Amstel Tower wordt mogelijk Cruijff Tower na commotie over Feyenoord-vlag

    Amstel Tower wordt mogelijk Cruijff Tower na commotie over Feyenoord-vlag

    donderdag 15 maart 2018 om 13:29

    Mogelijk wordt de Amstel Tower, de toren waar momenteel aan gewerkt wordt in Amsterdam, vernoemd naar Johan Cruijff. De aanleiding is de rel die eerder deze week ontstond, toen monteurs een Feyenoord-vlag ophingen aan de toren. 

    Afgelopen maandag haalde een Rotterdams installatiebedrijf werknemers van het project, omdat zij een Feyenoord-vlag hadden opgehangen tijdens hun werkzaamheden aan de Amstel Tower. Voor een aantal Ajax-fans was dat niet genoeg: een groep mannen bestormde dinsdag een aangrenzende bouwkeet. Nu wil ontwikkelaar Provast de ophef een positieve draai geven.

    "Omdenken, dachten wij: sport verbroedert! Daarom is bij ons het idee geboren om de Amstel Tower om te dopen tot Cruijff Tower", zegt Provast-man Niek Roet tegen stadszender AT5. "Het zou wat zijn, Cruijff naast de verlosser ook de verbinder." Roet doelt daarmee op het feit dat Cruijff zowel voor Ajax als voor Feyenoord uitkwam. 

    De familie Cruijff zal eerst akkoord moeten gaan met de naamswijziging alvorens deze kan worden doorgevoerd. In juni wordt het gebouw in gebruik genomen en men hoopt de naamswijziging dan rond te hebben. 

    Poll

    Goed idee?

    (1056 stemmen)

    Plaats een reactie

    R94 +1061
    donderdag 15 maart 2018 om 13:34
    En waarom dan niet de Charisteas tower?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8314
    donderdag 15 maart 2018 om 13:44
    Tja beide hebben ook bij feyenoord gespeeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22111
    donderdag 15 maart 2018 om 13:45
    Of de Lee Tower? Wordt ie meteen weer bestormd
    Vind ik leuk
    Gizmo +3817
    donderdag 15 maart 2018 om 21:10
    Of de toren van Babel natuurlijk
    Vind ik leuk
    Bassie666 +281
    donderdag 15 maart 2018 om 13:35
    Wát een gelul allemaal over die vlag.
    Gewoon een ludieke actie en blijkbaar beschikt een deel van die "joviale, recht voor zijn raap" Amsterdammers niet over gevoel voor humor. Ik stel voor die hele kut-toren af te breken :P
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 13:49
    Dus als diezelfde Amsterdammers je auto in de hens steken is het ook humor? Je weet dat er idioten rondlopen die wraak willen nemen op welke manier dan ook. Stel ze steken alle auto's van de onderaannemer in de hens, geen werk geen auto's en een schadepost van enkele tonnen wie en welke klootzak zou nou bewust dit soort risico willen nemen wetende dat er bij elke club idioten rondlopen.
    Vind ik leuk
    Grijs +1148
    donderdag 15 maart 2018 om 14:21
    Je stelt het ophangen van een vlag gelijk aan een auto in de fik steken...

    Waar is het bij jou mis gegaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:57
    Niks dr is een verleden en je weet 1000% door die verleden dat er wraak komt...


    En je doet het als nog en ook op je werk..
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    donderdag 15 maart 2018 om 14:30
    Ik mis echt enige vorm van relevantie aan de reactie van Bassie en eigenlijk ook aan het artikel in het algemeen. Uit het niets kom jij met het in de fik steken van auto's als vergelding voor het ophangen van een vlag, om vervolgens de vlagophangers klootzakken te noemen. Ben jij dan 1 van die idioten waarover jij een beeld schetst?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 14:40
    Blijkbaar het kampioensfeest van Feyenoord gemist of de Vermeer pop, zulke idioten bestaan nu eenmaal. Nog niet zolang geleden staken ze elkaar supporters home in de hens uit wraak. Kortzichtigheid komt wel vaker voor bij de gemiddelde PSV fan.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    donderdag 15 maart 2018 om 14:57
    Nog steeds is dit niet relevant aan de reactie van Bassie of het artikel. Jij komt hier met zielige vergeldingsmaatregelen die totaal niet ter sprake zijn geweest in deze situatie. Noem mij kortzichtig, ik leef in ieder geval niet in een klein wereldje.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:01
    Dat is het wel de leidend voorwerp aan al dit Ajax Feyenoord gelul is... geweld. En is dit gewoon provocerende gedrag die je niet moet toestaan na alle gebeurtenissen. Ik loop ook niet in een zwartepieten vlag voor Simmons dr deur te zwaaien omdat ik het geen rascime vindt. Gewoon triest tokkie gedrag van de Feyenoord supporters en puur om een reactie uit te lokken en die is altijd gewelddadig gebleken.
    Vind ik leuk
    13 +8929
    donderdag 15 maart 2018 om 19:22
    Oh ja? Het vliegtuigje boven Amsterdam werd gewoon beantwoord met een vliegtuigje boven Rotterdam toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 19:25
    Een RTL interview eindigde in een spiraal van dodelijk geweld over en weer..
    Vind ik leuk
    13 +8929
    donderdag 15 maart 2018 om 19:28
    Ik gaf een voorbeeld van dat het ook mogelijk is dat supporters ludiek op elkaar reageren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 20:20
    En ik geef een voorbeeld dat het tussen deze clubs anders ligt. Dr is pas weer mis gegaan en een paar jaar terug is er veroordeelde moordenaar wezen schieten in een Feyenoord café...

    En het gaat continu om dit soort “grappen” wetende dat bij deze clubs mensen hun leven geven is het gewoon dom. Misschien komt de tijd dat het weer kan maar nu kunnen wij en Feyenoord elkaar beter mijden met dit soort gedrag.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +281
    maandag 19 maart 2018 om 18:15
    zucht... het verschil zien tussen een ludieke actie en één of andere gewelddadige reactie is voor sommigen met een IQ tusen 0 en 20 blijkbaar te moeilijk :P
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    dinsdag 20 maart 2018 om 00:23
    Je weet dat het gebeurt eigen niets om je druk over te maken. Als Feyenoord eenmaal in de 18 jaar kampioen wordt is feestvieren een utopie omdat zogenaamde supporters liever lopen rellen, wat wij er van vinden maakt hun geen reet uit.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 15 maart 2018 om 15:10
    Ze gaven die gasten toch joviaal een stoel.. Gelukkig niet al te recht hun raap.. Anders waren er wel gewonden gevallen. ,-)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23580
    donderdag 15 maart 2018 om 13:37
    Verander de naam van amsterdam naar cruyffdam. Haha.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4593
    donderdag 15 maart 2018 om 13:37
    is toch niet verbroederen maar nog meer zuigen? Of lees ik het nu verkeerd.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 13:39
    Dat gekloot met de Arena duurt veel te lang, de familie Cruijff moet hun zegen aan de Arena intrekken omdat dan ook de rest van de wereld ziet hoe je met je sterren omgaat.

    Vind ik leuk
    Niels92 +13066
    donderdag 15 maart 2018 om 13:42
    Gisteren werd het eerste exemplaar van een nieuw boek over Johan Cruijff overhandigd aan Sjaak Swart. Toen hadden ze het toevallig over de Arena, Sjaak Swart zei toen dat ie gehoord heeft dat de Arena op 25 april van dit jaar de geboortedatum van Johan Cruijff de Arena officieel de naam Johan Cruijff Arena gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 13:43
    Zou ook verdomme tijd worden, nog even en Cruijff keert terug op aarde om dat gezeur een eind toe te roepen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:05
    Juridisch moet alles gewoon goed zijn dat is de reden. En een duidelijke en begrijpelijke redenering van de aandeelhouders.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 15:09
    Daar doe je geen twee jaar over toch, kwestie van goede afspraken maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:14
    Jij zegt het jurist.. ik geloof de gemeente hier in de arena is niet van 2 partijen alleen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 15:17
    Als iedereen akkoord is dan zou het niet zolang mogen duren of de Arena moet bepaalde contracten met derden hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:20
    Eh...nooit in de arena geweest?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 15:49
    Juist wel, maar het betreft een naamsverandering waarvan alle partijen zeiden dat het op korte termijn moest kunnen dat deze nog steeds is gerealiseerd doet juist vermoeden dat er andere zaken spelen.

    Zoals bijv. welk bier mag verkocht worden bij het Toppers concert of 7Up dan wel Sprite.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9817
    donderdag 15 maart 2018 om 13:39
    Mooi idee maar dan wel in zijn Feyenoord shirt natuurlijk
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10187
    donderdag 15 maart 2018 om 13:45
    Het wordt tijd dat Feyenoord en alle supporters een achter een nieuw stadion gaan staan, de kuip heeft afgedaan. Geld genereren met ene verouderd stuk ijzer en beton werkt niet meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Zegt ze met haar "Toppers" stadion...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:06
    Jullie hebben jullie stadionnaam verkocht hahaha
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9817
    donderdag 15 maart 2018 om 17:16
    Ja oke met Cruijff voorop dan maar ff serieus. Kijk eens naar die grasmat daar heb je historie voor nodig.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +494
    donderdag 15 maart 2018 om 13:39
    Wat een onzin zeg.
    Vind ik leuk
    Rodajc +10913
    donderdag 15 maart 2018 om 13:41
    Tjezus wat een bullshit. Het was een klein grapje van wat Feyenoordsupporters, gewoon gezonde rivaliteit. Die ophef is echt weer typische Nederlandse (Amsterdamse) bullshit.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8368
    donderdag 15 maart 2018 om 13:41
    Als ze nou is beginnen met de Arena te vernoemen naar de Johan Cruijff Arena.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:49
    Dat gaat dus niet gebeuren vandaar al die anderen alternatieven
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:06
    25 april... niet lullen
    Vind ik leuk
    fr1963 +1979
    donderdag 15 maart 2018 om 13:43
    Beste ajacied en feyenoorder ooit!
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 13:44
    En dan nog even de ring de cruijfrotonde noemen, Amsterdam cruijfedam.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:03
    Ja, en Red Cruijf district...
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 14:06
    Onze lieve cruijf gasthuis.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4630
    donderdag 15 maart 2018 om 14:33
    Wietje kopen bij de Cruijffieshop!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80488
    donderdag 15 maart 2018 om 13:44
    Een eer voor Cruijff maar de manier waarop zal hij denk ik niet leuk hebben gevonden.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5597
    donderdag 15 maart 2018 om 13:59
    Eerlijk is eerlijk, Cruijff hield wel van een beetje ruziemaken (zonder geweld uiteraard)
    Vind ik leuk
    Guzzi +450
    donderdag 15 maart 2018 om 13:45
    Dat hebben die Feyenoord supporters dan toch mooi voor elkaar gekregen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:48
    Goed initiatief want Cruyff maakte tenslotte Feyenoord kampioen!
    Vind ik leuk
    Grijs +1148
    donderdag 15 maart 2018 om 13:50
    Dus omdat een groepje hooligans jouw torentje bestormd, wil je de naam van de toren veranderen in een naam die voor die hooligans aansprekend is. Een soort van; bestorm mijn toren en ik vernoem hem naar jullie held.

    Dit verhaal wordt steeds debieler...
    Vind ik leuk
    13 +8929
    donderdag 15 maart 2018 om 19:24
    Ja, op mij kwam het ook eigenlijk over als het belonen van geweld.
    Vind ik leuk
    pacoootje +160
    donderdag 15 maart 2018 om 13:57
    HAHAHA wat een farce!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:02
    Goed idee, kunnen de neuzen op hun centen blijven zitten die ze anders kwijt zouden zijn aan de naamsverandering van de arena! Grappig dat dan net aartsrivaal Feyenoord voor de juiste toon moet zorgen in Amsterdam!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:09
    25 april.. is de naam veranderd hou maar op met je blabla
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:03
    Ze gaan alles daar naar cruyff vernoemen. Overdrijven is ook een vak.
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:24
    Wtf, zorg er nou maar voor dat het JC Arena wordt!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:54
    Zie liever de Amsterdam Arena veranderd worden in de Johan Cruijff Arena, maar het blijft natuurlijk een mooi gebaar aan de beste voetballer aller tijden die op de Nederlandse velden heeft rond gelopen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9423
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Zal waarschijnlijk sneller geregeld zijn dan de naamsverandering van die snelkookpan
    Vind ik leuk
    kees ee +478
    donderdag 15 maart 2018 om 15:44
    . . lijkt mij een prima en gepast eerbetoon aan alle amsterdamse hooligans ???
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    donderdag 15 maart 2018 om 15:49
    Rare gedachte....

    Maar als dat gebeurt dan mag die vlag wel weer terug zeker? :)
    Vind ik leuk
    Guzzi +450
    donderdag 15 maart 2018 om 16:23
    Kunnen ze dan ook even een Feyenoordvlag aan de arena hangen.
    Vind ik leuk
    035 +3631
    donderdag 15 maart 2018 om 21:53
    Mag maar dan wel met een aansteker erbij.... :-))))
    Geintje Guzzi
    Vind ik leuk
    Blindsy +7726
    donderdag 15 maart 2018 om 16:32
    Mocht Amsterdam Zuid-Oost in de nabije toekomst weer eens het terrein worden van een veldslag tussen randdebielen uit de supportersschare van zowel Ajax als Feyenoord? Overweegt het college van de gemeente Amsterdam, de naam van de stad te wijzen in Cruyff-stad.

    Hoever moet je dus gaan? Aardig idee hoor, maar ik zie liever dat je die randdebielen opspoort en aanpakt.
    Vind ik leuk
    dogo +156
    donderdag 15 maart 2018 om 16:46
    Nu nog even een ajaxvlag bij een komende opknapbeurt aan de Erasmusbrug hangen, om die dan "de Wim Jansen Bridge" te kunnen gaan noemen..

    Het lijkt me een wat ver gezochte oplossing voor een incident dat over een maand of twee alweer vergeten zou zijn geweest. Cruijff eren is een prima zaak, net als alle overige locale en buitenlocale helden elders in het land. Maar dan wel om de juiste redenen.
    Het Amstelgebouw omdopen is dat niet.Zeker niet vanwege deze aanleiding. De Amsterdam Arena met de naam Cruijff verbinden is dat in mijn ogen wel. Dat laaste heeft ook direct met voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    PSV geluk +27
    donderdag 15 maart 2018 om 16:50
    Stoere boy met 20 man bouwvakkers bestormen stoere boys waren ze maar zo stoer toen ze picorni moesten helpen laffe honden om op te kotsen
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    vrijdag 16 maart 2018 om 00:12
    Picorni is al +/- 20 jaar dood denk niet dat deze mensen er toen bij waren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:58
    geen Lee Tower?
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    donderdag 15 maart 2018 om 17:18
    1 april.
    Vind ik leuk
    Cookee +8771
    donderdag 15 maart 2018 om 18:31
    Amstel zal wel een paar centen doneren voor die naam.
    Zal wel weer niet doorgaan.
    Maar die Arena heeft Cruyff ook niks mee toch?
    Had hem bij het leven benoemd, nu elke keer de familie bellen, laat ze.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1389
    donderdag 15 maart 2018 om 21:03
    Ze benne gek, nog even en half Mokum kaapt de naam van Johan!
    Vind ik leuk
    orion73 +1187
    donderdag 15 maart 2018 om 21:41
    Wat een gezeik weer om niks. En dan snappen sommigen nog niet dat de uitsupporters niet meer mogen komen
    Vind ik leuk
    035 +3631
    donderdag 15 maart 2018 om 21:51
    Sentimentele onzin..........
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    vrijdag 16 maart 2018 om 00:10
    Wat heeft Amsterdam om maar op iets de naam van Cruijff te krijgen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 01:06
    Hij is er geboren en getogen.
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    vrijdag 16 maart 2018 om 02:47
    Dat vat ik maar hoeveel plekjes moet je naar hem vernoemen ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Amstel Tower wordt mogelijk Cruijff Tower na commotie over Feyenoord-vlag