Van Hanegem: 'Kan behoorlijke speler worden, maar in De Kuip gaf hij niet thuis'

    Van Hanegem: 'Kan behoorlijke speler worden, maar in De Kuip gaf hij niet thuis'

    maandag 12 maart 2018 om 16:49

    Willem van Hanegem vindt de lofzang op de spelers van AZ overdreven. De Kromme geeft toe dat de Alkmaarders goede spelers hebben, maar hij heeft ze zondag in De Kuip niet gezien.

    'Dat AZ onterecht wordt neergezet als een soort Manchester City, dat stipte ik verleden week al aan', schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Die ploeg heeft best aardige spelers, maar we overdrijven in Nederland zo snel. Guus Til heb ik gisteren in de Kuip niet gezien. Dat betekent niet dat die jongen er niets van kan. Ik denk dat hij een heel behoorlijke speler kan gaan worden. Maar in de Kuip gaf hij niet thuis.'

    Van Hanegem haalt ook Wout Weghorst aan. 'Wout Weghorst ook niet, op dat doelpunt vlak voor tijd na dan. Zouden die jongens het op 22 april wel kunnen in de bekerfinale? Ik durf er mijn geld niet op te zetten, eerlijk gezegd.'

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    Leedz +6228
    maandag 12 maart 2018 om 16:52
    AZ gaat lering trekken uit dit verlies en zullen dan wel winnen en de beker mee naar huis nemen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:58
    Dat zou best kunnen gebeuren. Ik had juist verwacht dat AZ nu eventueel zou winnen en Feyenoord daarna in de beker. AZ doet het niet bepaald goed tegen de grotere clubs.
    Mooi toch, dat het spannend is. Dat is het leuke van voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 16:58
    Nee hoor ook HELEMAAL NIETS in alkmaar.Dan hadden ze die lering wel uit de 0-4 !!! getrokken jochie!.
    Vind ik leuk
    pos +8682
    maandag 12 maart 2018 om 17:33
    Nou ik zie toch wel verschil tussen een 0-4 thuis of 2-1 uit. En gisteren hadden ook nog wel zicht gehad op meer. Als we deze stijgende lijn doortrekken maken we nog kans ook.

    Vind ik leuk
    feye88 +2054
    maandag 12 maart 2018 om 19:04
    Dan zeg je jochie tegen iemand en dan reageer je zelf zo..
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    maandag 12 maart 2018 om 19:06
    Je ziet wel dat je uit de hoofdstad komt zeg. Weg met die arrogantie. We mogen hopen dat we de beker winnen, gisteren was totaal niet belangrijk.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3041
    maandag 12 maart 2018 om 20:16
    Nou... Iedereen dacht dat AZ even zou gaan winnen omdat ze mooier voetbal spelen. Kwamen ze toch bedrogen uit. Ik denk dat het belangrijk was voor het zelfvertrouwen van Feyenoord dat ze toch even hebben laten zien wie de baas is...
    Vind ik leuk
    falcon +38
    maandag 12 maart 2018 om 17:01
    Inderdaad, met wat meer opportunisme ( de bal wat sneller naar voren rossen) maken ze gewoon een goede kans
    Vind ik leuk
    Niels92 +22922
    maandag 12 maart 2018 om 16:53
    Bekerfinale is sowieso anders, straks 18.000 AZ'ers in de kuip, AZ heeft gewoon een prima kans om die beker te gaan winnen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    Ik ben bang van niet.
    Vind ik leuk
    markpark +996
    maandag 12 maart 2018 om 16:57
    Ben benieuwd! AZ zal sowieso wel beter gaan spelen dan gisteren, maar dat wil niet veel zeggen... Wordt hopelijk een leuke finale!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    maandag 12 maart 2018 om 16:59
    Sowieso? Dat is wel behoorlijk zeker....:)
    Vind ik leuk
    markpark +996
    maandag 12 maart 2018 om 23:15
    ze waren wel heel slecht dit weekend ;)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    maandag 12 maart 2018 om 16:59
    Ze krijgen hun eigen stadion amper vol (17000), maar wellicht voor een bekerfinale wel! AZ heeft idd een goede kans. Denk dat het 50/50 is momenteel met nog een maand te gaan en hopelijk een beter Feyenoord dan dit gehele seizoen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +22922
    maandag 12 maart 2018 om 17:00
    Ik gun het jullie beiden :) Ik heb daarom ook geen voorkeur :)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    maandag 12 maart 2018 om 17:01
    zozo...gunnen nog wel, nu moeten we gaan uitkijken hahah (grapje)
    Vind ik leuk
    Niels92 +22922
    maandag 12 maart 2018 om 17:02
    Wanneer jezelf geen prijs weet te winnen, moet je gewoon sportief zijn om een ander het wel te gunnen :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    maandag 12 maart 2018 om 20:38
    zozo, de beker finale is altijd vol, zie vorig jaar en toen we de beker wonnen tegen PSV, dus trust me, alle beschikbare kaarten worden gekocht door AZ-ters.
    Vind ik leuk
    Stranger +4633
    maandag 12 maart 2018 om 18:47
    Net zoveel kans als Feyenoord;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:56
    Gaan die kaarten ook echt allemaal gekocht worden? Afgelopen weekend zaten er maar 350 AZ supporters in de Kuip waar 1000+ kaarten beschikbaar zijn voor uitsupporters.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +978
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    Vorig jaar bekerfinale zeker niet gezien
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    maandag 12 maart 2018 om 20:39
    nee ik denk het niet, misschien denkt hij dat er maar 1000 komen of zo, hahahaha.
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    AZ is een leuk ploegje niet meer en niet minder.
    Met veelal net niet spelers en een net niet trainer.
    Nee die beker winnen ze ook niet.
    Ik denk aan een 5-0.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5703
    maandag 12 maart 2018 om 18:33
    In de finale is er een videoscheids dus had AZ na een kwartier met 0-1 voor gestaan door een penalty...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:30
    5-0 is prima, AZ speelt thuis.
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    maandag 12 maart 2018 om 20:38
    Sorry,gaat hem echt niet worden.
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    maandag 12 maart 2018 om 20:40
    tja jij wist zeker dat het 4-0 ging worden zondag.......
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:33
    dat wordt de bekerfinale wel! voor Feyenoord.
    Dan geven ze echt gas.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18245
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    Welke AZ speler op Dembele na is echt geslaagd na zijn AZ periode?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:00
    Willem van Hanegem, ging toch maar even naar de Chicago Sting van AZ af.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:04
    Graziano Pelle heeft het ook best aardig gedaan hoor. Nick Viergever misschien?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18245
    maandag 12 maart 2018 om 17:15
    Pelle keur ik goed. Die heeft het behoorlijk gedaan in de Premier League.
    Maar Viergever is middelmaat. Top mentaliteit hoor, maar niet doorgegroeid
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:39
    Ja eens. Er zijn er nog wel een paar hoor, Oscar Moens, Barry van Galen, John Metgod, Kenneth Perez, Bert van Marwijk....
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:04
    Sergio Romero is zeker het best terecht gekomen van de huidige generatie, Man United, geen schande on achter De Gea te staan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 18:07]
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2108
    maandag 12 maart 2018 om 17:16
    Gudmundsson, Sergio Romero, Moreno, schaars, Vlaar, pelle, dembele, vormer, Ozyakup, wernbloom, Rasmus elm (voor zijn ziekte) gouweleeuw, hoedt, ari, klavan, kromkamp, lens, berghuis, timmer etc. En dan de oude namen van Marwijk, van Hanegem, Cocu, van Gaal, hovenkamp etc zomaar wat namen opgenoemd ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:27
    Berghuis???
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18245
    maandag 12 maart 2018 om 17:34
    Hahahaha. Nee natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    feye88 +2054
    maandag 12 maart 2018 om 19:07
    Noem een Ajacied die dit seizoen vaker heeft gescoord dan de rechtsbuiten van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:40
    Vincent Janssen
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    maandag 12 maart 2018 om 20:40
    Ragnar Klavan oa
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3093
    maandag 12 maart 2018 om 16:54
    Zou ook verdient zijn,als az de beker wint
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    maandag 12 maart 2018 om 17:00
    Op basis van?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3093
    maandag 12 maart 2018 om 17:41
    Op basis van wat ze dit seizoen op voetballend gebied hebben laten zien,fris aanvallend voetbal met veelbelovende spelers,iets wat je bij Feyenoord niet ziet.
    Vind ik leuk
    feye88 +2054
    maandag 12 maart 2018 om 19:07
    In de beker heeft Feyenoord prima gepresteerd. En wat jij benoemt is totaal niet iets waardoor je een titel 'verdient'.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3093
    maandag 12 maart 2018 om 19:09
    Dat is jij mening,zoals Feyenoord voetbalt verdien je ook niks
    Vind ik leuk
    feye88 +2054
    maandag 12 maart 2018 om 19:15
    Jij verwart verdienen met gunnen. Je verdient het alleen te winnen als je de beste bent. Je bent de beste als je het meeste punten haalt. Of dat met goed of slecht voetbal gebeurt is irrelevant.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3555
    maandag 12 maart 2018 om 16:55
    Ik hoop van wel Willem !
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    maandag 12 maart 2018 om 16:55
    Toch is daarom de Bekerfinale gewoon een thuiswedstrijd voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10589
    maandag 12 maart 2018 om 16:57
    Daar zegt Willem zoals altijd niks geks mee.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 12 maart 2018 om 17:01
    Net of Feyenoord zo veel voorstelt...
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    maandag 12 maart 2018 om 17:10
    Als er één iemand kritisch op Feyenoord is, is het Willem v Hanegem wel.
    Maar eerst gaf bijna niemand ons een kans en nu zoals W. Van Hanegem zegt 50/50. Maat volgens mij heb ik dit vanochtend ook al geschreven.....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 12 maart 2018 om 17:46
    Paar maanden geleden zou Feyenoord wel even met gemak die beker winnen, paar weken geleden was het net of AZ de beker al binnen had... Media is veel te opportunistisch. Is gewoon 50/50 ja.

    En Willem is zeker kritisch op Feyenoord ja, i know, maar zadelt AZ hier wel heel erg neer. Niemand heeft gezegd dat AZ net Manchester City was.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    Willem bedoelt het niet negatief. Hij snapt alleen niet dat de media elke keer iemand helemaal ophemelen en dan is het opeens weer niks.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    maandag 12 maart 2018 om 19:28
    Dan sta ik aan Willem zijn kant
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:09
    Schat in 75-25% voor Feyenoord. Feyenoord ligt AZ niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:00
    En de Kuip ligt AZ ook niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:19
    Grapig veel van die ajaxieten die gisteren nog hun handen rood klapten omdat feyenoord van hun concurent won ,weten nu niet hoe snel ze moeten roepen dat az de beker moet/gaat pakken.Waarom? ,omdat ze dan zelf niet zo te kakken staan voor het 4e jaar op rij.Wat zijn jullie toch een stelletje slechte veliezers!.
    Vind ik leuk
    Berbr +1651
    maandag 12 maart 2018 om 17:32
    Ik had gedacht: zelfde afspraak als Feijenoord met PSV heeft gemaakt: jullie de competitie, wij de beker.
    Vind ik leuk
    fer65 +232
    maandag 12 maart 2018 om 17:51
    Feijenoord moet leren afte maken ,en de tweede helft niet gaan verdedigen.Word het 2-1 dan kan het ook 3-1 worden.Feijenoord dwingt het niet af nergens mee helaas dit is het huidige feijenoord gewoon bange poepers
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 18:56
    Nou Brom, uitprinten en ophangen. Op elke plek waar de spelers komen. Tot het toilet aan toe. Als jou het niet lukt de juiste snaar te raken bij de spelers in grote stadions dan dit buitenkansje maar optimaal benutten.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    Willem is niet helemaal eerlijk, AZ maakte de wedstrijd uit in de kuip van Feijenoord. AZ is duidelijk de leukst voetballende club van Nederland.
    Maar de tob-3 is al jaren niet om aan te zien, zonder creativiteit.
    Dus dat AZ de leukste is krijg je dan.
    Maar ze laten het steeds niet zien als het moet. Ze speelden leuk tot vlakbij de goal, das jammer. Zoals vd Brom ook zei toon jezelf in de kuip.
    Ze moeten even die stap nog zetten, naar echte top, hoop dat dat nog lukt.
    Dan kopen die tob-clubs misschien ook weer leukere spelers.
    Laat AZ het voorbeeld geven.
    Vind ik leuk
    Mari +7760
    maandag 12 maart 2018 om 19:36
    Hangem heeft zelf nooit thuis gegeven.
    Correctie, toen hij nog met Truus was lag het anders, maar ja ze zei hem alles voor.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4146
    maandag 12 maart 2018 om 19:52
    Tja, het zit de oude mannen van de traditionele behoorlijk dwars dat zich er een andere club heeft aangediend met al die lof uitingen de laatste weken of zeg maar liever maanden (want AZ is al een tijdje bezig zich te manifesteren).
    Gisteren waren ze niet echt de mindere, nu de scheids ook nog een beetje mee en dit soort wedstrijden worden ook wel gewonnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    broedkip +1551
    maandag 12 maart 2018 om 20:12
    Wat was die v d Heijden weer goed he Willem? Gaat volgend jaar naar Denemarken. Heeft een contract getekend bij fc Handballuh.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:27
    De Kromme heeft opnieuw gelijk.
    Vind ik leuk
    mchollie +3433
    maandag 12 maart 2018 om 20:34
    Nou ik zet mijn geld wel op AZ, twee keer winnen in de kuip van AZ acht ik niet heel groot. Kuipvrees is nu weg, straks lekker knallen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:44
    Ook in de finale zal Feyenoord winnen. Afzender: een Ajacied.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:31
    Ach ik denk dat 22 april AZ wint. Waarom ?
    Dit seizoen in Alkmaar tegen Feyenoord wordt de 1-0 van AZ onterecht afgekeurd zo bekend de scheids na de wedstrijd.
    Dit seizoen in Rotterdam tegen Feyenoord wordt een zuivere pingel bij 0-0 niet gegeven, foutje zegt de scheids na de wedstrijd.
    in de Bekerfinale tegen Feyenoord krijgt het scheidsrechterkorps de 3e kans..........
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 21:33]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hanegem: 'Kan behoorlijke speler worden, maar in De Kuip gaf hij niet thuis'