Bruggink fileert 'ongeïnteresseerde' Twente-aanvaller: 'Mag best benoemd worden'
    Tighadouini (rechts) met Heracles-aanvaller Brandley Kuwas

    Bruggink fileert 'ongeïnteresseerde' Twente-aanvaller: 'Mag best benoemd worden'

    maandag 12 maart 2018 om 11:53

    FOX Sports-analist Arnold Bruggink was vrijdagavond aanwezig bij Heracles Almelo-FC Twente en verbaasde zich volop over het spel van de Tukkers. Vooral vleugelaanvaller Adnane Tighadouini kon weinig goed doen in de ogen van Bruggink.

    Tighadouini opende de score namens FC Twente, maar viel volgens Bruggink vooral op door zijn gebrekkige teamdiscipline en ongeïnteresseerde houding. "Dan gaat het met name om lichaamstaal", laat de analist zondagavond weten bij Dit was het Weekend. "Die sprak boekdelen. Met name op het moment dat hij de bal verloor, moet je het team helpen. Als je een slechte pass geeft, denk je dan: ik ga erachteraan? O denk je: pff, dat lossen ze zelf wel op?", stelt Bruggink zijn retorische vraag.

    Bruggink zag Tighadouini opzichtig balen na een gemiste kans van teamgenoot Fredrik Jensen. "Ik kan je vertellen: tien seconden later stond hij nog steeds op zijn plek", aldus de oud-speler van de Tukkers, die stelt dat de houding van spelers als Tighadouini dodelijk kan zijn voor FC Twente. "Je hebt een team nodig, want alleen op die manier kan FC Twente overleven. Ik begrijp dat trainer Gertjan Verbeek dit niet voor de camera's aanstipt, maar het mag best eens benoemd worden."

    Poll

    Blijft FC Twente in de Eredivisie?

    (3275 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +134539
    maandag 12 maart 2018 om 11:55
    Iedereen denkt dat roda degradeert maar het zou mij niet verbazen als het twente word.
    Ze hebben op papier weliswaar de betere spelers maar er is er niet 1 bij die degradatie voetbal kan en wil spelen.
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:03
    Wat dat betreft hadden ze t met Tighadouini en El Hamdaoui niet better kunnen treffen.

    Zou mooi zijn als hun structureel melagomane gedrag werd beloond met directe degradatie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:08
    verwissel je nu niet Twente met andere clubs? Twente heeft onder Munsterman, gegokt hetgeen eerst goed uitgepakt heeft, maar uiteindelijk toch tot verlies heeft geleden. Nu is Twente bezig weer op te krabbelen, dus waar komt dat structureel megalomane gedrag dat jij benoemd vandaan?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Gegokt is n bijzonder eufemisme voir jarenlang de boel bedriegen met dubbele boekhoudingen, de KNVB structureel valse rapporten geven, etc etc. Sjoemelen met transfers, Doyen, t houdt niet op.

    Dat Twente uberhaupt nog professioneel voetbal speelt, is n gotspe en n aanklacht tegen de KNVB zelve.

    En nu? Joh, meer van hetzelfde.
    Waar t geld vandaan komt vraag ik me meestal niet af, maar je moet je voor kunnen stellen dat Twente na alle perikelen iets meer onder de loep ligt dan de gemiddelde Bvo.

    Dat je dan als club zulke spelers denk ,binnen te moeten halen om t vege lijf te redden -maar t intussen nog steeds zuur vinden dat je bent 'bestraft' met uitsluiting voor Europees voetbal-, joh, dan heb je gewoon je lesje niet geleerd.
    T wordt allemaal onder t tapijt geschoven, en morgen is t vast beter.
    Lekker degraderen met die sjoemelaars die nog t lef hebben zich bekocht te voelen ook.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:19
    Gezien jouw picture ben je Ajacied?
    Vergeten transfer Ardverladze? Jawel, van Ajax?
    Vergeten het vals spel van Ajax (belastingfraude) ?
    Dus hou aub erover op zeg!
    Vind ik leuk
    El Unicum +3236
    maandag 12 maart 2018 om 12:41
    Huh nee dat is onzin. Alleen bij Twente moeten we dit soort dingen blijven aanstippen. Dat andere clubs voor fraude zijn bestraft door de FIOD maar niet door de KNVB, en Twente wel door de KNVB voor geeneens echt fraude (tot dusver bewezen, feit) is irrelevant in deze ongefundeerde haat tegen Twente en snap dan ook niet waarom je dit soort dingen terecht aanstipt.
    Vind ik leuk
    redknap +939
    maandag 12 maart 2018 om 16:03
    Joh, popie jopie taaltje gebruikt iemand niet niks van Twente weet. Gelukkig zijn het domme schreeuwers
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:17
    Wordt wel eens moe van mensen die continu Twente als fraudeur noemen.
    Ja, onder Munsterman en Co zijn dingen gebeurd waar ik me nu nog voor schaam.
    Maar om wat ging het?
    Transfer Tadic (meerdere clubs hebben hiervan ook aan meegedaan, denk aan Barcelona Neymar voor het tienvoudige en zij mogen wel elk jaar strijden om de CL of zo), Doyen om rottige 5 milj (ook PSV en Ajax hadden deal met Doyen en wacht dacht je van de hele Portugese competitie waar elke club vrij gesproken voor waren?).
    Etc etc
    Maar nu is Twente bezig (al voor het derde seizoen) om schoon schip te maken en al drie jaar zijn ze toch degradatie kandidaat uitgeroepen.
    Nu komt het echt dichtbij.
    Waarom nu nog zeggen is hun straf?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:19
    Omdat ze -m.i.- nog helemaal niet gestraft zijjn en karma nou eenmaal een bitch is.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:21
    Ajax was ook sportief nooit gestraft.
    Zelfs nul komma nul van de KNVB
    Dus Ajax dan ook maar laten degraderen?
    Twente is wel degelijk gestraft.
    Sterker: De maximale straf kregen ze telkens.
    Dat die geen fuck voorstelden moet je niet zeggen dat ze niet gestraft zijn
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:29
    De tuchtcommissie betreurde dat t met handen en voeten gebonden was aan de bizarre en zachte (niet meetbare) uitspraak van de KNVB dat aks Twente 'verbetering' en openheid van zaken toonde, ze de licentie zouden mogen behouden.

    Daarna flikkerden er nog wat skeletten uit de kast, maar goed, ze haden een vrijbrief.

    Wat daar gebeurd is, en de dubieuze rol die de KNVB daarbij heeft gespeeld door de tuchtcommissie op voorhand buitenspel te zetten, is meer dan schandalig.

    Voor mij behoeven ze nu geen extra straf, dat is een afgerond proces, ik,zou t wel terecht/eerlijk vinden, als ze voor dit beleid eindelijk de terechte beloning mogen incasseren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:32
    Oke, mag.
    Maar wat is dan jouw standpunt betreft Ajax?
    Deden toch ongeveer hetzelfde.
    Of Groningen?
    Mij niet verkeerd begrijpen hoor.
    Voor mij hoeft er helemaal niets gebeuren, maar als jij vind dat een club die zijn "straf" al heeft gehad nogmaals op zijn donder moet krijgen wil ik ook van jou weten betreft die andere clubs
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:36
    Bij Ajax en Groningen zijn destijds bestuurders de gevangenis in gegaan.

    Daar zijn iig de individuen aangepakt, waarbij ik niet kan zeggen of daarmee de club vrij van blaam is.
    Dat is niet te zeggen, zowel linksom als rechtsom niet.

    Wat wel een opmerkelijk verschil is, is dat bij Twente iedereen er met n klap op de billen vanaf schijnt te mogen komen.
    En er dan nog verontwaardigd over doen ook, je bedenkt t niet.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:39
    Het grote verschil is:
    Ze hadden Munsterman en eventueel van der Laan moeten pakken zoals bij Ajax en Groningen gebeurde, en niet de club!
    Hoe verzin je het om te zeggen dat Ajax en Groningen wel voldoende straf is gelegt en bij Twente niet.
    Hekel aan Twente?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:43
    Nee, ik zeg juist dat ik me eraan stoor dat er bij Twente (zo goed als) niks is gebeurd, ik heb dat voldoende onderbouwd inmiddels en ga geen herhaling van zetten met je aan.
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    maandag 12 maart 2018 om 13:27
    Wat ook nog een verschil is dat Twente de KNVB vervalste cijfers aanleverde zodat ze geen gezeik zouden krijgen bij de categorie indeling. Niet alleen de Belastingdienst werd dus genaaid maar ook de KNVB.
    Wat mij betreft hebben ze hun straf gehad maar ik snap de sentimenten wel. Persoonlijk zie ik liever Twente in de eredivisie en hoop ik dat ze weer groeien tot een stabiele subtopper met af en toe een uitschieter naar boven.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 14:15
    Kan ik mee leven met je reactie
    Vind ik leuk
    El Unicum +3236
    maandag 12 maart 2018 om 12:43
    9 punten aftrek, uitsluiting europees voetbal, gratis uitsupporters in de veste, compensatie tv gelden. FIOD onderzoek loopt nog. Andere clubs enkel door FIOD bestraft. Dus waarom komt Twente er zover beter van af, terwijl de feiten het tegenovergestelde weergeven?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:47
    Misschien omdat, zelfs nadat ze al onder alle mogelijk denkbare vergrootglazen lagen, nog steeds vrolijk doorgingen met de boel belazeren en nooit enige spijt hebben betoont?

    Het bestuur en de supporters wijzen naar munsterman, die haalt z'n schouders op en voor de rest slaapt Nederland verder.

    Maar t heeft nooit, nee echt nooit, aan Twente gelegen.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3236
    maandag 12 maart 2018 om 12:51
    Wie zegt dat dit nooit aan Twente heeft gelegen? Het interium bestuur onder Jacobs heeft meermaals aangegeven de situatie te betreuren zoals die is ontstaan, maar hij treft geen blaam voor het door anderen gevoerde beleid. Van Halst ook niet. De supporters ook niet. Denk je dat wij het leuk vinden dat Twente in de jaren na het kampioensjaar een slecht beleid heeft gevoerd waardoor we nu jaren gezeik hebben en dit voetbal in de veste moeten aanschouwen? Moet ik zeggen dat het me spijt of dat van Halst het spijt dat Munsterman heeft gefaald? Wat hebben wij daar mee te maken?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 12:56
    Ik begrijp heel goed dat bij jou de Twente-emotie overheerst.

    Maar je begrijpt toch datgene die z'n billen brandt, op de blaren moet zitten?

    Laten we t erop houden dat ik geen wrok heb naar Twente toe of zo, t me verder weinig boeit of ze erin blijven maar hier toch wel n 'poetic justice' in zie, als ze met deze 'versterkingen' door t ijs zakken.

    Tja, er moet er toch minimaal een uit he?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    13 +10017
    maandag 12 maart 2018 om 19:10
    Wat vond jij er trouwens van dat Jacobs moest wieberen? Als buitenstaander vond ik de presentatie van Jacobs wel goed eigenlijk. En vond ik het opmerkelijk dat het gezicht van het nieuwe Twente weer gauw weg moest.
    Sterkte trouwens met de laatste loodjes. Destijds vond ik dat degradatie naar JL wel gepast zou zijn. Dat is nou eenmaal anders gelopen en dan laat ik zulke gedachtes ook weer achter me en nu zou ik het gewoon best jammer vinden als Twente het niet redt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3912
    maandag 12 maart 2018 om 13:05
    Maar was de KNVB bij de fraude van Groningen en Ajax ? Dat die bestuurders in de cel kwamen is de straf van het OM en geeft aan dat daar de fraude bij oa Ajax en Groningen een stuk ernstige was dan bij Twente. Bij Groningen en Ajax ging de fraude wel wat verder dan te late jaarverslagen of niet juiste voorwaarden van een lening.
    Waar was de KNVB toen ?
    Vind ik leuk
    Emnu +2002
    maandag 12 maart 2018 om 13:14
    De KNVB is sinds mensenheugenis in geen velden of wegen te bekennen als er harde noten gekraakt moeten worden, dat kan je Twente idd niet nadragen.

    Het is natuurlijk verder ook niet aan mij om nu te zeggen wat erger was, t gevoel dat in dit geval alle betrokken er bijzonder licht van zijn afgekomen blijft.

    Vandaar mijn opstelling.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3912
    maandag 12 maart 2018 om 13:27
    Maar de feiten zijn dat Twente WEL bestraft is door de KNVB en al die andere clubs NIET.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7619
    maandag 12 maart 2018 om 20:05
    Twente is gestraft voor handelen buiten de regeltjes om en het hiervoor jokken in de jaarverslagen richting de KNVB.

    Die lening bij Doyen was namelijk een lening die niet was toegestaan. Namelijk zeggenschap in transferbeleid van de club. Dat was VOOR het afsluiten van die financiering al niet toegestaan. Volgens de KNVB regels dan he.

    Ajax is gestraft door de fiod omdat ze belasting ontdoken. Oftewel Ajax had de Nederlandse WET overtreden, GEEN KNVB-regels, althans de betrokkenen personen dan. Daar staat volgens het rechtssysteem nou eenmaal een mogelijke celstraf op.

    Twente daarentegen heeft geen wetten overtreden maar slechts regels van de KNVB overtreden. Aangezien de KNVB een eigen reglement heeft en een soort van eigen strafsysteem is Fc Twente gestraft volgens dat systeem.

    Oftewel de KNVB was helemaal niet in de situatie om Ajax destijds te straffen, daar hun eigen reglementen hierover niks beschreven hadden en Ajax hun verplichtingen richting KNVB voldaan heeft.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3912
    maandag 12 maart 2018 om 20:24
    Onzin, als je belasting ontduikt kloppen je jaarverslagen richting de KNVB natuurlijk ook niet meer.

    En ook volgens de KNVB regels mag je natuurlijk niet met zwart geld betalen , transfergeld buiten de boeken houden en valsheid in geschriften plegen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:31
    Ik dacht al dat je ziek was, staatsen! Waar bleef je nou?
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +3912
    maandag 12 maart 2018 om 13:39
    Jij was al bang dat de fraude van NAC onbelicht bleef ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:43
    Haha inderdaad ik miste al iemand die ons benoemde inderdaad
    Vind ik leuk
    linkspoot +648
    maandag 12 maart 2018 om 13:30
    Ik snap niet waarom je El Hamdaoui erbij haalt, die heeft volgens mij maar 1 wedstrijd gespeeld.
    Ik vind de verdediging van Twente veel te zwak en aanvallend kunnen tot nu toe nog niet waarmaken, ondanks dat ze toch goeie spelers in huis hebben. Er is denk ik meer aan de hand en Twente lijkt niet meer te weten wat ze moeten doen...
    Vind ik leuk
    redknap +939
    maandag 12 maart 2018 om 16:01
    Dus Ojox geen kampioen dit jaar met Tukker Erik.
    Melagomane Ojox , die denken dat ze kunnen voetballen. Nee dus.
    Ja, in NL verder komt men niet.
    Twente is totaal niet melagomaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:43
    Je hebt gelijk wat Twente betreft, maar Roda (mijn clubje) gaat géén enkel punt meer halen ...
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    maandag 12 maart 2018 om 12:50
    Positief blijven
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1201
    maandag 12 maart 2018 om 11:57
    Bij Tiga hebben we ons daar vorig seizoen ook regelmatig over verwonderd. Zijn houding lijkt heel ongeïnterreseerd. Neem aan dat hij dat niet is. Maar het oogt wel regelmatig zo.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    maandag 12 maart 2018 om 12:03
    Heb je vaker met buitenspelers, maar dan doen ze uit het niets weer iets geweldigs.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    maandag 12 maart 2018 om 12:05
    Luigi Bruins heeft dat zijn hele carrière al te horen gehad. Sommige spelers hebben nou eenmaal zo'n "uitstraling" maar dat hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 11:59
    Om een analist te analyseren: Brugging is met afstand de slechtste analist. Als hij praat dwalen mijn gedachten meteen af. En verder allesbehalve objectief.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1549
    maandag 12 maart 2018 om 12:03
    Inderdaad!

    De mute-knop is de beste uitvinding sinds het gesneden brood.
    Vind ik leuk
    pos +7522
    maandag 12 maart 2018 om 12:08
    Nee prima analist die Bruggink en altijd objectief. Zoals ook in dit geval over zijn oude club Twente. Mensen praten net even te graag vd Gijp en Derksen na. Gijp komt nooit veel verder dan te zeggen dat Bruggink maar blijft praten en praten. En dat komt dan uit de mond van Gijp.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:59
    Het wordt allemaal wat makkelijker als je Gijp en Snor niet ziet als analisten maar cabaretiers met een beetje verstand van voetbal. Imho:
    1. Perez
    2. De Boer
    3. Hans Kraaij jr. (weet meer van voetbal dan menigeen denkt).
    Vind ik leuk
    pos +7522
    maandag 12 maart 2018 om 13:09
    Nou die Kraaij die heeft wel heel veel tijd nodig om zijn punt duidelijk te maken. Maar Bruggink zit in de studio en dan moet je toch de hele boel maar volkletsen iedere keer. Best lastig. Slechte analisten vond ik Heitinga (maar dan ook heel slecht) en bijvoorbeeld De Wolf. Die zegt ook zelden iets.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2540
    maandag 12 maart 2018 om 12:03
    Twente moet oppassen dat ze niet direct degraderen. Ze halen van de onderste 3 de minste punten dit kalenderjaar. Nacompetitie is nu sowieso wel een zekerheid, voor plek 15 zouden ze nog een punt of 10 minimaal moeten halen en dat gaat niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:24
    Tenminste ik heb me er al bij neergelegt dat de nacompetitie niet te ontlopen is.
    Zeker ook omdat clubs als NAC en Willem II de volle buit pakken bij resp Feyenoord en PSV.
    Ik heb zelfs enige vrees dat ze laatste worden.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3236
    maandag 12 maart 2018 om 12:46
    Hoogst haalbare is op dit moment nacompetitie. Daar had ik me al bij neergelegd na Sparta. Na de verliespartijen tegen Groningen en Heracles is dit een zekerheidje geworden. Laten we hopen dat we directe degradatie ontlopen. Tegen Fortuna Sittard of een Telstar maken we goede kans in de eredivisie te blijven.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:56
    Maar Groningen niet verloren hoor ;-)
    Maar ik weet wat je bedoeld
    Vind ik leuk
    El Unicum +3236
    maandag 12 maart 2018 om 13:09
    Klopt ook, voelde alleen zo als verlies. Zal het aan liggen.. haha
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 12:03
    Blij dat die gast toen niet naar Heracles is gekomen.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1549
    maandag 12 maart 2018 om 12:04
    Op de foto zie je hem wel rennen en geinteresseerd naar de bal kijken

    Or am I wrong?
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    maandag 12 maart 2018 om 12:15
    Het meest vreemde blijft dat Twente de 4e begroting van de eredivisie heeft, dus meer als Clubs als AZ, Heerenveen, Fc Utrecht en Vitesse.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 12:25
    geld speelt geen rol............
    Vind ik leuk
    Dorzon +3882
    maandag 12 maart 2018 om 12:41
    Met de twentse manier van boekhouden is dat toch niet zo vreemd
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    maandag 12 maart 2018 om 12:22
    Twente gaat eruit, ik zie ze geen wedstrijd meer winnen. Dramatisch elftal.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13318
    maandag 12 maart 2018 om 12:48
    Dag Twente,dag Verbeek
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    maandag 12 maart 2018 om 12:46
    Arnold heeft het uitgevonden.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13318
    maandag 12 maart 2018 om 12:48
    Als de trainer AL zelf zegt een keer degraderen is goed,pffff wat een waardeloze vent die blaaskaak Verbeek
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    maandag 12 maart 2018 om 12:58
    Altijd hetzelfde met die gasten. En dan hebben ze er naast deze nog drie lopen. Niet gek dat je dan zo goed als onderaan staat, logisch gevolg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    ongeintresserd in slecht typen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bruggink fileert 'ongeïnteresseerde' Twente-aanvaller: 'Mag best benoemd worden'