'De slappe aanvoerder van PSV die het weer niet kan uitleggen. Schaam jullie'

    'De slappe aanvoerder van PSV die het weer niet kan uitleggen. Schaam jullie'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 08:06di 13-03-2018 om 08:06

    Enkele dagen na de ontluisterende 5-0 nederlaag van PSV tegen Willem II komt bij tv-persoonlijkheid Willibrord Frequin nog altijd het stoom uit de oren. Frequin klom in de pen en stuurde een boze brief naar het Eindhovens Dagblad. 

    'Voetballers van PSV, ik schaam mij dood voor de inzet in de wedstrijd tegen Willem II. Schandelijk hoe wij als zeer trouwe supporters opgezadeld worden met een stel slapjanussen. Geen passie, geen inzet, niet vechten voor de overwinning. Knok verdomme, stelletje lamzakken. Het spijt me dat ik zo over mijn helden praat, maar het is niet anders. Al heel veel wedstrijden. En dat pik ik niet meer', aldus de gefrustreerde presentator

    'De Jong die op het middenveld de bal naar een Willem II-speler speelt. Wat een waanzin', vervolgt hij. 'En de slappe aanvoerder, die op tv weer niet kan uitleggen waarom onze geweldige topclub weer zo slap ondermaats speelt. Schaam jullie. Dit verdienen we niet als trouwe supporters. PSV is een club met allure. Met status. Maar jullie zijn verworden tot luie donders.'

    'Ik heb ook nog de pech dat ik in verband met mijn werk in Hilversum woon, waar de hoon al veel te lang groot is ten aanzien van onze fantastische club. Ik krijg hier alles over me heen van jullie luiheid. En dat wil ik niet meer. Mannen laat zien dat jullie ware kampioenen zijn. Laat jullie klasse zien. Jullie absolute wil om te winnen. Vreet het gras op. Jullie zijn zulke begenadigde voetballers. Show me. Potverdorie, wat is mooier dan met allure kampioen worden.'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Gaat PSV de landstitel toch nog verspelen?

    (1952 stemmen)

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +27533
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:20
    Willibrord Frequin?? Really??

    Ik nam Aadje Afkoopsom al niet serieus..
    Vind ik leuk
    alffie +1924
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:24
    Hij heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:56
    Ach, ik heb me altijd kostelijk vermaakt met zijn programma's. Heh. blijf van m'n cameraploeg af ja? he? slapjanus! he? je moet gewoon van vrouwen afblijven ja? wat ben je nou voor iemand? he? ben jij nou een vent? ja? he? dus?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26575
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:52
    Zegggg...jij daar...Luuk toch..ja ? Zeg , moe je ns luistere ja....jullie moeten knokken ja....
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:20
    Frequin die gelijk heeft, motivator. Het moet niet gekker worden.het antwoord is aan de spelers.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    wat een gelul, ja het was bar slecht maar laat PSV maar bewijzen dat het een incident is... en laten we eerlijk zijn, Dit PSV is ook niet goed..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:29
    Tis niet alleen PSV wat niet goed is, het hele spel op de Nederlandse velden is 1 groot schandaal!
    Vind ik leuk
    Jozef +39920
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:35
    Wel een hoop amusement.
    Datgene wat voetbal zo leuk maakt en de 'perfecte' CL steeds minder leuk.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29215
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:00
    Ja, wel een hoop amusement. Maar ik maak me wel zorgen over het gros van ons Nederlanders (professionals en fans) die ongekend oogkleppen draagt en niet wilt zien dat onze zienswijze op het hedendaags profvoetbal achterhaald en ouderwets is. We blijven talenten opleiden met de Nederlandse voetbalfilosofie, niet wetende dat ze het daarmee in het buitenland nog maar zelden redden. We moeten vechtmachines maken, we moeten mannen creëren, we moeten resultaatvoetbal gaan spelen. En als we dat onder de knie hebben, dan kunnen we dat gaan verbeteren met mooi voetbal. De eredivisie is een fiasco, een flop geworden, waar nauwelijks nog talent uit voort komt dat zich in het buitenland staande weet te houden.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:30
    Precies Korm, alle supporters zijn teleurgesteld maar de spelers zeer zeker ook. Zaterdag kunnen ze laten zien of ze voor elkaar willen knokken!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:10
    Het is het hele seizoen al bar slecht, maar nu het een keer een nederlaag opleverd beginnen mensen te zeiken.
    Had dat vanaf het begin af aan gedaan en niet alleen op het moment dat ze een keer verliezen.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:10
    Hieruit blijkt dat je mij reacties niet leest. Ik denk dat je het aan heel wat ajacieden kan vragen (o.a Morris) wat ik van PSV vind, vanaf het begin van het seizoen klaag ik al ;)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:18
    Heb het ook niet over jou, maar over mensen zoals deze Willibrord ;-)
    Ik weet ook wel hoe jij er over denkt.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +649
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    Wat een gejank allemaal. 1 offday tegen een ontketende ploeg... so what?

    Nog steeds worden ze met gemak kampioen
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1561
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:21
    Gaap gaap gaap ...,
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:26
    Een realistische supporter?? Ze bestaan nog!!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11504
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:05
    Een zeer kritische supporter. Zal wel een Arnhemmer zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:29
    Hij verwijt ze een heel seizoen luiheid terwijl de meeste punten op inzet werden gehaald en niet op basis van voetbalkwaliteiten. Wie is de volgende die aan het woord komt? Frank Masmeijer? Fred Oster?
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:32
    Danny Blind, die heeft tenminste verstand van voetbal!!!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +39920
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:36
    Anders jij wel.

    Toch?
    Vind ik leuk
    Always PSV +12545
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:43
    Mwah, doe altijd net alsof!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5236
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:32
    Bij allure en status moest ik enigsinds lachen.
    Ik heb wat vrienden en familie in Manchester,Op een avond in de kroeg besloten ik en mijn maatje hun eredivisie kennis te testen.Feyenoord konden ze vanwege hun mislukte Cl avontuur dit jaar,Maar dat Feyenoord uit Nederland kwam wisten ze niet.Bij het noemen van Psv snapte ze helemaal niet wat we bedoelden.1 x raden welke club ze wel wisten te noemen als de grootste van Nederland...
    Dus laat al die Psv'rs en Feyenoorders maar gaan.In het buitenland weten ze wie de grootste club van Nederland is.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:37
    Omdat Ajax in een ver verleden goede internationale prestaties heeft behaald ... op oude roem teren, zowel nationaal als internationaal .... bravo(ure)!?!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5236
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:41
    Vergeleken met het succes dat jullie onlangs hebben behaald bedoel je? Ik verlies liever een El finale dan dat we er nog een Eredivisie bekertje bij halen.Daar hebben wij er al zat van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:23
    Tottenham bestaat voor een deel uit ex ajacieden. Die stelen week in , week uit de show in de PL. Denk dat ze Suarez ook nog wel herinneren en van wie ze die gehaald hebben. Ajax is meer dan alleen een roemrijk verleden! ;)

    Wederom is mijn naam weer van toepassing....ZzzZzz!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:57
    Wat een slecht onzin verhaal.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:02
    En in het buitenland, vooral buiten Europa dragen veel gasten die in Nederland Ajax hater zijn een Ajax shirt, Zeggen dat ze uit Amsterdam komen, heb er genoeg gezien en ben er genoeg tegengekomen!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3555
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:34
    Geloof me, een echte supporter van Feyenoord gaat echt geen Ajaxshirt aantrekken. Ik laat bijv. nog liever de vlag van Suriname op mijn voorhoofd tatoeëren als dat. Broodje Aap verhaal
    Vind ik leuk
    Laliga +2234
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Hoop dat jij en alle ajax fans beseffen dat dat jullie grootte probleem ook is? Kijk is hoe goed wij zijn want we hebben cl's gewonnen blablabla 50 jaar geleden. Daarom verandert er ook niks omdat er totaaal niet kritisch gekeken word . Als jullie kampioen worden is het : wzawzd en als jullie het niet worden? Dan is wzawzdb want 50 jaar geleden wonnen we de cl ... echt te bizar voor worden. Echte hele grootte clubs winnen een cl vieren feest en seizoen erna zijn ze het vergeten en verwijzen ze niet naar behaalde successen .
    Vind ik leuk
    Quareck +7210
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:23
    Haha dan waren het geen voetballiefhebbers maar alcoholisten die een wedstrijd aangrijpen om te gaan zuipen. Ik ken ook clubs uit Israël, alsof die lekker veel historie hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:33
    Hulde aan Willibrord!
    Vind ik leuk
    pietprecies +7595
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:34
    Haha, doorsnee PSV supporter die gelijk met popcorn naar de teletekst pagina met de tussenstand van de wedstrijd gaat gooien en hem daarna uit zet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:46
    De jong pfff
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:46
    Maar Willibrord, hoe zit het nou met die hoofden!?!?
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7249
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:57
    Waar gaat dit ook alweer over? Wat heeft Psv gedaan afgelopen weekend dan?

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1810
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:13
    Och gut heeft Willibrord aandacht nodig?
    Vind ik leuk
    Leeuw +6195
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:52
    Het is goed om zo uit te vallen op deze spelers zodat ze komend weekeinde anders over denken en knokken voor elke meter. Het is gewoon schandalig hoe ze speelden tegen WillemII dus geef ze maar lekker op hun flikker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:35
    Ik denk eerlijk gezegt niet dat hij potverdorie zei..... HÈÈÈÈÈ!!!!!!
    Vind ik leuk
    040strijp +554
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:48
    Kom op! Wat zegt hij nu hier wat niet klopt? Het is al heel het jaar niet om aan te zien ( op Feyenoord uit na). En waarschijnlijk worden we hier mee kampioen. Maar dat kan alleen als je elke wedstrijd op 100% geeft. PSV kan het niet op 80% doen. 100% er tegenaan de laatste weken en laten zien dat wij het beste team van de eredivisie zijn( en nee niet beste spelers).
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:01
    Hahaha VP, Lamzakken?
    Voor dat woord kreeg ik bij VZ een ban...........hahahaha
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +938
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Het heeft helaas te maken met kwaliteit te kort!
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:10
    Schoenmaker blijf bij je leest!
    Vind ik leuk
    10Wijnaldum +1020
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:13
    wat een slappe tekst zeg. Als er iets is wat PSV dit jaar heeft laten zien is het inzet. Gebrek aan kwaliteit hebben ze vaak gecompenseerd door inzet te tonen tot de laatste minuut. Dat het dan afgelopen week mis gaat is qua inzet sporadisch te noemen.
    Ik denk dat afgelopen week degene die de grootste mond had over wat er fout ging ( Onze Philip) eens in de spiegel moet kijken. Welke idioot laat Brenet staan en haalt Arias naar de kant. Zet dan Arias op links ( heeft hij vaker gespeeld). En welke malloot begint met Luckassen, nog minder voetbal dan de toch al niet geweldige Hendrix) in de basis. Haal van Ginkel een plaatsje terug en zet Mauro erbij. Nu had je twee lopende middenvelders en neimand die de spitsen kon bedienen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174044
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:15
    Wilibrord heeft ons " voor rood wit gezongen" niet goed begrepen.......
    Vind ik leuk
    Bassie666 +390
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:16
    wat een gejank van kneus Frequin... wees blij dat je ondanks matig voetbal bovenaan staat en omdat de rest nog nét iets kuttiger presteert waarschijnlijk gewoon kampioen kan worden.
    Een offday overkomt elke ploeg weleens
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Hij is 76 jaar laat hem met die bejaarden spelen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
    Helemaal mee eens en nog netjes verwoord.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    thierryer +1782
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:08
    ach je kan er kort of lang over praten, maar PSV wordt met 2 vingers in de neus kampioen en deze nederlaag helpt daarbij zeker en heeft iedereen wakkergeschud. Jammer maar helaas! Verliezen nog van Ado en VVV maar winnen van Az en Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:54
    Goeie shit Willibrord!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws