwoordelijke was in totaal 9 keer op de goal van de tegenstander is geschoten, waarbij tegen Heerenveen een historisch dieptepunt van 1 schot op doel was de spreekwoordelijke druppel.
    Ik ben dolgelukkig dat Willem II verder gaat zonder Erwin vd Looi en daar mag iedereen van denken wat hij wil. Dat de voorzitter van de Coaches Betaald Voetbal Gerard Marsman roept dat de supporters in de schoenen van het bestuur van Willem II zijn gaan staan en te ver zijn gegaan in hun actie is klinkklare onzin. We mogen een mening hebben en zijn als afnemer (als betalende toeschouwer) belanghebbende in het wel en wee van onze club. Dat vd Looi bij zijn aanstelling verkondigde dat zijn doelstelling was om van Willem II een stabiele middenmoter te maken hielp ook niet bij zijn wekelijkse parodie op een voetbalwedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Floris5 +114
    maandag 12 maart 2018 om 11:59
    Sol scoorde er 3......een waarheid als een koe maar wie mag 2pingels nemen in 1 wedstrijd? Het valt allemaal een beetje (on)gelukkig, afhankelijk van welke kant je het bekijkt. Komende weken blijkt pas of het een juiste beslissing was.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5810
    maandag 12 maart 2018 om 12:09
    Kern meer selecties die niet meer willen luisteren naar hun trainer/coach o.a. in A'dam.
    Vind ik leuk
    allround +1599
    maandag 12 maart 2018 om 13:20
    vind die vd Looi toch al zo,n pedant mannetje. Die NONO denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden. Hoort in het rijtje Pastoor thuis. Moet lekker naar de amateurs gaan.
    Vind ik leuk
    wil +958
    maandag 12 maart 2018 om 17:08
    Zand erover. Nu is het genoeg geweest.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Willem II-selectie keerde zich tegen Van de Looi: captain ging los in kleedkamer'