Griekse regering grijpt hard in: competitie ligt stil door gewapende voorzitter

    Griekse regering grijpt hard in: competitie ligt stil door gewapende voorzitter

    maandag 12 maart 2018 om 13:15

    De Griekse regering heeft hard ingegrepen na de wantoestanden van afgelopen weekend. De competitie in het land is voorlopig stilgelegd.

    De maatregel volgt op ongeregeldheden bij de competitiewedstrijd tussen PAOK Saloniki en AEK Athene zondagavond. Het duel werd gestaakt nadat PAOK-supporters in de slotfase het veld bestormden. Voorzitter Ivan Savvidis droeg op het veld zelfs een pistool bij zich. "Het is gedaan met jou als scheidsrechter", zou hij, geflankeerd door zijn lijfwachten, hebben geroepen richting arbiter Georgios Kominis, die kort daarvoor een doelpunt van Fernando Varela had afgekeurd. 

    De Griekse justitie heeft inmiddels een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Savvidis, een geboren Georgiër en voormalig Russisch parlementslid. Hij is een van de rijkste mannen van Griekenland en sinds 2012 eigenaar van PAOK. Het is niet de eerste keer dat een wedstrijd in de Griekse competitie helemaal ontspoort. Twee weken geleden werd ook al een wedstrijd van PAOK gestaakt nadat de trainer van tegenstander Olympiakos Piraeus een kassarol tegen zijn hoofd kreeg gegooid.

    Georgios Vassiliadis, de Griekse minister van sport, veroordeelt de ongeregeldheden scherp. "Dergelijke extreme gebeurtenissen vragen om moedige beslissingen. We kunnen de Super League pas weer hervatten als er duidelijke afspraken en regels zijn voor dit soort incidenten."

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 13:28
    Kan Nijhuis niet voortaan daar gaan fluiten?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23634
    maandag 12 maart 2018 om 13:34
    Neem meteen Makkelidis even mee
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:29
    Sorry maar ik lig echt in een deuk op dit moment. XD

    Ik weet het het is niet grappig maar dit slaat echt nergens op.

    Zie nu de voorzitter van AZ in dit perspectief naar Higler rennen namelijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    Always PSV +10580
    maandag 12 maart 2018 om 13:31
    God allemachtig, het moet niet gekker worden!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:33
    Het is maar een spelletje!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23634
    maandag 12 maart 2018 om 13:34
    Hahaha, de rijkste man in Griekenland. Als je een pistool kan betalen ben je daar al gauw de rijkste van het land..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 13:40
    Dat zijn onze belastingcenten!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23634
    maandag 12 maart 2018 om 13:44
    Niet alleen onze belastingaangiftes moet je vóór 1 april inschieten dus..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:47
    Het is een Georgische Oud russchische parlementariër
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 13:50
    En het verschil met de gemiddelde Griek is?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:53
    Is dat deze man geen Nederlands geld heeft ontvangen... daarbij heeft de investering doormiddel van lening goed uitgepakt voor onze economie.

    We mogen best zeggen dat het de PvdA en VVD het economisch top hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9316
    maandag 12 maart 2018 om 13:41
    Zal wel uitsluiting van de UEFA en FIFA worden. Zij zijn immers tegen politieke inmengingen bij de nationale voetbalbonden........

    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 13:45
    Is dat gunstig voor Nederland? Mbt de coëfficiënt??
    Vind ik leuk
    Spiegel +9316
    maandag 12 maart 2018 om 14:16
    Denk dat uitsluiting van elk land momenteel gunstig is voor Nederland op de Coëfficiëntenlijst....
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    maandag 12 maart 2018 om 15:17
    Griekenland heeft de competitie wel vaker stilgelegd de afgelopen jaren, zonder uitsluiting van de uefa als gevolg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156486
    maandag 12 maart 2018 om 13:41
    Onzen Toon kan beter de resterende 7 potjes zijn Kalashnikov thuis laten dan
    Vind ik leuk
    mortagon +1151
    maandag 12 maart 2018 om 13:43
    Cocu die liet hem elke wedstrijd in de rust even aan de tegenstander zien zeker?
    Vind ik leuk
    stratumseind +156486
    maandag 12 maart 2018 om 13:45
    als dat zo is heeft ie hem afgelopen zaterdag vergeten mee te nemen dan.....
    Vind ik leuk
    mortagon +1151
    maandag 12 maart 2018 om 13:47
    Waarschijnlijk had Willem 2 al voorzorgsmaatregelen genomen door deze om te wisselen met een échte super soaker;)
    Vind ik leuk
    mortagon +1151
    maandag 12 maart 2018 om 13:42
    Hopelijk wordt dit niet betaald door de EU maar door meneertje zelf.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 13:46
    Rutte vliegt er persoonlijk naar toe om het geld af te geven. Waarschijnlijk zit hij nou al in het vliegtuig.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:34
    Dat geld dat Rutte volgens jou naar Griekenland brengt. Belandt binnen 2 werkdagen op de Rekening van de grootste oplichtersbanken van deze wereld. Jij denkt echt dat ook maar 1 enkele euro naar de bevolking gaat. Haal je hoofd uit je reet en begin met onderzoek doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18247
    maandag 12 maart 2018 om 16:37
    Zucht... Sommige mensen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    maandag 12 maart 2018 om 13:42
    Mafia
    Vind ik leuk
    JoefJoef +412
    maandag 12 maart 2018 om 13:47
    Als je voorzitter al zo is, dan snap je meteen waarom die harde kern daar al helemaal zo ontspoort is :’)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:48
    Schandalige chaos daar. Hoe hebben onze beleidsbepalers ooit kunnen denken dat noord Europa en Zuid-Europa ooit één konden worden? Tè grote verschillen in karakter, cultuur, passie, relativering etc. Waanzin ten top.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3555
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    Hier is Stijn Vreven niks bij :-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Spiegel +9316
    maandag 12 maart 2018 om 20:08
    Die legt hem altijd netjes in zijn kluisje voor de wedstrijd.

    Of in het tasje met waardevolle spullen als die rondgaat in de kleedkamer wanneer ze uit spelen.
    Vind ik leuk
    RedNas +3512
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Wat maken die verschillen (die overigens relatief zijn) nou uit voor een economische eenheid?
    We spreken toch ook over 1 Nederland terwijl een groot deel op kutmuziek polonaises loopt in achterlijke kleding en van scheitbakkenvoetbal houdt, terwijl de rest hoofdschuddend gadeslaat hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat dit landgenoten zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    We hebben het hier wel even over andere verschillen Sander.
    Vind ik leuk
    RedNas +3512
    maandag 12 maart 2018 om 14:32
    Welke verschillen dan mukom-ni-reccan?
    Fyi: die Grieken hebben aan de basis gestaan voor de cultuur en politieke systemen in de gehele westerse wereld. Zo groot zijn de verschillen niet hoor. Zeker niet als je ook landen van buiten Europa in de vergelijking meeneemt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    maandag 12 maart 2018 om 15:20
    Vind jij de verschillen tussen West- en Zuid-Europa serieus even groot als de verschillen tussen West- en Zuid-Nederland? Dan raad ik je aan een tijdje in Zuid-Europa te gaan wonen, dan praat je wel anders.
    Vind ik leuk
    RedNas +3512
    maandag 12 maart 2018 om 15:36
    Nee.

    Trek jij altijd voorbarige conclusies? Dan raad ik je aan om teksten vaker te lezen voordat je erop reageert.

    Overigens heb ik tussen 2001 en 2004 in achtereenvolgens Portugal, Zuid-Duitsland en Italie gewoond. Ik ben er niet anders van gaan praten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    maandag 12 maart 2018 om 17:00
    Dan zul je toch ook weten dat het wel degelijk een verschil maakt voor economische eenheid, aangezien afspraken daar een stuk minder snel worden nagekomen en zakendoen totaal anders is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10590
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    Alleen zo jammer dat ze alles wat ze ooit bedacht hebben, ook weer verleerd hebben...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1728
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    Haha! Voor de zoveelste keer een shut down in die bende. :D

    Die goal werd trouwens geheel terecht afgekeurd. Als het 1-0 was geworden had hij dus AEK-hoolies op bezoek gehad. Moeilijk leventje voor de (eerlijke en schone) Griekse scheidsrechters.

    Competitie is wel heel erg interessant dit seizoen nu Oly matig is en AEK en PAOK in de race zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    deltiaan +1169
    maandag 12 maart 2018 om 14:14
    in de heeeeele voetbal wereld draait het alleen om geld en de meeste scheidsrechters spelen het spel mee , en wat doen de bonden GEWOON NIKS
    Vind ik leuk
    Blindsy +10590
    maandag 12 maart 2018 om 15:30
    En terecht. Oppakken die griezel, en meteen z'n financiën doornemen. Net als de meeste rijke olijvenvreters zal ook hij geen belasting betalen. Maar ach, daar is de EU toch voor?
    Vind ik leuk
    Caniggia +848
    maandag 12 maart 2018 om 19:58
    Idioterie ten top,Buffalo Bill zal het wel even oplossen , nou Cowboy Henkie oprotten met je klapperpistooltje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Griekse regering grijpt hard in: competitie ligt stil door gewapende voorzitter