Geen oud zeer tussen Blind, Van der Sar en Overmars: 'Uitgenodigd in Stockholm'

Geen oud zeer tussen Blind, Van der Sar en Overmars: 'Uitgenodigd in Stockholm'

Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 23:31ma 12-03-2018 om 23:31

Danny Blind gaat, bijna een jaar na zijn ontslag als bondscoach, weer aan de slag in de voetballerij. De toekomstige Ajax-commissaris heeft zijn trainersloopbaan voorlopig op een laag pitje gezet, verklaart hij in een eerste reactie aan het Algemeen Dagblad.

"Als ik elke dag op zou staan in de hoop dat clubs mij zouden bellen, was ik natuurlijk niet aan deze functie begonnen. Er zijn clubs geweest die mij hebben benaderd, maar daar ben ik niet op in gegaan", vertelt Blind, die echter op één voorwaarde vroegtijdig zou willen vertrekken bij Ajax. "Mocht Louis van Gaal nog bondscoach worden van een land, ga ik waarschijnlijk met hem mee als assistent. Als dat land mij ook aanstaat natuurlijk."

Blind vertrok in 2012 na de Johan Cruijff-revolutie als technisch directeur van Ajax en moest uiteindelijk plaatsmaken voor Marc Overmars en Edwin van der Sar. De Zeeuw komt zijn voormalig ploeggenoten nu opnieuw tegen en kan nog steeds prima met hen overweg. "De afgelopen jaren ben ik, onder meer als bondscoach, vaak bij Ajax geweest zonder enig gevoel van wrok. Het contact met Marc en Edwin is ook prima. Toen Ajax vorig jaar de finale van de Europa League speelde, nodigde Edwin mij ook uit in Stockholm. (...) Ik voel geen enkele wrok en zie op dat vlak dus ook geen problemen om deze functie uit te oefenen."

Lees ook: Verrassend Ajax-nieuws: Blind staat voor terugkeer als lid raad van commissarissen

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 12 maart 2018 om 23:36
Jammer, had dat maar wel gedaan.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 23:42
Jammer dat alle Ajax haters hier, wensen dat er nog meer onrust bij Ajax plaatsvindt.

Vind ik leuk
Mosquito +18365
maandag 12 maart 2018 om 23:54
Daarom zijn het ook haters toch?
Dacht je dat ze al het geluk gingen wensen dan?
Vind ik leuk
Jozef +40969
dinsdag 13 maart 2018 om 04:31
Ach, haten heeft gewoon geen zin., joh.

Laten we wat aardiger zijn voor elkaar. Het kan best.
Vind ik leuk
Always PSV +14333
maandag 12 maart 2018 om 23:36
Aanbiedingen uit de Jupiler League!
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 23:47
En zo komt scholletje weer aan zijn baan.
Vind ik leuk
Dorzon +4443
dinsdag 13 maart 2018 om 00:20
Zo glad als een aal in een bak snot
Vind ik leuk
Mosquito +18365
maandag 12 maart 2018 om 23:55
Zal die z'n eigen chauffeur krijgen als commissaris?
Kan die lekker drinken.
Vind ik leuk
Jozef +40969
dinsdag 13 maart 2018 om 04:32
Beter dat je het regelt dan dat je bezopen achter het stuur kruipt, is het niet?

Vind ik leuk
5by5 +1349
maandag 12 maart 2018 om 23:38
Geldt het als het een aanbieding is van de plaatselijke voetbalploeg om als terrein jongen te werken ?
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
maandag 12 maart 2018 om 23:38
Allemachtig open je ogen; Blind ..
Vind ik leuk
buddha +9980
maandag 12 maart 2018 om 23:39
ik denk dat ie liegt.
Vind ik leuk
Counterattack +11282
maandag 12 maart 2018 om 23:39
Mijn amateurclub had hem ook gevraagd. Hij vond 5000,- / jaar te weinig
Vind ik leuk
Toke +1495
maandag 12 maart 2018 om 23:39
"Er zijn clubs geweest die mij hebben benaderd, maar daar ben ik niet op in gegaan". Niet liegen Danny.
Vind ik leuk
jamesquinn +3750
maandag 12 maart 2018 om 23:40
Ach, wat moet je ook kunnen als commissaris?
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 23:41
Het gaat weer glibberig worden in de Arena.
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 23:44
Ik denk dat het eerder glibberig wordt aan je rechterhand nu je weer eens op een Ajax topic kan reageren ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 10:35
Links voelt veel prettiger aan:)
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
hahaha

Ouwe rukkert
Vind ik leuk
maandag 12 maart 2018 om 23:41
Haha Blind komt erbij het feest is nou wel compleet.
Vind ik leuk
Maan88 +5823
dinsdag 13 maart 2018 om 00:07
2 maanden, dan is er geen oud zeer, maar nieuw zeer!!! Rommelclubje daar in amsterdam
Vind ik leuk
14forever +8911
dinsdag 13 maart 2018 om 00:39
RIP Cruyff plan
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1526
dinsdag 13 maart 2018 om 00:59
Cruijff plan is niet werkbaar op alle punten, dat is gewoon gebleken.
Net zoals er geen clubvoetballers meer bestaan.
Opleiden, debuteren in het eerste en vervolgens gaan roepen dat ze aan een vervolgstap toe zijn. Dat is de praktijk.
En dat de beste voetballers de beste organisatorische leiders zijn is ook niet zo.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
dinsdag 13 maart 2018 om 00:43
De clubs die hem hebben benaderd waren kozakkenboys en ijselneervogels als assistent.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1526
dinsdag 13 maart 2018 om 01:01
Dat ze jou niet benaderd hebben??
Vreemd toch?
Blind wordt niet gevraagd als trainer, maar als lid RvC.
Dat is iets anders.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
dinsdag 13 maart 2018 om 01:25
Hij zegt er hebben een paar clubs zijn die hem benaderd hebben. Daar had ik het over.daarnaast moet je je als Ajax afvragen of je iemand zonder ervaring in bedrijfsleven en succes als trainer geschikt vind als RVC lid.
Vind ik leuk
Jozef +40969
dinsdag 13 maart 2018 om 04:40
Ach, Edgar Davids kon het toch ook.?
Vind ik leuk
FSCeara +8759
dinsdag 13 maart 2018 om 11:46
Waar ? En daarbij heeft edgar wel ervaring in bedrijfsleven.maar goed mss verrast Blind ons allemaal wel.
Vind ik leuk
Jozef +40969
dinsdag 13 maart 2018 om 12:30
We zien het wel.
Ondanks alles vond ik Danny altijd buitengewoon sympathiek overkomen, maar gezien het verleden weet ik niet of deze zet nou zo handig is.
Vind ik leuk
FSCeara +8759
dinsdag 13 maart 2018 om 13:46
Danny vind ik ook sympathiek overkomen maar dat heb ik met meer mensen waarvan ik vind dat ze niet goed zijn in wat ze doen in mijn ogen.
Vind ik leuk
Gid010 +669
dinsdag 13 maart 2018 om 01:12
Hij vertelt het op een manier alsof je daar echt trots op moet zijn wanneer je nog assistent bondscoach van Van Gaal kan worden. Hij zou moeten ambiëren om een eigen club te trainen. Desnoods in de Jupiler league, goede ervaring opbouwen en jezelf ontwikkelen als trainer. Je kan niet altijd bij een leermeester gaan om je carrière te redden.
Vind ik leuk
Rene Tak +147
dinsdag 13 maart 2018 om 06:46
Er is niet 1 club die blind wil...
Vind ik leuk
Kees Bman +3501
dinsdag 13 maart 2018 om 07:24
Alle clubs zijn blind die Blind willen.
Vind ik leuk
Blueman +968
dinsdag 13 maart 2018 om 07:05
Wat is er nou mooier dan in je Ajax-pyjama op het pluche te zitten? Als totaal mislukte bondscoach liet hij zijn grote liefde al nooit los en ook de principes hoe hij destijds door Ajax is behandeld worden opzij gezet om maar terug te keren. Dat is nog eens echte liefde en voor Van der Sar en Overmars ook mooi, want van hem hoeven ze geen tegenspraak te verwachten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 08:13
Uitgerekend de man die met iedereen meewaait in die slangenkuil. Gaat hem zeker niet worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws