De Mos en De Boer wijzen Koeman op Ajacieden: 'Daarachter Van de Beek'

    De Mos en De Boer wijzen Koeman op Ajacieden: 'Daarachter Van de Beek'

    dinsdag 13 maart 2018 om 07:40

    Voor nieuw talent bij Oranje moet bondscoach Ronald Koeman vooral rondkijken bij Ajax en AZ. Dat vinden Ronald de Boer en Aad de Mos. 

    "Vooral bij Ajax lopen jongens met potentie. Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn daar de belangrijkste voorbeelden van, met daarachter Donny van de Beek en Justin Kluivert", legt De Mos uit in de VARA Gids. "Feyenoord heeft Steven Berghuis, en bij PSV lopen wat goede jongens. Maar uitzonderlijke talenten hebben we momenteel niet. Ook een doelpuntenmaker ontbreekt."

    "Nederland heeft een paar ervaren spelers – Georginio Wijnaldum, Stefan de Vrij, Kevin Strootman, bijvoorbeeld –, maar voor de rest zijn het jonge talenten. Dan heb ik het over Bergwijn, Kluivert, Van de Beek, De Ligt, Frenkie de Jong. Tonny Vilhena, eventueel, en Berghuis, ook al is die al wat ouder", vult De Boer aan. "De jongens van AZ. Hopelijk maken al die spelers goede stappen. Dan kan er wat ontstaan."

    Poll

    Gaat Oranje met Koeman het EK 2020 halen?

    (1616 stemmen)

    Plaats een reactie

    Obl93 +1732
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:47
    Ik hoop heel erg dat die Calvin Stengs goed terug komt uit zijn blessure, dat vind ik nou een speler die dat speciale heeft wat andere spelers in de Eredivisie niet hebben.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:48
    Ben ik nou de enige die vind dat we toch wel een redelijk team hebben?
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:27
    Hebben we ook, al heb ik geen hoge pet op van de AZ talenten
    Vind ik leuk
    HJR +6341
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:35
    Precies een redelijk team. Onze toppers zijn De Vrij, Van Dijk en Wijnaldum. De rest is subtop of talent.
    Maar ook daar moet je mee kunnen winnen natuurlijk.

    Landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland,Portugal, België, Italië hebben meer kwaliteit.

    Nederland zit nog in het rijtje : IJsland, Zweden, Zwitserland, Polen, Kroatië, Denemarken en Ierland.

    Maar laten we hopen dat Koeman de weg omhoog kan vind en :)
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:09
    Voorhoede is een probleem natuurlijk.
    Dost en Janssen komen tekort. Promes heeft het nog nooit laten zien in het NL elftal.
    Depay raakt compleet van het padje af iedere keer als hij eens een behoorlijk potje speelt.

    Enige linie waar ik me geen zorgen over maak is de achterhoede als iedereen daar eens een keer fit is.
    Karsdorp - De Vrij - Van Dijk - Haps tegen de wat mindere goden moeten zonder meer alles tegen houden en die 2 aan de zijkanten geven genoeg aanvoer voor je spits.... maar ja... welke spits?
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:26
    Vanaf de zijkanten kan Dost er wel wat mee toch?
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:40
    Tegen de mindere goden wel, ja.
    Dan kan je die sliert er wel ingooien maar dan moet je wel backs als Karsdorp en Haps hebben die die bal er wel in willen gooien want van je buitenspelers zal hij het niet moeten gaan hebben
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:43
    Tja is in ieder geval iets ;)
    Vind ik leuk
    Koeien +2081
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:57
    Er zijn meerdere backs die die rol kunnen vervullen, Babel is een buitenspeler die voorzetten geeft en Promes op de rechterkant ook.

    Dost zit op het eind van het seizoen ook wel weer op de gebruikelijke 30+ goals, waarvan veel gemaakt in de EL. Moet kunnen lijkt me.

    Sporting steekt alleen het middenveld typisch sneller over dan een Oranje die meer ala City speelt (maar dan zonder de spelers). Sporting heeft bij die snelle omschakeling nog altijd wat ruimte in de 16, terwijl Oranje zo langzaam is dat de tegenstander allang weer lekker compact met 8 man achterin staat.

    Misschien moeten we's beter kijken hoe coaches als Jesus, Sampaoli, Bielsa en consorten feitelijk Hollandse school spelen, maar dan zonder spelmaker en veel hogere snelheid bij de opbouw.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:33
    Babel is zijn "purple patch" alweer kwijt. Raakt ook in Turkije geen pepernoot meer inmiddels.
    Heeft ook de snelheid niet (meer) voor dat hard met zijn allen op de bal jagen van Bilesa\Sampaoli.
    Promes vind ik geen buitenspeler. En nog een paar keer er niks van bakken onder Koeman en dan is het voor mij ook geen optie als Oranje speler meer.
    Soms werkt iets niet, moet je niet 80x blijven proberen dan.

    Dost kan prima mee in de counter\snelle tegenaanval. maakte ten slotte naam bij Heerenveen met de bepaald niet trage Narsingh als zijn grootste aangever en ook Assaidi deed genoeg.
    Als je die 2 kan bijhouden in een tegenaanval, ben je niet langzaam.

    Ik zou zo maar weer eens wedstrijden van het NL elftal gaan kijken als er een Bielsa\Sampaoli stijl op de mat werd gelegd.... Zat niet voor niets in 2010\11 tot diep in de nacht Universidad de Chile te volgen (Sampaoli de baas daar destijds)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:49
    Waarom staat Strootman er tussen?
    Deze jongen heeft de laatste wedstrijden die hij voor oranje speelde geen pepernoot geraakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:56
    Bij as Roma daarentegen sterkhouder
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:57
    Eens. Maar niet in oranje
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:02
    Kwestie van juiste trainer, Strootman heeft ook hele goede wedstrijden gespeeld voor oranje
    Vind ik leuk
    Hyena +26915
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:47
    Welke dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:49
    De VARA gids. Dat zulk soort dingen nog bestaan. Alle weekbladen gaan failliet. En de VARA gids leeft nog.
    Die Aad en Ronald ... praten ook slap tegen iedereen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:50
    Och och De Boer broertjes zijn wel in het nieuws hoor, tweeling stumperts, hebben er beide totaal geen verstand van . Wat moet je in oranje met al die lichtgewichten van ajax, tegen topteams worden die pisventjes zo omver geblazen. De nikszeggende boertjes kunnen beter hun roodwitte bril afzetten
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:51
    Het zijn leuke spelers. Maar zeker niet de top talenten van Europa.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:54
    Sommigen wel hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:58
    Noem ze eens
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:01
    Chong, de jong, Javairô Dilrosun, redan
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:56
    Dost is een aardige doelpunten machine...
    Vind ik leuk
    Zultkop +2875
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:55
    Moeten ze wel.de.speelwijze aanpassen. Dost komt bij het nl elftal niet uit de verf.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:56
    Ik denk dat sommige van deze spelers wel in Oranje horen met name de Ligt en van de Beek (laten invallen). De spelers van AZ moeten eerst maar eens laten zien dat ze echt grote wedstrijden kunnen winnen. Afgelopen zondag hield het niet over in de Kuip.....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:03
    De ligt nog lang niet met het niveau verdedigers die we nu hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:09
    Idd, hij is al veel beter.
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:04
    Myrthe, ben je wel helemaal lekker ?

    Je ziet een beetje Wit.
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:02
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1517
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:15
    Ik zou gewoon kijken wie er goed speelt en wie niet hoezo perser Ajax kijken die spelen ook niet wekelijks goed en het niveau in Nederland is nou niet zo zeer hoog waar mee je een elftal voor het EK neer ken zetten. Ja als je mee wil doen Voor de fun
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:24
    Volgens mij hebben die jonge ventjes van Ajax met al hun talent pas nog 4-0 pak slaag gehad in de ere divisie
    Vind ik leuk
    Hyena +26915
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:48
    Dat moet ik gemist hebben dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:18
    Wesley zat weer aan de flakka...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:04
    Geen 4-0, maar een kansloze 3-1 tegen nac...3-2 tegen vitesse.....dat zijn "de" tal3nten.....ajax en de joden media moet een beetje dimmen met dat hypen...
    Vind ik leuk
    Hyena +26915
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:26
    Ajax won met 3-1 van NAC lampenkap. En 3-2 verliezen van Vitesse, in een wedstrijd waar Ajax de bovenliggende partij was en gigantische kansen om zeep hielp, is inderdaad bijna vergelijkbaar met 4-0 verliezen..

    Allemachtig, we hebben er hier op VP weer een kanspareltje bij hoor.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:40
    Ik ben blij dat aad oplet..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:41
    Een doelpunten maker ontbreekt? Bas dost was vorig seizoen nog nummer 2 op de topscorer lijst van Europa!
    Vind ik leuk
    Guusman +5945
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:26
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:00
    Van al die ajakies is de minst gehypte speler het beste, van der beek zit tenminste vechter mentaliteit in, een sttijder met techniek... de enige waarvan ik denk, dat gaat nog wel wat worden voor oranje
    Vind ik leuk
    Grijs +1174
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:13
    Doorgaans staan de reacties er bol van als hij weer gesproken heeft, maar waar is de kritiek op Aad de Mos?

    Ow wacht, hij was weer talenten van een bepaalde club aan het hypen dus dan heeft hij er ineens wél kijk op en loopt men weer massaal weg met De Mos.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:43
    We moeten juist af van dat Ajax selectiebeleid. Dat heeft er in de eerste plaats voor gezorgd dat we al twee toernooien niet meedoen. Ajax lijkt steeds meer een soort hardnekkige tumor dat haar invloeden bij Oranje maar niet wil laten vallen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:39
    Deze jongens gaan ons naar het ek lootsen. Met de nation league als goede oefening en leer momenten te gebruiken gaan we het redden.
    Vind ik leuk
    hannes +313
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:06
    Strootman, de Vrij en Wijnaldum ja die hebben lekker veel laten zien de laatste jaren in oranje nee kies dan maar voor een rigureuze verjonging want van bovengenoemde spelers zie ik in de toekomst niet een die het elftal op sleeptouw gaat nemen.
    Vind ik leuk
    fer65 +251
    woensdag 14 maart 2018 om 08:31
    Pffffff nog geen wedstrijd gespeeld en dan al de vraag ,gaat Koetje het EK van 2020 halen wat een dromers.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 11:26
    Het eordt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Mos en De Boer wijzen Koeman op Ajacieden: 'Daarachter Van de Beek'