VP-voetbalkantine: 'Belachelijk dat Vitesse niet voor een Nederlandse coach kiest'

    VP-voetbalkantine: 'Belachelijk dat Vitesse niet voor een Nederlandse coach kiest'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 14:00ma 12-03-2018 om 14:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Twee weken schorsing voor Younes is buiten proportioneel'

    Stelling 2: 'Belachelijk dat Vitesse niet voor een Nederlandse coach kiest'

    Stelling 3: Komt om 17:00 online.

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 11:03
    Hadden er minimaal 6 moeten zijn!!! Plopperdeplopperdeplop!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    maandag 12 maart 2018 om 13:09
    Ik vind 'm dubbel. Werkweigering is inderdaad not-done, zeker met dat salaris. Maar tegelijkertijd is het van Ten Hag ook gewoon slap gelul om Younes uit respect in de blessuretijd nog in te laten vallen met een 4-1 voorsprong. Dat soort wissels slaan gewoon helemaal nergens op. En die tukker met spraakgebrek zegt dan zo mooi dat hij het deed uit respect, maar dit lijkt meer op een vooropgezet plan omdat ze in amsterdam simpelweg balen dat Younes er nog is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Weet je wel wat spraakgebrek is? Heesheid heeft hij last van.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Werkweigering, eruit trappen, brengt niets meer op.
    Vind ik leuk
    Guzzi +477
    maandag 12 maart 2018 om 12:37
    Als je voor zo iets kleins iemand eruit moet trappen werkt er niemand meer in Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:17
    Kijk even je eigen contract na; werkweigering is meestal ontslag.
    Vind ik leuk
    040-077 +934
    maandag 12 maart 2018 om 11:06
    Prima straf, had nog strenger gemogen. Die verwende voetballertjes moeten aangepakt worden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10844
    maandag 12 maart 2018 om 11:07
    Het is gewoon werkweigering. Aan de andere kant ook niet handig van Ten Haag heeft helemaal geen nut dit om hem zo laat in te brengen. Zet er dan een jonkie in.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    maandag 12 maart 2018 om 11:07
    1: Nee hoor, ik had 'm zelfs de rest van het seizoen geschorst..
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    maandag 12 maart 2018 om 11:09
    ik denk ook niet dat ie nog 1 minuut gaat maken
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19996
    maandag 12 maart 2018 om 11:10
    Zoveel keus hebben we verder ook niet achter Kluivert... :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    die gaat niet meer spelen of het moet zijn dat er heel veel blessures komen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    trouwens ze hebben die deen toch nog van heerenveen.....

    die heeft wel een prima mentaliteit las ik laatst
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19996
    maandag 12 maart 2018 om 11:13
    Ja mag van mij ook wel vaker minuten gaan maken. Maar is erg terug gevallen laatste maanden, helaas.
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    maandag 12 maart 2018 om 11:32
    Noor?
    Vind ik leuk
    stratumseind +174062
    maandag 12 maart 2018 om 11:33
    ok goed.....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    maandag 12 maart 2018 om 11:11
    Nee, lijkt me ook dat Ten Hag er wel klaar mee is, terecht ook..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:08
    Ontslag was op zn plaats geweest!
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    maandag 12 maart 2018 om 11:31
    In Noord- Korea
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:09
    Younes bestaat niet door apensap. lekker smikkelen van haring met appelmoes.
    Vind ik leuk
    RS10 +1
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Younes had gewoon meteen weggedaan moeten worden. Ongelooflijk vervelend dat je die jongen dan nog voor 5M€ kwijt kan aan Napoli, maar dat loop je vervolgens mis omdat meneer om “persoonlijke redenen” in Amsterdam wil blijven. En dan krijgt hij de kans om te voetballen, weigert hij ook nog eens! Nooit meer opstellen, zo snel mogelijk vanaf komen en niets meer over zeggen. Compleet klaar met die jongen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2029
    maandag 12 maart 2018 om 11:12
    Dit was voor THag met camera’s erbij DE situatie om aan Ounes te laten zien wie de baas is; wat doe THag schouders ophalen dan niet, manman wat een slap gedoe erik.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 12 maart 2018 om 11:18
    Uiteraard terecht deze schorsing maar Ten Hag pakt het allemaal niet zo handig aan. Younes 1 min voor tijd laten invallen, wie maak je daar nou blij mee? Zelfde als Veltman inbrengen terwijl je weet dat hij momenteel niet zo lekker ligt bij de supporters. Vestig dan geen aandacht op hem door hem er in te brengen. Uiteraard moet dit allemaal wel kunnen maar toch had dit wat handiger aangepakt kunnen worden. Ben sowieso niet zo kapot van zijn wisselbeleid.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41864
    maandag 12 maart 2018 om 11:18
    Buitenproportioneel weet ik niet. Het is natuurlijk bedoeld om te laten zien dat Ten Hag heel streng is. Maar hadden ze dit ook gedaan bij Ziyech? Die weigert immers sommige wedstrijden uberhaupt te voetballen...

    Het is stom van Younes. Ontzettende klootzak kennelijk. Maar het is ook dom handelen van Ten Hag. Younes had allang meer kans moeten krijgen ipv de falende Kluivert tijdens vorige wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Emnu +5226
    maandag 12 maart 2018 om 11:19
    Idd buitenproportioneel.

    Buitenproportioneel laag.

    Er zal wel n vage afspraak met Napoli liggen want normaliter gooi je zo iemand voor de rest van z'n contract er gewoon uit, als je niet meteen afscheid van hem kan nemen.
    Maar ja, geld he?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:20
    Erik ten Hag ging gruwelijk in de fout gisteren. Gewoon een spontane wissel waar hij niet goed over had nagedacht.
    Bracht zichzelf in de problemen en loste het op over Amin Younes zijn rug.
    Een zeer zwakke beurt voor de trainer....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 12 maart 2018 om 14:23
    Dingen omdraaien?
    Younes is fout. Ten Hag was niet slim.
    Younes had gewoon moeten invallen en nadien zijn beklag kunnen doen!
    Eigen rechter spelen is niet toegestaan
    Vind ik leuk
    Vowtar +5436
    maandag 12 maart 2018 om 11:41
    Buitenproportioneel? Ik kan me de tijd herinneren dat je bij Ajax sowieso niet meer speelde als je een aflopend contract had. Of de situatie met El Hamdaoui. Dan vind ik nu 2 weken schorsing voor Younes erg weinig.
    Younes gaat zowel sportief als financieel niks meer opleveren voor Ajax. Nu gaat hij ook nog lopen kloten. Die kunnen ze beter de rest van het seizoen buiten de selectie laten.
    Vind ik leuk
    AndréB939 +294
    maandag 12 maart 2018 om 11:41
    Veel te kort. Werkweigering en slecht signaal naar andere spelers.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    maandag 12 maart 2018 om 11:48
    stelling 1; . . 't moet niet nog gekker worden met die kut-ventjes !? z'n poten afzagen, da's pas buiten proportioneel !!??
    stelling 2; . . denkt er iemand dat ze in nederland " 't wiel uitgevonden hebben" , kwaliteit daar komt 't op aan niet waar dat vandaan komt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:52
    Ik begrijp Amin zeer goed.
    Als hij nou warmliep vanaf de 80 ste minuut dan is dit werkweigering. Nu niet, hij kan een blesure oplopen om zo van de bank het veld in moeten voor 2 min.
    Als er nou iemand gebleseerd op het veld lag......
    Vind ik leuk
    dikky8 +153
    maandag 12 maart 2018 om 11:53
    Ik merkte aan Younes dat hij zich er heel ongemakkelijk bij voelde,
    Ook ik vind te weinig rendement maar blijft een zeer getalenteerde speler en wat laat die kluivert zien dan. ook niet veel de laatste tijd. Ik zeg het is nx enzal ook nooit wat worden met ten Hag het is gewoon een omhoog gevallen raar mannetje die denkt dat hij pep 2.0 is Hij heeft volgens mij al aardig wat spelers tegen zich in het harnas gejaagd
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:12
    Ik snap niet dat Youness uberhaupt nog mag voetballen bij Jong Ajax. Gewoon 2 (of meer) weken onbetaald verlof
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    1. Ja. Ik vind Ten Hag ook deels schuldig aan de ontstane situatie.
    2. Nee, een andere visie doet soms wonderen. Daarbij denk ik dat hij makkelijker de Russische eigenaar zover krijgt om te investeren.
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Stelling 2: Hoezo? Het is niet alsof er zoveel Nederlanders in Arnhem wonen.
    Misschien trekken ze zo meer Oostblok fans naar het stadion.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    Stelling 1) nee, Younes zou niet geschorst moeten worden, leg hem maar een flinke geldboete op. Vind hij veel erger, want van Ajax heeft hij in zijn hoofd al afscheid van genomen.

    Stelling 2) nee, ik vind het een slimme zet van Vitesse een gerenommeerde Rus te proberen als coach.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:13
    Stelling 2: juist een sterke zet van vitesse, met onze huidige generatie trainers is t de laatste jaren ook maar behelpen. Met deze Rus komt er n frisse wind en een andere visie in de competie. Ik laat me graag verrassen...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    Stelling 1.
    Nee, twee weken schorsing is niet buiten proportioneel, het is buiten proportioneel om een andere reden: Je moet hem niet in Jong zetten, maar op de tribune, tussen de hooligans.
    Stelling 2.
    Dat is niet belachelijk. Nederland heeft wel een aantal buitenlandse coaches gekend die het allemaal in de eredivisie het redelijk tot goed deden. Waarom zou Vitesse perse een Nederlander moeten nemen? Ik zie een trainer met zijn capaciteiten wel los van financiers en eigenaars, niet logisch dat weet ik. Maar als dat old boys network van die Russen ertoe leidt dat een goede Russische coach Vitesse gaat trainen is dat niet gek. Wat wel gek is, is dat die benoeming nu al wordt aangekondigt en ook al met een contract is bekrachtigd. We weten allemaal dat elke Rus door de onderzoeksjournalistiek ondersteboven wordt onderzocht (bij wijze van spreken) op van alles en nog wat. Het risico dat je dan bij een Rus iets vindt is wel wat groter dan bij andere (buitenlandse) trainers. Dus is nu al contracteren riskant.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    maandag 12 maart 2018 om 14:20
    Stelling 1: Geheel terecht! Einde seizoen in Ajax 1 als het aan mij zou liggen.

    Stelling 2: Slaat nergens op. Voor mij part haalt Vitesse een coach uit Tuvalu. Als er maar signalen zijn dat het een goede optie kan zijn voor de club.

    Stelling 3: Waarom 17:00 en niet 18:00?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 12 maart 2018 om 14:24
    18.00 uur eten de meeste mensen.................
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    maandag 12 maart 2018 om 14:29
    Wat is er met jou?!? Zoek je problemen, vriend? Over stelling 3 ben ik bereid om de VP hoolie-mode aan te zetten. Oppassen dus of ik sta met me capuchonnenvriendjes voor de deur!

    18:00 till I die!!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    maandag 12 maart 2018 om 14:31
    Je bedoeld je cappucchino vriendjes?
    Koffie staat klaar ;-)
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2016
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    Zonder suiker graag! >:(
    Vind ik leuk
    yuuup +9905
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Helemaal niet belachelijk. Belachelijk om te denken dat een Nederlandse club perse een Nederlandse trainer moet hebben.
    Vind ik leuk
    pico323 +6573
    maandag 12 maart 2018 om 14:34
    2 prima gedaan door Vitesse. je weet nooit hoe het uitpakt. Maar zijn er betere Nederlandse trainers. Denk het niet. succes en welkom in Nederland
    Vind ik leuk
    arnhem_026 +332
    maandag 12 maart 2018 om 14:36
    waarom zou het belachelijk zijn dat Vitesse na 4 nederlandse trainers (vd brom, Rutte, Bosz en Fraser) nu een keer een buitenlander kiest? Wordt dit bij andere clubs ook zo uitvergroot? het is eerder belachelijk om met zon stelling te komen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:43]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Vitesse gaat natuurlijk de boot in met die Rus. Hij kent de nl competitie niet en Russen buiten Europa werkt nou eenmaal niet.

    Noem eens 5 Russen ( trainer of speler )die zijn geslaagd buiten Rusland . Pffff Kornejev en Khoklov misschien

    Russische trainers moeten in Rusland blijven
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    maandag 12 maart 2018 om 18:01
    Noem van de laatste generatie Nederlandse trainers er eens vijf dan die het goed hebben gedaan in het buitenland !? De Boer, Koeman, Bosz, allemaal mislukt.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    maandag 12 maart 2018 om 18:11
    Jos luhukay. Overal gepromoveerd en verdienstelijk in de Bundesliga . Nu shef wednesday
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    maandag 12 maart 2018 om 18:14
    Dat is inderdaad de enigste.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4236
    maandag 12 maart 2018 om 15:00
    Vitesse kiest niet, dat doet Rusland.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    maandag 12 maart 2018 om 18:00
    Nee Poetin, kluunhoofd.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    maandag 12 maart 2018 om 17:59
    Belachelijk dat V.P met zo'n rare kop komt. Beetje anti Vitesse sentimenten aanwakkeren, of hebben jullie een stageloper uit nijmegen.
    Vind ik leuk
    HERTOG 1 +215
    maandag 12 maart 2018 om 18:26
    Stelling2:Het is belachelijk dat Vitesse Fraser met zijn anti voetbal nog niet hem hebt ontslagen.
    En wie moet Vitesse dan nemen.
    De Top coachen van Nederlandse afkomst zijn er niet meer.
    Vind ik leuk
    Eltigras +46
    maandag 12 maart 2018 om 19:16
    Voor younes is het in mijn opinie heel simpel. Je hebt een baan en een baas en je moet gewoon doen wat hij wil dat je doet zelfs al is het zinloos. Als ik mijn werk weiger te doen dan is het simpel gezegd voor mij tien anderen.

    Tweede stelling. Moeten ze toch zelf bepalen. Hoeveel engelse coaches zijn er in engeland in premier league. Volgens mij ook niet zoveel. De club moet de persoon kiezen die in hun ogen dat kan bereiken waar de club naar streeft. Of dat een nederlander is of een buitenlander is dan iets anders.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:14
    Tsja, zo’n Rus wil nog wel eens een lekkere vrouwmens meenemen. Elk nadeel kan dus een voordeel hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws