'Geruchten over transfervrije Ajacied kloppen niet: wél contact, géén akkoord'

    'Geruchten over transfervrije Ajacied kloppen niet: wél contact, géén akkoord'

    dinsdag 13 maart 2018 om 14:22

    Van een akkoord tussen Nick Viergever en PSV is géén sprake. Dat meldt Ajax Showtime dinsdagmiddag op basis van 'betrokkenen'. In de afgelopen dagen werd de suggestie gewekt dat een zomerse overstap van Viergever naar Eindhoven bijna rond was. 

    Dat is dus niet zo, weet ASIn de winterstop heeft PSV contact gelegd met de verdediger van Ajax, die géén nieuw contract gaat tekenen in Amsterdam en daarom over enkele maanden transfervrij verkast. Of de huidig koploper van de Eredivisie zijn nieuwe club wordt, is nog maar de vraag. 

    Het is mogelijk dat Viergever (28) reeds zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld voor de ploeg die hem in 2014 overnam van AZ. Afgelopen weekend raakte de verdediger geblesseerd aan zijn enkel. Eerder dit seizoen had Viergever ook al last van dat gewricht. Nu staat Viergever 'enkele weken' buitenspel. 

    Wanneer de voormalig Spartaan weer fit is, is een terugkeer in de basis van Ajax allerminst zeker. Winteraankoop en concurrent Nicolás Tagliafico doet het sinds zijn komst prima. 

    Poll

    Zou Viergever een versterking zijn voor PSV?

    (6425 stemmen)

    Plaats een reactie

    Vaag +3094
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:25
    Zou er sowieso niet aan beginnen, als ik het voor het zeggen zou hebben bij psv.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3072
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:37
    Tja, Jordi Alba was net niet haalbaar. Dan maar Nick Viergever.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:39
    Zou ik eerder voor Jessica Alba gaan.
    Vind ik leuk
    Hyena +26916
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:38
    Want? Arias vertrekt mogelijk en dan zal Brenet naar de rechtsbackpositie moeten verhuizen. Een linksback is dan broodnodig en volgens mij is Viergever een prima optie.

    Hij is in ieder geval niet minder dan Brenet. Persoonlijk zou ik het zelfs waardeloos vinden als Nick vertrekt naar PSV. Een directe concurrent versterken..
    Vind ik leuk
    Vaag +3094
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:52
    In mijn ogen is hij absoluut geen versterking, en moet je als Nederlandse (top)club een hoger niveau nastreven.
    Vandaar mijn reactie, ik vind Groningen, Heerenveen, Vitesse meer clubs van zijn niveau.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hyena +26916
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:05
    Ben ik het ergens enigszins ook wel mee eens, maar vorig seizoen heeft hij toch wel degelijk aangetoond over de nodige kwaliteiten te beschikken. In vele Europese wedstrijden was hij een stabiele factor en hij speelde zelfs nog enkele keren een cruciale rol, met natuurlijk als hoogtepunt het doelpunt tegen Schalke.

    Naar mijn idee gaat PSV er ten opzichte van Brenet op die positie zeker op vooruit met Viergever, maar een hoger niveau nastreven zou uiteraard nog beter zijn. Al weet ik niet hoeveel middelen PSV nog heeft om dat te doen. Die hebben toch al een paar serieuze uitgaves gedaan, dus er zal eerst echt nog wat weg moeten gaan voor een leuk bedrag.

    Viergever is dan denk ik helemaal geen slechte optie om voor zo'n beetje niks op te pikken.
    Vind ik leuk
    Vaag +3094
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:23
    Ben het met je eens, dat hij redelijk overeind is gebleven in de Europese wedstrijden. Maar anderzijds moet ik dan aan bijvoorbeeld Nelom denken, die heeft ook Europese wedstrijden gespeeld waarin hij stabiel speelde. Dus daar moet je ook weer niet te veel waarde aan hechten..
    Vind ik leuk
    Eindje040 +839
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:16
    Aaah vandaar diks en van beek hahah
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:55
    Ik vind Viergever ook niet niveau Ajax.
    Maar zonder hem had Ajax het Euro-succes niet beleefd. Die ene actie gaf Ajax weer wat aanzien in dit land.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7501
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:22
    Viergever is gewoon een goede verdediger maar al bijna een jaar geblesseerd
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12990
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:42
    ik wel ! Een gedegen harde werker die je niet zomaar voorbij komt. In de EL vond ik hem bij Ajax de beste. We kunnen echt niet negatief gaan doen over Viergever als je toch godver Brenet ziet stuntelen werkelijk. Tevens is Viergever gratis. Welkom
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    woensdag 14 maart 2018 om 09:53
    wij zijn zeunig geen cent te veel HE

    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:44
    haaa feyenoord wil hem ??
    Vind ik leuk
    Vaag +3094
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:26
    Voor zover ik weet niet, gelukkig)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:25
    Zou een prima versterking voor PSV zijn. Maakt bij Ajax denk ik weinig kans op speelminuten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7501
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:27
    Geen aankoop maar een gratis product, er is geen geld om iets te kopen dus moet het doen met restjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:30
    Heb mijn reactie aangepast.
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:35
    Weer een van de boekhouders van PSV, wat zijn die toch actief op VP.
    Die van Ajax hoeven natuurlijk alleen aan het eind van het seizoen te tellen hoeveel Overmars in de kluis op kantoor heeft.
    Vind ik leuk
    elmoo +586
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:35
    En hoe weet jij dat? Ben jij de financiële man bij PSV.
    Vind ik leuk
    WRFM +825
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:42
    Want jij bent de boekhouder van psv eikeltje
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Arvin +748
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:44
    Boekhouder van PSV is BDO en ik heb net m'n samenwerking met dhr De Jong beëindigt, wat ze een paar ton heeft opgeleverd. Geld voor Viergever is er nu wel ;)

    Voordat mensen gaan roepen dat ik een PSV bril heb, we hebben dit ook voor Utrecht gedaan en zijn nu in gesprek met feyenoord (ajax ook geprobeerd, maar de mensen daar zijn onbereikbaar. Ze hebben enkel een klantenservice lijn, geen receptie.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +839
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:18
    En bij ajax is er weer geen prijs om de stoffige prijzenkast aan te vullen haha. Al is dit de waarheid en hetgene wat jij over psv suggereert absolute onzin natuurlijk:)
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:39
    Hij speelt niet bij ajax omdat hij geblesseerd is ;-)
    Maar is een bruikbare speler die altijd 100% geeft als hij speelt. Zo'n speler miste ajax bijv tegen ado en vitesse. En psv had hem goed kunnen gebruiken in de pot van afgelopen zaterdag. Iemand die de mouwen opstroopt als het nodig is.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11614
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:27
    Hahaha ze weten het zelf nog niet
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:30
    Zolang ie niet fit is zal er ook geen medische keuring kunnen volgen en dus een contract getekend gaan worden lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:38
    Hij was gewoon fit, tot gisteren toen ie weer door zijn enkel ging! Wanneer de geruchten waar zouden zijn geweest zoals dat krantje uit Eindhoven beweerde dan had PSV denk ik allang een keuring gedaan :)

    Ik denk dat Viergever gewoon naar de subtop in Duitsland gaat :)

    Transfervrij en kan daar dan een leuk bedrag aan tekengeld krijgen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:40
    van mij mag ie
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:41
    Van mij ook :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:43
    ik krijg wel steeds meer het idee dat ie wel naar eindhoven komt

    als je alle uitspraken (brands ) achter elkaar zet
    Vind ik leuk
    Niels92 +11044
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:45
    Sinds ie naar Ajax is gekomen 4 jaar geleden zijn we geen kampioen meer geworden, wie weet brengt ie wel ongeluk, als dat zo is mag ie van mij voor 10 jaar tekenen bij PSV :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:12
    Hij is al ff geblesseerd en ook toen werden er punten verspeeld dus eh ligt dat aan hem?.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:20
    hahaha dat de nood hoog is wist ik maar zo erg
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:31
    Mooi zo hoop dat Nick een andere club vindt. Zal best een aardige knul zijn en hij heeft altijd inzet maar niet het niveau wat je na moet streven.
    Vind ik leuk
    de buffels +429
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:35
    het geweldige niveau van Ajax bedoel je? Nou dat valt flink tegen dus.....in de eredivisie kunnen alle ploegen van elkaar verliezen.....zelfs Ajax
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18263
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:43
    Op zeker dat Nicky op links.... het beter zal doen dan die Brenet....
    Vind ik leuk
    040-077 +844
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:54
    Dat zal verdedigend zeker zo zijn, maar heb toch liever een andere "echte" back die ook kan opstomen aan de zijkant.
    Vind ik leuk
    WRFM +825
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:51
    Als ajax een speler haalt of koopt is het een geweldenaar die fantastisch kan voetballen maar owee mocht ie nie bijtekenen of verlengen is het in 1 keer niks en zijn ze blij dat ie opgeflikkerd is
    Zo is dat volk
    Vind ik leuk
    snibbo +295
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:23
    Wow, dit was pijnlijk accuraat!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:56
    Inderdaad, Ajax zou eens wat minder van de toren moeten blazen en zich wat nederiger opstellen(gezien de “prestaties” van de afgelopen 5 jaar), i.p.v. die kenmerkende arrogantie die totaal misplaatst is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:17
    Zo is dat. Schandalig gewoon.
    Vind ik leuk
    Bldmstr +68
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:26
    Slaat natuurlijk nergens op als je even een lijstje gefaalde ajax spelers pakt, of ze nou wel of niet willen bijtekenen die waren altijd al slecht :p

    Edit; en dit van een ajax supporter haha
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:16
    Wat je zegt.
    Vind ik leuk
    Knowitall +169
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:53
    Legt wel extra druk op zo’n speler. Hij moet meteen presteren anders is het een waardeloos afdankertje van Ajax. Presteert hij wel is zijn afkomst snel vergeten maar zal hij tijdens Ajax- PSV worden uitgefloten. Dat laatste zal hij dan wel even voor lief nemen als hij ook weer opgeroepen wordt voor het ned elftal.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1713
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:08
    Viergever is geen basismateriaal voor Ajax, wel een nuttige 12e speler!
    Omdat hij linksback, linker centrale verdediger en zelfs verdedigende middenvelder kan spelen.
    Daarom is hij gezien zijn veelzijdigheid enorm nuttig om erbij te hebben, dus ik snap PSV wel, zeker wanneer je hem transfervrij kan oppikken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:10
    Een constant kreupele ajax-speler ,moet je die willen?.Voor heul weinig en dan nog misschien lijkt me.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:17
    Heul? Brabants.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:20
    Die gaat dus naar psv. Gefeliciteerd psv , een van de weinige echte strijders die we hebben komt jullie versterken. Goed gedaan. Meen ik echt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:21
    Sta niet te springen om hem te halen, er zijn wel betere spelers toch dan hem, ja als hij gratis is is het mooi voor de bank en als Brands helemaal niemand kan vinden, maar volgens mij azen ze ook nog op de van HSV wat vorig jaar mislukte.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:27
    Laat hem maar naar Eindhoven gaan!


    1e beste westrijd een tikje op de enkel en hij is voor de rest van het seizoen klaar!
    Vind ik leuk
    Leeuw +4383
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:56
    Ja, FC Eindhoven lijkt mij een goede stap voor hem. :-)
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1049
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:35
    Gewoon laten gaan en bedanken voor zijn inzet. Ik vond het altijd een zesje zeg maar
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:46
    Mooi houden zo
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:20
    Wat is mooi Ellie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:51
    Dumphries halen en de jeugdspelers inpassen ...
    Vind ik leuk
    pim4ever +556
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:08
    Hij zal wel een stap terug moeten doen, de centjes zijn weer op in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1622
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:10
    beter dan geld op de plank te laten liggen daar wordt je geen kampioen mee
    kijk Ajax maar
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8198
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:51
    Hij heeft wel op het hoogste niveau bij ajax gespeeld het nodige Europees ervaring kent de Nederlandse Eredivisie uit zn duim lijkt mij een prima aanwinst voor Psv .
    Vind ik leuk
    Hansdijk +396
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:11
    AZ-spelers hebben geen meerwaarde voor grotere clubs. Dat zouden de heren Gerbrands en Brands inmiddels moeten weten: Schaars, Maher, Luckassen: miljoenen verbrast, schandalig!
    Vind ik leuk
    PSV NR1 +1622
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:08
    Foxsports heeft dit gerucht verspreid
    ja kan niet anders
    die lullen alleen maar en manipuleren beelden
    ik vroeg me al af of dat waar was
    Vind ik leuk
    Smash +2505
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:19
    Laten we hopen dat dit waar is. (Hoewel het voor de breedte niet slecht zou zijn).
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 01:30
    Oud nieuws uit de winterstop dus.
    Ik verwacht niet dat Viergever komt. Brenet zal komend seizoen als vervanger van Arias naar rechts verhuizen en op links komt denk ik de Argentijn Enzo Diaz.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Geruchten over transfervrije Ajacied kloppen niet: wél contact, géén akkoord'