Amstel Tower wordt mogelijk Cruijff Tower na commotie over Feyenoord-vlag

Amstel Tower wordt mogelijk Cruijff Tower na commotie over Feyenoord-vlag

Gepubliceerd: donderdag 15 maart 2018 om 13:29do 15-03-2018 om 13:29

Mogelijk wordt de Amstel Tower, de toren waar momenteel aan gewerkt wordt in Amsterdam, vernoemd naar Johan Cruijff. De aanleiding is de rel die eerder deze week ontstond, toen monteurs een Feyenoord-vlag ophingen aan de toren. 

Afgelopen maandag haalde een Rotterdams installatiebedrijf werknemers van het project, omdat zij een Feyenoord-vlag hadden opgehangen tijdens hun werkzaamheden aan de Amstel Tower. Voor een aantal Ajax-fans was dat niet genoeg: een groep mannen bestormde dinsdag een aangrenzende bouwkeet. Nu wil ontwikkelaar Provast de ophef een positieve draai geven.

"Omdenken, dachten wij: sport verbroedert! Daarom is bij ons het idee geboren om de Amstel Tower om te dopen tot Cruijff Tower", zegt Provast-man Niek Roet tegen stadszender AT5. "Het zou wat zijn, Cruijff naast de verlosser ook de verbinder." Roet doelt daarmee op het feit dat Cruijff zowel voor Ajax als voor Feyenoord uitkwam. 

De familie Cruijff zal eerst akkoord moeten gaan met de naamswijziging alvorens deze kan worden doorgevoerd. In juni wordt het gebouw in gebruik genomen en men hoopt de naamswijziging dan rond te hebben. 

Poll

Goed idee?

(1056 stemmen)

Plaats een reactie

R94 +2045
donderdag 15 maart 2018 om 13:34
En waarom dan niet de Charisteas tower?
Vind ik leuk
Mosquito +21847
donderdag 15 maart 2018 om 13:44
Tja beide hebben ook bij feyenoord gespeeld.
Vind ik leuk
#Keizerout +45638
donderdag 15 maart 2018 om 13:45
Of de Lee Tower? Wordt ie meteen weer bestormd
Vind ik leuk
Gizmo +3795
donderdag 15 maart 2018 om 21:10
Of de toren van Babel natuurlijk
Vind ik leuk
Bassie666 +466
donderdag 15 maart 2018 om 13:35
Wát een gelul allemaal over die vlag.
Gewoon een ludieke actie en blijkbaar beschikt een deel van die "joviale, recht voor zijn raap" Amsterdammers niet over gevoel voor humor. Ik stel voor die hele kut-toren af te breken :P
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3427
donderdag 15 maart 2018 om 15:10
Ze gaven die gasten toch joviaal een stoel.. Gelukkig niet al te recht hun raap.. Anders waren er wel gewonden gevallen. ,-)
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
donderdag 15 maart 2018 om 13:37
Verander de naam van amsterdam naar cruyffdam. Haha.
Vind ik leuk
Connie Veren +5699
donderdag 15 maart 2018 om 13:37
is toch niet verbroederen maar nog meer zuigen? Of lees ik het nu verkeerd.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11775
donderdag 15 maart 2018 om 13:39
Mooi idee maar dan wel in zijn Feyenoord shirt natuurlijk
Vind ik leuk
PeterNL070 +531
donderdag 15 maart 2018 om 13:39
Wat een onzin zeg.
Vind ik leuk
Rodajc +18661
donderdag 15 maart 2018 om 13:41
Tjezus wat een bullshit. Het was een klein grapje van wat Feyenoordsupporters, gewoon gezonde rivaliteit. Die ophef is echt weer typische Nederlandse (Amsterdamse) bullshit.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9411
donderdag 15 maart 2018 om 13:41
Als ze nou is beginnen met de Arena te vernoemen naar de Johan Cruijff Arena.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:49
Dat gaat dus niet gebeuren vandaar al die anderen alternatieven
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:06
25 april... niet lullen
Vind ik leuk
fr1963 +4366
donderdag 15 maart 2018 om 13:43
Beste ajacied en feyenoorder ooit!
Vind ik leuk
Voebtal +7450
donderdag 15 maart 2018 om 13:44
En dan nog even de ring de cruijfrotonde noemen, Amsterdam cruijfedam.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:03
Ja, en Red Cruijf district...
Vind ik leuk
Voebtal +7450
donderdag 15 maart 2018 om 14:06
Onze lieve cruijf gasthuis.
Vind ik leuk
SimonSays +7420
donderdag 15 maart 2018 om 14:33
Wietje kopen bij de Cruijffieshop!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
donderdag 15 maart 2018 om 13:44
Een eer voor Cruijff maar de manier waarop zal hij denk ik niet leuk hebben gevonden.
Vind ik leuk
The Iceman +16310
donderdag 15 maart 2018 om 13:59
Eerlijk is eerlijk, Cruijff hield wel van een beetje ruziemaken (zonder geweld uiteraard)
Vind ik leuk
Guzzi +701
donderdag 15 maart 2018 om 13:45
Dat hebben die Feyenoord supporters dan toch mooi voor elkaar gekregen.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 13:48
Goed initiatief want Cruyff maakte tenslotte Feyenoord kampioen!
Vind ik leuk
Grijs +1324
donderdag 15 maart 2018 om 13:50
Dus omdat een groepje hooligans jouw torentje bestormd, wil je de naam van de toren veranderen in een naam die voor die hooligans aansprekend is. Een soort van; bestorm mijn toren en ik vernoem hem naar jullie held.

Dit verhaal wordt steeds debieler...
Vind ik leuk
pacoootje +167
donderdag 15 maart 2018 om 13:57
HAHAHA wat een farce!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:02
Goed idee, kunnen de neuzen op hun centen blijven zitten die ze anders kwijt zouden zijn aan de naamsverandering van de arena! Grappig dat dan net aartsrivaal Feyenoord voor de juiste toon moet zorgen in Amsterdam!!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 15:09
25 april.. is de naam veranderd hou maar op met je blabla
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:03
Ze gaan alles daar naar cruyff vernoemen. Overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
Jelmer038 +226
donderdag 15 maart 2018 om 14:24
Wtf, zorg er nou maar voor dat het JC Arena wordt!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 14:54
Zie liever de Amsterdam Arena veranderd worden in de Johan Cruijff Arena, maar het blijft natuurlijk een mooi gebaar aan de beste voetballer aller tijden die op de Nederlandse velden heeft rond gelopen.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 15 maart 2018 om 15:22
Zal waarschijnlijk sneller geregeld zijn dan de naamsverandering van die snelkookpan
Vind ik leuk
kees ee +923
donderdag 15 maart 2018 om 15:44
. . lijkt mij een prima en gepast eerbetoon aan alle amsterdamse hooligans ???
Vind ik leuk
soplul +3523
donderdag 15 maart 2018 om 15:49
Rare gedachte....

Maar als dat gebeurt dan mag die vlag wel weer terug zeker? :)
Vind ik leuk
Guzzi +701
donderdag 15 maart 2018 om 16:23
Kunnen ze dan ook even een Feyenoordvlag aan de arena hangen.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
donderdag 15 maart 2018 om 16:32
Mocht Amsterdam Zuid-Oost in de nabije toekomst weer eens het terrein worden van een veldslag tussen randdebielen uit de supportersschare van zowel Ajax als Feyenoord? Overweegt het college van de gemeente Amsterdam, de naam van de stad te wijzen in Cruyff-stad.

Hoever moet je dus gaan? Aardig idee hoor, maar ik zie liever dat je die randdebielen opspoort en aanpakt.
Vind ik leuk
dogo +211
donderdag 15 maart 2018 om 16:46
Nu nog even een ajaxvlag bij een komende opknapbeurt aan de Erasmusbrug hangen, om die dan "de Wim Jansen Bridge" te kunnen gaan noemen..

Het lijkt me een wat ver gezochte oplossing voor een incident dat over een maand of twee alweer vergeten zou zijn geweest. Cruijff eren is een prima zaak, net als alle overige locale en buitenlocale helden elders in het land. Maar dan wel om de juiste redenen.
Het Amstelgebouw omdopen is dat niet.Zeker niet vanwege deze aanleiding. De Amsterdam Arena met de naam Cruijff verbinden is dat in mijn ogen wel. Dat laaste heeft ook direct met voetbal te maken.
Vind ik leuk
PSV geluk +27
donderdag 15 maart 2018 om 16:50
Stoere boy met 20 man bouwvakkers bestormen stoere boys waren ze maar zo stoer toen ze picorni moesten helpen laffe honden om op te kotsen
Vind ik leuk
5by5 +1343
vrijdag 16 maart 2018 om 00:12
Picorni is al +/- 20 jaar dood denk niet dat deze mensen er toen bij waren.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 16:58
geen Lee Tower?
Vind ik leuk
John M. +5149
donderdag 15 maart 2018 om 17:18
1 april.
Vind ik leuk
Cookee +12692
donderdag 15 maart 2018 om 18:31
Amstel zal wel een paar centen doneren voor die naam.
Zal wel weer niet doorgaan.
Maar die Arena heeft Cruyff ook niks mee toch?
Had hem bij het leven benoemd, nu elke keer de familie bellen, laat ze.
Vind ik leuk
Breezer4u +2307
donderdag 15 maart 2018 om 21:03
Ze benne gek, nog even en half Mokum kaapt de naam van Johan!
Vind ik leuk
orion73 +1532
donderdag 15 maart 2018 om 21:41
Wat een gezeik weer om niks. En dan snappen sommigen nog niet dat de uitsupporters niet meer mogen komen
Vind ik leuk
5by5 +1343
vrijdag 16 maart 2018 om 00:10
Wat heeft Amsterdam om maar op iets de naam van Cruijff te krijgen?
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 01:06
Hij is er geboren en getogen.
Vind ik leuk
5by5 +1343
vrijdag 16 maart 2018 om 02:47
Dat vat ik maar hoeveel plekjes moet je naar hem vernoemen ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws