Veltman-vervanger zag basisplaats aankomen: 'Toen wist ik dat ik zou starten'

    Veltman-vervanger zag basisplaats aankomen: 'Toen wist ik dat ik zou starten'

    maandag 12 maart 2018 om 13:55

    Rasmus Kristenen is gematigd tevreden over zijn optreden tegen sc Heerenveen (4-1). De rechtsback had twee dagen voor de wedstrijd in de gaten dat hij de voorkeur zou krijgen boven aanvoerder Joël Veltman.

    "Dan zie je in de grote partij hoe de opstelling is, dus toen wist ik dat ik zou starten", zegt Kristensen op de clubsite. De Deen kijkt met een goed gevoel terug op het duel in de Arena. "Ik ben erg blij dat we de drie punten hebben gepakt. Tijdens de wedstrijd was er wat verwarring, want we hadden 'm veel eerder in het slot kunnen gooien. Maar we hebben met een geweldige verdediging gespeeld, erg compact. Al met al vond ik het een goede wedstrijd."

    Over zichzelf is Kristensen gematigd positief. "Ik probeerde een stabiele factor te zijn, mijn ding te doen en ook offensief te spelen. Ik was stabiel, geef mezelf een 6,5." Hij hoopt de komende weken een rol te kunnen spelen in de titelstrijd. "We staan op zeven punten achterstand. We moeten blijven winnen en zo de druk erop blijven zetten bij PSV. Dat is het belangrijkste."

    Poll

    Wie is de beste rechtsback voor Ajax?

    (782 stemmen)

    Plaats een reactie

    Niels92 +11044
    maandag 12 maart 2018 om 14:01
    Het nieuwe goudhaantje van Ajax :)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    Ben nog niet echt onder de indruk moet ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 14:27
    Frank de Boer gisteren ook niet.
    Die verweet hem onAjax (geen hoge druk) te spelen.
    Vind ik leuk
    langeGek +256
    maandag 12 maart 2018 om 15:00
    Ik ook niet. Paar aardige ingrepen als verdediger en een leuke passeer beweging bij de achterlijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:49
    Godver dat ge- mening over een speler die net komt kijken. Laat hem godver eerst eens 10 wedstrijden spelen! Nee gelijk afbranden
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    maandag 12 maart 2018 om 14:03
    "We staan op zeven punten achterstand.''

    Geen probleem het gaat goed komen :)

    Ajax gaat de komende 7 wedstrijden winnen!

    PSV gaat verliezen van Ajax en AZ en gaat gelijkspelen tegen ADO.

    Ajax gaat kampioen worden :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    ik weet niet wat jij de afgelopen dagen gedaan hebt gedronken hebt of gegeten hebt maar ik zou maar eens de houdbaarheidsdatum controleren......

    (goed je weer terug te zien trouwens)
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Haha :)

    Zoals gewoonlijk altijd Pepsi gedronken :)
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1857
    maandag 12 maart 2018 om 14:08
    Ajax en alle 7 winnen, ik heb er een hard hoofd in, laat ze eerst maar eens beginnen om van Sparta te winnen dat word al lastig zat.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2780
    maandag 12 maart 2018 om 14:28
    Nou van mogen ze (Ajax) dik winnen, maar ja, dat mochten Feyenoord tegen NAC en PSV tegen Willem II ook. :-(
    Dus zal Sparta flink toeslaan? :D
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1368
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    Ach weet je, in deze competitie zou het nog zomaar kunnen ook. Ieder weldenkend mens gaat ervanuit dat PSV kampioen wordt maar wie weet haha
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    maandag 12 maart 2018 om 15:07
    Zo'n scenario is mogelijk.
    Philip Cocu verklaarde ze ook voor gek 2jr geleden toen hij 6wedstrijden voir het eind achter stond op ajax.....en zei:"als wij de resterende 6wedstrijden winnen zijn we kampioen!" En het gebeurde gewoon. Natuurlijk ongelofelijk dat ajax het liet liggen.....zoals psv onthutsend was tegen w2 afgelopen zaterdag.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 14:05
    Orejuela is de beste rechtsback van Ajax.
    Vind ik leuk
    De Haan +114
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    Eens. Zijn invalbeurten waren sterker.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    Idd. En bovendien doet ie het in Jong Ajax ook prima, het is me een raadsel waarom zowel Keizer als Ten Hag hem niet opstellen/opstelden.
    Vind ik leuk
    langeGek +256
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Ligt aan communicatie icm het feit dat je al zoveel jonge gasten achterin hebt spelen denk ik. Je moet wel ergens stabiliteit in brengen, het is al fragiel genoeg.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 15:06
    Zou kunnen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:49
    Maar kristensen is toch ook nog best wel jong en spreekt ook een andere taal toch? Orejuela zou met Onana en Nico, gewoon Spaans kunnen spreken en dan komt de rest ook wel? Of is dat te kort door de bocht?
    Vind ik leuk
    langeGek +256
    maandag 12 maart 2018 om 22:25
    Kristensen spreekt waarschijnlijk prima Engels. Wanneer die gasten Spaans met elkaar spreken vallen de Ligt en Wober buiten de boot, dat werkt ook niet. Ik vind het trouwens ook vreemd van Orejuela. Dat wat ik van hem heb gezien was best indrukwekkend.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:48
    Ik denk dat Orejuela en Cassiera er met opzet uit worden gehouden. Gaan ze echt nog spijt van krijgen bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 23:05
    Beide spelers die tenminste een kans verdienen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:06
    verdedigend erg zwak, ook aanvallend weinig gezien. wat mij betreft speelt Veltman. snap ook niet waarom joel neergezet wordt alsof hij er niks van kan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1622
    maandag 12 maart 2018 om 14:07
    Veltman is de beste laten staan
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1857
    maandag 12 maart 2018 om 14:11
    Alles beter dan Veltman, wat een kwal.
    Vind ik leuk
    Mallerd +1669
    maandag 12 maart 2018 om 14:15
    Kan er niks van, miskoop nummer twee voor de rb positie na Orejuela.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:50
    Wie zegt dat Orejuela een miskoop is? Hij wordt niet gebruikt, dat is wat anders.
    Vind ik leuk
    Mari +5068
    maandag 12 maart 2018 om 14:50
    Ajax doet er van alles aan om maar geen kampioen te worden.
    Ze hebben de grootste troef gespeeld: de verraderlijke hond Blind
    Vind ik leuk
    hoebie60 +90
    maandag 12 maart 2018 om 18:07
    Matig backje niveau utrecht groningen vitesse, voor ajax niet goed genoeg
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:46
    Goede aankoop. Komt helemaal.goed met de zoef de haas
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:44
    Ik denk toch aan orejuela.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Veltman-vervanger zag basisplaats aankomen: 'Toen wist ik dat ik zou starten'