Felle kritiek op PSV na oorwassing in Tilburg: Allemaal lief voor elkaar

    Felle kritiek op PSV na oorwassing in Tilburg: "Allemaal lief voor elkaar"

    maandag 12 maart 2018 om 20:45

    PSV leed een zeldzaam grote nederlaag bij Willem II (5-0) en dat heeft het nodige stof doen opwaaien. Aad de Mos signaleert een gebrek aan leidersfiguren in het elftal van Phillip Cocu en denkt dat de afstraffing in Tilburg daar een duidelijk verband mee heeft.

    "Als coach moet je deze generatie overal voor waarschuwen. Die spelers zijn zo makkelijk. In al die elftallen, of je nu Ajax of PSV of Feyenoord neemt; er zitten niet echt leiders in. Ze zijn heel erg tevreden met elkaar", aldus een kritische De Mos in gesprek met Telesport.

    De trainer in ruste mist de onderlinge hardheid. "Je ziet ook geen situaties meer waarbij in de rust ruzie werd gemaakt en dat er eentje eens een ander bij de keel pakt. Ze zijn allemaal heel lief voor elkaar en er wordt weinig gecorrigeerd. Je ziet dat deze generatie daar wat slap in is."

    Plaats een reactie

    Jens1999 +18231
    maandag 12 maart 2018 om 20:48
    Nou moet ik eerlijk zeggen.... die Aad heeft dan wel weer smaak met beelden.... prachtig beeld op de motorkap.....xD
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1753
    maandag 12 maart 2018 om 20:57
    Net jammer dat het nog heel is.
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2140
    maandag 12 maart 2018 om 20:50
    Ze zijn zo lief in Eindhoven
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14792
    maandag 12 maart 2018 om 21:23
    Nou, Cocu kan soms heel boos worden, hoor. Héél boos
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +401
    maandag 12 maart 2018 om 20:50
    Als ze in de rust elkaar bij de keel hadden gevat dan waren er doden gevallen. Corrigeren was niet meer voldoende.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:51
    Hou je smoel toch aad. Open hem maar weer zodra het kampioenschap écht verspeeld zou zijn. Cocu heeft dingen bereikt met PSV waar andere coaches jaloers op zijn. Niets meer dan respect voor wat ie dit seizoen weet te presteren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:01
    Wat een onzin reactie geef jij hier. Jij bent net 17, jij hebt de tijd niet meegemaakt waar Aad het over heeft, Aad heeft hier gewoon gelijk. En waarom zou Aad de Mos zijn smoel moeten houden en jij wel overal je mening op geven? De tijd dat er bij PSV nog een Eric Gerets , Berry van Aerle die waren veel harder. De meeste voetballers van tegenwoordig zijn inderdaad veel te lief en te zacht!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Butsbal +11570
    maandag 12 maart 2018 om 21:25
    Stevens, Nielsen... botsplinters vlogen rond
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:45
    Aad is net een schaap. Volgt constant de kudde en heeft geen eigen idëen. Ik ben dan wel 17 maar ik heb genoeg idiote uitspraken van de mos gezien. Daarnaast heb ik ook een tijd meegemaakt waar PSV Alex in de ploeg had. Maar ik ben een realist. Aad moet ff naar het nu kijken. Cocu niet hard genoeg? Misschien wel maar hij weet uiteidelijk wel te presteren en draagt zo bij aan de groei van de club.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:49
    Hij heeft het niet alleen over de trainer, maar vooral over de spelers!

    En hoeveel idioten uitspraken ben jij van jezelf tegengekomen? Wat een grap!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:53
    De spiegelvergelijking... zo effectief. En heb je de tekst niet gelezen? Hij zegt dat de coach mensen moet waarschuwen dat spelers niet tevreden met elkaar moeten zijn dus legt hij het bij de coach, of heb ik dat soms mis?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7643
    maandag 12 maart 2018 om 22:23
    Ben benieuwd of je dat ook recht in z'n smoel zou zeggen met die bewoordingen.
    Aadje verdient wel wat meer respect.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:34
    Ja dat zou ik wel zeggen als t moest. Aad heeft onterechte kritiek op de Cocu en de huidge spelersgroep. Je hoort hem eerst alleen maar over Ajax zeiken maar nu PSV een verschrikkelijke offday heeft, heeft PSV opeens geen leiderschap in het elftal. Zou die dat ook hebben gezegd als PSV gelijkgespeeld of zelfs gewonnen had? (op de meest trieste manier mogelijk ofzo) Dan had je schaapje Aad niet gehoord. Cocu ligt op dit moment op koers om 4 seizoenen op rij boven de 75 punten te halen. Dus zelfs in dat rukseizoen vorig jaar had Cocu meer punten dan de Boer in zijn laatste kampioenseizoen. De tijden dat Aad relevant was zijn geweest. Nu zouden de uitspraken door mensen met en toekomstvisie gedaan moeten worden.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7643
    maandag 12 maart 2018 om 23:22
    Hij constateert gewoon.
    Is geen zeiken.
    Ik vind hem echt niets raars zeggen in dat filmpje hoor.
    Ging niet over PSV maar leiderschap in het algemeen bij deze generatie.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34826
    maandag 12 maart 2018 om 22:27
    Inderdaad...het is bergafwaarts gegaan in al die jaren.
    We gingen al ooit naar de patatgeneratie...nu is het de "kijk mijn tattoo" generatie.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +7643
    maandag 12 maart 2018 om 23:23
    Selfieee
    Vind ik leuk
    Bertus +3744
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:37
    Gebeurt niet vaak dat ik het met een ajaxied eens ben. Spelers worden allemaal te veel gepamperd tegenwoordig. Voelen zich al op jonge leeftijd grote jongens zonder dat ze ook nog maar iets bereikt hebben. De absurde loonstroken hebben dit veroorzaakt.
    Vind ik leuk
    14forever +7955
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:46
    Hij heeft toch gewoon gelijk deze keer. Het zijn allemaal schoothondjes. Bij elke club.
    Vind ik leuk
    R2 +4835
    maandag 12 maart 2018 om 20:51
    Aad heeft ook een keer gelijk. De kans wordt ook wel steeds groter. Als je 1000 dingen roept, kan het bijna niet 1000x onzin zijn..
    Vind ik leuk
    Luon +3
    maandag 12 maart 2018 om 21:03
    Hoop dat ze goed geschrokken zijn en nu gaan doen wat ze moeten doen. Alles winnen en kampioen worden en laat zien dat dit dan terecht is !!!!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:04
    De Mos heeft gelijk. Van Ginkel had als aanvoerder op moeten staan, maar was een slap voorbeeld -deed niets- wat door de anderen werd overgenomen. En als je zo laks bent als Pereiro en helaas ook Bergwijn (zie 2-0 en 4-0) ja dan, schaamte
    Vind ik leuk
    ditbennick +399
    maandag 12 maart 2018 om 21:06
    Cocu moet in de spiegel kijken. Vieze man. Verzorgt hij zichzelf niet? Slaaptie op Stratumseind snachts?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16924
    maandag 12 maart 2018 om 21:20
    Denk niet dat Cocu in Spanje overnacht...
    Vind ik leuk
    Butsbal +11570
    maandag 12 maart 2018 om 21:26
    Onder Stratumseind miskien
    Vind ik leuk
    soksa +1378
    maandag 12 maart 2018 om 21:38
    Ach.... dit is naar mijn inziens weer zo makkelijk scoren. Als ze de boel een keer flink wakker schudden als 20, 21 of 22 jarige (ongeveer) dan zijn het snotneuzen en heeft 'de jeugd weer een grote mond en denken ze alles te weten'. Doen ze het niet dan zijn het weer geen echte leiders. Het is ook nooit goed.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:41
    Een kind van 12 kan dit ook wel bedenken, gewoon zeggen wat iedereen op dat moment denkt zonder ff verder te kijken.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +993
    maandag 12 maart 2018 om 22:13
    Aad is toch ook degene die zei dat PSV boven ajax eindigt omdat ze met v ginkel etc leiders hebben?
    Vind ik leuk
    soksa +1378
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:26
    Precies dit inderdaad. Lekker standaard voetbaltermen er uit gooien en meelullen met hoe de wind op dat moment staat.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:22
    Dat "wakker schudden" onzin mag ook wel een keer afgelopen zijn. Willem II ging er gewoon vol voor en dit heb ik bij bijna nog geen enkele club zien doen tegen PSV. Die Eindhovenaren hadden zelfs op een offday nog met 1 a 2-0 moeten winnen van Willem II. Beetje tegenstand en PSV heeft het moeilijk. Overigens worden ze gewoon kampioen hoor daar hoeft niemand illusies over te maken
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:43
    Er worden nog maar weinig mannen gemaakt.
    De meeste zijn meer halve wijffies en dat is te danken aan de hedendaagse opvoeding. Allemaal volgers inplaats van leiders.
    Vindt je het gek dat er emancipatie is als mannen de leiding niet meer durven/willen nemen.
    Zelfs onderling niet meer.
    Poessies!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    wil +838
    maandag 12 maart 2018 om 23:17
    PSV heeft op het Titanic schip gezeten. Hebben ze dat ook eens meegemaakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Felle kritiek op PSV na oorwassing in Tilburg: "Allemaal lief voor elkaar"