Bizar seizoen voor Eredivisie-topscorer: 'Ik zal nadenken over een grote club'

Bizar seizoen voor Eredivisie-topscorer: 'Ik zal nadenken over een grote club'

Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 15:45di 13-03-2018 om 15:45

Dankzij drie treffers tijdens de bizarre clash tussen Willem II en PSV (5-0) is Fran Sol nu gedeeld topscorer van de Eredivisie. Net als PSV'er Hirving Lozano staat Sol op dertien goals. Het is een seizoen van uitersten voor de Spaanse spits. 

In oktober werd er er een tumor ontdekt in een teelbal van Sol. "Ik heb dit seizoen inderdaad hele moeilijke momenten gekend", blikt hij terug met de NOS"En nu beleef ik geweldige dingen. We realiseren ons eigenlijk nog niet wat we afgelopen weekend hebben gedaan. We zijn nog steeds een beetje dronken van geluk."

Na zijn hattrick op zaterdagavond is Sol (25) nu topscorer van Nederland. "Eerlijk gezegd verbaast het me niet dat ik zo hoog sta op de lijst. Wel dat ik bovenaan sta, want dat is ontzettend moeilijk als je bij Willem II speelt. Maar ik heb dit jaar harder dan ooit gewerkt en dit is mijn beloning."

Komende zomer loopt zijn contract af. "Als er een grote club zou komen, zal ik daarover nadenken. Maar ik leef van dag tot dag na wat er is gebeurd. Ik ben nu gelukkig bij Willem II. Mijn grootste droom is om een gezin te stichten in de toekomst en gelukkig te blijven met mijn vrouw. En ook al speel ik bij de grootste club ter wereld, dit seizoen bij Willem II zal ik nooit vergeten."

Poll

Is Sol goed genoeg voor een Nederlandse topclub?

(5823 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 maart 2018 om 15:57
Die is weg, einde van het jaar. En gelijk heeft ie. Wel een nette reactie overigens.
Vind ik leuk
Abelvis +1229
dinsdag 13 maart 2018 om 16:02
Het is ook echt een nette jongen!

Ik ken ook werkelijk niemand die hem die transfer niet gunt, verwacht alleen niet dat naar een Nederlandse club zal zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 15:57
Hij is wel aardig op dreef maar topclub ik zeg Nee!
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 15:59
Ik hoop dat ze hem kunnen verleiden tot een overstap naar Vitesse. Matavz en Sol, prima spitsen.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 16:02]
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:10
Kan je lekker afscheid nemen van die castagnios, die gaat zijn verwachtingen nu niet meer waarmaken ook
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:33
Is gehuurd dus gaat weg.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:38
Beter voor jullie! Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:11
Castaignos naar willem2 dan? Moet je niet willen denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:33
Castaignos is gehuurd.
Vind ik leuk
013TLB +188
zaterdag 17 maart 2018 om 14:06
Denk niet dat hij nog te betalen is voor Vitesse, wanneer je op 15+ goals uitkomt bij de nummer 15 van de eredivisie kom je toch wel tussen de 5 en 10 miljoen uit...
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 15:59
Costa Del Sol wie heeft daar geen zin in?
Vind ik leuk
Gid010 +714
dinsdag 13 maart 2018 om 16:06
Nou nou, je moet niet vergeten bij welke club hij speelt..Hij is op dit moment geen versterking voor de traditionele top 3. Misschien voor in de breedte van die 3 clubs. Voor een subtopper kan iets zijn, als Weghorst weggaat bij Az bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
guusje +1452
dinsdag 13 maart 2018 om 16:18
maar de top 3 is nu toch Ajax, AZ en PSV?!?!?
Vind ik leuk
Gid010 +714
dinsdag 13 maart 2018 om 17:11
Lees eens goed wat er staat bijdehand.. TRADITIONELE TOP 3

Ik hoef je toch niet uit te leggen welke clubs we verstaan onder traditionele top 3, guusje

Je opmerking getuigt je gebrek aan kennis als een Truusje.
Ook voor diegenen die jouw opmerking hebben geliked, trouwens..
Vind ik leuk
sooike1973 +646
dinsdag 13 maart 2018 om 21:41
Je moet idd niet vergeten bij welke club hij speelt! Dat maakt zijn prestatie juist vele malen knapper!

13 goals bij Willem II, dat onder vd looi nog eens verdedigend speelde Ook, staat gelijk aan 20+ goals bij een top3 club
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:09
Ajax, PSV of Feyenoord lijkt mij iets te hoog gegrepen voor Sol. Maar Vitesse of Utrecht past hij prima bij
Vind ik leuk
Koeien +3775
dinsdag 13 maart 2018 om 16:16
Je kan het je afvragen. Hij is op dit moment topscorer en legt er dus het maximaal aantal doelpunten in bij een ploeg onderin de ED die stukken minder aan aanvallend spelen toekomt dan bv Ajax of AZ.

Lijkt mij dat je bij zulke clubs alleen maar vaker in stelling word gebracht om te scoren. Als je op het eind van het seizoen op een stuk of 20 uit kan komen, dan lijkt me dat je voor elke club in de ED wel van waarde bent.
Vind ik leuk
AllAdIn +24995
dinsdag 13 maart 2018 om 16:20
Maar hij neemt ook de penalty's, en die schiet ik er ook wel in.. ;-)
Vind ik leuk
013TLB +188
zaterdag 17 maart 2018 om 14:07
Tegen psv waren de eerste 2 penalty's van dit seizoen, dus dat zegt niet veel in dit geval.
Vind ik leuk
AllAdIn +24995
zaterdag 17 maart 2018 om 14:21
Oké, misschien niet heel veel, maar zonder die pingels toch 2 doelpunten minder.. ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:34
Bij de traditionele top 3, sta je meer in de 16 te wachten met veel meer verdedigers om je heen.. dat bedoelde ik ermee. Maar wat zal hij nou kosten? Je kan het altijd proberen, blijft 50/50
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:09
Volgens mijn research is Sol vandaag 26 geworden ;-)
Vind ik leuk
★Timmio★ +25086
dinsdag 13 maart 2018 om 16:16
Scherp opgemerkt haha
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2967
dinsdag 13 maart 2018 om 16:10
Heerlijke reactie van Sol, beter dan een reactie van Kluivert dat die ooit 160 miljoen wilt opleveren.
Vind ik leuk
imho +2007
dinsdag 13 maart 2018 om 16:18
Het sol mar je spits zijn!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 16:18]
Vind ik leuk
Mosquito +21908
dinsdag 13 maart 2018 om 17:13
Spanjaarden laten niet met zich sollen.
Vind ik leuk
imho +2007
dinsdag 13 maart 2018 om 17:27
Ik ben dan ook meer een Franofiel
Vind ik leuk
pico323 +7554
dinsdag 13 maart 2018 om 16:20
Vitesse of Utrecht, twee mooie clubs voor hem.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:27
Ik zou hem graag zien spelen bij Heerenveen. Reza vertrekt neem ik aan? Zijn contract loopt af meende ik.
Vind ik leuk
Wzawzsn +61
dinsdag 13 maart 2018 om 17:08
Hij wil toch niet naar het buitenland
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
dinsdag 13 maart 2018 om 18:04
Iets orginilers kon je niet bedenken ;-)
Vind ik leuk
Wzawzsn +61
dinsdag 13 maart 2018 om 18:16
Nee jullie zijn toch buitenland met jullie misselijke volklied
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
dinsdag 13 maart 2018 om 18:22
Houdt ervan of haat het, wij zijn er trots op! Wij zijn Heerenveen wij zijn Fryslan. En wat een ieder daarvan vindt.. ja het zal.

Maar dan nog.. kom de volgende keer eens met iets origineels.. deze hebben wij nu al zovaak gehoord.. we kunnen het hebben hoor -;)


speciaal voor jou:

Frysk bloed tsjoch op! Wol no ris brûze en siede,
En bûnzje troch ús ieren om!
Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde,
It Fryske lân fol eare en rom.

Refrein:

Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Klink dan en daverje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!

ps: hij is nog langer maar dit is het gedeelte wat je kent :-)
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
dinsdag 13 maart 2018 om 18:04
De kans dat Reza vertrekt is aanzienlijk. Henk is afwachten.. dus moet er sowieso 1 aanvaller bij. Sol lijkt mij in deze ook wel wat, denk dat hij absoluut een meerwaarde kan zijn voor ons( een middenmotor met subtop ambities)
Vind ik leuk
RtdDub +13355
dinsdag 13 maart 2018 om 16:31
Zou wel eens bij een degradant uit de Primera Division terecht kunnen gaan komen.
Die zullen ongetwijfeld voor goedkopere opties moeten gaan dus een Malaga of Las Palmas zouden wel eens kunnen komen aankloppen.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1247
dinsdag 13 maart 2018 om 16:36
Ik weet niet hoe duur hij is maar zou goed bij een nederlandse subtopper passen!
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 16:37
Geef chips
Vind ik leuk
michelhx +4632
dinsdag 13 maart 2018 om 16:38
Leuke spits voor bv. FC Utrecht, AZ, dat soort ploegen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 maart 2018 om 17:32
Ik doe 16 goals.
Vind ik leuk
Villarreal +121
dinsdag 13 maart 2018 om 17:44
Het is hem gegund, draait een goed seizoen!
Wellicht in de toekomst weer terug naar Villarreal!
Vind ik leuk
Cookee +12767
dinsdag 13 maart 2018 om 17:49
Als je gratis binnenkomt bij Ajax dan kijken ze je aan of je een bot van de hond bent. Ofwel ze nemen je niet serieus, denk maar aan Cassierra die kreeg al geen kans.
Dolberg wel ... die ontkracht mijn hele statement... verdikke.
Vind ik leuk
wil +1324
dinsdag 13 maart 2018 om 17:58
Sol moet blijven!!!
Vind ik leuk
wil +1324
dinsdag 13 maart 2018 om 18:01
Willem II supporters zeggen: We want Fran Sol !!!


Vind ik leuk
Pec010 +2526
dinsdag 13 maart 2018 om 18:16
Transfervrij lijkt mij dit een prima optie voor Feyenoord. Tweede spits achter Nicolai, flinke stap vooruit tov Kramer.
Vind ik leuk
Ibo +219
dinsdag 13 maart 2018 om 18:46
yeah right, transfervrij. Heeft nog een doorlopend contract en er is interesse (geweest) uit Duitsland en Engeland. Dat ie vertrekt is waarschijnlijk maar zeker niet naar een subtopper in Nederland (te duur, tenzij WII degradeert) en al helemaal niet transfervrij
Vind ik leuk
Come on Utreg +29741
dinsdag 13 maart 2018 om 18:24
Ik zou hem graag bij Utrecht zien! Prima spits. Eigenlijk had Utrecht hem moeten halen ipv Dessers. Nu is Sol voor Utrecht te duur naar alle waarschijnlijkheid.
Vind ik leuk
Smithsonian +43383
dinsdag 13 maart 2018 om 18:29
Beter dan mening spits uit de subtop!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws