Ik zei tegen Memphis: 'Wat is dat nou met die hoed? Houd daar eens mee op'

    "Ik zei tegen Memphis: 'Wat is dat nou met die hoed? Houd daar eens mee op'"

    dinsdag 13 maart 2018 om 10:38

    Kees Jansma had liever een andere bondscoach voor het Nederlands elftal gezien dan Ronald Koeman. Volgens de oud-perschef van Oranje en FOX Sports-presentator moet Koeman de nieuwe generatie op de juiste manier aanspreken.

    "Ik was niet zo'n voorstander van Koeman, had liever een totale ommezwaai gezien met jonge mensen aan de leiding. Maar de keuze is logisch, want zo veel kandidaten zijn er niet", zegt Jansma in gesprek met de VARA Gids. "Ik hoop dat hij de jonge spelers begrijpt. Ik weet nog dat ik eens tegen Memphis Depay zei: 'Wat is dat nou met die hoed? Houd daar eens mee op.' Hij zei: 'Ja, maar het is een hoed… waar maakt iedereen zich druk om?' Daar had hij wel een beetje gelijk in. Koeman is een vertegenwoordiger van een oudere generatie. Hij zal zich moeten inleven in de huidige."

    Ook over de kwaliteit van het 'nieuwe Oranje' is Jansma niet enthousiast. "We hebben de neiging om onze spelers gauw tot talenten te bestempelen, terwijl wekelijks wordt aangetoond dat het met het niveau van diezelfde talenten wel meevalt. Het is ook te vroeg om conclusies te verbinden aan spelers die net naar het buitenland zijn vertrokken. Het voorbeeld van Davy Klaassen heeft me wat dat betreft huiverig gemaakt. Ja, Kluivert kan wat worden, Bergwijn van PSV ook, maar ze moeten zich eerst maar eens bewijzen op het hoogste niveau. Dat is nog niet gebeurd."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 10:45
    Kluivert en Bergwijn worden het ook niet! Die moeten eens voetballen met de voetjes en niet met de mondjes!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6571
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Aangezien het woord voet in voetbal zit verwerkt is het uitgesloten dit met de mond te doen, wel zou een mondbal net als een kopbal in het voetbal kunnen worden opgenomen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:50
    Reactie verwijder door vp.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6571
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    Goed verzonnen hoor knulletje, ga mamie maar een loly vragen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:54
    Reactie verwijder door vp.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6571
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:57
    Slecht verzonnen mijn moeder is al een tijd niet meer onder ons! maar leuk geprobeerd kleuter! Weet mama wel dat je hier zo raar doet knulletje? moet jij niet gewoon op school zitten
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1853
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:48
    Zolang ze niet hard gaan werken en afkomen van die arrogante uitstraling van ik word de beste van de wereld gaat het inderdaad niks worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:51
    Ze zijn beide inderdaad niet op hun mondje gevallen. Al staat dat wat mij betreft wel los van voetbalkwaliteit.
    Op dit moment beide nog veel te wisselvallig om conclusies te trekken over hun toekomst.
    Beide gewoon nog een aantal jaar vlammen bij hun club en hopen dat ze dan een stap omhoog aankunnen. Is dat het geval, dan zeker van waarde voor het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    Klopt Henkie, ze laten allebei zien boordevol met potentie te zitten! Hopelijk gaan ze eens "geregeld" spelen, zodat we langer als 1 wedstrijd kunnen genieten
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:56
    Minuten maken ze beide genoeg.
    Bergwijn zakte afgelopen week nog finaal door het ijs.
    Ook Kluivert geeft regelmatig niet thuis en was afgelopen weekend ook zeker geen uitblinker.

    Op dit moment beiden niets bij topclubs te zoeken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:19
    Bergwijn hoor je nooit wat van...en ben blij dat er weer wat praatjes zijn met al die bescheiden mietjes van het huidige oranje
    Vind ik leuk
    timo45 +395
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:18
    Van kluivert snap ik dat je dit zegt. Bergwijn daarin tegen zegt volgens mij niet zoveel. Die voelt zich niet zo comfortabel voor de camera.

    Waar baseer je dit op?
    Vind ik leuk
    Always PSV +6872
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:34
    Zóóó, Keessie heeft ook weer zijn zegje gedaan, wie volgt!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:37
    Aad de Mos
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6571
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:45
    gaaaap
    Vind ik leuk
    Zultkop +2855
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:45
    Ben benieuwd aan welke jonge mensen in de staf jij dan denkt Kees? Ik kan eigenlijk niemand bedenken qua jonge trainers en assistenten die hier geschikt voor zouden zijn,.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6571
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Op de tv kan Kees ook wel plaats maken voor wat jongs
    Vind ik leuk
    Zultkop +2855
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:09
    Als dat zou kunnen, liefst wat vrouwelijk schoon.
    Vind ik leuk
    Koeien +2077
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:46
    HOOUUUU TOCH 'S OP MET DIE FAKKING HOED!!!

    Al komt Memphis opdagen in een my little Pony pyama met propellertjes op z'n fakking tepels. Dat zal me echt honderduizend keer aan m'n reet roesten, gewoon dat veld op en voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    Ze hebben geen idee meer waar Memph is
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:46
    Het kan, maar ze zijn er nog lang niet..
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Depay heeft gelijk, het is maar een hoed, waar doet iedereen moeilijk over.
    Ben he tmet Kees eens dat we spelers snel bestempelen tot toptalenten... je zal zien dat er maar een handje vol echt de stap gaan maken en in mij ogen komt op dit moment alleen de ligt in aanmerking
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    Het ging ook niet om die hoed, maar zijn uitstraling naar de pers en publiek toe.. Beetje prima-donna gedrag..
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:55
    Tja ik vind dat echt totaal niet boeiend. laat iemand zich kleden zoals hij wilt...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9171
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:58
    Maakt mij ook niks uit hoor, maar hij wilde destijds ook niet met de pers praten en later van die maniertjes na het maken van een goal enzo.. En als je niet presteert dan wordt dat niet gewaardeerd, zo werkt dat..
    Vind ik leuk
    remakil +4293
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:20
    Waarom moet hij praten met mensen die verhalen verzinnen, uitspraken uit hun verband rukken en je als persoon het liefst kapot willen maken met onzinnige, verre van journalistieke stukjes?

    Je bent voetballer, geen praatpaal...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:03
    Denk als hij gewoon wekelijks uitblinkt dat iedereen praat hoe goed hij is en niet over zijn hoed
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Als er iemand is die jonge voetballers begrijpt dan is Koeman dat wel. Bij Feyenoord heeft hij zijn carrière gered door jeugd te gebruiken. Bij Southampton gebruikte hij ook veel kljeugd en in zijn eerste jaar bij Everton ook. In het tweede jaar ook, maar dat ging minder goed. Plus heel die mediawereld die zich druk maakt hoe een voetballer gekleed gat. Dáár ligt het aan. De coach heeft dus nu al de eerste stap gezet. Bijna geen persmomenten meer. Een nieuwe omgeving om te verblijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:47
    Koeman heeft bij feyenoord toch ook prima gewerkt met kongolo, vilhena, guidetti, pelle met zijn maniertjes, de vrij en indi. Allemaal jonge gasten waar hij toen prima mee kon omgaan. Welke trainer zou dat zogenaamd beter kunnen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05
    Internationaal speel je niet tegen gastjes. Dan speel je tegen mannen!
    Vind ik leuk
    buddha +7677
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:48
    Kees ,tijd om met de FUT te gaan pik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:49
    Aldus de vleespet
    Vind ik leuk
    Vak422 +498
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:51
    Koeman gaat ons gewoon naar het EK brengen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:53
    joopieee
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:01
    Een jongere coach. Ik denk dat het Nederlands elftal geen stageplek is voor een coach. Dan kom je toch uit bij de generatie van 1988.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:04
    Kees als wijs man zoals altijd. Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:05
    'Ja, maar het is een hoed… waar maakt iedereen zich druk om?'

    De symboliek van vilt is Memphis Depay ontgaan. Het ontbeert hem de sociale- en emotionele intelligentie.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    soksa +1377
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:19
    Ach man. Er is altijd wat te klagen. Die jongen is niet populair bij veel mensen omdat hij als een nonchalant straatschoffie overkomt en daarom wordt er continu gezocht naar dingen om over te zeuren. Gaan we nu werkelijk die jongen aanpakken op het feit dat hij een extravagante kledingkeuze heeft en daarom een hoedje draagt? Gaan we daar werkelijk negatieve dingen achter zoeken? Dan vind ik het oprecht heel erg slecht gesteld met ons. Dat we een 20 jarig jochie gaan aanpakken omdat hij kleding koopt die hij leuk vindt. Maarja... het gaat niet goed met het NL elftal en ook de mensen die niet zo veel verstand hebben van voetbal en dus inhoudelijk niet zo veel toe te voegen hebben willen wel graag mee klagen.

    Dat laatste was overigens niet specifiek richting jou bedoeld, maar meer een constatering in het algemeen :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:09
    De lamentabele houding van Memphis Depay sluit naadloos aan op het wijd verspreide dedain, geëtaleerd door gefortuneerde snotneuzen die zich in een parallel universum bevinden. Het gewraakte 'hoedje' dient in dier voege als voorbeeldige metafoor voor afwijkende snoeverij.
    Vind ik leuk
    soksa +1377
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:26
    Je mag hem een gefortuneerde snotneus vinden. Feit is dat vrijwel iedereen met veel geld (en zeker jochies van 20) ook veel uitgeven. Zolang hij zichzelf niet in de schulden stort zou ik zeggen: lekker doen als je daar plezier uithaalt. Bovendien heeft de jongen absoluut geen 'lamentabele' houding. Als je hem een beetje volgt zie je dat hij naast trainen ook regelmatig in de sportschool te vinden is. Dat laat in mijn optiek juist zien dat hij hard aan het werken is om zichzelf te verbeteren. Daarnaast kan ik mij herrineren dat Mourinho over hem gezegd heeft dat het absoluut niet aan zn werklust lag dat hij het niet gered heeft bij United. Gevalletje meepraten met de massa dus?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:40
    Het is niet onopgemerkt gebleven dat het modieus is om de Strapatzen van de sociaal gemankeerde Memphis Depay met de mantel der liefde te bedekken. Ik voel ook geen aantijging om dat met de nodige pretentie suggestief te klassificeren als 'gevalletje meepraten met de massa, dus' ; hoewel het er uiteraard alle schijn van heeft.

    Fijne dag nog!
    Vind ik leuk
    Sanders +3276
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:52
    Praat je voor de gein zo extreem correct, of ga je altijd zo door het leven?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:43
    Strapatzen spreek ik gewoon uit met een kleine letter.
    Vind ik leuk
    Sanders +3276
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:59
    jou feestje makker.
    Vind ik leuk
    soksa +1377
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:10
    Het is toch het toppunt van bekrompenheid om je druk te maken over of iemand een hoedje draagt of niet. Dat soort mensen kan ik echt niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:18
    Tjah jongens, Memphis Depay is Neerlandsch' allerbeste voetballer op dit moment. Geweldenaar.

    Als zo iemand een hoed wil dragen, dan moet 'ie dat lekker doen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4007
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:37
    'Wat is dat nou met die hoed? Houd daar eens mee op.' Hij zei: 'Ja, maar het is een hoed… waar maakt iedereen zich druk om?'

    Het is heus niet anders dan een pet.. of barret.. het is gewoon een dood normale hoed.
    kom nou... er zijn ergere dingen in de wereld.

    hoe krankzinnig het is dat men zich druk maakt over een voetballer die een hoed draagt. hoe verzin je het.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:41
    Jansma begint een beetje teveel kapsones te krijgen.Meneer de persvoorlichter moet zich niet met die dingen bemoeien. Is totaal niet relevant.Jansma is racuneus omdat hij niet is gevraagd voor een nieuwe periode. Blijf maar lekker aan je tafeltje Hans Kraaij als een klein king betuttelen en open deuren intrappen. Oranje is verleden tijd voor je.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:22
    Hans Kraay is toch een klein kind.....Geef mij Perez maar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:29
    Klaassen is nooit goed geweest in Oranje,dus niet geslaagd bij Everton is dus logisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:48
    jammer dat Kees eerst een reactie van Memphis nodig had om te beseffen dat de hoed inderdaad niet zo belangrijk is. Ik schatte hem qua niveau toch wel wat hoger in.
    Vind ik leuk
    pico323 +5058
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:21
    Wat langer in Nederland ballen dat zou beter zijn, maar al die louche zaakwaarnemers verknallen de boel. Vooral die Raiola is het grootste gevaar wat er rond loopt. Wat een slijmerd is dat
    Vind ik leuk
    Gid010 +713
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:01
    Waar maak je druk om Kees. Koeman heeft laten zien dat hij goed met jeugdspelers kan werken. Hij kan op zijn manier laten zien dat je meer uit de groep/generatie kan halen. Ik heb vertrouwen genoeg dat het hem kan lukken. Beste Kees, Bergwijn liet in wedstrijd tegen Feyenoord zien dat hij in een topwedstrijd kan renderen, Kluivert niet. Die is vast druk bezig om zijn transferwaarde in te schatten voor 2019.
    Wie had je dan over ogen Kees als Bondscoach.. Er moet een trainer voor de groep die kan raken, motiveren, stimuleren.
    Vind ik leuk
    slaski +2026
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:21
    Ja Koeman, bezoek eens een rapconcert, leer wat straattaal, koop wat kekke hoedjes, en neem een paar lachwekkende tatoos en leef je in.
    Vind ik leuk
    Cookee +8893
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:22
    Lezen alle beursgoeroe's ook even mee.
    Valt best mee met al die talenten. Ik kan me neergeven nu, dank Kees.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:39
    Niks mis met Depay. Gelukkig niet iemand die zich telkens aan ‘het normale’ houdt. Druk maken om een hoed...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16893
    woensdag 14 maart 2018 om 13:06
    Hoed daar eens mee op knul!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik zei tegen Memphis: 'Wat is dat nou met die hoed? Houd daar eens mee op'"