Til geeft signaal af aan Eredivisie-top en is akkoord: Dan hoeft tussenstap niet

    Til geeft signaal af aan Eredivisie-top en is akkoord: "Dan hoeft tussenstap niet"

    donderdag 15 maart 2018 om 06:42

    AZ heeft een grote slag geslagen. Met Guus Til is op hoofdlijnen een akkoord bereikt over de verlenging en opwaardering van zijn contract tot de zomer van 2023.

    Dat meldt De Telegraaf donderdag. Met de aanstaande contracverlenging wil AZ de geïnteresseerde Eredivisie-topclubs afschrikken en lijkt Til zelfs een tussenstap binnen Nederland te gaan overslaan. "Natuurlijk heb ik voor mezelf een route naar de top uitgestippeld, een stappenplan", zegt Til in de krant.

    "Als AZ al dusdanig tot de Nederlandse top hoort, wat ik hoop en verwacht, dan hoeft een tussenstap in Nederland niet. Ik vraag me ook af of de traditionele topdrie dat kan betalen", aldus Til, die met AZ zich definitief in de top van Nederland wil nestelen. "Ik weet zeker dat we met AZ vaste aansluiting kunnen vinden bij PSV, Ajax en Feyenoord, maar dan zullen we wel stappen moeten maken. Dat kan. Volgens mij staan we op de ranglijst nog steeds gewoon boven Feyenoord."

    Plaats een reactie

    Pds010 +845
    donderdag 15 maart 2018 om 06:58
    Na hoogmoed komt de val ;)
    Dit seizoen presteert AZ boven verwachting nu kijken of ze het de aankomende 25 jaar dat ook kunnen.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1474
    donderdag 15 maart 2018 om 07:02
    Hoogmoed we presteren na de val van onze grote suikeroom toch al jaren goed? We willen vast in de top4 komen met eens in de 5 jaar een prijs. Is een gezonde doelstelling.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 15 maart 2018 om 08:48
    Jullie doen het ook prima, maar vaste aansluiting vinden is toch wat anders. Ik hoop het van harte, maar AZ gaat wederom leeggeplukt worden, nog maar te zien wat dat gaat betekenen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    donderdag 15 maart 2018 om 08:57
    Weg geplukt door wie? Er zijn bij ons geen toppers, maar een team.

    Daarbij zien de huidige spelers wat er gebeurt als je naar een club uit de klassieke top 3 gaat en dat heeft niks met druk te maken. Als je kijkt naar Maher die bij Psv op een andere positie werd neer gezet dan bij Az bijvoorbeeld is dat de oorzaak dat hij niet geslaagd is bij Psv. Luckassen is volgens mij gehaald voor de verdediging, terwijl bij Az hij voor de verdediging speelde.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    Quareck +7013
    donderdag 15 maart 2018 om 09:34
    Das helemaal gevaarlijk, dan koopt iemand ze straks alle 11 en klaar :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 10:41
    Maar dan heeft AZ wel 140 miljoen op de bank......
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    donderdag 15 maart 2018 om 12:57
    Met geld koop je niks, kijk maar naar ............Hahahaha
    Vind ik leuk
    Hans Worst +764
    donderdag 15 maart 2018 om 09:37
    PSV heeft ook n keer Matavz gehaald, terwijl ze zonder vleugelspelers speelden. Bij Groningen knalde die mede door de vleugelspelers 18 in, en bij PSV geflopt, mede door een ander systeem. Slecht gescout door PSV,of slecht t elftal afgestemd.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    donderdag 15 maart 2018 om 09:39
    Dat bedoel ik, het is net hoe een speler gebruikt word.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 15 maart 2018 om 11:59
    Ik bedoel niet alleen door de top3, maar ook in het buitenland. Ja het is een team, maar er spelen gewoon ook hele goede spelers bij jullie. Voor het buitenland een minimale investering, waar AZ geen nee tegen kan zeggen. Hopelijk blijft het team bij elkaar, zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal. Alleen tegen PSV even minder jullie best doen aub
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    donderdag 15 maart 2018 om 12:02
    Hahaha, we hopen idd dat we het bij elkaar houden. Halen jullie de titel maar tegen ajax en dan laten jullie ons winnen voor de 2e plek.

    Deal?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 15 maart 2018 om 12:28
    Haha, ook goed, jullie hadden in Eindhoven al moeten winnen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 15 maart 2018 om 11:23
    Als AZ zijn grote talenten weet te binden dan doen ze het straks waarschijnlijk prima bij verkoop. Daarmee wordt goed gehandeld met het oog op de lange termijn als de traditionele top drie deze talenten niet kan binnen halen.

    Wat wel belangrijk zal zijn is dat het geen transfers a la Janssen naar de Spurs worden. De jongens die verkocht worden zullen bij de kopende partij moeten renderen. Dat lijkt me de moeilijkste uitdaging naar de toekomst toe. Wat ze nu doen klinkt logisch en uitgekookt en kan de top drie bij succes structureel aantasten lijkt me.
    Vind ik leuk
    Caniggia +850
    donderdag 15 maart 2018 om 17:29
    Az heeft geen negatief eigen vermogen,dus die kan mits er geen exorbitante transfer bedragen komen.
    Gewoon hun spelers behouden,en als die hoge bedragen komen dan weten ze ook nog wel wat leuke spelers te halen.
    Dus ze kunnen wel top 4 blijven draaien.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3645
    donderdag 15 maart 2018 om 09:55
    Prima doelstelling voor een club met een uitstekende jeugdopleiding. Loopt behoorlijk veel talent rond!
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    donderdag 15 maart 2018 om 10:31
    Maar tussen de top nestelen is toch heel wat anders. Dat is de laatste 10 jaar het geval omdat Feyenoord meestal tegenvalt ondanks de mogelijkheden en Twente, wat qua achterban de 4de club van Nederland is, zijn eigen problemen heeft maar die zullen over 10 jaar ook weer terug zijn. AZ is een kleine club qua achterban, des te knapper wat daar gedaan is en wordt, maar waar het nu staat is écht de max. Nestelen tussen 2 topclubs in, welke dat ook zijn, zal nooit structureel gaan lukken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 21:36
    Er loopt zoveel talent bij AZ. Jeugdteams draaien super. Onder 12, 13, 15 en 16 staan bovenaan. Talenten als Stengs, Goudmijn en Boadu liggen langdurig vast. Evenals Koopmeiners, Til, Helmers, Wijndal en Ouwejan. Allemaal eigen kweek.

    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 07:06
    Volgens mij haalt AZ ook in Europa al jaren veel punten voor NL binnen.
    Daar staat AZ al jaren in de Nederlandse Top 3.
    Vind ik leuk
    De Hout +1665
    donderdag 15 maart 2018 om 14:14
    Ongelooflijk knap wat AZ in Europa heeft gepresteerd. Volgend seizoen weer de grens over, hopelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:34
    Zegt een supporter van de club die na een incident vorig jaar De aansluiting met de top weer helemaal kwijt zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:35
    Zegt een supporter van de club die na een incident vorig jaar De aansluiting met de top weer helemaal kwijt is
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    donderdag 15 maart 2018 om 08:34
    Oke, jij als Feyenoorder zegt dat AZ de komende 25 jaar moet presteren

    AZ presteert al jaren niet minder dan Feyenoord.

    Denk dat mensen er verkeerd zitten te kijken
    Top 2: Ajax en PSV
    3-4: AZ en Feyenoord

    Ik denk dat, zeker met het beleid in Alkmaar, AZ verder kan en gaat komen dan Feyenoord. Van Geel is namelijk het beste in shoppen met een lege portemonnee, i.p.v. met een dikgevulde.
    Vind ik leuk
    meinema +1289
    donderdag 15 maart 2018 om 08:50
    1. Deze eeuw is Feyenoord 12 van de 18 keer hoger geeindigd op de ranglijst, ten opzichte van AZ

    2. AZ heeft 2 landstitels in haar geschiedenis, Feyenoord 15

    3. Van de andere prijzen staat Feyenoord ook ruim boven AZ.

    Ben het met je eens dat Ajax en PSV op dit moment qua sportief de beteren zijn in Nederland. De 2 grootsten blijven altijd Ajax en Feyenoord. Maar kom me niet vertellen dat AZ over/groter/beter dan Feyenoord is.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    donderdag 15 maart 2018 om 09:06
    Ik vind AZ sowieso beter. Heb nooit gezegd dat ze groter zijn.

    Bij Feyenoord is er veel meer mogelijk gezien de achterban en de vrienden en mogelijke sponsoren enzo, echter het beleid is niet goed.

    Als ze bij Feyenoord het beleid voerde wat AZ doet (jeugd) en aankopen volgens het Moneyball principe dan zou Feyenoord met gemak mee kunnen draaien met de top 2.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1125
    donderdag 15 maart 2018 om 09:28
    Vroeger is dood. Kijk naar de afgelopen 15 jaar, en AZ en Feyenoord staan gelijk, waarbij AZ het in Europa veel beter gedaan heeft dan Feyenoord.
    Vind ik leuk
    meinema +1289
    donderdag 15 maart 2018 om 09:32
    Je vind een ploeg beter die 2 keer in hetzelfde seizoen van die ploeg die jij minder vind?

    Ik zie deze eeuw geen Europese prijs ergens in de kast staan... oh wacht toch wel, in De Kuip.

    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    donderdag 15 maart 2018 om 14:35
    Statistisch gezien is AZ beter want ze staan op gepaste afstand voor op Feyenoord. (Dit seizoen dan.)

    Als PSV nog een keer van Ajax verliest, maar toch kampioen wordt, is PSV over 34 wedstrijden beter dan Ajax.

    AZ speelt momenteel, vind ik dan, het beste en mooiste voetbal in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    meinema +1289
    donderdag 15 maart 2018 om 15:34
    Ik wil ook zeker niet zeggen dat ze niet het aantrekkelijkste voetbal spelen, dat spelen ze zeker. Alleen om ze zo snel in te ruilen binnen de top 3 voor Feyenoord gaat me iets te snel (niet omdat ik voor Feyenoord ben). Echter speelt PSV het beste voetbal aangezien ze ruim op kop staan. Het aantrekkelijkst speelt PSV allerminst..
    Vind ik leuk
    meinema +1289
    donderdag 15 maart 2018 om 09:33
    Vroeger is dood en je volgende zin is: kijk naar de afgelopen 15 jaar. Hoe moet ik jou serieus nemen?
    Vind ik leuk
    Quareck +7013
    donderdag 15 maart 2018 om 09:39
    Als er geroepen wordt dat az eerst 25 jaar moet presteren, en je neemt dan als vergelijking de afgelopen 25 jaar, denk ik dat az al een stuk minder ver achter Feyenoord staat!
    Vind ik leuk
    meinema +1289
    donderdag 15 maart 2018 om 09:52
    Maar goed dat je zegt denk ik.

    Feiten:
    Feyenoord van de laatste 25 jaar 20 keer boven AZ geëindigd.

    Feyenoord is van die 25 jaar 15 keer in de top 3 geëindigd.
    AZ is van die 25 jaar 4 keer in de top 3 geëindigd.

    Feyenoord 3 ( :(. ) keer kampioen
    AZ 1 keer.




    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 15 maart 2018 om 08:51
    Als AZ wil doorstoten naar een Kampioenschap en dat niveau wil continueren, moeten ze de club eerst verkopen of een sterk financiele partner in huis halen, datzelfde geldt ook voor Feyenoord naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 22:05
    AZ is een van de weinig gezonde clubs in NL.
    Ze hebben een eigen vermogen van ruim 23 miljoen.
    Dat wordt alleen maar meer.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    vrijdag 16 maart 2018 om 08:05
    Dat is niks......( relatief gesproken)
    Volgens mij staat AZ al te koop........
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1125
    donderdag 15 maart 2018 om 09:27
    Als je kijkt naar de resultaten van de afgelopen 15 jaar en ook de Europese resultaten meetelt is AZ al de derde club van Nederland.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +916
    donderdag 15 maart 2018 om 16:17
    Ligt ook een beetje van je doelstelling af maar strijden om het kampioenschap wordt met AZ knap lastig. Hoe dan ook je komt met prijzen altijd lekkerder binnen bij clubs in het buitenland, dit geldt ook voor de club waar je voor speelt. De top 3 worden toch hoger aangeschreven en dus meer aanzien. Staat dus beter op je CV als speler.
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 15 maart 2018 om 17:31
    Zo lang speelt Til niet meer.
    Vind ik leuk
    koppig +492
    donderdag 15 maart 2018 om 17:50
    je bedoeld zeker dat clubje uit rotterdam dat vorig jaar eindelijk weer eens wat won en nu in een vrije val zit je kan niet op het verleden blijven teren
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    donderdag 15 maart 2018 om 06:59
    Is het verstandig ?
    Vind ik leuk
    mazu +1656
    donderdag 15 maart 2018 om 07:01
    Dom dom dom. Tuurlijk krijgt AZ geen aansluiting, daar is de club te klein voor en zijn de groeimogelijkheden te klein. Incidenteel kan AZ zich sportief misschien een keer meten met de topclubs, maar qua begroting, publieke belangstelling en uitstraling nooit. Daarnaast is de druk bij de traditionele top 3 veel groter. Hij had beter voor 3 jaar kunnen bijtekenen en dan de stap maken naar de Nederlandse top.
    Vind ik leuk
    Olfie +4279
    donderdag 15 maart 2018 om 07:20
    Vooral de druk is anders...
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 15 maart 2018 om 07:32
    Top 3 bestaat al jaren niet meer. Feijenoord is een middenmotor.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6540
    donderdag 15 maart 2018 om 07:53
    LOL het is de huidige kampioen. Hoezo een middenmotor?
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 15 maart 2018 om 07:59
    1 x per eeuw kampioen worden, dan behoor je niet tot de top. Waar staan ze nu??
    Vind ik leuk
    HanV +3994
    donderdag 15 maart 2018 om 07:44
    Als we er een top4 van maken dan zou ik ze er wel bij zetten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 15 maart 2018 om 07:48
    @mazu
    AZ heeft de plek van Twente (voor de troubles en ook nog voor het kampioenschap) overgenomen wat betreft met hun spelers.
    Net als voor de spelers destijds van Twente was het naar de top drie geen grote stap vooruit meer.
    Zo was er bv van Ajax serieuse belangstelling voor Elia, maar die verkoos rechtstreeks naar het buitenland te gaan (Ajax was geen stap vooruit zei hijzelf).
    Zo ook Arnoutovics en Braafheid.
    Dat die spelers niet "doorbraken" doet niets aan het feit af.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:51
    Hoezo groeimogelijkheden te klein? Vanaf de Zaan tot aan Den Helder wonen meer dan 1 miljoen mensen..
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 07:04
    Mooie ambitie en wat een boost voor de jeugdopleiding van AZ.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6061
    donderdag 15 maart 2018 om 07:08
    Ik weet niet of de top 3 dat kan betalen, haha hij denkt dat hij 20 miljoen waard is.
    Vind ik leuk
    Olfie +4279
    donderdag 15 maart 2018 om 07:22
    Alleen Ajax kan hem betalen en die zie ik het niet zo snel doen. Maar ik denk dat hij zich wel staande zou houden. Heerlijke voetballer.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1658
    donderdag 15 maart 2018 om 07:11
    Deze jongen is niet al te snugger als ik op deze uitspraken af moet gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 07:58
    Klinkt wel erg ridicuul als iemand die post onder de naam Poepwagen zoiets zegt. Guus Til heeft trouwens zijn VWO diploma gehaald.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1658
    donderdag 15 maart 2018 om 10:26
    Ach, iemand op zijn naam beoordelen, zo 2016. En zo zie je maar weer dat zo'n papiertje weinig waarde heeft. Ik zie het overal om me heen hoor, afgestudeerden waarvan ik denk: "jij bent echt dom"! Ik blijf dus bij mijn standpunt dat deze speler bepaald geen helder licht is op basis van zijn uitspraken!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 10:26]
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    donderdag 15 maart 2018 om 07:16
    AZ tot de top behoren van de eredivisie? Haha, ze hebben het virus weer te pakken in Alkmaar...

    Er zijn maar 3 clubs die tot de top behoren, AZ is een solide subtopper, maar tot de top gaan ze niet behoren!
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1125
    donderdag 15 maart 2018 om 07:18
    Correctie, er zijn er sportief gezien maar 2. AZ is idd al jaren de 3e Nederlandse club volgens de uefa ranglijst.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 07:33
    Dat is waar maar als Feyenoord een nieuw stadion heeft hebben ze wel de potentie om aan te sluiten bij Ajax en PSV en dat lukt AZ echt niet
    Vind ik leuk
    Nistel +3624
    donderdag 15 maart 2018 om 07:52
    Feyenoord heeft nu al een reuzenstadion en kijk waar ze staan. In die sprookjes over luchtkastelen moet je echt niet teveel gaan geloven.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1125
    donderdag 15 maart 2018 om 08:06
    Met een nieuw stadion gaat Feyenoord een reuzestap maken althans als de financiën geen problemen gaan opleveren.
    Maar met een modern stadion waar sponsoren beter ontvangen kunnen worden dan hebben ze potentieel goud in handen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3624
    donderdag 15 maart 2018 om 09:34
    Een gloednieuwe enorme schuldenberg, waarbij je nog maar heel hard moet afwachten of die veel te rooskleurige plaatjes qua inkomsten wel enigszins gehaald gaan worden. De sponsormarkt in Nederland is verzadigd, niet voor niets dat Feyenoord en PSV met veel moeite recentelijk een nietszeggende nieuwe hoofdsponsor gekregen hebben. De Nederlandse markt is te klein en de Eredivisie stelt internationaal te weinig voor om écht grote sponsoren te binden. Het zal dus gerommel in de marge blijven.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 10:05
    Dus de overweging was volgens jou: We zien het wel, laten we het eens gokken. Dat klinkt toch wel wat vreemd, dat ben je toch met me eens
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 09:28
    Vertel eens: Waarom zouden ze dan een nieuw stadion gaan neerzetten ? Omdat dat niks gaat uitmaken ?
    Vind ik leuk
    Nistel +3624
    donderdag 15 maart 2018 om 13:06
    Omdat het huidige sterk verouderd is en niet meer aan de vereisten voldoet. Als jouw huis op instorten staat ga je ook renoveren of verhuizen. Dat wil niet zeggen dat je meteen vol voor een kasteel moet gaan.

    Feyenoord City is een megalomaan idee van bobo's die graag een prestigeproject op hun naam willen hebben staan. Lukt het, staat hun naam voor altijd in de boeken. Wordt het een grote faal, dan zijn ze allang met de noorderzon vertrokken voor de lijken uit de kast komen. En de Feyenoord fans zien dollartekens en slikken alle mooie praatjes om maar weer terug te komen op de status van weleer (de objectieve fans die verder kijken uitgezonderd).
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 09:04
    Als AZ een nieuw of groter stadion heeft dan heeft het ook...

    Als bestaat NIET.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 09:25
    Je hebt gemist dat er concrete plannen zijn ? En daarbij komt dat AZ helemaal niet de supportersachterban heeft om een groot stadion te vullen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    Quareck +7013
    donderdag 15 maart 2018 om 09:43
    Potentie is een mooi iets. In potentie kan namelijk bijna alles. Feit is dat er al jaren heen top 3 meer is in Nederland. Er is een top 2 en az, Twente en Feyenoord werden ook een keer kampioen. Wat trouwens erg jammer is, want een club als Feyenoord hoort zich te mengen in de strijd om de titel. Dat verdienen de club, de stad en de supprters
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    donderdag 15 maart 2018 om 08:52
    Je bent niet puur een topclub dankzij je sportieve prestaties, dat is nu de fout die supporters (en bestuurders) van subtoppers maken.

    Het gaat ook om je achterban, sponsoren, accomodaties en uiteindelijk vooral om de poen en daarin zijn er maar 3 die tot de top behoren.

    AZ kan af en toe leuk mee doen, maar ook geregeld niet.

    Verder niets dan lof voor hoe ze het gedaan hebben na het debacle met Leen van Frisia, maar nou niet ineens dom gaan lullen dat jullie de 3e club van Nederland zijn.
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 09:07
    Je moet kijken naar de lange termijn strategie van AZ. Ze bewandelen nu een andere route dan eerst, de focus ligt geheel op de jeugdopleiding, het opleiden van grote talenten die nu zien dat spelen bij AZ een veel grotere kans geeft om in het 1ste te spelen dan bij de traditionele, en vanuit AZ kan je ook doorstromen naar grote clubs in Europa.

    AZ is niet de 3de club van NL, maar wel een stabiele topper aan het worden.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 09:33
    Vooropgesteld: AZ doet het heel goed maar ik denk dat het maxibaal haalbare nr4 van Nederland is.
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 11:44
    dat zeg ik toch, wij zijn niet de nr 3, dat is Feyenoord, maar ik zeg dat wij de nr 4 zijn en dat de top 4 dichter bij elkaar zit dan voorgaande jaren.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 15 maart 2018 om 11:48
    Ze doen het hartstikke goed na dat gezeur met Scheringa. Petje af.
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    donderdag 15 maart 2018 om 10:45
    Sorry, maar alleen talenten is niet genoeg en doorstromen naar grote clubs in Europa is ook niet het geval, noem ze maar op die dat gedaan hebben.

    Zelfs spelers van de top 3 redden het nauwelijks nog tegenwoordig.

    AZ is zeker goed bezig, maar voor ze uberhaupt top 4 materiaal zijn zal er een ring op het stadion erbij moeten komen, zullen er veel meer fans moeten zijn, meer sponsoren en dus meer budget.

    Lof voor hoe de club bezig is, maar top wordt je niet zomaar even in 5-10 jaar, dat duurt veel langer!
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 11:49
    de komende 3 jaar gaan we het zien.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 15 maart 2018 om 07:19
    Met de deze marktwaarde gekte is het niet eens zo gek idee toch om bij te tekenen ..
    Stel een Ajax of psv zou hem willen hebben zou die denk toch Rond 8miljoen uitkomen . En az staat over de laatste jaren vaker boven Feyenoord dus waarom zoude ze niet bij de top 3 kennen aan sluiten
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:00
    Prestaties en top 3 staan los van elkaar. AZ heeft nu misschien een topploeg, naar dat maakt ze nog geen topclub. Als buitenlanders spelers van AZ willen kopen betalen ze altijd minder dan voor die van de top 3 (Janssen daar gelaten). Ook qua geld is AZ zeker geen topclub. Eer dat zij aanhaken is de top 3 weer uitgelopen. Ze hebben nu de 5de begroting. Daar kan je nog lang niet structureel mee aanhaken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:22
    Mooi voor van Til en AZ,alhoewel de opmerking of de top van de eredivisie hem kan betalen natuurlijk onzin is..tuurlijk kan dat. De vraag is alleen of je het wil betalen. V
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 09:10
    Daar gaat het om, de wil. Maar Ajax is al jaren een kruidenier, let op de uitgaande centjes, anders kopen ze wel een echte topper van 25 of 30 miljoen die ze dan gegarandeerd kampioen maken.
    Vind ik leuk
    PRICE +32080
    donderdag 15 maart 2018 om 07:24
    Is ALTIJD maar de vraag of laatste stap top 3 lukt,genoeg voorbeelden die falen Boerenbach,Varynen,Maher.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1210
    donderdag 15 maart 2018 om 08:54
    Viergever,Gudelj
    Vind ik leuk
    Quareck +7013
    donderdag 15 maart 2018 om 09:45
    Ard van peppen
    Vind ik leuk
    remakil +5499
    donderdag 15 maart 2018 om 07:28
    Bij AZ zal hij nooit de druk voelen die er bij een topclub heerst. Het blijft een provincieclubje, met een kleinere achterban en waar winnen geen moeten is...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5198
    donderdag 15 maart 2018 om 08:02
    Dat is alleen bij PSV en Ajax zo.
    Feyenoord heeft dit seizoen vaker verloren in de competitie dan PSV en Ajax samen). Gio mag gewoon bijtekenen van het bestuur.
    Vind ik leuk
    remakil +5499
    donderdag 15 maart 2018 om 08:39
    Jullie denken alleen in winnen en verliezen. Je vergeet dat er in de Kuip 52.000 man zitten en ze een achterban hebben van honderdduizenden...

    Juist bij Feyenoord is de druk nu hoger, de verwachtingen waren hoger. De sponsorinvloeden zijn hoger. Het gemor is nu meer dan anders hoor. Bij AZ is het na een minder seizoen echt minder gezeur. De belangen zijn zo anders..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    DonQuichot +333
    donderdag 15 maart 2018 om 07:29
    Mooie speler voor AZ en de eredivisie. Til heeft het duidelijk goed naar zijn zin in Alkmaar en is nuchter genoeg om dat op waarde te schatten. Nu de rest van de jonkies nog zo'n zelfde contract geven en volgend jaar de titelstrijd in met een paar ervaren versterkingen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    donderdag 15 maart 2018 om 07:34
    Lekker voor AZ. Kunnen ze er misschien nog een paar jaartjes van genieten of er misschien wat leuks voor vangen uit t buitenland. Denk dat die meer betalen dan een Ajax of psv
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:37
    hallo Heel verstandig van TIL lekker doorgroeien bij AZ en kans op NED elftal inplaats van op de bank zitten of jeugtelftal! mvg ritje
    Vind ik leuk
    myrthewit +1558
    donderdag 15 maart 2018 om 07:53
    Nee hoor, bij AZ is de kans op Nederlands elftal kleiner dan bij Ajax of PSV!
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 09:13
    Met Koeman aan het roer niet.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1558
    donderdag 15 maart 2018 om 23:09
    Wacht maar af....
    Vind ik leuk
    DuWijk +304
    donderdag 15 maart 2018 om 07:37
    Leuke gozer hoor, maar volgens mij slaat Guus op Til want bij een aantal uitspraken heb ik toch zeker mijn twijfels.
    Vaste aansluiting bij top 3... ja dat willen ze al sinds jaar en dag. Laat dat eens meerdere seizoenen zien. Daarnaast niet te betalen voor NL top 3? PSV kocht Lozano en Ajax Neres.... dus ook dat valt wel mee!
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    donderdag 15 maart 2018 om 07:45
    Kan zeker als ze met meer lef gaan spelen in uitwedstrijden. Helaas van Feyenoord hebben ze de komende 10jaar geen last als men voor de Arsenal variant gaan kiezen .
    Vind ik leuk
    Nistel +3624
    donderdag 15 maart 2018 om 07:54
    Vincent Janssen... die kwam ook snel en dacht de tussenstap ook wel over te kunnen slaan. Need to say no more.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 07:55
    Daar vergist hij zich in denk ik. Bij de traditionele topclubs ervaar je meer het omgaan met druk van de supporters en pers. Bovendien kan het vertrek van enkele sleutelspelers bij AZ betekenen dat ze terug gaan vallen. Met name PSV en Ajax hebben dan een stabielere basis. Ik hoop dat hij gelijk heeft. Goed voor het Nederlandse voetbal en voor hemzelf.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6540
    donderdag 15 maart 2018 om 07:55
    Wat is er zo bijzonder aan Til? Ik vind hem een mindere versie van Klaassen en ook hij is niet een begenadigde speler.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5014
    donderdag 15 maart 2018 om 08:04
    Top 3 is toch echt wel andere koek dan AZ. Ondanks de positie op de ranglijst spreken de statistieken voor zich tegen de grote 3. Hele andere druk, die je bij AZ veel minder hebt en het lijkt me ook voor geïnteresseerde clubs een grotere drempel om een speler van AZ te halen.
    Financieel zal die een leuke stap maken waarschijnlijk op dit moment
    Vind ik leuk
    hannes +342
    donderdag 15 maart 2018 om 08:18
    Beste Guus, de stand op de ranglijst bepaald niet de status van een club.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1127
    donderdag 15 maart 2018 om 08:21
    Denk ten eerste niet dat AZ zo denderend is. En als ze het al zijn gaan ze het niet blijven. Daarbij heb je vooral te maken met een geheel andere druk en concurrentie op het veld. Hij zal er zelf goed over nagedacht hebben en over een paar jaartjes zullen we het weten. Denk overigens ook niet dat PSV en Ajax op hem zitten te wachten...
    Vind ik leuk
    pos +8660
    donderdag 15 maart 2018 om 08:23
    Prachtig al die zure maar o zo standaardreacties over de standaard top 3. Gaaaaap. Dit is dus precies waarom het beleid van AZ zo te prijzen valt. Geen genoegen nemen met hetzelfde maar omhoog kijken. Perfect beleid momenteel.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 08:23
    Pfff wat een hoogmoed zeg. Tegen Feyenoord niet zien uitblinken.
    Pure middelmaat speler
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    donderdag 15 maart 2018 om 08:28
    Guusje nou moet je niet gaan overdrijven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1229
    donderdag 15 maart 2018 om 08:33
    Als AZ al dusdanig tot de Nederlandse top hoort, wat ik hoop en verwacht, dan hoeft een tussenstap in Nederland niet.

    Natuurlijk, want in de 50 jarige historie van AZ hebben ze altijd wanneer ze aan de top mee draaide het vermogen gehad om daar ook te blijven.

    Dat hij de hoop heb is prima, maar de verwachting hebben is niet zo heel erg slim. De geschiedenis wijst uit dat het praktisch onhaalbaar is voor clubs als AZ om daadwerkelijk bij de top te blijven. Je zal altijd samen met een aantal andere aan het vinkentouw hangen achter Ajax en PSV. Als het Feyenoord al ongeveer 40 jaar maar niet wil lukken structureel mee te doen voor plek 1, maar incidenteel. Dan lukt het een club als AZ met alle respect zeker niet. Feyenoord is de enige die de potentie heeft om echt structureel mee te gaan draaien voor plek 1. Tenzij er een rijke oliesjeik komt of zo natuurlijk.

    p.s. Dit is allemaal niet beledigend bedoeld. Deze mening is puur op feiten gebaseerd. Ben je het ergens niet mee eens, weerleg mijn stelling gerust. Ik zou alleen wel graag willen weten op basis van welke feiten dat is.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    donderdag 15 maart 2018 om 08:34
    De top 3 mist een type als Til. Goede zet van AZ om hem langer vast te leggen. Als deze jongen nog meer gaat scoren, heeft AZ goud in handen.
    Vind ik leuk
    peinke +1989
    donderdag 15 maart 2018 om 08:35
    Tja, een goed seizoen maar wel bij AZ, mijlen verwijdert van aansluiting bij de top 3, dat hebben we tegen subtopper Feyenoord deze week nog kunnen zien en nu al zoveel meninkjes en praatjes. Guusje heeft nog een lange weg te gaan en het is maar de vraag of hij bij AZ zo'n stap nog kan maken. Te weinig topsport- en winnaarsmentaliteit in die club. Vervolgens, zitten die clubs daadwerkelijk om dit gewouwel te wachten?
    Guus Til, AZ, van 1997 met zo'n wijsheid. Toevallig maatje van Kluivertje? In ieder geval een generatiegenoot. En dat moet de NL toekomst worden? Sterkte Koeman!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    Maan88 +3514
    donderdag 15 maart 2018 om 08:40
    Janssen en markus henriksen zijn 2 spelers vers uit Mn geheugen die toch ook klaar waren bij AZ en dachten de top aan te kunnen. Ook zij hadden beter eerst bij Feyenoord, PSV of ajax kunnen spelen. Ik vind Til een echte PSV of ajax speler. Rustige jongen die denk ik heel ver gaat komen.
    Vind ik leuk
    pos +8660
    donderdag 15 maart 2018 om 08:47
    Henriksen ging naar Hull City. Niet echt de top toch. En ook daar heeft hij het lastig. Alsof alleen een stap naar de traditionele top 3 logisch is.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2158
    donderdag 15 maart 2018 om 08:41
    Nou nou, dat zal schrikken zijn. Ik weet niet hoe het bij Feyenoord en psv zit, maar Ajax zit dik in de verdedigers. Ook met de jeugd die er weer aan komt. Dan is dit bericht wederom totaal nutteloos.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 08:41
    Google betaalde elk uur online werk van thuis uit € 250 tot € 300.i heb € 34957 ontvangen in mijn laatste maand salaris van Google. Ik dank God elke dag dat ik gezegend was met deze instructies en het is nu mijn plicht om het vooruit te betalen en het met iedereen te delen. Hier is ik begonnen


    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.M­o­n­e­y­4­6.C­o­m
    Vind ik leuk
    Johan.l +4131
    donderdag 15 maart 2018 om 08:43
    Mooi voor AZ ik gun het die club wel sympathieke club.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5348
    donderdag 15 maart 2018 om 08:44
    Geen ramp, afgelopen weekend werd duidelijk dat hij daar ook nog lang niet klaar voor is
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 15 maart 2018 om 08:49
    Hier is maar één ding op te zeggen......hoe heet die spits van de spurs ook alweer die in Turkije op de bank zit?
    Vind ik leuk
    mchollie +3434
    donderdag 15 maart 2018 om 08:57
    Goede ontwikkeling van AZ en haar beleid, dat is wel eens anders geweest.

    Als Guus zich blijft ontwikkelen, want de laatste tijd vind ik hem wel wat minder, dan geloof ik wel dat hij er komt.

    Als AZ zo doorgaat dan geloof ik wel dat er een top 4 komt in plaats van een top 3.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:04
    Leuk gezegd Til, maar structureel aanhaken bij de top 3 vergt te veel van een subtop team. Kijk naar Twente. Prestaties en top 3 staan ook los van elkaar. AZ heeft nu misschien een topploeg, naar dat maakt ze nog geen topclub. Als buitenlanders spelers van AZ willen kopen betalen ze altijd minder dan voor die van de top 3 (Janssen daar gelaten).
    Dan zegt iedereen dat AZ vaker boven Feyenoord heeft gestaan, maar dat is niet moeilijk na een lange periode van gigantische schulden. Maar heeft AZ dan ook alle prijzen die Feyenoord ooit heeft gehaald? NEE! Topclub blijf je altijd! Een topploeg of niet veranderd daar niets aan.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3972
    donderdag 15 maart 2018 om 09:05
    Goede voetballer, leuke gozer ook. Maar AZ als vaste topclub zal niet lukken. Dan zouden alle drie de topclubs tegelijk een zwak seizoen moeten hebben en dat zie ik niet meer gebeuren.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15007
    donderdag 15 maart 2018 om 09:08
    Beetje over het paard getild deze speler.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:11
    Welk signaal geeft hij af? Ipv 5 miljoen kost hij nu 10 miljoen....
    Vind ik leuk
    Rasss010 +188
    donderdag 15 maart 2018 om 09:16
    Til tilt er een beetje te zwaar aan.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:26
    Heb een beetje het idee dat deze jongen belachelijk gehyped wordt... oke het is een talent, maar ook niet meer dan dat... Voorlopig gewoon een jonge versie van Van Ginkel en zeker niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    donderdag 15 maart 2018 om 09:28
    Dit seizoen is pas het eerste seizoen met al die nieuwe jonge talenten en spelers die van buitenaf zijn aangetrokken zoals een Midtsjø, Idrissi. Neem daarbij dat AZ grootste talenten Stengs en Boadu er volgend seizoen bij zijn dan kun je op je klompen aan voelen dat AZ nog steeds groeiende is. Ik zie AZ voorlopig niet meer uit de top 3 donderen, sterker die doen volgend seizoen echt mee voor de prijzen.
    Met Til is al een signaal gegeven dat de echte grote talenten niet meer door de traditionele weg gekaapt gaan worden en net zoals ik bij Jahanbakhsh verwacht voor de grote bedragen naar het buitenland gaan zoals we bij een ajax of psv zien.
    Respect voor de Alkmaarders om zonder Scheringa en geheel op eigen kracht (daar kunnen psv en feyenoord een puntje aan zuigen) weer aan de top te zijn gekomen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 15 maart 2018 om 14:54
    Wat is het geheim? Wie is de onzichtbare kracht die zulke goede stappen laat zetten?
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    donderdag 15 maart 2018 om 15:20
    Dat klopt, dat heb ik me ook regelmatig afgevraagd.
    René Neelissen?
    In de raad zitten altijd goede, verstandige mensen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 15 maart 2018 om 15:35
    Nou, wil geen naam horen, want dan pikken ze die weer van jullie af.
    Ik ben blij voor jullie, het is vanuit Leeuwarden leuk om te zien, dat je logisch beleid kunt voeren en dan zulk spel kan zien, dat geeft hoop voor het hele land.
    Denk dat de manager ook niet slecht is en Arne is prima, maar jullie doen al jaren veel met een brede technische staf, zoals met Martin Haar en er zit nog een ex-Cambuurspeler, Kenneth Goudmijn ook in de staf, goed bezig AZ
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:28
    Het kampioenschap in Nederland is het hoogst haalbare. Eerder betekende dit zekere deelname aan de CL. Dat was min of meer de beloning(en tegelijkertijd een vloek) voor een kampioenschap. Nu levert het enkel nog prestige op en voorronde CL tegen een dusdanig pittige tegenstander dat deelname CL meestal uitgesloten zal zijn. In dat opzicht snap ik wel dat Ajax of PSV weinig toevoegt aan iemand die nu bij AZ speelt.
    Vind ik leuk
    Mo +11365
    donderdag 15 maart 2018 om 09:32
    Dat komt omdat Feyenoord er niks van bakt dit seizoen Guus, als die een normaal seizoen draaien eindigen ze gewoon boven jullie.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    donderdag 15 maart 2018 om 10:12
    Nou ajax kan ook nog niet echt afstand nemen en moeten echt nog wel alle zeilen bij trekken om die kaasjes voor te blijven.
    Dus het verschil met ajax is ook niet bijster groot; niet in punten en zeker niet in spel!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    Mo +11365
    donderdag 15 maart 2018 om 17:41
    AZ moet uitstekend presteren een heel seizoen lang om in de top te eindigen, voor PSV Ajax en Feyenoord voldoet een normaal seizoen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 09:41
    Hoogmoed komt voor de val zie feyenoord.
    Vind ik leuk
    plein19 +1617
    donderdag 15 maart 2018 om 09:47
    Kunnen wel betalen. Maar waarschijnlijk niet willen
    Vind ik leuk
    SB +355
    donderdag 15 maart 2018 om 10:08
    Ja op deze manier zou hij mogelijk kunnen eindigen als vincent janssen. Ajax en psv tellen er geen 15 miljoen voor neer. Zou echt sonde zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 10:16
    Til geeft een signaal af aan de top 3...... ik ben niet zo slim.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1758
    donderdag 15 maart 2018 om 10:17
    Ik zit als Ajacied ook niet echt te wachten hoor op een Guus Til, doet het leuk bij AZ maar is nu geen haar beter dan bijvoorbeeld Schöne.
    Daarnaast gun ik het liever een speler uit de jeugd om door te stromen zoals Van de Beek.
    Til vergeet echter wel één ding wat een aantal anderen ook terecht noemen, bij PSV, Ajax en Feyenoord MOET je elke wedstrijd winnen en bij AZ MAG dat.
    Die druk is veel minder daar, alles is een stuk kleiner bij AZ en daar is op zich niets mis mee maar hij moet niet denken dat hij vlekkeloos de overstap van AZ naar een buitenlandse subtopper kan maken.
    Kan naar bijvoorbeeld Davy Klaassen, zeer belangrijke speler voor Ajax in de Eredivisie en Europa League maar kan nog geen potten breken bij Everton in de Premier League.
    Ja ik weet het, hij krijgt niet steevast de kans maar het geeft wel iets aan!
    Vind ik leuk
    0260165 +614
    donderdag 15 maart 2018 om 10:23
    AZ zit net onder de top en ze doen het vaak heel goed, misschien incidenteel een keer kampioen worden, maar wat iedereen altijd vergeet is dat er altijd 18 eredivisie clubs zijn die willen groeien en zo blijf je vaak toch ongeveer op dezelfde plaats hangen.
    Vind ik leuk
    markpark +997
    donderdag 15 maart 2018 om 10:24
    Niet overdrijven nu he.
    Vind ik leuk
    De Hout +1665
    donderdag 15 maart 2018 om 10:36
    AZ wil een vaste plek in de top vier. Uitstekende ambitie. Hup Guus! Hup AZ!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 15 maart 2018 om 10:47
    Ik denk dat je 't beter kan omdraaien. Denk dat Ajax en PSV voor minder geld betere spelers uit Zuid enCentraal Amerika kan halen.Dus die 2 clubs komen al niet meer denk ik. Welke AZ aankoop is nu geslaagd laatste jaren?
    Vind ik leuk
    gustare +599
    donderdag 15 maart 2018 om 11:14
    We zullen het zien. Hoop voor hem en AZ dat het lukt. Denk vooralsnog dat de stap van AZ naar de echte Nederlandse top (Ajax en PSV) nog wel groot is (zeker qua druk en concurrentie). Om nog maar niet eens te spreken over een goede buitenlandse club. Kijk maar naar Vincent Janssen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 15 maart 2018 om 14:52
    Zo jammer dat AZ in de potjes dat je er moet staan niet thuis geeft.
    Als je zo goed kan voetballen laat het dan verdikke zien !!!
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    donderdag 15 maart 2018 om 16:11
    AZ denkt waarschijnlijk dat ze, net als bij Janssen, nu aan iedereen 22 miljoen euro kunnen vragen.
    We weten allemaal hoe dat is geëindigd, er is geen een ploeg die daar nog intrapt. AZ moet gewoon bescheiden blijven en hun 'topspelers' voor maximaal 5-6 miljoen euro verkopen, anders verkopen ze nooit meer een speler. En wat Til betreft: Leuke voetballer, maar ook hij moet het eerst maar eens 2 of 3 jaar op rij laten zien.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    donderdag 15 maart 2018 om 16:50
    Het is inderdaad maar de vraag of AZ definitief aansluit bij die zogenaamde top 3, maar ik heb respect voor de ambities van deze club. Met de uitspraken van Til, en het feit dat hij tot 2023 bijtekent, geven zowel club als speler een duidelijk signaal af.
    Geen Nederlandse club die straks in staat is om een nog jaren doorlopend contract af te kopen. Van AZ dus rechtstreeks naar het buitenland.
    Ga ik er wel van uit dat hij zich nog verder ontwikkelt. De tijd zal het leren.
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 15 maart 2018 om 21:48
    Wie zegt dat Feyenoord, Ajax, PSV geïnteresseerd waren in Til. Best een aardige speler maar (nog) lang geen top.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4134
    vrijdag 16 maart 2018 om 11:46
    Klopt, maar wie zijn wel absolute top; kluivert, Ziyech, van Ginkel?
    In de eredivisie zitten niet de echte toppers, anders speelden ze hier niet meer of kwamen ze niet terug. We moeten niet overdrijven en spelers van ajax, psv of feyenoord geweldenaars vinden. Je moet gewoon hier een goed team hebben en dan val je wat meer op als speler.
    Ik zie ze van geen een enkel elftal slagen bij een behoorlijke buitenlandse club.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Til geeft signaal af aan Eredivisie-top en is akkoord: "Dan hoeft tussenstap niet"