'Ik zei het zelf ook tegen Cristiano Ronaldo: ik ben net als jij, ouwe'

    'Ik zei het zelf ook tegen Cristiano Ronaldo: ik ben net als jij, ouwe'

    maandag 12 maart 2018 om 16:33

    Dani Alves ziet de voetballerij hard achteruit gaan. De Braziliaan ziet nog maar weinig terug van de charme waardoor hij uiteindelijk profvoetballer wilde worden.

    Alves is dan ook blij dat zijn kinderen niet van voetbal houden. "Godzijdank niet", zegt de verdediger van Paris Saint-Germain tegen Globoesporte. "Voetbal verliest de charme waardoor ik voetballer wilde worden, waardoor ik sportman wilde worden. Voetbal is vandaag de dag een grote business. Om eerlijk te zijn vind ik voetbal steeds minder leuk worden."

    Alves sprak ook over ploeggenoot Neymar, over wie de pers maar blijft schrijven. "Mensen denken dat hij een robot is. Nee, het kind is lerende. Dat is wat ik wil zeggen. Hij leert en doet dat in stapjes zodat hij met een bepaald iets kan dealen."

    De Braziliaan denkt niet dat Cristiano Ronaldo hem bewust na wilde trappen tijdens het Champions League-duel met Paris Saint-Germain van vorige week. Na een duel met Alves maakte Ronaldo een trappende beweging richting de Braziliaan. "Kijk naar de idiote dingen die mensen zeggen. Ik heb zijn schop niet gezien."

    "Ik zag het nadat hij me probeerde te schoppen. Dat hoort erbij en is niets persoonlijks. Ik zei het zelf ook tegen hem: ik ben net als jij, ouwe. Ik houd er niet van om te verliezen."

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 16:36
    Ookal zou je nu geboren worden Dani, je zou alsnog profvoetballer worden. Wie wilt zijn hobby nou niet uitvoeren en er nog ook zoveeeel voor betaalt krijgen. Je kan niet zeggen dat je naar Psg ging voor hun mooie competitie
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18720
    maandag 12 maart 2018 om 16:42
    Nee, daarin spreekt hij zichzelf wel tegen. Ja ik hekel de commercie in de voetballerij, het verliest daardoor z'n charme. en wat doet hij? Hij gaat naar DE club van het moment waar het geld regeert.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2643
    maandag 12 maart 2018 om 19:22
    Ik denk dat waar hij ook heen gaat het allemaal hetzelfde is. Niet alleen PSG maar alle topclubs die in de CL spelen zijn meer bedrijf als voetbalclub
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    maandag 12 maart 2018 om 16:45
    Maar hij heeft wel een heel goed punt.. en de voetballers willen wel, duh.. miljoenen meepakken.. maar er komt een tijd dat het publiek in gaat zien dat het voetbal zijn charme echt verloren is.. dan trekken de olieboeren zich terug, geldkraantje dicht en dondert de boel in elkaar.. pas daarna komt de charme weer terug.. hopelijk maak ik dit nog mee..
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:49
    Dat gaat idd wel ooit gebeuren, maar de einde is nog lang niet in zicht jammer genoeg. Voetbalclubs worden tegenwoordig als bedrijven gezien
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    Daar doen wij met zijn allen aan mee.. hoe eerder wij stoppen met geld uitgeven aan deze waanzin hoe beter.. maar ja, dat verdomde spelletje he..
    Vind ik leuk
    power +4836
    maandag 12 maart 2018 om 17:31
    je hebt gelijk,wij zijn voetbal verslaaft
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 19:56
    Ik hoop dat het gebeurt. Dat we gewoon zeggen Hey Mourinho, er is niks aan als jij de trainer bent, je pakt wel prijzen. Maar we spelen voetbal om verwonderd te worden door de schoonheid van het spel.

    Het is bij Groningen al zo dat er flinke lege plekken zijn. Bij H'veen zaten er laatst nog maar de helft aan toeschouwers. Ajax ook lang niet vol, dat is niet persé negatief, het is goed dat men zegt, dit willen we niet.
    Sommige trainers zeggen dan; mooi voetbal interesseert me niet, nou de kijker wel dus.
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Zo waar.. types als mourinho zijn de klojo's die ervoor zorgen dat de glans van het voetbal af is.. en dan zijn er van die 12-jarigen die hem de hemel inprijzen.. moeite met zulke sulletjes.. zal wel generatiekloofje zijn..
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 21:57
    Ja, man, ik stond vroeger bij de koffie-automaat bij te praten met collega's, zo van; zag je die actie van die speler.
    Nou, als ik er nu zou staan zou het stil zijn.
    Misschien prijs ik El Khayatti en Jahanbaks en Kuwas maar het is wel karig geworden, wat ze ons bieden die trainers. SOmmige clubs hebben 3 controleurs op midveld, alles om tegen te houden, maar mag ik ook vermaakt worden?
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:30
    Ben blij dat ik niet alleen sta met deze mening.. het vermaak komt nu vaak uit domme fouten..
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:37
    Exact, een bal in eigen goal of een misverstand.
    Maar snap jij dan dat er 3 ter controle op midveld staan en dat de trainers wel willen dat de backs eroverheen gaan?
    Dan kan je ook de back iets meer achterhouden en midvelders opstellen die kunnen aanspelen... die hoeven niet zo ver te lopen.
    Denk jij niet dat je een goede midvelder niet OOK kunt leren controle te houden?
    Ik weet niet hoe oud/jong jij bent, maar wie weet ken je Frans Thijssen nog, of Glen Hoddle...of Vanenburg... ventjes naar winkel toe om een video van Gerald... zou er wel eens een mannetje zoeken op Youtube naar een video van huidige midvelders... Ik wil geen naam noemen, wil niemand afzeiken... maar ik kan bijna iedereen opnoemen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    kerel +1476
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:19
    Dat blok voor de verdediging is om zo min mogelijk goals tegen te krijgen. Doen ze allemaal omdat tegengoals dodelijk zijn.. de tijd waar jij het over hebt werd er veeeeel meer gescoord.. was wel leuker..
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:13
    Er waren meer duels in de box.
    Dat moment van Ajax-H'veen dat er 5 man achterelkaar de bal knallen dat had je vroeger veel vaker. Scrimmage niet?
    Pomp de bal in de 16 en dan springen en schieten, zal niet hoogstaand zijn maar wel leuk om te zien en een hartverzakking aan de andere kant.
    Ik sprak ten tijde van 74 een Engelsman, die ons toen al Boring-Dutch noemde, sindsdien is het wel erger geworden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    power +4836
    maandag 12 maart 2018 om 17:13
    je heb zeker belangrijke pont genoemd
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:37
    Prachtmens en gewoon heel erg waar wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18720
    maandag 12 maart 2018 om 16:42
    Ja wel waar, maar zijn handelen (transfer naar psg) spreekt hem wel heel erg tegen
    Vind ik leuk
    fr0do +666
    maandag 12 maart 2018 om 16:38
    Ik denk dat ieder Braziliaans kindje uit de sloppewijk liever in Parijs voetbalt bij een klote club voor vele miljoenen, charme of geen charme.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    WengerIn +23
    maandag 12 maart 2018 om 16:40
    "Ik ben net als jou ouwe". Mocht ie willen, zou de CL nog kunnen winnen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:41
    Offtopic VP. Wat is steeds voor gedoe headlines te veranderen? Dit valt mij steeds vaker op. Gaat nergens over.

    OnTopic. Alves heeft hier natuurlijk gewoon gelijk in, vroeger ging je voetballen omdat je het leuk vond, en kreeg je er niet zo'n abnormaal salaris voor. Tegenwoordig schieten de brood voetballers je om de oren en rijzen de salarissen de pan uit.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1624
    maandag 12 maart 2018 om 16:43
    Dan lijkt het weer alsof je het topic nog niet gelezen hebt, en klik je er nog een keer op. Dubbel cashen voor VP dus
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:46
    Inderdaad clickbait.. Als VP serieus genomen wil worden en de "grootste voetbalsite" moeten ze echt met deze onzin gaan kappen..
    Vind ik leuk
    power +4836
    maandag 12 maart 2018 om 17:20
    Alves spreek zichzelf tegen, anders was hij nooit naar PSG gegaan, allemaal voor geld, zo leuke competitie heeft Frankrijk niet eens
    Vind ik leuk
    yuuup +8389
    maandag 12 maart 2018 om 16:42
    Meneer vergeet even dat hij en zijn maatjes inclusief hun zaakwaarnemers die business creëren. Hun exorbitante salariseisen werken in alles door.
    Vind ik leuk
    Fr!ts +114
    maandag 12 maart 2018 om 16:44
    Dan zeg je natuurlijk : stop er dan gewoon mee!
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1454
    maandag 12 maart 2018 om 16:58
    Aldus de man die volgens Braziliaanse kranten bezig is om samen met Fred en 2 zaakwaarnemers een club in de Portugese 2e divisie te kopen?

    En die contractonderhandelingen bij Barça liepen destijds stroef omdat het sportieve plaatje niet goed genoeg was zeker?

    Zoals ze in Portugal zeggen: "met mondje dicht ben je een poëet, Dani".
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:10
    Mooi hè?

    Helemaal gevuld met geld ... en dan zeggen dat t allemaal om geld draait. Haha.
    Vind ik leuk
    berwi +423
    maandag 12 maart 2018 om 17:03
    slap gelul van een andere zakkenvuller
    Vind ik leuk
    City boy +326