'Slutsky is top of the bill, een man met zo'n statuur binnenhalen is bijzonder'

    'Slutsky is top of the bill, een man met zo'n statuur binnenhalen is bijzonder'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 08:13di 13-03-2018 om 08:13

    Vitesse-directeur Joost de Wit is trots dat de Arnhemmers erin zijn geslaagd om Leonid Slutsky te strikken als opvolger van Henk Fraser. Hij wordt de eerste Russische coach ooit in de Eredivisie.

    "Slutsky komt uit het netwerk van onze Russische eigenaar (Alexander Chigirinskiy, red.). We zijn blij met zo'n netwerk", zegt De Wit in het Algemeen Dagblad. "Alleen daardoor kunnen we zo'n internationaal gelouterde trainer aantrekken. Sloetski is als coach top of the bill. Hij wordt geroemd om zijn technische en tactische kennis. Een man met zo'n statuur binnenhalen, is bijzonder."

    Vitesse sprak volgens De Wit met meerdere kandidaten, maar Slutsky had de beste papieren. De directeur hekelt de kritiek op de Russische invloeden. "Kwaliteit gaat voor op nationaliteit. Het is juist goed ook naar het buitenland te kijken. We moeten uit die cocon stappen en openstaan voor andere inzichten. Daar worden we beter van. Natuurlijk is onze eigenaar de baas. Dat is overal zo. Maar wij beslissen en zijn verantwoordelijk voor het dagelijkse beleid."

    Slutsky had meerdere aanbiedingen, maar koos bewust voor Vitesse om zijn naam te vestigen in het westen. De Rus volgde een spoedcursus Engels en werkte al bij Hull City in de Premier League. "Slutsky is een vrolijke man. Extravert en bezeten van het voetbal. Hij heeft in Rusland zijn sporen verdiend. Nu wil hij internationaal laten zien een goede coach te zijn."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Poll

    Slutsky een goede keuze van Vitesse?

    (4316 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1907
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:20
    Prima zet van Vitesse. En goed gebruik gemaakt van de connecties. Bij Utrecht beslist Van Seumeren toch ook even dat De Jong de opvolger wordt en ze het daarmee moeten doen. Maar daar heeft dan weer niemand moeite mee. Als Vitesse gebruik maakt van het Russische netwerk valt half Nederland daarover. Zoals gisteren bij Voetbal Inside. Belachelijk hoe daar wordt gereageerd. Die willen alleen maar zien wat ze willen. Die hebben Vitesse in een bepaalde hoek gezet en dat blijft zo. Bijzonder jammer die bekrompenheid. Weer is het Vitesse die vernieuwend bezig is zoals zo vaak. Er zullen meerdere clubs gaan volgen. Het gros van de Nederlandse trainersschool werkt hetzelfde vanuit Zeist. Best goed om eens wat anders te doen. Niks mis mee. Succes Slutskie en Vitesse!! Goed gedaan Joost!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    Joost, die kritiek komt van supporters van andere clubs. Daar hoef je geen rekening mee te houden en je hoeft je aan hen niet te verantwoorden. Laat ze de schijt krijgen, het is toch nooit goed wat Vitesse doet. Negeren die lui.

    Edit: VP heeft de titel weer eens aangepast. Eerst stond er een titel die over de criticasters ging.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:48
    Viteski heeft gelijk guardiola is niet top of the bil maar slutski is datski!
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:22
    Why not. Spassiba.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:34
    Haha marionetten.

    Ach ja we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:38
    niet meer als normaal deze keuze een goede trainer en de landgenoot van de club eigenaar en dat de td en voorzitter niet veel te zeggen hebben daarover is ook normaal die hebben maar uit te voeren wat de eigenaar wil dat geld bij elk bedrijf zo
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2983
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:39
    Slutsky: over 3 jaar is vitesse kampioen van Nederland !
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:48
    Heeft maar voor 2 jaar getekend
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:41
    Heeft zeker succes gehad in Rusland.
    Hull was niet echt een succes maar dat was ook niet echt een verrassing.
    Een trainer die altijd bovenaan heeft meegedaan lijkt me niet de handigste keus voor een ploeg die naar de championship degradeert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:49
    Ruslandski elftal was ook niet bestski
    Vind ik leuk
    RtdDub +13550
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:21
    Maar die hebben dan ook mazzel dat ze het organiseren want anders hadden ze zich nooit geplaatst.
    Hele matige selectie
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:42
    Hij had meedere opties ? En dan kiest hij vitesse wahahaha, wat een politiek correct gelul weer.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11504
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:55
    Als de andere optie NEC was lijkt het me logisch
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:02
    Ja lijkt mij ook , maar sletsky had geen andere optie helaas
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:04
    Jij ook niet vandaar dat je het nu nog steeds met je panda knuffel doet whaaaa!!!! Hahaha!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:12
    hahahaha wat een goeie zeg!! Helemaal zelf bedacht ?
    Vind ik leuk
    Sportvogel +180
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:43
    Er zullen wel weer een hoop haat reacties komen, maar stiekem zijn de mensen bang voor de realiteit. De realiteit is namelijk dat Vitesse ambities heeft en er alles aan doet om dat te behalen. Keer op keer worden we uitgelachen door 60% van Nederland. En waarom? Ze voelen dat wij er aan komen. Vitesse is als een van de weinige clubs die reële doelstelling hanteert, om vervolgens stapsgewijs de weg omhoog te vinden. Ook is Vitesse een van de weinige die elk jaar zijn doelstelling behaald. De eerste 2 jaar gingen wat moeizaam, maar daarna werden we stabiel. Een stabiele subtopper die voor playoffs gaat. De Europa League behalen was onze droom, maar geen logische stap gezien het feit dat de selectie en trainers bleven komen en gaan. Uiteindelijk sinds 3 a 4 jaar staat er gewoon elk seizoen een sterke basis. Uiteraard gingen er spelers weg, maar kwamen er ook goede vervangers voor terug. Zo kwamen er meerdere pareltjes naar de Eredivisie waar wij met z'n alle van konden genieten. Ook nu weer met Mason Mount. Ja hij is eigendom van Chelsea, maar dat hebben wij gewoon nodig gezien de financiële middelen die wij hebben. Een hoge huur van stadion Gelredome waar wij weinig tot geen geld aan verdienen. Het stadion zit jammer genoeg nooit vol, simpelweg omdat sinds het "Aalbers" de gelukzoekers zijn gaan lopen. Daardoor werd het stadion te groot. Wat wel mooi is, is dat de 17.500 echte supporters zijn gebleven. Ondanks alle negativiteit via de media, forums collega's etc. Ze blijven achter hun cluppie staan. Onze eigenaar koos ervoor om de gaten te dichten en ons een fantastisch trainingscomplex te schenken. Iets waar ze wereldwijd bij de meeste clubs jaloers op zijn. De faciliteiten zijn zo enorm verbeterd, en dat zie je nu steeds vaker terug in het veld. Spelers kunnen zich veel beter ontwikkelen, en de talenten breken voorzichtig en stap voor stap door. Vorig jaar wonnen we de beker. Meteen wordt er gezegt: Ha! De eerste prijs sinds 125 jaar. Ja dat klopt. De afgelopen 125 waren waren niet bepaald succesvol. Maar als "bedrijf" moet je eenmaal vooruit kijken. Wat heb je er aan dat je de vorige eeuw tich prijzen hebt behaald, maar de toekomst er steeds grijzer uit komt te zien? Als we dan toch achterom kijken, is er maar 1 club die de afgelopen jaren heeft gedomineerd. En dat zijn de mannen uit Eindhoven. Op dit moment staan wij in deze eeuw gewoon in de top succesvolste club in de Eredivisie, met een mooie toekomst voor ons. Een gekke Rus als trainer die de boel hopelijk goed kan opzwepen. En meer prijzen kan behalen. Ik ben trots op mijn clubje, want eerlijk is eerlijk, wij komen er aan.

    Ernems trots!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:07
    Nog 1 jaar en 3 maanden wachten dan kan ik eindelijk weer naar het stadion met mijn gezin! Helaas laat de situatie het tot dan finacieel niet toe.

    Wat deze rus betreft ben ik erg content met zijn aanstelling ik zie wel wat moois gebeuren en dan heb ik het echt niet over het kampioenschap maar als ik een seizoen lang een stabiel vitesse met een duidelijk idee in hun spel zie ben ik al super tevreden en misschien als alles meezit kun je een gooi doen naar plaats 2-3-4, zou toch prachtig zijn.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:33
    Balen dat je graag wilt en dat het financieel niet op te hoesten is. Jammer dat het voetbal wat dat betreft (zowel stadion als betaald Fox-abonnement) voor stiekem vrij veel Nederlanders moeilijk toegankelijk is. Ik heb het probleem zelf niet, maar ik vind wel dat het voetbal voor iedereen bereikbaar moet zijn.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:37
    En dat terwijl de prijzen hier bij Vitesse niet extreem hoog zijn. Maar iedereen heeft het wel eens moeilijk met al die stijgende prijzen in Nederland en amper stijgende lonen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:11
    Kort gezegd huis gekocht baan kwijt huis moeten verkopen schuldhulp hehe heel simpel verwoord maar geen zorgen iets meer als een jaar ben ik er weer bij
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:58
    Succes met alles, ondanks de mooie praatjes dat het goed gaat met Nederland is het moeilijk tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:35
    Een goed stuk, dus voor alle papagaaien die van alles roepen eerst dit stuk lezen voordat je wat doms roept !
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:02
    Nou nog een paar écht goede spelers en de haat naar Vitesse zal nog verder toenemen:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:47
    Ach ach ach Calimero !
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:10
    Op de beste clubs is altijd het meeste kritiek, dat komt door angst en jaloezie.
    Vind ik leuk
    Stack5 +3077
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:43
    Niet nu al als een Ajacied gaan praten Hans. Laten we maar gewoon even afwachten wat er de komende jaren gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:50
    Is viteski in jouw wereldje record kampioen?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:03
    'Slutsky is top of the bill, een man met zo'n statuur binnenhalen is bijzonder'

    Een man met zo'n promillage binnenhalen ook.
    Vind ik leuk
    Hesses +1055
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:07
    Je zal maar Miss. Slut(sky) heten en in n engelstalig land wonen.
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:11
    Je zal maar als Nickname Hess(es) hebben.
    Vind ik leuk
    Hesses +1055
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:18
    Ja gelukkig ben k een jood...(een echte niet die uit Duivendrecht) en geen duitser.
    Vind ik leuk
    Hesses +1055
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:19
    Maar denk wel dat dit een goeie voor Vites is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:52
    Die ruski is pas binnen en jij kluift die bevroren paal al diep merk ik
    Vind ik leuk
    Demi +305
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Ga toch weg man.. Die Spanjaard die ze een paar jaar geleden haalden was ook zo geweldig!! Vitesse is in handen van een stel maffia bazen uit Rusland die doen wat HUN willen.. eindelijk kwamen er een aantal Nederlandse spelers bij en komt er nu ineens een corrupte coach binnen wandelen die gelijk de gehele technische staf op z'n kop zetten en totaal geen binding heeft met vitesse!!! Dit wordt weer een passant die een bende achter laat als hij binnen de kortste keren vertrekt uit Arnhem
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:12
    Je bent een mooi voorbeeld van dom lullen en nergens iets van af weten.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7740
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:13
    Ow wacht even, dus een trainer moet tegenwoordig ook al binding met een club hebben hahaha het wordt steeds gekker
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:41
    Bij jouw info staat dat je voor Liverpool bent, maar die hebben toch ook een Duitse trainer ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:36
    Misschien eerst even de staat van dienst van zowel Ferrer (‘die spanjaard’) en Slutsky met elkaar vergelijken voordat je een poging doet om hier iets uit te brallen droeftoeter.... man man wat een niveau...
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:42
    We zullen het zien, kan niet slechter zijn dan de gemiddelde Nederlandse trainers. Op het ogenblik doen alleen de twee oud Vitesse spelers en nu trainers Cocu en van den Brom het goed. De rest is middelmaat.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:52
    Dit wordt de grootste flater van komend jaar. Een Russische trainer die niks van het Nederlandse voetbal weet. Onze cultuur is kompleet anders dan die van hun.

    Er is nog nooit een Russische trainer geslaagd buiten Europa.

    Het wordt wel lachen met die bewegende stuiterbal langs de lijn.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +355
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:57
    Hopelijk nu van het oersaaie nederlandse school voetbal af....
    Word langzamerhand echt slaapverwekkend en in europa presteren we er ook niet mee.
    Al is het altijd afwachten of het werkt, maar veranderingen zijn altijd gewenst wanneer het niet lukt. Zoals of dit moment het geval is met Fraser...
    Wie niet waagt wie niet wint

    Go Leonid!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws