Blind gevraagd naar Ajax-rentree Van Gaal: 'Niet logisch om over te praten'

    Blind gevraagd naar Ajax-rentree Van Gaal: 'Niet logisch om over te praten'

    dinsdag 13 maart 2018 om 08:36

    Danny Blind hoefde niet lang na te denken over het verzoek van Leo van Wijk, voorzitter van de raad van commissarissen bij Ajax. De ex-bondscoach denkt dat een terugkeer bij Ajax op het goede moment komt.

    "Nadat ik weg moest bij Oranje, heb ik bewust even rust genomen. Op mijn 38e stopte ik als speler bij Ajax en daarna ben ik negentien jaar in allerlei functies werkzaam geweest", zegt Blind in De Telegraaf. "Dan moet je de tijd nemen om erover na te denken wat je écht wilt. Ik heb wel wat aanbiedingen gehad en afgeslagen. Maar het commissariaat trok me, omdat ik in een fase van mijn leven zit dat dit soort jobs bij me past."

    Toch sluit Blind niet uit dat hij ooit weer zijn trainingspak aantrekt. Zo zou hij Louis van Gaal kunnen volgen. "Het is geen geheim dat Louis en ik het goed met elkaar kunnen vinden en Louis heeft er wel zijn gedachtes over nog eens een land te coachen. Het is aan Ajax of dat eventuele assistent-bondscoachschap dan valt te combineren met het commissariaat."

    Of commissaris Blind zich ook sterk gaat maken voor de terugkeer van Van Gaal naar Ajax, zegt hij niet. "Ik wil niet op inhoudelijke zaken reageren. Ik ben alleen voorgedragen. Weliswaar is de benoeming een formaliteit, maar het is nog niet logisch om over commissariszaken te praten."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Always PSV +9007
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:46
    Als van Gaal naar Ajax komt, dan ga ik me wel zorgen maken!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17672
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:49
    Snap niet dat Blind nog benaderd wordt voor dit soort dingen. Niemand neemt die man nog serieus
    Vind ik leuk
    Always PSV +9007
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:51
    Er zijn dus mensen bij Ajax die wel in hem geloven! Kan alleen maar vriendjespolitiek zijn.
    Vind ik leuk
    Aspers +445
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:45
    Je bedoelt een ex-speler die in 15 jaar Ajax alles heeft gewonnen wat een voetballer in Europa kan winnen? Alle 3 de Europacups, Supercups, wereldbeker. Getraind onder Cruijff en Van Gaal. Geen enkele NL speler mag zijn veters strikken. Al helemaal niet vandaag de dag. Een van de meest succesvolle spelers allertijden. Maarja...wij NL moeten niks van succes hebben en hakken hun kop eraf, vooral jongetjes die net 30 zijn geworden en dus niet weten waar ze over praten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:53
    Ja die bedoelen ze.
    Maar het gaat denk ik meer over de ex-trainer Blind (vooral berucht als "scholletje") die een spoor van vernieling achter zich heeft gelaten en vooral bekend staat iedereen wanneer hij maar kan een mes in de rug te steken.

    Wat iemand op het veld laat zien zegt namelijk niks over de persoon en in het geval "trainer\manager" Blind hebben zeer veel mensen erg negatieve ervaringen met zijn (achterbakse) manier van werken.

    En alles kan in 1 persoon: Een speler die alles gewonnen heeft maar qua voetbalinzicht het helemaal af laat weten en daarboven op een persoonlijkheid waar je niet trots op hoeft te zijn
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:51
    Uitstekend verwoord!!
    Jij zou het beter doen als commissaris
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:31
    Eens!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2810
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:57
    Je hebt helemaal gelijk, ben alleen wel wat geschrokken van zijn trainers kwaliteiten. Had echt verwacht dat hij daarin betere resultaten zou boeken. (Was vroeger in het veld al bezig met alles neerzetten, maar als trainer zie je daar weinig van terug.)
    Vind ik leuk
    Grijs +1183
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:39
    "Geen enkele NL speler mag zijn veters strikken"

    Danny Blind kan je niet meer verkopen, dus je hoeft hem echt niet meer te hypen hoor.

    Ik zeg niet dat hij er niets van kan, maar als er 1 iemand is die op successen van teert...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8368
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:01
    Blind; de schandknaap van het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:59
    Ik vind daarnaast het tijdstip dat men hiermee naar buiten komt ook té toevallig.
    Wil men onrust in de tent?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8368
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:01
    v.d. Sar ook, dus hij komt niet.
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:49
    haha,grapjas
    Vind ik leuk
    Jozef +34658
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:46
    Ik mis Johan Cruijff...
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:48
    Blind terug bij Ajax komt altijd op het goede moment.
    Voor de overige 17 ploegen.
    Maak hem in godsnaam interim trainer als Ten Hag er op een gegeven moment uitgeschopt wordt.

    Vind ik leuk
    cj_fey +4142
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:46
    liefst daarvoor al ;)
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
    Interim bij AFC, maar niet bij Ajax. Lijkt op elkaar, ligt ook in de buurt.
    Krijgt hij lekker warme gevoelens bij. HET woord tegenwoordig. Warmte
    de vervanger van
    Zuur, (of ervan) genieten
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:44
    Ja, ik weet dat ie Ajax destijds niet interim deed maar als vast was aangesteld. het waren 15 fantastische maanden rond 2005 of zo en blijkbaar genoeg voor de knvb om de grootste belediging mogelijk aan de Nederland voetballiefhebber uit te delen; Blind als bondscoach
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:49
    Hij heeft niet bewust rust genomen. Niemand wil hem hebben.
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:48
    BLIND rip
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:50
    Deze verrader moeten we niet willen hebben. Nog geen eens aangenomen en dan al aangeven dat hij mogelijk kan vertrekken mocht Van Gaal ooit een land coachen. De 2 mensen die een dolk in de rug van JC staken geven maar nog eens aan wat hun gevoel is bij Ajax. Als speler heb je veel betekend voor Ajax Danny. Daarna heb je het respect verloren door een interne oorlog te beginnen ...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2810
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:02
    Uhm.. De RVC (Steven ten Have en kornuiten) hebben toen de "interne oorlog" ontketend. Wel waren Blind en van Gaal met het aannemen van de onterecht aangeboden functies discutabel bezig.
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:57
    en Blind zat erbij en keek ernaar?
    Nadat hij op de tv in huilen uitbarstte dat hij alles aan JC te danken.
    Hij kon niet een telefoontje wagen naar de man die hij voor eeuwig dankbaar zou zijn.
    Een telefoontje/smsje met: er vind een coup plaats.
    Een gevaarlijk wezen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2020
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:54
    Louis terug? Jaaa!;)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1412
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:57
    Zak hooi.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:02
    Louis mag van mij zeker terugkomen.

    Vind ik leuk
    Sanders +3382
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:10
    Waarom word deze man niet gewoon groenteboer ofzo? Hij snapt niets van de voetbalwereld, dat bewijst hij keer op keer. Waarom geven mensen hem nog een baan? Heeft hij geen schaamte of zelfrespect?

    Zoveel vragen...
    Vind ik leuk
    Zultkop +3511
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:32
    Blind kan beter visboer worden, hij heeft zijn bijnaam al mee. "Viscounter Scholletje, voor al uw verse vis"
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:58
    nee, dat heeft hij niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:15
    Van Gaal in de Johan Cruijff Arena lijkt me toch sterk. Of zou dat de reden zijn dat dit nog steeds niet rond is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:50
    Van Gaal hoort er ook bij in de Arena , cirkelronjdjes
    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:46
    Nog voor de benoeming al zinspelen op iets anders/extra.
    Hij is nog niet klaar voor de functie van commissaris.

    Een formaliteit?
    Hij wordt (wellicht) voorgedragen, maar het is aan de leden om akkoord te gaan.
    Denk niet dat Blind commissaris wordt.
    Waarom geen vrouw? Is dit een mannenbolwerk. Schande.
    Waarom geen persoon die een afspiegeling is van de maatschappij.
    Kom op Ajax. Toon je maatschappelijke betrokkenheid. Vis eens uit een andere vijver

    Vind ik leuk
    Mari +6790
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:49
    Ik lees net het artikel van Kees Jansma.
    Ook hier kan je uit halen dat je het over een andere boeg moet gaan gooien.
    Ajax gaat terug in de tijd.
    Ga voor vernieuwing, verjonging. Er zijn ook jonge commissarissen. Het hoeven niet altijd oude mannen te zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:15
    Ik zou graag van Gaal nog eens zien terugkeren als trainer van Ajax. Hij heeft wel een natuurlijk overwicht op spelers, iets wat steeds zeldzamer wordt in de huidige tijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:34
    Wat een suggestieve kop die totaal niet correspondeerd met de rest van het stuk. Televaag stijl
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:06
    Een slechter iemand voor die functie is er niet.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3829
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:11
    Ik ben faliekant tegen de komst van Blind ... ik vrees voor een lange nare periode opnieuw.

    Wat mij betreft Van der Sar wegbonjouren richting een pr functie/boegbeeld, en het aanstellen van een capabele directeur.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blind gevraagd naar Ajax-rentree Van Gaal: 'Niet logisch om over te praten'