VVV'er niet tegen PSV om bijzondere reden: 'Thy kan een leven redden'

    VVV'er niet tegen PSV om bijzondere reden: 'Thy kan een leven redden'

    maandag 12 maart 2018 om 14:53

    VVV-Venlo-aanvaller Lennart Thy mist zaterdagavond het duel met PSV dankzij een wel heel bijzondere reden. De Duitser gaat helpen bij de behandeling van een patiënt met leukemie, meldt de Limburgse club.

    VVV brengt dat nieuws maandag op de clubsite onder de noemer 'Lennart Thy kan een leven redden'. De 26-jarige aanvaller stond zeven jaar geleden, als jonge speler bij Werder Bremen, DNA af om daarmee eventueel in de toekomst iemand met bloedkanker te kunnen helpen. Dat gaat hij daadwerkelijk doen nu er een match is met een leukemiepatiënt, die een stamceltransplantatie kan ondergaan met een bloeddonatie van Thy.

    VVV stemde in met het verzoek van Thy om medewerking te verlenen 'aan dit bijzondere traject', stelt de club. Thy is daardoor de hele week afwezig en mist dus het treffen met koploper PSV. Volgende week sluit hij weer aan bij de selectie van coach Maurice Steijn.

    Lees meer over:EredivisieVVV-VenloPSV

    Plaats een reactie

    Jur74 +6428
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    Respect, zoiets schijnt voor degene die zich aanbied als donor ook niet pijnloos te zijn.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4591
    maandag 12 maart 2018 om 15:07
    Sowieso petje af natuurlijk, maar ze hoeven stamcellen gelukkig niet meer uit het beenmerg van de donor te halen
    Vind ik leuk
    ronnieb +347
    dinsdag 13 maart 2018 om 03:55
    Klopt volgens mij een ruggenprik. Pfff...zo'n respekt voor deze aktie!
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 14:56
    petje heeeeeeeeeeel diep af
    Vind ik leuk
    jakeisback +4743
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    Respect, laat zijn vervanger er maar 2 inschoppen dan in EIndhoven kun je lachen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 16:26
    maakt niet uit , die van ons maken er wel 1 meer dan vvv
    Vind ik leuk
    jakeisback +4743
    maandag 12 maart 2018 om 16:29
    Mocht vvv uberhaupt in staat zijn om 2 goals te maken in Eindhoven dan durf ik wel te wedden op puntenverlies. Maar ja op zijn Duits zal er vast weer gewonnen worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 12 maart 2018 om 16:37
    jawohl
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 12 maart 2018 om 16:41
    Op z'n Duits of Italiaans wellicht en we weten hoe vaak die 2 landen wereldkampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    Dave VVV +280
    maandag 12 maart 2018 om 18:25
    Is dat vorige week ook niet gezegd over Willem II? :) Normaal gesproken wel ja. PSV zal nu alles uit de kast halen om een goed resultaat neer te zetten tegen VVV. Al kan dit ook enorm veel ruimtes opleveren voor VVV.
    Vind ik leuk
    Esposia +406
    maandag 12 maart 2018 om 16:26
    Ja want daar gaat het hier om..
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    maandag 12 maart 2018 om 16:30
    klopt daar gaat het hier idd om, het is een voetbalsite;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    Held
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4642
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    Wat een geweldige actie zeg. Diepe buiging voor die jongen!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    Dat kan je moreel gezien ook niet weigeren als VVV zijnde.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:58
    Hier door gun ik hem echt de 3 punten alsnog! En vvv natuurlijk ook dat ze hem afstaan!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    maandag 12 maart 2018 om 15:03
    Zal je zien dat zijn vervanger de man vd wedstrijd wordt.
    Maar natuurlijk top actie van die kerel en ook van VVV natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Wat een vent! Geweldig!!
    Vind ik leuk
    Hupfean +2471
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Goed bezig Thy, zowel in als buiten het veld.
    Vind ik leuk
    elmoo +586
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Zo kan het ook een profvoetballer die bloed geeft. Petje af.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:59
    Zie je wel,dat PSV altijd geluk heeft:-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35666
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Haha t is wat ongepast om dat te noemen in deze, maar moest er ook aan denken.

    Erg bijzonder om zoiets te doen. Goud van zo'n gast en deftig gecommuniceerd door VVV.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:04
    Aan de andere kant. Elke seconde eerder telt voor zo'n leukemiepatient. Je kan moeilijk zeggen 'ik wacht wel een weekje nog . of laten we het in juni doen dan is de competitie al ef voorbij weetje'.
    Maar inderdaad toevallig bij PSVVVV al zal het weinig uitmaken denk ik. Topgozer wel diee thy!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:20
    Zonder enige gene dit soort dingen neerpennen is wel heel lelijk vind ik.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:21
    Wat bedoel je? :) snap je zin niet sorry
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:24
    Reageer onder de verkeerde reactie sorry Tim ;)
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:26
    aha :)
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 12 maart 2018 om 15:05
    Smakelooos
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:10
    Niet zo janken
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 12 maart 2018 om 15:12
    Weet je wel waarop ik heb gereageerd met smakeloos? Kijk nog een keer. Ik zal je helpen: wat is belangrijk(er) het leven of drie punten.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:14
    Ik zie waar je op reageert en kan nogmaals zeggen. Ga niet de moraalridder uithangen. De grappende opmerking van RijnburgseBoys was niet eens zo hard. Word eens volwassen!

    Die stelling staat trouwens volledig los van de opmerking van rijjnburgseboys en als je dat al niet ziet weet ik het niet meer.
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Dit zegt genoeg over jou. Hopelijk plant je je niet voort
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:18
    De wereld zou nog een jaartje of 60 last van me hebben. hopelijk minder van ....
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 12 maart 2018 om 15:26
    Och, ik vind de dood totaal geen probleem. Integendeel.
    Als je gelooft in GOD, en dat doe ik, dan is het in het hiernamaals beter.
    Wat doen we dan nog hier?
    Ik wacht iedere dag met spanning af of ik eindelijk aan de beurt ben. Dus je opmerking gaat ook nu weer de mist in.
    Ik heb het (financieel) op orde. Eigen woning, drie kinderen. Helemaal niets mis mee overigens
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:30
    Je mag geloven in god. prima, maar 'dan is het hiernamaals beter'. als dat bestaat zal de niet gelovige die goed leeft ook gaan toch dan is er geen beter iets aan het gelovig zijn. aan het eind is er echter niks en lacht geen van beiden, want dood is dood en daar eindigt het.

    "Ik wacht iedere dag met spanning af of ik eindelijk aan de beurt ben" is natuurlijk onzin. Daar zijn namelijk opties voor........

    en mijn opmerking gaat de mist in? "hopelijk minder van jou". Of is er al bewezen dat jij nog langer dan 60 jaar zal doorgaan? Je kinderen ga ik echt niet verantwoordelijk houden voor jouw bestaan hoor die tel ik niet mee
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 12 maart 2018 om 16:47
    Als je in God gelooft, hoe kan je dan in hemelsnaam voor ajax zijn?
    :~)
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    maandag 12 maart 2018 om 20:27
    Dat zijn nou eenmaal de Godenzonen!
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13519
    maandag 12 maart 2018 om 15:17
    Gaat nergens over jou reactie,leven redden gaat boven voetbal
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:19
    Ziet serieus niemand dat het een grappende opmerkingn is over ''psv geluk''?

    En nergens geeft hij een insuatie aan om de stelling levens redden vs voetballen te introduceren.

    Moraalridders ugh
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:25
    Laat maar lekker gaan.
    Goed verstaander,heeft maar een half woord nodig.
    Hier op vp ligt het net ff anders,zien alleen wat ze willen zien.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:28
    Helaas niet alleen op VP, maar daarom juist wil ik er ook tegen gaan. De PC cultuur en moraalriddertjeswereld moet voorkomen worden. Moraalriddertjes die in het echie meestal meelachen of daadwerkelijk eikels zijn om op het internet even het op te nemen voor iets waar niks speelt zodat ze zelf als engeltjes overkomen. ugh. neppe figuren. heb dr n hekel aan
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7650
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    Als ik hier praat zoals in real life dan krijg ik een ban.
    Hoe kan iemand nou ruiken of het een grap is?
    Vind ik leuk
    bombaste +340
    maandag 12 maart 2018 om 15:30
    @RijnsburgseBoys, bestaat er ook maar één straaltje empathie in jouw leven? Je plaatste laatst ook al zo'n misselijke opmerking over Astore, walgelijk, echt schaam je
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 15:31
    Matige reactie bombaste.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:43
    Toen had ik twijfels bij de oprechtheid van die huilende speler,mijn mening,punt.
    Nu maakte ik een grap over het geluk van PSV dit seizoen. Ben zelf psv er dus kon hem wel maken dacht ik.
    En over die jongen,helemaal top natuurlijk dat hij dat doet. Lijkt mij logisch.
    Als er nog meer gekwetst zijn,neem niet alles zo serieus.
    Vind ik leuk
    bombaste +340
    maandag 12 maart 2018 om 16:08
    Matig dat je je verschuilt achter het feit dat je PSV'er bent, want dat ben ik zelf ook ;) Voor welke club je ook bent, af en toe even nadenken wat wel en niet gepast is
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10624
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    En ook nadenken over waar je wel en niet over hoort te jjanken. next!
    Vind ik leuk
    bombaste +340
    maandag 12 maart 2018 om 16:41
    Helemaal prima jongen
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1622
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Geweldige man respect
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2143
    maandag 12 maart 2018 om 15:01
    Respect hoor
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1509
    maandag 12 maart 2018 om 15:02
    prachtig dit, hier kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:03
    Uitzonderlijke klasse dit.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    maandag 12 maart 2018 om 15:05
    Veel respect!!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1056
    maandag 12 maart 2018 om 15:08
    klasse van THY
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:08
    Een hedendaagse held. Diepe buiging.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    maandag 12 maart 2018 om 15:09
    Goed bezig
    Top actie dit
    Vind ik leuk
    ronnieron +2101
    maandag 12 maart 2018 om 15:09
    Dan is voetbal slechts een bijzaak
    Hulde aan deze man
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    pico323 +5059
    maandag 12 maart 2018 om 15:12
    mooi heel mooi. super kerel dat je dit doet. RESPECT
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1218
    maandag 12 maart 2018 om 15:14
    Respect!
    Vind ik leuk
    guusje +932
    maandag 12 maart 2018 om 15:15
    Respect! Nu met zijn alle de 3 punten voor hem binnenhalen. moet toch ook weer niet zo moeilijk zijn..........
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:26
    Respect
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:36
    mooi. sommige dingen zijn nou eenmaal belangrijker
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18773
    maandag 12 maart 2018 om 15:41
    Veel respect. Zouden we in Eindhoven dit weekend wel aandacht aan mogen besteden. Actie in de rust?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    maandag 12 maart 2018 om 15:47
    Zo zie je maar dat er belangrijkere zaken zijn dan tegen een balletje trappen ! Dikke duim omhoog voor Thy !!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4452
    maandag 12 maart 2018 om 15:50
    Wauh, wat een nobele daad!!
    Kan VVV geen uitstel aanvragen voor deze wedstrijd, tis competitie vervalsing zo.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 16:05
    Nou we hebben ook nog wel meer spelers als Lenart!! We starten evengoed met elf spelers! Sommige supporters liggen al moeilijk te doen als ze een speler moeten missen vanwege een schorsing uiteindelijk begin je de volgende wedstrijd toch met elf spelers!!
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    maandag 12 maart 2018 om 16:01
    Super actie Lenart! Hopelijk kun je hiermee een leven redden! Top
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:05
    Op het veld gaat het hem volgens mij nog niet best af, maar buiten de lijnen scoort hij misschien de mooiste ooit gemaakt
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2698
    maandag 12 maart 2018 om 17:15
    Ook op het veld is hij een prima speler. Toch zijn doelpunten gemaakt en ook de nodige assists. Werkt zich een slag in de rondte .

    Vvv wil heel graag verlengen met Unnerstall en Thy
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:45
    Dit is behalve een goede kerel ook een super spits hoor, die kan zo in de subtop mee
    Vind ik leuk
    SvL +123
    maandag 12 maart 2018 om 16:14
    Wauw!! Goud hart..
    Vind ik leuk
    John040 +1120
    maandag 12 maart 2018 om 16:21
    Respekt voor deze speler. Waren er maar meer zo en niet alleen met gameboy of mode bezig.
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +325
    maandag 12 maart 2018 om 16:31
    Hopelijk komt hier 1 echte winnaar uit tevoorschijn...... dan is voetbal maar bijzaak.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:38
    Er is nog hoop in deze doldwaze (voetbal)wereld..
    Vind ik leuk
    sweeper +61
    maandag 12 maart 2018 om 16:51
    Diep RESPECT voor Lennart en VVV...klasse...stemt je tot nadenken en plaatst het voetbal even naar de achtergrond...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:53
    Respect!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:08
    Held, respect voor die gast.
    Vind ik leuk
    Bals +343
    maandag 12 maart 2018 om 17:43
    Diep respect
    Vind ik leuk
    r4vje +153
    maandag 12 maart 2018 om 17:51
    Niets dan respect voor dit soort mensen.
    Vind ik leuk
    Dave VVV +280
    maandag 12 maart 2018 om 18:28
    In Venlo een van de meest gewaardeerde spelers uit de selectie voor zijn harde werken. Wordt steeds belangrijker voor het team. Diep respect voor deze topgozer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:08
    Een zéér diep respect!!!!
    Vind ik leuk
    Dharmpie +342
    maandag 12 maart 2018 om 22:59
    RESPECT!
    Echt klasse van deze speler om in een tijd dat het allemaal ikke, ikke en de rest zoekt het maar uit deze speler dit doet!
    Een diepe buiging, this is what life should go about!
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:00
    Grote klasse van die jongen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:05
    Prachtige daad van Lennart.
    En fantastisch dat hij hier vrij voor krijgt van VVV.
    Een medemens op nr 1 gezet!
    Een voorbeeld voor iedereen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VVV'er niet tegen PSV om bijzondere reden: 'Thy kan een leven redden'