Geen oud zeer tussen Blind, Van der Sar en Overmars: 'Uitgenodigd in Stockholm'

    Geen oud zeer tussen Blind, Van der Sar en Overmars: 'Uitgenodigd in Stockholm'

    maandag 12 maart 2018 om 23:31

    Danny Blind gaat, bijna een jaar na zijn ontslag als bondscoach, weer aan de slag in de voetballerij. De toekomstige Ajax-commissaris heeft zijn trainersloopbaan voorlopig op een laag pitje gezet, verklaart hij in een eerste reactie aan het Algemeen Dagblad.

    "Als ik elke dag op zou staan in de hoop dat clubs mij zouden bellen, was ik natuurlijk niet aan deze functie begonnen. Er zijn clubs geweest die mij hebben benaderd, maar daar ben ik niet op in gegaan", vertelt Blind, die echter op één voorwaarde vroegtijdig zou willen vertrekken bij Ajax. "Mocht Louis van Gaal nog bondscoach worden van een land, ga ik waarschijnlijk met hem mee als assistent. Als dat land mij ook aanstaat natuurlijk."

    Blind vertrok in 2012 na de Johan Cruijff-revolutie als technisch directeur van Ajax en moest uiteindelijk plaatsmaken voor Marc Overmars en Edwin van der Sar. De Zeeuw komt zijn voormalig ploeggenoten nu opnieuw tegen en kan nog steeds prima met hen overweg. "De afgelopen jaren ben ik, onder meer als bondscoach, vaak bij Ajax geweest zonder enig gevoel van wrok. Het contact met Marc en Edwin is ook prima. Toen Ajax vorig jaar de finale van de Europa League speelde, nodigde Edwin mij ook uit in Stockholm. (...) Ik voel geen enkele wrok en zie op dat vlak dus ook geen problemen om deze functie uit te oefenen."

    Lees ook: Verrassend Ajax-nieuws: Blind staat voor terugkeer als lid raad van commissarissen

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 23:36
    Jammer, had dat maar wel gedaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:42
    Jammer dat alle Ajax haters hier, wensen dat er nog meer onrust bij Ajax plaatsvindt.

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13405
    maandag 12 maart 2018 om 23:54
    Daarom zijn het ook haters toch?
    Dacht je dat ze al het geluk gingen wensen dan?
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:31
    Ach, haten heeft gewoon geen zin., joh.

    Laten we wat aardiger zijn voor elkaar. Het kan best.
    Vind ik leuk
    13 +13177
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:08
    Vind ik niks voor jou om dat jammer te vinden. Krijg tenminste altijd de indruk van jou dat er wat jou betreft niet genoeg gelazer kan zijn in Eindhoven en Rotterdam. Dan kun je er andersom toch ook vast tegen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:47
    Dat is dan een verkeerde conclusie die je trekt. Maar geeft wel weer dat het voor heel veel mensen moeilijk is om inhoudelijk kritiek te kunnen ontvangen en te accepteren.
    Vind ik leuk
    13 +13177
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:32
    Sinds Ajax punten verloor tegen ADO en Vitesse ben je ingebonden. Daarvoor was je gewoon ongelooflijk aan het zuigen. Niks te inhoudelijke kritiek. Zuigen. Maar dan wel kritiek hebben als mensen minder aardige dingen over jouw club zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:41
    Bedankt voor je analyse. Maar je hebt het helaas fout. Na ADO gaf ik al aan dat het seizoen erop zat voor Ajax. Dat verandert niks aan mijn kritiek op mijn eigen/andere club(s).

    Ik betreur het ten zeerste dat je niet het vermogen hebt om inhoudelijk kritiek van zuigen (zoals jij dat noemt) te kunnen onderscheiden.
    Vind ik leuk
    13 +13177
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:49
    Zal het je wel melden als je weer aan het zuigen bent :-p
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:39
    Jij mag het ook overnemen? ;-)
    Vind ik leuk
    Always PSV +11277
    maandag 12 maart 2018 om 23:36
    Aanbiedingen uit de Jupiler League!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:47
    En zo komt scholletje weer aan zijn baan.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:20
    Zo glad als een aal in een bak snot
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13405
    maandag 12 maart 2018 om 23:55
    Zal die z'n eigen chauffeur krijgen als commissaris?
    Kan die lekker drinken.
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:32
    Beter dat je het regelt dan dat je bezopen achter het stuur kruipt, is het niet?

    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    maandag 12 maart 2018 om 23:38
    Geldt het als het een aanbieding is van de plaatselijke voetbalploeg om als terrein jongen te werken ?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 12 maart 2018 om 23:38
    Allemachtig open je ogen; Blind ..
    Vind ik leuk
    buddha +8773
    maandag 12 maart 2018 om 23:39
    ik denk dat ie liegt.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11327
    maandag 12 maart 2018 om 23:39
    Mijn amateurclub had hem ook gevraagd. Hij vond 5000,- / jaar te weinig
    Vind ik leuk
    Toke +1522
    maandag 12 maart 2018 om 23:39
    "Er zijn clubs geweest die mij hebben benaderd, maar daar ben ik niet op in gegaan". Niet liegen Danny.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:41
    Want? Jij weet het beter?
    Vind ik leuk
    Toke +1522
    maandag 12 maart 2018 om 23:44
    Want?
    Waarom reageer jij eigenlijk?
    Als je nog niet eens sarcasme uit een bericht kan halen is het ernstig gesteld met je.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    maandag 12 maart 2018 om 23:40
    Ach, wat moet je ook kunnen als commissaris?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:41
    Het gaat weer glibberig worden in de Arena.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:44
    Ik denk dat het eerder glibberig wordt aan je rechterhand nu je weer eens op een Ajax topic kan reageren ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:35
    Links voelt veel prettiger aan:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
    hahaha

    Ouwe rukkert
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:41
    Haha Blind komt erbij het feest is nou wel compleet.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:42
    Welkom back.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:44
    Het kan niet mooier.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:46
    Goed mens en voetbalkenner, altijd welkom.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:48
    Blind een voetbalkenner noemen, is net zoals zeggen dat Justin Kluivert beter is dan Ronaldo en Messi.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:50
    Volgens mij weet jij niet zo goed wie Blind is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:51
    Die waardeloze Ex bondscoach met geen van verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:52
    Die bondscoach die de meuk van Hiddink overnam?
    Maar hij is ook een zeer succesvol speler geweest.
    En weet wat er nodig is als oud aanvoerder van Ajax.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 23:54
    Door deze klojo zijn wij het EK aka WK misgelopen en na het overnemen van Hiddink ging het nog slechter toen stonden we tenminste derde in de groep..
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 23:54]
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    maandag 12 maart 2018 om 23:57
    Geef gewoon toe dat er niet genoeg talent is momenteel. Stap is af van dat altijd maar iedereen de schuld geven. Goede tijden komen misschien wel weer een keer. Het is nu niet goed. Het waren zeer mooie jaren.
    Vind ik leuk
    13 +13177
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:14
    Het zijn geen makkelijke tijden voor Oranje. Maar vond Blind als BC zeer onaangenaam. En Hiddink was zichzelf niet, had er nooit aan moeten beginnen. Blind ook niet trouwens, hoewel het financieel wel oké zal zijn geweest.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:33
    Elftal was niet op gang te krijgen.
    Geen talent genoeg, dat kan.
    Maar vind het ver gaan om dat aan Danny Blind op te hangen. Nogmaals het was een mooi tijdperk met goede talenten die goed bij elkaar paste.
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:38
    Het gaat wel erg ver allemaal. Jij beweert dat Guusje en Dikkie het tij hadden kunnen keren?
    Dan weet je verrekte weinig van dit tij of je sluit je ogen ervoor...
    Vind ik leuk
    TheManager +420
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:42
    Als coach inderdaad gewoon meermaals een flop te noemen, maar hij heeft hiervoor ook in andere functies gewerkt waar het hem wel degelijk beter afging. De vraag is echter of dat ook het beste is voor Ajax en dat goed genoeg is. Zou zelf liever iemand anders zien op die positie, maar dat wil niet zeggen dat Blind nu voor alles afgeschreven moet worden omdat er geen coach in hem schuilt.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1141
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:54
    Jij kunt het weten met zoveel namen Lozano-Cr7-PSV-Real Madrid.
    In ieder geval is Blind geen vreemde voor Ajax, en voor de KNVB, draait lang genoeg mee in de voetbaljungle om binnen een RvC te functioneren.
    Danny Blind is één van de zes voetballers binnen Europa die alle Europese clubprijzen plus de wereldbeker wist te winnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 00:56]
    Vind ik leuk
    13 +13177
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:51
    Dat laatste is mooi maar maakt je nog niet tot een goede commissaris.
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:36
    Het schijnt dat je dat hier niet mag zeggen.

    Hij heeft tenslotte Oranje hoogstpersoonlijk naar de kelder van het internationale voetbal geleid. We barsten immers van het talent en zijn eigenlijk momenteel nog top tien in de wereld....
    Vind ik leuk
    Maan88 +3631
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:07
    2 maanden, dan is er geen oud zeer, maar nieuw zeer!!! Rommelclubje daar in amsterdam
    Vind ik leuk
    14forever +8513
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:39
    RIP Cruyff plan
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1141
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:59
    Cruijff plan is niet werkbaar op alle punten, dat is gewoon gebleken.
    Net zoals er geen clubvoetballers meer bestaan.
    Opleiden, debuteren in het eerste en vervolgens gaan roepen dat ze aan een vervolgstap toe zijn. Dat is de praktijk.
    En dat de beste voetballers de beste organisatorische leiders zijn is ook niet zo.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 00:43
    De clubs die hem hebben benaderd waren kozakkenboys en ijselneervogels als assistent.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1141
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:01
    Dat ze jou niet benaderd hebben??
    Vreemd toch?
    Blind wordt niet gevraagd als trainer, maar als lid RvC.
    Dat is iets anders.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:25
    Hij zegt er hebben een paar clubs zijn die hem benaderd hebben. Daar had ik het over.daarnaast moet je je als Ajax afvragen of je iemand zonder ervaring in bedrijfsleven en succes als trainer geschikt vind als RVC lid.
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 04:40
    Ach, Edgar Davids kon het toch ook.?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:46
    Waar ? En daarbij heeft edgar wel ervaring in bedrijfsleven.maar goed mss verrast Blind ons allemaal wel.
    Vind ik leuk
    Jozef +37149
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:30
    We zien het wel.
    Ondanks alles vond ik Danny altijd buitengewoon sympathiek overkomen, maar gezien het verleden weet ik niet of deze zet nou zo handig is.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:46
    Danny vind ik ook sympathiek overkomen maar dat heb ik met meer mensen waarvan ik vind dat ze niet goed zijn in wat ze doen in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:35
    IJselneervogels bestaat niet.
    Maak jij je nou maar niet ongerust over Danny Blind.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:45
    Maak ik me ook niet druk om.maak me druk over jou en je club ;)
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:59
    Moet je niet doen
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:44
    Zoals reeds vele malen gezegd ik heb niets met clubs maar vind verwonderlijk.daarnaast heb ik hier wel personen die ik mag en daar hoor jij wel bij dus dan maak ik me ook zorgen als het van je club in mijn ogen geen slimme zet is maar time will tell
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:49
    Aardig van je, maar maak je geen zorgen.
    Doe ik ook niet, en zeker niet over voetbalzaken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:46
    Doe ik ook niet hoor.over voetbal moet je slap ouwehoeren en beetje steken onder water geven !
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:12
    Hij vertelt het op een manier alsof je daar echt trots op moet zijn wanneer je nog assistent bondscoach van Van Gaal kan worden. Hij zou moeten ambiëren om een eigen club te trainen. Desnoods in de Jupiler league, goede ervaring opbouwen en jezelf ontwikkelen als trainer. Je kan niet altijd bij een leermeester gaan om je carrière te redden.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 05:40
    Van wie zou hij dat moeten?
    Denk niet dat hij nog op een trainerschap zit te wachten.
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:10
    Bij Blind weet je het maar nooit..Heel Nederland zag van te voren al dat hij zou floppen als Bondscoach. Bij Ajax presteerde hij ook niets, toch is hij Bondscoach geworden.
    Het is niet belangrijk om af te vragen van wie hij dat zou moeten. Hij heeft al laten zien dat hij eigenwijs is, daarom is er altijd een mogelijkheid dat hij weer aan de slag gaat als trainer. Dan zeg ik, doe ervaring op bij een club in de Jupiler League. Dan maar op lager niveau het laten zien en presteren. Dan jezelf omhoog werken. Peter Bosz is daarin een goed voorbeeld. Als je uitspreekt dat je nog zo graag assistent van Louis wilt zijn, kan het ook zomaar zijn dat je toch nog zelf aan de slag gaat als hoofdtrainer. De voetballerij is niet altijd zoals het lijkt..
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:46
    Er is niet 1 club die blind wil...
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3604
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:24
    Alle clubs zijn blind die Blind willen.
    Vind ik leuk
    Blueman +929
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:05
    Wat is er nou mooier dan in je Ajax-pyjama op het pluche te zitten? Als totaal mislukte bondscoach liet hij zijn grote liefde al nooit los en ook de principes hoe hij destijds door Ajax is behandeld worden opzij gezet om maar terug te keren. Dat is nog eens echte liefde en voor Van der Sar en Overmars ook mooi, want van hem hoeven ze geen tegenspraak te verwachten.
    Vind ik leuk
    JustH +15576
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:40
    Mislukte Bondscoach? Waar heb je het over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:13
    Uitgerekend de man die met iedereen meewaait in die slangenkuil. Gaat hem zeker niet worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws