Supportersclub Ajax komt met Veltman-statement: 'Kunnen we niet accepteren'

    Supportersclub Ajax komt met Veltman-statement: 'Kunnen we niet accepteren'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 09:33di 13-03-2018 om 09:33

    De AFCA Supportersclub is niet te spreken over de manier waarop Joël Veltman door een aantal Ajax-fans wordt behandeld. Toen de captain van de Amsterdammers zondagmiddag  inviel tijdens het thuisduel met sc Heerenveen, klonken er vanaf de tribunes in de Arena fluitconcerten. 

    'We leven in een vrij land met een vrijheid van meningsuiting, waarin iedereen moet kunnen zeggen wat-ie vindt. Wat we echter niet kunnen accepteren, is dat Joël Veltman wordt uitgefloten', meldt de supportersclub in een statement op de website.

    'Dit is een jongen uit de eigen Ajax-kweek die nooit een onvertogen woord over de club of de supporters heeft gezegd. Je kunt een mening hebben over zijn voetbalkwaliteiten, maar die veranderen niet door hem uit te fluiten.'

    Matthijs de Ligt sprak zondag ook al zijn onvrede uit over de manier waarop Veltman bejegend wordt. "Natuurlijk mogen de mensen een mening hebben, maar dit is – in je eigen huis – schandalig, ja."

    Poll

    Vertrekt Veltman na dit seizoen?

    (5530 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 09:38
    Ik denk eigenlijk dat ze ten hag uitfloten voor zn wissel, kan dat ook?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:39
    Dat kan zeker! Net zoals ze Keizer uit deden fluiten voor zijn "gouden" wissels!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:11
    Volgens mij loopt iedereen fluitend door de Arena .
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:22
    Dat doen ze tegenwoordig bij Willem II ook 5-0
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:23
    Wist niet dat daar ook een Arena lag
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12021
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:27
    Sinds afgelopen zaterdag is het een onneembare vesting geworden voor psv (-:
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:40
    Mooi toch dat PSV jullie plezier biedt.Dat doet je eigen clubje niet wat plezier brengen.De uitslag van Willem 2 PSV is het hoogtepunt van een Ajax fan dit seizoen.psv maakt iedereen blij
    Vind ik leuk
    RebelVox +8279
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:45
    bhoehoe huilie huilie?
    Vorige week zongen julie wel anders.

    Nu wij even :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:48
    Heerlijk hap hap
    Vind ik leuk
    RebelVox +8279
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:52
    Ik had nog niet gegeten :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:42
    Uitdelen kan jij wel, maar het incasseren gaat nog niet goed. Slap hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:44
    Waar heb jij t over,ik vind zijn comment toch ook leuk.Jij mag ook eens wat positiever uit je bedje stappen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:52
    4 jaar positief blijven met helemaal niks valt niet mee.On topic : het is natuurlijk wel triest als je je eigen aanvoerder gaat uitfluiten ,aan de andere kant kan hij er natuurlijk bitter weinig van en zou ik zeggen ga lekker naar almere city of Top oss das meer zijn niveau!.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:58
    Of Feyenoord
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:24
    Idd, veel verschil maakt het niet. Top Oss of Feyenoord.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5517
    woensdag 14 maart 2018 om 04:02
    Als een speler van niveau Almere/TOP Oss je aanvoerder is, is dat meer een teken dat er iets mis is met de andere spelers. Als je dan toch je eigen spelers uit moet fluiten, dan je je beter op spelers richten die zich niet voor de volle 100% inzetten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:19
    Jullie hebben het hier drukker met Ajax topics dan met jullie eigen. Maar ja, wat wil je ook: 1 smetje dit seizoen voor een fantastisch presterend PSV....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:21
    Omdat ik een reactie geef maak ik me druk om Ajax?Jou kan ik dus al niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:07
    Nee hoor, niet omdat je 1 reactie geeft....
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:44
    Snap jij het? Ajax speelt psv helemaal zoek in de arena en toch vinden sommigen "supporters" de enorme afgang van psv bij willem ii leuker. Kom op dat gaat toch nergens over. Je bent heer en meester over psv, laat ze alle hoeken van het veld zien terwijl de psv spelers een luiertje aan moesten omdat ze zo in hun broek aan het poepen zijn en toch vind je de prestaties van Willem ii mooier?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:54
    En toch 7 punten achter staan omdat je uit en thuis niet van ado ken winnen bijvoorbeeld.Maar das natuurlijk geen schande huh, want dat is een wereldclub!.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:27
    Precies, dus je laat punten liggen tegen ado en vitesse en speelt psv en feyenoord helemaal van de kaart. Dan is er iets goed mis.
    Vind ik leuk
    hoebie60 +135
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:50
    Behalve haar eigen supporters, ook die hoor ik ook alleen maar klagen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:00
    Achja de media blaast het maar al te graag op.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:40
    Ik weet het wel zeker dat dat het was
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:41
    Ik dacht ook dat ze floten voor Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12501
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:45
    Beetje meer respect voor Veltman graag, voor zijn zelfvertrouwen zou ik hem tegen Sparta in de basis laten starten!
    Vind ik leuk
    Yoooouri +192
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:29
    Dit was ook door de wissel, Niemand begreep er wat van die Kristensen op rechtsback positie is de slechtste die we in tijden hebben gehad en die laat hij dan staan.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:41
    Het is beter als die jongen na dit seizoen gewoon vertrekt naar PEC Zwolle, goede vervanger voor Bram van Polen.
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1833
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:49
    Goede opmerking...
    Vind ik leuk
    HansVites +5224
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:58
    Jij hebt er wel kijk op van Polen is een linksback en Veltman speelt altijd op rechts.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:00
    Veltman kan overal !
    Vind ik leuk
    Ajax +762
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:42
    Die terugspeelbal kunnen we ook niet accepteren
    Vind ik leuk
    RtdDub +13560
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:43
    "'We leven in een vrij land met een vrijheid van meningsuiting, waarin iedereen moet kunnen zeggen wat-ie vindt. Wat we echter niet kunnen accepteren, is dat Joël Veltman wordt uitgefloten',"

    Is Sylvana Simons lid van die club?
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:51
    sommige dingen doe je domweg niet. En wees dan een held en doe bij hen in de buurt
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:44
    Namaak supporters
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:46
    Ajax supporters zijn gwn kritisch.

    We zeggen wat we vinden en steken dat niet onder stoelen of banken.

    Het was slechts een minderheid die hem uitfloot.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:49
    Kritisch zijn kan, maar een eigen speler uitfluiten (uit eigen kweek nota bene) nog voor hij een bal geraakt heeft slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:15
    En zo slecht was hij nou ook weer niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:10
    Lekker nuanceren gozer, dit is gewoon schandalig maar typisch snavelgedrag. Geef dat gewoon een keer toe.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3605
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:21
    Goed, goed, jij je zin; het hebben over snavelgedrag is schandalig!
    Vind ik leuk
    Mr. O +1073
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:15
    Het was slechts een minderheid...
    Raakt kant nog wal zo'n uitspraak
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9380
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:42
    Ze floten Ten Hag uit voor zijn wissels
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:58
    Ach ja verhef je cluppie en je supporters maar boven de rest.Alsof andere supporters hem lals aanvoerder hadden aanvaard.

    Wat een miskleun is die veltman ,die kan er toch helemaal niks van,maar ja kind van de club pffffffffff
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:59]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:23
    Ah joh nie zo miepen jij joh
    Vind ik leuk
    isnake +2537
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:10
    Kritisch zijn zonder verstand van zaken is nooit echt verstandig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:43
    Daarom wordt jou ook nooitt om kritiek gevraagd in je leven ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:53
    Ik ben het niet altijd eens met zijn manier van voetballen en ellebogen werk, maar zijn inzet is altijd goed en geen rede om hem zo uit te fluiten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:55
    Er word wel vaker gefloten in de Arena. Dus waarom nu opeens een statement. Het waren er trouwens niet aantal fans maar best veel fans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:01
    Viel wel mee.. wordt groter gemaakt dan als het is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:55
    Goed bezig!
    Vind ik leuk
    noblesse +820
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:03
    Waar wil die stakker naar toe.
    Weet zeker dat er geen een club uit het linker rijtje
    geinteresseerd is.










    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:16
    Net zoals Zoetje die al jaar en dag roept dat hij een transfer wil maken!

    Heeft zich nog geen hond voor hem gemeld!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:04
    De vereniging is wel selectief, niets gehoord toen het Hakim betrof......
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:07
    Wat een slap gelul van deze club losers. Juist op grond van art 1 hebben de supporters gereageerd. Je hoeft het er niet mee eens te zijn dat Veltman uitgevloten werd, feit is wel dat hij een drama is om te zien. Gewoon verkopen dit overschatte ventje.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 10:08]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:08
    Misselijk makend. Hij zet zich altijd volledig in
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:09
    Wat een misselijke club zeg... je zal er maar supporter van zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:12
    Typisch gedrag van het theaterpubliek, lachwekkend dat dan de supportersvereniging het op moet nemen voor veltman zelf xD

    Je staat 3-1 voor en je fluit je eigen spelers uit, wat een klasse daar in amsterdam...

    En dan straks, net als bij Blind, Siem de Jong en Hakem Ziyech weer vooraan staan als ajax een prijs wint. Man man man, ajaxsupporters zijn echt het ultieme voorbeeld van lafaards!
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:16
    Ach dat gebeurd toch overal? PSV --> brenet en Feyenoord --> Bilal is niet anders...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:22
    Met het verschil dat men daar niet eigen-kweek spelers/aanvoerders uitfluit of spelers uitfluit als je voor staat.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:24
    hmm heb in de kuip en philipsstadion echt anders gehoord....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:38
    Geef eens voorbeelden dan?
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:51
    In Philips stadion stonden we thuis voor tegen Willem2, Brenet werd uitgefloten na weer een mislukte Run/voorzet.
    Heb in de kuip Bilal echt horen uitfluiten en toen stond Feyenoord ook voor, was vorige jaar en volgend mij was het tegen NEC
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:38
    De 4-0 tegen NEC? Kom er twee-wekelijks maar hij is toen echt niet uitgefloten, dat gebeurde vorig jaar sowieso niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:13
    ow jawel :)

    ik kom zo'n 5 keer in de kuip en heb het echt regelmatig mee gemaakt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:25
    Hou toch op leugenaar.
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    woensdag 21 maart 2018 om 10:31
    Hahaha kneus, hoe weet jij dat nou???
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 10:41
    Omdat het niet gebeurd vent. Jij bent PSV-er, ik ben Feyenoord-er je verzint gewoon verhaaltjes met je ik kom er 5 keer (in 50 jaar?).
    Vind ik leuk
    Korm +37297
    woensdag 21 maart 2018 om 10:58
    Dat ik psv-er ben zegt helemaal niks. Mij beste maat is feyenoorder en we gaan regelmatig naar wedstrijden van feyenoord en psv!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173742
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:17
    Dat ze nog verbaasd zijn daar...... Volgende week is het weer een ander
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:18
    Wie had gedacht dat ik het ooit nog voor Veltman zou opnemen. Ik mag hem als speler namelijk allerminst, maar uitfluiten gaat te ver. Hij doet z'n best, en de onrust en wisselvallige resultaten van z'n ploeg liggen volgens mij niet aan hem maar aan de hele organisatie en selectie. Zo moet je niet met eigen spelers omgaan, en zeker niet als je juist je eigen jeugd zo hoog in het vaandel hebt staan. Ik denk alleen dat dit voor hem wel reden kan zijn om deze zomer te willen vertrekken.
    Vind ik leuk
    Wzawzsn +64
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:18
    Mooi man lekker clubje
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:31
    Mijns inziens is Veltman een pur sang Ajacied en doet hij alles wat in zijn vermogen ligt om Ajax verder te brengen. Hem valt absoluut niets te verwijten en hij verdient vooral de credits voor zijn maximale prestatie en inzet. Vraag is wel of Veltman, zeker in deze vorm, goed genoeg is voor Ajax. Ik heb mij dan ook om die reden verbaasd over zijn keuze als aanvoerder. Spelers als Hakim Ziyech, Lasse Schöne en Klaas Jan Huntelaar zijn de echte leiders met aanzien in de groep. Ondanks het grote talent van Matthijs de Ligt, een speler die ik bewonder en waarvan ik hoop dat hij nuchter genoeg is om te beseffen dat Ajax de komende jaren het platform is waar hij als speler het beste kan groeien, vind ik de keuze voor hem als aanvoerder niet goed richting de eerder genoemde spelers. Tagliafico is wat mij betreft ook een prima (reserve) aanvoerder. Iemand die voorop gaat in de strijd en ook echt al snel een vaste waarde is geworden.

    Laten we Veltman waarderen om wie hij is en wat hij doet voor de betrokkenheid en samenhang in het team. Zijn mede spelers lopen met hem weg en dat zegt ook voldoende!
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:34
    Veltman staat stil in zijn ontwikkeling, blijft steeds die kinderlijke foutjes maken...kan gewoon niet meer. Is ook logisch dat hij niet is geselecteerd...Veltman hoort niet in Oranje, Tete, Mensah en Janmaat zijn hem voorbijgestreefd en spelen op hoger niveau. Vond die fluitconcerten overigens niet nodig.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +385
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:38
    Veltman is een van de ajacieden met de meeste fatsoensnormen en het minst zelfingenomen gedrag. Kan me voorstellen dat veel ajaxsupporters hem daarom niet zien zitten, omdat zelfingenomenheid en domheid de twee belangrijkste eisen zijn om onderdeel te zijn van deze 'supportersgroep'.
    Vind ik leuk
    Speedy +348
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:36
    Ben blij dat AFCA met dit statement is gekomen. Je fluit je eigen spelers niet uit. Nooit!
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:04
    Dus omdat hij eigen kweek is moeten we accepteren dat hij onder de maat presteert (al jaren). Daarnaast hele slechte teksten voor de camera heb.

    Hou toch op man, kritiek mag geleverd worden. De man verdiend bijna een miljoen per jaar. Ze moeten niet zo zeiken, als ik wil fluiten dan fluit ik (overigens nooit gedaan, ik klaag alleen maar over hem, al een jaar of 4).

    De supportersclub moet niet namens de supporters spreken, sterker nog de meeste (incl. ik) vinden de boeren uit de supportersclub ook maar een stelletje pannenkoeken.

    Verder weet ik niet hoe hij bejegend wordt, maar hij is gewoon ondermaats simpel zat. De Ligt zegt alleen maar wat hij moet zeggen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31491
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:05
    Ondanks de vrijheid van meningsuiting willen we deze groep supporters toch de mond snoeren..... ga toch fietsen man!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:15
    Ach het Ajax publiek is misschien wel het meest kritische publiek dat er is. Ik heb daar ook veel moeite mee. Toen ik nog wekelijks de wedstrijden ging kijken (lang geleden) was dat al zo. Arnold Scholten, John van Loen en vele anderen kunnen er over meepraten. Ajax is m'n club maar de meeste supporters zijn niet de mensen waar ik mee om wil gaan.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:30
    Dus omdat ik bij Ajax een kritisch figuur ben, die dat ook uit ben ik iemand waar jij niet mee om zou willen gaan.

    Maakt me verder niet uit hoor, maar ik vind het behoorlijk kortzichtig om op basis daarvan zo een mening te vellen.
    Vind ik leuk
    plof111 +120
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:21
    Ja ik denk dat het tijd is voor hem om een ritje buitenland te maken.Ik gun hem een prima transfer.
    Vind ik leuk
    edje2307 +372
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:48
    Die snavels hebben geen supporters....
    Zijn gewoon zielige stakkers die steeds meer gefrustreerd raken...
    En heel Nederland geniet mee!!
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 14 maart 2018 om 14:00
    Dit roepen en dan ons stakkers noemen.

    Dan heb je nog een hoop te leren in je leven hoor Edje.
    Begin eens bij het krijgen van een leven of zo.
    Vind ik leuk
    edje2307 +372
    woensdag 14 maart 2018 om 18:07
    Jammer stakker....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:11
    Ze fluiten omdat het voetbal niet om aan te gluren is en omdat Ajax geen echte supporters heeft. Zie je ook aan het aantal rode, onbezette stoeltjes.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:27
    Mooi dat Mathijs zijn aanvoerder steunt. Veltman is altijd aanspreekbaar, is een correcte vent, behandel hem dan ook zo fans.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws