Notoire roker bij Ajax: De trainers enzo wisten het ook hoor

    Notoire roker bij Ajax: "De trainers enzo wisten het ook hoor"

    dinsdag 13 maart 2018 om 09:21

    Een groot geheim was het nooit echt: in zijn periode als speler van onder meer Vitesse, FC Twente en Ajax stak Theo Janssen maar al te graag regelmatig een sigaretje op. Tijdens zijn periode in Amsterdam (2011/12) deed de linkspoot dat  vaak in de sauna. 

    "Iedereen wist dat ik een sigaretje rookte, ook als speler. Dus ik zat als speler nooit in de kleedkamer. Daar zaten namelijk spelers die heel zenuwachtig waren of heel veel praatten", vertelde Janssen maandagavond bij RTL7-show Tiki Taka Touzani

    Hij ging lekker zijn eigen gang. "Ik ging bijvoorbeeld bij de materiaalmensen zitten, ging ik een beetje ouwehoeren. Of ik ging apart zitten, om ergens rustig een sigaretje te roken. De trainers en zo wisten het ook hoor. Zelfs bij Ajax."

    Janssen had zelfs een sauna voor zichzelf om te paffen. "Die stond nooit aan. Daar zat ik altijd, dat was mijn plekje. Ik ben er ook wel eens weggehaald, omdat ik anders te laat zou komen voor een bespreking."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 09:28
    Mooiste voetballer van de Nederlandse velden!

    Alleen al lachen als je hem hoort praten!
    Vind ik leuk
    NederBelg +1537
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:30
    Echt een mooie voetballer ja?
    Kvin m maar n dikke kop hebben gekregen :-p
    Vind ik leuk
    3-5-2 +356
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:50
    Ja het is inderdaad niet zijn beste foto mag ik hopen....damn wat een hoofd :-p
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5671
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:21
    Zal wel gestopt zijn met roken ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +8279
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:35
    https://www.youtube.com/watch?v=Tfcl9nC_cDw

    Voor hen die zich af vragen wat een Theo Janssen is.....
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18586
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:29
    Hahaha vermakelijk. Ben wel blij dat hij geen vaste Oranje-speler is geweest, dat was iets teveel van het goede geweest.
    Vind ik leuk
    chicken +8754
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:33
    Begaafde speler die al snel tevreden was...als die Janssen een topsport mentaliteit had gehad..n
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18586
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:37
    Hij doet me een beetje denken aan, hoe heet die knakker ook alweer... die online zo bekend is geworden met z'n meesterlijke vrije trappen, maar zelf ook een maatje teveel is om er als professioneel voetballer iets aan over te kunnen houden.
    Vind ik leuk
    chicken +8754
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:40
    Theo kon dat ook prima..maar wat heerlijk als je die vent hoort praten, gewoon down to earth..

    En nee, geen idee welke dikke je bedoelt ;)
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:06
    Staat met z'n benen op de grond. Zou hem graag als begeleider voor het NL elftal zien

    Theo in één kamer met Memphis Hoedje & Justin 160 miljoen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1849
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:42
    Bas van velzen !!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18586
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:07
    Juist, precies. deze;

    https://www.youtube.com/watch?v=Gayiy2DaG8U
    Vind ik leuk
    Erique01 +132
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:29
    Ik weet wie je bedoeld maar hij kon door knie problemen geen topvoetbal balen dacht ik
    Vind ik leuk
    baku +717
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:54
    Je bedoelt Ugur Yildirim ?
    Vind ik leuk
    RtdDub +8279
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:00
    Als je ziet wie er zijn concurrenten waren is het al knap dat ie uberhaupt international is geworden.
    In de huidige selectie zou hij nog basisspeler zijn als hij een slof sigaretten per dag zou roken
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6528
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:54
    Wel 5 interlands das best knap nog
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18586
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Zeker knap. Cultheld is hij zeker, maar meer ook niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:31
    Mooie vent, altijd zichzelf maar ondertussen wel wedstrijden beslissen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:32
    Een rookcabine voor je centrale middenvelder Haha. Tja achter die hekken in de arena viel ook zo op.

    Mooie vent. We zullen nooit weten hoe ver hij het had geschopt als hij alles voor het voetbal aan de kant had gezet. Misschien had dat met zijn karakter ook wel niet gewerkt
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    The Iceman +4367
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:35
    Hij kreeg al heimwee toen hij bij Genk speelde, dus spelen in de absolute top zou heel moeilijk zijn geweest
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1600
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:36
    Precies, dat zei hij ook. Heerlijke uitzending trouwens: schitterende, authentieke kerel.
    Vind ik leuk
    Nashua +6672
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:07
    Uitzending was leuk door Theo, vind Touzani een soort Umberto Tan, nooit een kritische vraag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:34
    Goede speler, maar een te groot ego voor wat hij waard was.
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:25
    Als er iemand geen ego heeft, is het Theo Janssen wel...
    Eigenwijs, dat was hij wel. Had schijt aan bepaalde schijnheiligheden in het voetbal. Maar Theo is altijd Theo geweest, zat gewoon op de Korenmarkt een biertje te happen bij Bloopers en je kon hem ook gewoon bij de Appie tegenkomen in zijn trainingskloffie...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:54
    Eigenwijs zijn gaat meestal gepaard met een wat groter ego dan normaal.

    Ik bedoelde het niet verkeerd ofzo. Maar zijn ego maakte Theo juist Theo zoals we hem kennen.
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:10
    Dat is geen ego, dat is een ander inzicht. Hij zei het gister letterlijk, als ik had geleefd zoals ze wilde, was ik snel klaar geweest en had ik het niet gered. Dit had ik nodig...

    Dat is wat anders dan een ego hebben...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:03
    Je geeft het woord 'ego' een te negatieve lading.

    We bedoelen beide hetzelfde maar we zeggen het anders.

    Was wel weer een leuke aflevering overigens
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:30
    Of jij gebruikt het woord ego verkeerd, om je gelijk te halen... ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:44
    Moet je toch weer doorgaan he? Prima jonge. Gebruik ik het verkeerd.
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:45
    Yeah, my bet... sorry ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:39
    En nog doorgaan...
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:02
    Ik zeg toch sorry? Weer niet goed... pfft, je bent net een wijf zeg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:05
    Goed zo. Zo mag ik het horen ;-)
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:06
    Graag gedaan, mevrouw...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:35
    Met alle plezier, toiletjuf
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:48
    Betaalt u wel de 50 cent?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 14:43
    Nee maar ik pis er wel naast
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    woensdag 14 maart 2018 om 15:21
    Logisch...
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +73
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:50
    Jij bent echt dom daarom ben jij ook voor ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:39
    RBG muil dicht
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +73
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:37
    Hebben ze in amsterdam allemaal en nu nog
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:45
    Jij moet je muil houden RBG
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +73
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:49
    Dat bepaal ik big neusje of te wel verader
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:39
    Ik zat een keer bij de kapper en toevallig ging Theo naast mij zijn haartjes laten doen. Ik had eerlijk gezegd vooroordelen over deze man door zijn manier 'laksheid' en 'arrogantie'. Ik kwam er achter dat het echt een hele toffe kerel is die heel spontaan en leuk in het leven staat. Veel mooie verhalen over zijn leven gehoord :)
    Vind ik leuk
    Dicky +16081
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:44
    Overschatte voetballer. Hij had een goede trap maar kwam verder op alle vlakken tekort. Bovendien had hij geen topsport mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Mr. O +564
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:19
    O, had ie geen topsportmentaliteit nee?
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:27
    Hahaha... kijk ff hoe hij in zijn eentje PSV te kakken zette en de beste voetballer in NL werd, in het jaar dat Twente kampioen werd. Ik denk dat jouw inzicht op alle vlakken te kort komt...

    Vind ik leuk
    Cookee +8883
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:30
    Theo kon met 1 trap een spits bereiken.
    Stel je Oranje voor met THeo, ... Nistelrooij met een voorzet a la Beckham. Maar wij wilden Sneijder in Oranje.
    Vind ik leuk
    Dicky +16081
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:36
    Sneijder was dan ook veel beter. Sneller, 2 benig, technisch meer begaafd, meer scorend vermogen. Maar iedereen mag het een topper vinden hoor. Ik vond hem in zijn tijd in Enschede heel goed. Daarvoor en daarna overschat en overhyped.
    Vind ik leuk
    Cookee +8883
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:53
    Niet met je eens, in principe wel, want 2 benig heeft altijd voordeel maar Theo zag het en het aantal assists op spitsen was altijd laag bij Sneijder. Er was altijd gezeur over, je weet nog wel; "v Persie is niet zo goed als bij Arsenal, Nistel is niet zo goed als bij ManU", ja... logisch, een spits leeft van aanvoer... die ene bal precies goed, niet te hard.
    Maar Sneijder dwong spitsen tot een kaats, want Sneijder wilde zelf schieten/scoren.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7329
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:47
    Gouden gozer die Theo.
    Vind ik leuk
    HansVites +4183
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:57
    Mooie kerel die geen dag zonder Arnhem kan, kon geweldig voetballen als hij daar zin in had.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +79
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:15
    Komt er tenminste eerlijk voor uit.
    Vind ik leuk
    Mari +4941
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:26
    Wat stoer
    Vind ik leuk
    stratumseind +134355
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:02
    theo doet wel meer dan roken alleen zie ik....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:01
    Niets bijzonders Cruijff deed dat ook
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +73
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:39
    Wil jij Cruijff niet vergelijken met Theo mag Theo zijn veters nog nie strikken
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:10
    Geweldige voetballer maar had niet de juiste instelling om de absolute top te halen. Aan de andere kant respect voor hem dat ie altijd lekker z'n eigen gang ging en toch altijd z'n voeten liet spreken op het veld.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +175
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:25
    Zat er nog mar zo'n goede mafkees in de selectie bij Ajax, nu allemaal nette schooljochie of verwaande vedetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:41
    Is geen dag Ajacied geweest, kwam alleen zijn miljoen opstrijken om die lam gereden gozer af te betalen. Met zijn zatte kop achter het stuur. Tot slot weigerde die de schaal omhoog te houden voor het publiek wat hem wel mocht bij Ajax. Blij dat die weg was, een seizoen lang niks laten zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:30
    Leuke boektip:

    https://www.bol.com/nl/p/een-arnhemmer-is-niet-voor-ajax/9200000028224204/
    Vind ik leuk
    Cookee +8883
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:31
    Zo'n ring in je oor krijg je volgens mij een dikke kop van.
    Ik heb geen ring in mijn oor.
    Maar was weer een mooie aflevering, hadden we maar journalisten die vragen konden bedenken zoals Touzani.
    Bij wijze van dank zei Theo nu meer dan ik hem ooit heb horen doen.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +20983
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:53
    Prima gozert en wat een linkerbeen had hij...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Notoire roker bij Ajax: "De trainers enzo wisten het ook hoor"