Begrip van Gullit: 'Iedereen doet zijn eigen ding en voert eigen showtje op'

    Begrip van Gullit: 'Iedereen doet zijn eigen ding en voert eigen showtje op'

    maandag 12 maart 2018 om 19:10

    Ruud Gullit vindt het een goede zaak dat Ronald Koeman zoveel mogelijk pers buiten de deur wil houden nu hij bondscoach van het Nederlands elftal is. Gullit heeft kritiek op de manier waarop de persconferenties in het verleden zijn gegaan.

    "Dat is goed gedaan. Ik heb een persconferentie bijgewoond. Dan heb je eerst de Bert Maalderink-show, dan heeft Wilfred Genee zijn eigen show, dan komt Valentijn Driessen met zijn eigen show en dan pas begint de persconferentie", zegt Gullit bij Rondo van Ziggo Sport. "Ik zat er echt raar naar te kijken. Je moet gewoon een vraag stellen en dan is iemand anders aan de beurt. Iedereen doet gewoon zijn eigen dingetje en voert zijn eigen showtje op. Dat vind ik raar."

    Koeman koos er ook voor om veel trainingen besloten te houden. Daardoor is er afscheid genomen van Nieuw-Zuid, waar Oranje dertig jaar lang vertoefde. "Ik vind wel dat je besloten trainingen moet houden. Als je dingen wilt uitproberen, wil je geen pottenkijkers. De Nederlandse clubs hebben hun eigen terrein waar ze hun eigen ding kunnen doen. Dat moet gewoon, dat is gewoon goed."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Eens met Gullit?

    (522 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 19:15
    -
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +155
    maandag 12 maart 2018 om 19:23
    Tja, de pers hoort er nauw eenmaal bij
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    En we hebben de Ruudje Dil show oops Gullit.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:28
    Ruudje solliciteert weer naar een assistent bondscoach baantje.
    Vind ik leuk
    Mari +5031
    maandag 12 maart 2018 om 19:32
    Nou kon hij geen show weggeven.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7864
    maandag 12 maart 2018 om 19:36
    Zegt iemand met zijn perfect game filmpje.... Sukkel
    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    maandag 12 maart 2018 om 19:49
    Dacht dat Gullit dol was op het delen van info?
    Of mogen we alleen de leuke dingen zien?
    Oranje persmomenten zorgen ook dat we weten dat Oranje moet voetballen.
    Nu kan het je dus gebeuren dat je een andere zender kijkt.
    En de volgende dag hoort dat Oranje speelde.
    Ik vind dat slecht. Tenzij Oranje slecht speelt, dan is het goed. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:04
    In goede tijden is aandacht wel leuk. Vrij leuk zelfs. Als je bijv wat wint. Dan is alles wel leuk. Volle stadions. Veel camera's. Hartstikke gaaf man. Vet cool.

    Maar ja ... je verliest ook wel eens. En dan staan die kolere dingen er ook.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    maandag 12 maart 2018 om 21:38
    Ja, maar je wilt op het podium dus dan maak je jezelf zichtbaar toch?
    Dan hoort die 'kolere-kant' erbij he?
    Spelers denken ook allemaal dat we alleen positief mogen zijn.
    Maar als ze geen fouten maakten speelde ze bij barca.
    En als ze fouten maken, dan kan er dus commentaar komen.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1485
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:33
    het gaat hier over het feit dat die 'journalisten' zichzelf belangrijker maken dan Oranje en de spelers zelf. Kijk eens naar de namen die hij noemt, heel vreemd klinkt het mij niet .

    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:23
    Die journalisten zorgen dat we weten dat Oranje moet spelen.
    Zonder pers kan je alleen weten dat er gespeeld wordt op de knvb-site.
    Ik moet vaak op de site kijken om te zien wanneer de Leeuwinnen weer spelen, daar komt weinig pers op af dus weet je ook niks.
    Maar als Ronald even in de luwte wil... prima.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1485
    donderdag 15 maart 2018 om 12:49
    Dan moet de journalistiek beter zijn best doen om de rotte appels eruit te kegelen. Is wel bij meer zaken zo dat journalisten weinig zelfkritisch zijn als beroepsgroep. Altijd wijzen naar journalistieke vrijheid maar nooit hun plicht.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:01
    Ik heb ook liever de gordijnen en ramen dicht tijdens de sex. Of is dat ouderwets?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7065
    maandag 12 maart 2018 om 20:42
    Dus jij vergelijkt slechte prestaties met jouw sexleven.......?
    Of is jouw sex leven, indien aanwezig, een afspiegeling van de prestaties van Feyenoord....dat is lullig....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Iets met "achter gesloten deuren".

    Maar ik hoor t al weer. Ik weet weer genoeg. Weer een slapeloze nacht erbij.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18204
    maandag 12 maart 2018 om 20:04
    Of je gaat lekker social "fantastic game" posten
    Vind ik leuk
    yuuup +8377
    maandag 12 maart 2018 om 20:06
    Nu de Gullit-show.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1704
    maandag 12 maart 2018 om 20:20
    Wat ziet ie er ineens oud uit, zeg, op die foto...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25581
    maandag 12 maart 2018 om 20:50
    Ik zou het echt fijn vinden als Ruud Gullit niet meer om zijn mening wordt gevraagd. Wat kan die gast een end uit z'n nek kletsen zeg.... met plaatsvervangende schaamte kijk ik naar MotD als Roed weer eens op mag komen draven. Ook daar vervalt hij in lege en nietszeggende uitspraken. Weg met die man!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    kees ee +496
    maandag 12 maart 2018 om 22:19
    . . . wat 'n rare man is dat !!??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Begrip van Gullit: 'Iedereen doet zijn eigen ding en voert eigen showtje op'