Uitfluiten Ziyech 'deels door afkomst': Je zou een weekje mee moeten lopen

    Uitfluiten Ziyech 'deels door afkomst': "Je zou een weekje mee moeten lopen"

    donderdag 15 maart 2018 om 13:45

    Anouar Hadouir merkt dat Nederland steeds multicultureler wordt. Toch heeft de Marokkaanse voetballer van Excelsior sterk het gevoel dat iemands achtergrond nog altijd een grote rol speelt. 

    "Nou, weet je wat het is? Ik ben nu 35 en heb heel veel meegemaakt in mijn leven", begint Hadouir in gesprek met VICE Sports. "Als ik op mijn achttiende uit wilde gaan, werd ik ook geweigerd voor niks. “Alleen maar vaste klanten,” hoorde ik dan van de portier, of: “Ik ken jou niet.” De gekste redenen."

    "Dat geef je een plaats en je gaat gewoon weer verder. Dat is met die stempel in de voetbalwereld precies hetzelfde. Je geeft het een plaats en gaat gewoon weer verder. Het maakt je uiteindelijk sterker en wijzer", weet Hadouir uit eigen ervaring. 

    "Als ik bijvoorbeeld in gezelschap zeg dat het uitfluiten van Hakim Ziyech ook deels komt doordat hij een bepaalde afkomst heeft, vragen Nederlandse jongens me altijd hoe ik dat kan zeggen. Dan zeg ik: “Weet je, eigenlijk zou je een weekje mee moeten lopen als Marokkaan. Dan pas weet je het.” Als je het niet hebt geleefd, kan je het je niet voorstellen, dus je geeft het een plaats en gaat verder. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan, anders ga je er aan onderdoor."

    Plaats een reactie

    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 13:50
    Wat een onzin, uitfluiten om afkomst. Uitfluiten om niet presteren en dan de verongelukte tuinkabouter spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    donderdag 15 maart 2018 om 13:52
    Eeuwige slachtofferrol. Altijd toepasbaar. Zo blijkt maar weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:10
    Ziyech zegt dit niet he...
    Vind ik leuk
    040Dazal! +224
    donderdag 15 maart 2018 om 15:25
    Iemand betichten van de slachtofferrol aannemen is ook altijd toepasbaar. Denk jij dat hij dit soort bullshit verzint? Wij moeten Idd eens vanuit hun oogpunt het eea moeten meemaken. Dan piep je we anders. Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt dat ik anders word behandeld dan mijn vrienden en puur omdat ik Nederlander ben. Dit ontkennen is pas beledigend voor hun.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:28
    Er zijn hele onderzoeken die aanduiden dat racisme gewoon bestaat. Iedereen is het, helaas. Het uitdragen van racisme is niet geoorloofd, gelukkig. Maar inderdaad het bestaat, het is er, en iedereen maakt zich daar in meer of mindere mate, of misschien zelfs een enkeling helemaal niet, schuldig aan, gewoon al door het simpele feit dat je voordat je met iemand in gesprek gaat, al binnen een seconden een oordeel over iemand hebt gevormd.

    Maar hetgeen hier wordt beweerd over Ziyech ben ik het niet eens. Ja hij wordt uitgefloten. Nee dat is niet altijd even terecht. Maar zijn houding naar het publiek is ook enkele malen niet handig geweest. Even een paar jaar terug kijkend naar het 'Sulejmani' verhaal, die werd na vele foute acties ook uitgefloten. Hij had niet eens zo'n vervelende houding, hij was voor te veel gehaald en kon dat niet waarmaken.

    Ziyech is ook voor veel gehaald, maakt dat vaak wel waar, maar soms niet. Als hij het niet waar maakt en dan in de verdediging schiet over wat hij wel goed doet, wordt hem dat niet in dank afgenomen (denk even terug aan het momentje met Helene Hendrix). Als hij dan weer als een haantje het veld op gaat, wat natuurlijk van hem verwacht wordt, kan het zijn dat bij enkele mislukte acties, of minder gelukte acties, het publiek zich tegen hem keert. Dat is in mijn optiek totaal onwenselijk, maar het is niet onbegrijpelijk.

    Als het over onredelijk gaat, dan moet je even kijken naar het fluitconcert dat Joël Veltman kreeg bij zijn laatste invalbeurt. Die jongen heeft zich altijd ingezet, is blank, maar werd uitgefloten alsof hij net twee keer op zijn eigen goal had geschoten. Ik ben ook niet zijn grootste fan, maar dat verdiende hij niet.

    Al met al; ja er zal vast sneller een vooroordeel over jongens als Ziyech bestaan. Helaas zie je ook vaak genoeg dat zij dit vooroordeel ook inlossen door te happen, niet te reageren op de vraag maar vooral door in de verdediging te schieten en dan over een compleet ander onderwerp beginnen, of juist jou aanvallen.

    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:08
    nu zitten ze weer in de slachtoffer rol en krijg je weer oh wat zielig terwijl juist wij genaaid worden bij het leven. Bij het minste of geringste schreeuwen ze over discriminatie of racisme en worden wij terug gefloten. In mijn werk kwam ik dit dagelijks tegen, als je het ze niet naar de zin maakte ( door je aan de regels te houden) kon je er de klok op gelijk zetten dat er een klacht wegens racisme of discriminatie ingediend werd. Gelukkig heb ik mij daar nooit door laten leiden en ben ik er ook nooit op bestraft.
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1481
    donderdag 15 maart 2018 om 14:08
    het zou ze een stuk voor stuk beter doen waneer ze in nederland geboren zijn niet als een marokaan blijven praten. zo rapper boef achtig..
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    donderdag 15 maart 2018 om 14:17
    Mee lopen als Marokkaan.. hoe moeten we dat zien vraag ik me af. En inderdaad wat jij zegt, dat domme gepraat met zo'n dom accentje en blijkbaar is het ook niet stoer om NL-er te zijn en vooral niet om hier te wonen.
    Vind ik leuk
    Wmkbt2311 +71
    donderdag 15 maart 2018 om 14:38
    Meelopen als Marokkaan? Gewoon een dagje op boevenpad gaan en minimaal 1 keer in aanraking komen met justitie. Vervolgens verongelijkt zijn dat ze 'jou' weer moeten hebben als Marokkaan, want dat ben je dan op dat moment tenslotte natuurlijk ;)

    Nee maar wat een bullshuit joh, altijd maar dat ik ben Marokkaan, Homo, of Gekleurd dus daarom fluiten ze mij uit of moeten ze mij hebben. Die gasten hebben een bepaalde trots, kan ook positief zijn, maar als je dan jezelf anders gedraagt als anderen waar vervolgens commentaar op komt, niet gelijk over zulke dingen beginnen. Misschien een keer naar zijn houding kijken. Voetballen kan die goed, maar heel zijn houding. En altijd maar dat verongelijkte ze moeten altijd mij hebben, joh al ben je paars, goed is goed en slecht is slecht. Die Veltman word ook uitgefloten, kan mij niet heugen dat hij van Marokkaanse afkomst is...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:09
    Alleen boef is geen marokaan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:18
    Voor een nazi maakt dat niet uit
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:39
    Die is in Frankrijk geboren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 19:15
    Volgens mij ben jij een domme Nederlander die niet met een Hoofdletter begint te schrijven dat zegt genoeg over jou !
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 21:02
    Goosertje is gewoon een accent. Heeft ten Hag ook. Heb jij geen accent?
    Vind ik leuk
    Vowtar +3641
    donderdag 15 maart 2018 om 14:14
    Leg me dan eens uit waarom de beste voetballer van de Eredivisie wordt uitgefloten. Aan zijn niveau kan het niet liggen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 14:19
    Omdat ie een schijt houding en eruit ziet alsof ie er geen zak om geeft....misschien daarom?
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    donderdag 15 maart 2018 om 14:20
    Wat mij betreft ligt het wel aan zijn niveau. Of is 47x balverlies of weet ik veel hoevaak een hoog niveau? Tuurlijk heeft ie ook andere goede statistieken maar zovaak balverlies is niet goed te praten
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:27
    Daar zet hem nu juist de kneep, hij neemt ook veel risico en heeft ook geniale momenten maar juist dat balverlies en dat gedrag is niet echt bevorderlijk om populair te zijn bij supporters bovendien zal bij elke andere club dit gedrag tegen hem gaan werken.

    Bij Heerenveen en Twente hetzelfde verhaal, ook dat rare gedrag en maar niet willen begrijpen dat je daarmee jezelf in de vingers snijdt. Stel hij vertrekt deze zomer, hoelang zou het duren voordat zijn nieuwe club zegt, tis goed met je ga maar een tijdje banken of de tribune warm houden.

    Ziyech zou bij elke topclub een optie zijn als hij een andere instelling had, kwaliteit te over namelijk!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 19:21
    Zelf met deze instelling red hij het makkelijk overal !
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    donderdag 15 maart 2018 om 15:43
    Als hij 940 passes heeft verstuurd die wedstrijd is maar 0,5% van zijn passes niet aangekomen. Dan valt het best mee, toch?
    Maar wat ik wil zeggen is: Pure scorebordjournalistiek. Ze hadden beter een percentage foute passes kunnen geven wat dat betreft.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2032
    donderdag 15 maart 2018 om 15:45
    Eens, Misschien eens stoppen met aanleggen voor vrije trappen als je ze steeds het stadion uit jaagt! (Of op z´n minst niet zo raar staan te kijken als ze vinden dat je een fijne trap hebt en het dus beter kan als dat er tot nu toe is uitgekomen?)
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 15 maart 2018 om 16:02
    Die anderen geven hem de bal, zodat ze zelf niet uitgefloten worden, en Ziyech pakt de verantwoordelijkheid. Maar zondag was hij weer erg goed, hij mistte gewoon vorm, die is nu terug, kunnen we nog een paar maanden genieten van Ziyech en dan Donny vd Beek en Frenkie de Jong uitfluiten.
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    donderdag 15 maart 2018 om 16:09
    Dat is denk ik niet de reden dat ze hem de bal geven. Hij pakt zeker z'n verantwoording dus moet hij dat ook doen als ie kritiek krijgt.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 15 maart 2018 om 16:15
    Dat vind ik ook, en hij moet ook gewoon met een dolletje reageren, niet zo als een kind mokken.
    Maar aan de andere kant, hij verstopt zich niet, dan ben je voor mij een grote en Frenkie en Donny verstoppen zich nu wel, lekker balletje breed op Ziyech laat die maar de doem vd natie krijgen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:21
    Hij wordt uitgefloten voor het vele balverlies en zijn instelling dat heeft niets te maken afkomst vervolgens verongelukt een interview geven of weigeren bevorderd zijn populariteit ook echt.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 15 maart 2018 om 16:16
    Is het een idee om hem toe te juichen, zodat je hem helpt?
    Dit is je kans om nog een paar maand van een groot voetballer te genieten, voor Frenkie en Donny het moeten doen.
    Al denk ik dat Ajax dan Labyad gaat halen ipv die twee.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3750
    donderdag 15 maart 2018 om 14:26
    Dat denk ik wel.
    Om eerlijk te zijn was ik een enorme Ziyech fan en blij dat hij uiteindelijk kwam.
    Bij Ajax is het al lang zo dat de spitsen minder scoren en de goals vaak van middenvelders komen.

    Ziyech kan fantastisch voetballen, maar hij is te weinig beslissend.
    Scoort gewoon te weinig. Hij is a la Sagan. Gaat meer om de show dan het resultaat.
    Met zijn capaciteiten zou hij veel meer wedstrijden moeten beslissen met goals of splijtende passes waar de goals uit voort komen.
    dat verwachtingspatroon heeft iedereen en daar voldoet hij niet aan. Daarom wordt hij uitgefloten.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 15 maart 2018 om 16:20
    Jij denkt dat Ziyech de bal moet neerleggen.
    Ik draai het om, wie is er aanspeelbaar? Dolberg deed net een middagslaap, alleen Huntelaar wil altijd de bal.
    Kluivert heb je geen zak aan, die doet pas iets als die de bal heeft, Neres precies zo. Als Ziyech straks met goede voetballers komt te spelen dan ga je nog wat zien, en dan kan je zeggen ik heb Ziyech nog gezien.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3750
    donderdag 15 maart 2018 om 16:41
    Dat heeft met al dat balverlies niets van doen. Tuurlijk heb je een punt dat mesnen aanspeelbaar moeten zijn, maar de ander helft zit in Ziyech zelf.
    En hij heeft het probleem wat vrijwel de meeste Noord-Afrikaanse voetballers hebben: trots. Ze zijn te trots, zien alles als kritiek, terwijl je alleen beter kunt worden als je daar iets mee doet.
    Van alleen maar horen hoe goed je bent wordt niemand beter.

    Neem iets ter harte en doe er iets mee i.p.v. de verongelijkte, beledigde jongen uit te hangen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 15 maart 2018 om 17:04
    Dat heeft Alles met balverlies te maken, als anderen zich verstoppen dan geeft Ziyech de bal toch... en dat is zijn fout want hij wil aanvallend denken.
    Elke andere midvelder zou kijken.... kan ik de bal niet kwijt dan geef ik hem niet. Maar ZIyech denkt dan.. ik geef de bal toch in hoop van zegen... en dan staan die kloothommels te wachten en is de verdediger eerst, er is tranentrekkend weinig kwaliteit bij Ajax of de training deugt niet, als hij met goede voetballers komt... dan ga je nog wat zien van hakim.
    Vind ik leuk
    slaski +2088
    donderdag 15 maart 2018 om 15:11
    Dat eeuwige verongelijkte hoofd waar die mee rondloopt ? De afkeurende gebaren die hij voor zijn medespelers heeft als hij weer niet begrepen word? Het constant opeisen van vrije trappen als er betere specialisten zijn, of de bal gewoon beter ligt voor een ander ? Het bij tijd en wijlen vertikken fatsoenlijk verdedigend werk te leveren ?
    En dit ? Die eeuwige slachtofferrol ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:22
    Het is een combinatie van niveau, een lakse houding en 'maniertjes'. Dat Ziyech grossiert in foute passes, waardeloze vrije trappen en slecht meeverdedigen blijft niet mooi staan. Ik zou 'm als ploeggenoot helemaal stijf schelden en ben blij dat het publiek deze rol op zich neemt. Het feit dat hij de zgn. rasvoetballer mag uithangen houdt dus ook in dat anderen in het elftal zich de longen uit het lijf moeten rennen om zijn balverlies continu te compenseren. Misschien dat hij daar eens aan kan denken als ie weer een toneelstukje staat op te voeren op het veld. En serieus, zie je hem in Engeland al bij een topclub spelen met zo'n werkhouding? Wat nou afkomst, doe je gewoon best!
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2953
    donderdag 15 maart 2018 om 14:47
    Ik moest lachen om een Ajacied. Gedenkwaardige dag
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1457
    donderdag 15 maart 2018 om 15:49
    Er zit wat in, Seedorf wordt achtervolgd door de penalty, andere missers van anderen zijn allang vergeten , tegenwoordig hoor je ook vaak er zit een goede kop op bij bepaald soort spelers.. gekleurde spelers hebben minder krediet, worden sneller afgebrand het is gewoon zo
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:10
    Ik vind dit een onacceptabele uitspraak. Sterker nog eigenlijk is het gewoon discriminatie van de oer-Hollander.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11899
    donderdag 15 maart 2018 om 17:49
    Veltman werd ook uitgefloten vanwege zijn afkomst....
    Vind ik leuk
    Gerro +5406
    donderdag 15 maart 2018 om 21:43
    Idd de grootste onzin. Als Hadouir een klein beetje had opgelet dan had ie moeten weten dat ook Blind,Veltman werden/worden uitgefloten of heeft dat ook met hun afkomst te maken. Die gasten moeten zich eg na laten kijken.
    Vind ik leuk
    Peast22. +57
    vrijdag 16 maart 2018 om 06:54
    Reken er maar op dat het uitfluiten deels met afkomst te maken heeft. Het is een utopie om te denken dat mensen niet discrimineren of racistisch zijn. Het zit gewoon in de mens om 'eigen' de voorkeur te geven aan 'vreemd'. Het is ook wetenschappelijk bewezen dat mensen discrimineren, dat komt voort uit de letterlijke overlevingsdrang van de menssoort. Alleen wat opmerkelijk is, er wordt door velen nu net gedaan alsof alleen Nederlanders of blanke Europeanen discrimineren. Ik ben drie keer in Marokko geweest en daar wordt ook volop gediscrimineerd, als je ziet hoe daar wordt omgegaan met en gesproken over donkere Afrikanen, dat is vele malen erger dan hoe er hier wordt gesproken over Marokkanen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 13:51
    Hadouir heeft gelijk, punt uit!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 13:54
    Onzin, als een ploeg slecht speelt wordt deze bij einde wedstrijd ook uitgefloten of denk jij dat dit tegen een bepaald persoon is?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    Geen discussie mogelijk, ik heb mijn punt gemaakt. Hier sta ik achter!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Je lult want als een ploeg een wanprestatie levert pik jij er ook niemand uit omdat het collectief falen is.

    Alles op racisme gooien en niet op instelling is gewoon zwak!
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Zou je dan willen verklaren waarom Daley Blind werd uitgefloten?

    Wat je doet is erg gevaarlijk. Racisme roepen en weigeren dat toe te lichten. Onderdeel van de "het is MIJN waarheid" manier van denken. Denk nog eens serieus na over hoe jij tot conclusies komt. En dat meen ik als oprecht advies, niet al belediging of waardeoordeel over jou als persoon
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 14:03
    Ik heb mijn principes en jij hebt die van jou.
    Ik weet waar ik voor sta en heb geen zin om hier over te praten. Dit levert alleen verliezers op. Aan sommige reacties hier op de topic kan ik alleen maar beamen waar ik voor sta.
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:06
    Als je daar niet over wilt praten, is het misschien niet handig om je mening hier zo ongefundeerd te roepen...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 14:17
    Ik heb mijn mening al heel vaak gegeven hier. Mijn mening staat zowat haaks op hoe de meeste reageren. Dus vandaar dat ik de eer aan mezelf hou en de echte discussie uit de weg gaat. Het heeft geen zin en het is oneindig.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 14:30
    Ahhh spot de linkse rakker....gevonden!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:42
    Nee hoor, wat met politiek heft te maken ben ik tegen. Ik ben tegen alles wat politiek is getint.

    Ik ben gewoon mezelf maar niet wereldvreemd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:32
    Ik ben niet met je eens dat de discussie oneindig hoeft te zijn. Ik vind het wel zwak dat jij nu zegt de eer aan jezelf te houden, terwijl jij degene bent die als eerste zijn mening roept. Ik heb mijn mening nog niet eens genoemd, ik ben alleen oprecht op zoek naar jouw onderbouwing, omdat ik ervoor open sta om mijn mening aan te passen, als iemand mij met feiten en bronnen kan overtuigen. Jammer dat je dat niet wilt proberen. Mijn advies: als je er niet over wilt praten, kan je er beter niet over beginnen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:20
    Waar jij voor staat? Voor een club en vak die decennia apen en sisgeluiden te gehoor brengt toch?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 16:24
    Doet niet iedereen maar als het gebeurd dan distantieer ik mij daarvan. Ik heb daar niets mee te maken en jij kan mij niet veroordelen om de fouten van anderen mensen. Ik ga jou ook niet veroordelen om de pop van Vermeer.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:28
    Dat doe je wel door te zeggen dat het met deze clown eens bent.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:05
    Scheert hij niet allemaal over dezelfde kam? Hij roept zelf dat het door afkomst komt daarmee zegt hij toch zelf dat Nederlanders racistisch zijn.
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:08
    Ik wil hem geen woorden in de mond leggen. Hij roept niet dat Nederlanders racistisch zijn, alleen dat Ziyech om zijn ras wordt uitgefloten. Jouw conclusie lijkt aannemelijk, maar nogmaals, ik wil niemand woorden in de mond leggen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:08
    Zegt hij niet iets anders? Je zou eens mee moeten lopen op straat impliceert hij daarmee iets anders dan dat Nederlanders Marokkanen onheus bejegenen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:11
    Ook daar wil ik geen conclusies aan verbinden. Laten we het erop houden dat hij best wel suggestief praat. Maar ik ga me niet verlagen tot dat niveau. Ik reageer op wat hij zegt, niet op wat hij impliceert
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:19
    Daley is stiekem Marokkaans en heet hasan
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 15 maart 2018 om 16:33
    Vroeg me al af waar die B voor stond, Ali Blind
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:45
    Ssst dat mogen de Marokkanen niet weten
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10538
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    Eens!
    Vind ik leuk
    The Iceman +5597
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Hadouir bepaalt natuurlijk niet wat de reden is waarom Ziyech wordt uitgefloten. Het enige dat uit dit stuk blijkt is dat hij een situatie moeilijk los kan zien van z'n eigen, zeer vervelende, ervaringen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Op de weg zal een man van Marokkaanse afkomst sneller worden aangehouden dan een autochtone Nederlander.
    Vind ik leuk
    soplul +2381
    donderdag 15 maart 2018 om 14:02
    En in Marokko zal en blanke man sneller worden aangehouden dan een man van marokkaanse afkomst...of...?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Weet ik niet, heb ik nog niet meegemaakt en heb aardig wat km gereden in Marokko.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:07
    Bijzonder want je wordt inderdaad veel sneller aangehouden in Marokko als bleekscheet! ( Ik ben iemand die er meerdere keren per jaar komt).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 14:19
    Ik kom er ook al ruim 10 jaar, misschien omdat ik met Marokkanen ben. Maar als ik zelf reed, nog nooit iets meegemaakt. Alleen op de snelweg wordt er veel geflitst maar de controles vallen mee. Niet te vergelijken met NLD.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:47
    Iedereen wordt in Marokko aangehouden... het is een land met controle posten tussen elke stad. Iedereen die echt in Marokko geweest is weet dat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 18:02
    Wat een dom gelul zeg, dat heb ik nog werkelijk nooit maar dan ook nooit meegemaakt. Dit is je reinste onzin, grotere onzin kan je niet vertellen!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:12
    Juist niet tegen buitenlanders in Marokko zijn ze juist heel gastvrij
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:31
    Vreemd dan zal ik en Mn vriendin Marokkaans zijn.

    En ook vreemd dat de reisorganisatie het zelfde vooraf al melde.
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Kan je dat onderbouwen? In Amerika is hier onderzoek naar gedaan en blijkt dat het omgekeerde waar is. Hierbij gaat het weliswaar om slachtoffers van politie beschietingen, maar het principe is hierin hetzelfde.

    Bron https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:16
    Ik kom meerdere keren voor zaken in Marokko en moet regelmatig boetes betalen uiteraard cash en zonder bon.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Omdat op de weg een gemiddelde Marokkaan vaker in een gestolen auto rijdt of een bekeuring open heeft staan. Je weet zellef.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 14:17
    Den je dat of weet je dat? Er rijden meer Nederlanders in gestolen auto's dan andere bevolkingsgroepen namelijk al dan niet met vals kenteken om een bon te voorkomen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 16:03
    Gast, leer begrijpend lezen. Ik heb het over een gemiddelde, niet over aantallen. Dit zijn gewoon keiharde cijfers.. Onder de Marokkaanse bevolking is een aanzienlijk groter deel crimineel in vergelijking tot bijvoorbeeld Japanners. Percentages kun je makkelijk opzoeken.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5597
    donderdag 15 maart 2018 om 14:10
    Huh? Je kan toch niet zomaar een link leggen tussen het feit dat etnische profilering plaatsvindt en de reden waarom Ziyech soms wordt uitgefloten? Dat lijkt zelfs vrij bevooroordeeld tov de gemiddelde niet-Marokkaanse Ajax-supporter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 14:33
    Ja en waarom wordt een Marrokaan eerder aangehouden denk je....toeval? denk het niet..
    Vind ik leuk
    Mediocre +287
    donderdag 15 maart 2018 om 14:37
    Nogmaals, onderbouwen. Je roept dat en hebt er misschien persoonlijke ervaring mee, maar dat maakt het niet waar. Laat mij een goed onderzoek zien waaruit dit blijkt. Anders is het niet meer dan jouw mening. En meningen zijn net als kont gaten, iedereen heeft er een
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 16:08
    https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/criminaliteit

    Zo, en nu mag je weer met je poepgaatje verder spelen. Kei harde cijfers.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7583
    donderdag 15 maart 2018 om 13:57
    Bij bilal is het ook zijn afkomst inderdaad. Heeft totaal niet met zijn voetbalkwaliteiten te maken die zijn enorm:).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Bilal is gewoon heel slecht voor een club als Feyenoord. Zyech is de beste speler van ajax.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7583
    donderdag 15 maart 2018 om 14:44
    Vandaar dat het niet aan zijn afkomst ligt, maar aan dat zakdoekjespubliek in de A r e n a...Oeps:)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Ga je lekker wekelijks naar Utrecht...daar is het halve elftal mocro en hebben ze een moskee in het stadion...miss voel je je daar wel thuis en fluiten ze niet tegen bontkraagjes
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 13:59
    Ik hoef nergens heen en claim ook geen stukje grond. De wereld is van iedereen en iedereen is van de wereld.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:00
    Mag ik dan bij jou?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:01
    Van mij mag je.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:43
    Ok, gezellieeee, neem ik Claudia de Breij mee!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:44
    Iedereen zal welkom zijn. Als je maar respect hebt voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:45
    Oh dan laat ik die flauwe Claudia thuis, neem ik Dion Graus mee!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:46
    Wie is Dion Graus?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:47
    Moet je maar eens Googlen of Youtuben, mooi menneke is da...haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:48
    Politiek komt er niet in!
    Haatzaaiers heb ik geen respect voor!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:50
    Dion heeft superveel respect voor dieren jonguh, is een echte dierenvriend, doet dus geen vlieg kwaad!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:51
    Dat doet de partij van de dieren ook. Adolf Hitler was ook een dierenvriend, wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:53
    Dat ie respect heeft voor dieren, das toch goed! Verder ziet ie eruit als the Pinguin, de slechterik uit Batman, dus das ook mooi toch?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:54
    Nu nog respect voor mensen en we komen een stap dichterbij de waarheid.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:56
    Respect moet verdiend worden, dat vergeet men nog wel eens..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 15:57
    Dan moeten ze in de politiek beginnen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 15:58
    Politiek is een grote corrupte bende hahaha, die zitten er echt voor de centen..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80873
    donderdag 15 maart 2018 om 16:04
    Het zijn puppets.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3367
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    De racismekaart wordt te vaak getrokken om nog enige waarde te vertegenwoordigen. Hoe erg racisme ook is. Maar als Ziyech geen aanbod van Barcelona zou krijgen, zal vast ook racisme zijn. Of dat DENK niet de grootste politieke partij zal worden, puur racisme. Nee. Maar het zijn toevallig dezelfde draadjes die met elkaar worden verbonden, of dat terecht is of niet. En overtuig jij een ander maar dat je niet op DENK stemt vanwege puur politieke redenen. Nee, je wordt gewoon weggezet als racist. Ook al stem ik misschien rechts in plaats van links. Sterker nog, mensen met een rechtse politieke voorkeur zijn sowieso racisten. Iemand afserveren als racist is zo gedaan en lastig te ontkrachten.
    Vind ik leuk
    Hyena +27201
    donderdag 15 maart 2018 om 14:30
    Hadouir heeft helemaal geen gelijk, punt uit!

    Beetje vreemd overigens om toch maar weer even de racismekaart te trekken en vervolgens direct de discussie af te kappen. En als je discussie uit de weg wilt gaan, reageer dan gewoon helemaal niks in plaats van het Amsterdamse publiek te bestempelen als racistisch.

    Wees dan ook een kerel en ga de discussie aan. Niet alleen iets roepen en behoorlijke beschuldigingen de wereld ingooien om vervolgens met de staart tussen je benen te vertrekken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 13:51
    Precies die vieze Marokkaan Veldman floten ze ook uit.. Gewoon omdat hij Marokkaan is.. O wacht..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Hij zegt ook nergens dat spelers alleen worden uitgefloten op basis van afkomst
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Hij spreekt het "buitenlandse slachtoffer" rolletje aan. Als een speler bij ajax kut speelt wordt er gefloten, klaar. En als je goed speelt scanderen ze je naam zoals afgelopen wedstrijd. Of scanderen ze zijn naam ook deels omdat hij Marokkaan is?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 14:23
    Dat je het "buitenlands slachtoffer" rolletje noemt geeft al mooi aan hoe bereid je bent om überhaupt te luisteren. Zoals Hadouir zegt “Weet je, eigenlijk zou je een weekje mee moeten lopen als Marokkaan. Dan pas weet je het.”
    Of dan pas kun je denk ik oordelen.

    Het gaat hem erom dat er bij bepaalde afkomsten sneller gefloten wordt dan bij anderen. Dat sluit ik ook niet uit. En Hadouir heeft daar denk ik een iets beter beeld van dan wij.
    En nee. Ze juichen niet omdat hij een Marokkaan is.. als je dat eruithaalt moet je nog even een paar keer lezen
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Spreek voor jezelf. Ik ben allochtoon. Hadouir heeft het probleem dat veel allochtonen hebben, nml wij zijn zielig want blablabla. Het wordt eens tijd dat deze zielige figuren eerlijk naar zichzelf kijken en beseffen dat afkmst helemaal niets met uitfluiten te maken heeft bij voetbal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 14:53
    Goed van je.
    Dus het werkt door in vrijwel elk deel van de samenleving, maar niet in het voetbal? Da's wel gek.
    Verder doet hij er niet zielig over. Hij ziet het gebeuren, accepteert het en gaat verder.
    Nergens roept hij op om het niet te doen of doet hij daadwerkelijk zielig.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 14:51
    Sorry dat ik zo fel reageer. Dit komt omdat ik zelf allochtoon ben en scheit ziek word van mensen die zich achter dit soort onzin verschuilen. Grow a pair of balls en kap met die onzin.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 14:55
    Maar hij verschuilt zich toch niet? Hij maakt er zelf helemaal geen probleem van.
    Als iemand iets opvalt hoeft dat niet direct helemaal te kloppen, maar hij mag het van mij uitspreken en dan kunnen we dan kijken of hij een punt heeft, of een beetje een punt, of helemaal niet. Ik vind dit geen zieligdoenerij.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 15:58
    Hij doet zielig.. "als niet Marokkaan een weekje als Marokkaan door het leven zou gaan". Dat is zielig doen, om aandacht vragen, een slachtoffer spelen, je kent het riedeltje wel. Dat verontwaardigde toontje vaak ook als ze weer eens zielig doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 16:23
    Als hij een week met jou mee zou lopen weet hij toch ook beter hoe jouw leven is?
    Als je een week meeloopt met iemand die in een verzorgingstehuis zit leer je daar wat over. Volgens mij zegt hij niks geks.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 17:27
    Dat komt omdat je het niet snapt. Is niet erg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 17:37
    Misschien moet ik een weekje met je meelopen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 16:12
    Niet, zieech is geen voorbeeld voor zijn ploeg. Die lamlendige basishouding weg ermee. Voetbalt bij de mooiste club van europa en dan zo’n slappe arrogante blik als het uitgefloten wordt wat een loser, transfereren zeg ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 16:24
    Oke, nou ik ben blij dat jij niet over de transfers gaat dan.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 16:50
    Koop een lollie en vier het.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22103
    donderdag 15 maart 2018 om 16:54
    Is goed. Wil jij ook een Chup-a-chup?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10161
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Je zou Veltman retour afzender moet sturen als Nep Marokkaan, oh wacht Veltman werd niet uitgefloten het was om het wisselbeleid van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Precies het komt door die kut Marokkaan ten hag... O wacht..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:52
    Jankerd , altijd huillie huillie om hun afkomst
    slaat nergens op, Ja Veltman is idd ook een irritante marokaan!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:52
    Heeft er niest meer te maken het Ajax publiek is eenmaal zo ook Veltman wordt uitgefloten. Ja kan een keer een speler die 8 maanden zoals De Jong uitfluiten, maar niet een Veltman die toch een goed seizoen achter de rug heeft gehad en Lozano uit de wedstrijd hield zelfs gaan uitfluiten een schande zelfde geld voor Ziyech die gewoon goed presteert en voor mega creativiteit zorgd. Ondankbaar publiek dat Ajax publiek. Wat verwacht in ene kille koude betonnen blok.
    Vind ik leuk
    Niels92 +13049
    donderdag 15 maart 2018 om 14:05
    Haha :)

    Klagen over ondankbaar Ajax publiek, en dat zegt de persoon die vorig seizoen het niet schuwde om diverse spelers en de trainer van PSV tot de grond toe aan het af te branden is geweest, en dan durf jij Ajacieden uit te maken voor ondankbaar? Ga je schamen Bien, jij bent zelf namelijk geen haar beter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    pim4ever +625
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Is Luuk de Jong ook Marokkaans?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:33
    Ja Luuk is de witte Marokkaan.
    Vind ik leuk
    guusje +934
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Weekje meelopen als Marokkaan? Ben je wel ineens 15 Portemonnees rijker...........
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    En een gast optreden in Opsporing Verzocht
    Vind ik leuk
    CPP +610
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Dat Ziyech voetballer van de week is geworden is ook alleen maar door zijn afkomst. #wateenstomgelulallemaal#
    Vind ik leuk
    pos +7770
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Is ie al 35 ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    En jawel gelijk de discriminatiekaart trekken...wij blanke tegen de Marokkanen...man man

    Als ze fluiten dan is dat om zijn instelling, het lamlendige, 30 verkeerde ballen....en het erge is dat hij tijdens het fluiten kijkt naar de tribunes van jullie kennen de tering krijgen
    Vind ik leuk
    De Haan +142
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Wat een onzin. Mooie van voetbal is juist dat alles en iedereen ongeacht afkomst of plaats op de sociale ladder bij elkaar komt en achter zn team staat met daarin ook een diversiteit aan voetballers. Jankerd
    Vind ik leuk
    plein19 +1264
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Natuurlijk speelt zijn Marokkaanse afkomst een rol. Net als zijn verongelijkte blik.
    Marokkaans temperament en houding die de mensen op staart tegenkomen. Is er EEN oorzaak van dat Marokkaanse jongens door een andere bril bekeken worden
    Vind ik leuk
    Jur74 +6765
    donderdag 15 maart 2018 om 14:07
    Hoppa, weer één die in de slachtofferrol kruipt maar niet degene zal toespreken die met hun bontkraagjes wekelijks op dumpert staan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:08
    Aaahhh wat schattig... Weer een Marokkaanse medelander die de slachtofferrol aanneemt... Schokkend.. Ziyech word uitgefloten omdat hij beroerd speelt en niet de grote man op het veld is die hij claimt te zijn...
    Vind ik leuk
    Piccolo +117
    donderdag 15 maart 2018 om 14:09
    Ja dit is het, Ziyech word uitgefloten omdat hij Marokkaans is, wat zijn we ook een stel nederlanderthalers
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1093
    donderdag 15 maart 2018 om 14:09
    Ach zielig zeg, pleur toch op met je jank verhaal. Als je denk dat dat de reden is ga dan lekker in fc bal op het dak in Marokko voetballen. Wel je zakken hier vullen en dan commentaar leveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:11
    En terecht. Oprotten met marokkaan!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7000
    donderdag 15 maart 2018 om 14:12
    '' Je zou een weekje mee moeten lopen'' : Heeft ie het dan over meelopen met de Marrokanen die plofkraken en overvallen plegen, of die mensen bedreigen of zonder aanleiding in elkaar stampen op stap? Neehh ik pas...
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12602
    donderdag 15 maart 2018 om 14:13
    Wat zijn we weer zielig :)
    Je kunt ook gewoon in Marokko gaan wonen!
    Vind ik leuk
    Hansdijk +390
    donderdag 15 maart 2018 om 14:14
    www.slachtofferrol.nl. Zo voorspelbaar, dat volk.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 16:15
    Wel https hoop ik?
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +231
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Tja het klinkt zuur maar uiteindelijk zullen de allochtonen het land overnemen en er is niets wat we er tegen kunnen doen. Hier heeft links nederland er zelf voor gezorgd dat we islamiseren. Met dank aan partijen als GL, D66 en PvdA. Zelfs Ajax is er schuldig aan door veel islam in de selectie te laten doorstromen terwijl een gezonde hollandse jongen net zo goed kunnen zijn in voetbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18757
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Hahahaha..... " zelfs Ajax is schuldig omdat ze veel islam in de selectie laten doorstromen " ... Wat een bullshit verkoop jij weer.... #Kneus...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:32
    Afgelopen wedstrijd werd Hakim uitgefloten door de zgn 410 fans op de f-side. Dat werd niet in dank afgenomen door de rest vh vak. Uiteindelijk werden deze zgn 410 fans middels klapjes op hun plaats gezet. Of er sprake is van racisme weet ik niet zeker maar deze onbenullen zeggen vaker domme dingen waarop de rest vh stadion hun weer uitfluit.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 16:04
    En daar is nix mis mee, zieech is geen voorbeeld voor de rest vh team.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:59
    Fluitende negatieve supporters ook niet teamgeest
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 17:15
    Eens, slecht spelen is een dat kan ik hebben. Slecht spelen met een verkeerde houding kan ik niet hebben. Dus daarom wil Ajax de uistraling van zieech (wegwerpgebaren naar medespelers) Younes, niet willen invallen. Etc daar kan je imo geen kampioensteam van maken Lifeliner.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9418
    donderdag 15 maart 2018 om 14:34
    "Als ik op mijn achttiende uit wilde gaan, werd ik ook geweigerd voor niks. “Alleen maar vaste klanten,” hoorde ik dan van de portier, of: “Ik ken jou niet.” De gekste redenen."

    En gek genoeg zijn dat precies de dingen die ik ook heb gehoord in de tijd dat ik nog veel uitging.
    En veel blanker dan ik, kan niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Altijd die slachtofferrol en géén zelfreflectie #vermoeiend
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    aartstyle +691
    donderdag 15 maart 2018 om 15:05
    Nee hadouir, het klopt dat Marokkaanse jongeren wellicht vaker worden uitgefloten, maar dat komt omdat vaak hun hele houding niet overeenkomt met wat we in de westerse wereld graag willen zien. Ibrahim Affelay werd ook nooit uitgefloten, maar dat was dan ook een bescheiden jongen zonder nare trekjes.

    Dat er verder gediscrimineerd wordt in de maatschappij zoals bij discotheken en op de arbeidsvloer is inderdaad een probleem en zal ik ook zeker niet ontkennen. Het uitfluiten op het veld heeft echter niks met afkomst te maken, zie Joel Veltman.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Ik ken genoeg Marokkaanse gasten, meeste prima gasten niks mis mee.
    Maar het zijn in de stad een paar verrotte gasten die de Marokkaanse cultuur in een negatief daglicht stellen, maar dat heb je ook met Nederlandse gasten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 16:03
    Juist die verotte allemaal oppakken paspoort innemen en terugsturen naar eigen land. Enkeltje.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 16:14
    Vaak zijn ze in hun eentje nog heel leuk. Zodra het een groepje is gaat het vaak mis. Dan stoken ze elkaar op uit verveling.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:40
    Wat een bullshit weer. Ik als blanke Nederlander werd ook vaak aan de deur geweigerd met dit soort bullshit redenen. Dat het door je afkomst komt is onzin, het komt door je uiterlijk. Heb je twee dikke tieten en een poesje dan maakt het niet uit waar je vandaan komt, al kom je van de maan. Mannen veroorzaken meer problemen voor portiers om buiten te zetten, dus als ze denken dat ze moeite hebben je uit te zetten als je lastig begint te doen, gaan ze vaak moeilijk lopen doen. Zie je er als man uit als een poesje dan laten ze je makkelijker binnen want dan schoppen ze je er net zo goed weer uit door te blazen.

    De mensen die beginnen over discriminatie, zichzelf in een hokje plaatsen door hun eigen verschillen te benoemen en het woord discriminatie te pas en te onpas te gebruiken zijn vaak de mensen die discrimineren. Door deze zielige en vooral irritante draaideurslachtoffers bestaat er discriminatie.

    Feministen en homo's doen precies hetzelfde. Door jezelf apart van de groep te plaatsen door de verschillen te benoemen zullen anderen je ook anders behandelen. Stop daarmee en je zult zien dat je meer en meer geaccepteerd zult worden. Ga je je achterlijk lopen gedragen buiten de norm, dan hakken ze in Nederland figuurlijk je kop eraf omdat normaal hier vaak al gek genoeg is. Overdreven voor je rechten op komen terwijl je die gewoon al hebt bij wet roept irritatie op. Er zullen altijd domme mensen zijn, maar een buitenlander, feminist of homo komen die in Nederland net zo vaak tegen als de autochtone blanke hetero Nederlander, hoe vaak je er last van hebt heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand door middel van je eigen gedrag en je eigen tolerantieniveau.

    Mensen die daarover zeuren in een land als Nederland zijn echt slappe zielige mensen. Er is ook nog een ander type trouwens die zich graag in de underdog positie schuift omdat ze zich dan een gangstertje voelen uit de getto van Amerika, di zijn nog zieliger en kijken teveel rapclips.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +941
    donderdag 15 maart 2018 om 16:01
    Man o man. Nee fout, een aantal wedstrijden had zieech zo’n arrogante houding die echt zuigend was. Een negatieve uitstraling, dat juichen met zn armen over elkaar na een doelpunt bah zo triest. Dat is zijn ego, ik herinner me een interview met een vrouwelijke verslaggever dat hij ook zo moeilijk stond te doen tegen haar vreselijk manoman het is 2018. Weg ermee foutieve instelling van deze jongen.
    Vind ik leuk
    JD85 +578
    donderdag 15 maart 2018 om 16:05
    Dat is natuurlijk niet voor niets dat Marokanen vaak bij uitgaansgelegenheden worden geweigerd. Als ze worden toegelaten komt er altijd heibel van.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    donderdag 15 maart 2018 om 16:18
    Marokkanen zijn gewoon jaloers op Surinamers, wie dat niet ziet heeft strond in zijn ogen. Iedereen weet hoe succesvol Surinamers zijn met de rottirol. Dus komen de Marokkanen nu met de slachtofferrol.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 15 maart 2018 om 16:25
    O jee, de afkomst kaart is weer getrokken. Hakim is gewoon een ontzettend arrogant en vervelend mannetje die respectloos overkomt naar zijn achterban. Afellay, aissatti werden ook niet uitgefloten, die deden gewoon normaal
    Vind ik leuk
    renemar +467
    donderdag 15 maart 2018 om 16:48
    De volgende flapdrol die de racistenkaart trekt. Kan hij dan ook uitleggen waarom Nouri zo geliefd is? Of is dat geen Marokkaan?
    Dat ligt gewoon aan de hele uitstraling en gedrag van een jongen.
    Er zijn ook genoeg voorbeelden van niet Marokkanen die uitgefloten worden.
    Ook Zlatan werd bijv. in zijn eerste seizoen uitgefloten.Zeker omdat hij Zweeds is.
    Of als het hele elftal wordt uitgefloten, geldt dat in het bijzonder voor Ziyech?
    Al die mannetjes zoals dit heerschap en Dries Boussatta zijn gevaarlijk.
    Zij zorgen met hun ongefundeerd commentaar voor tweespalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:53
    ik denk dat Ziyech toch wel de laatste is waar de oorzaak van uitfluiten door eigen publiek is dat hij een buitenlandse afkomst heeft.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2901
    donderdag 15 maart 2018 om 17:10
    Misschien moet ie een keer net doen of ie voetbal leuk vind. Heeft niks met afkomst te maken. Als ik zie hoeveel plezier Ayoub bv heeft (Fc.Utrecht). Niet met een verongelijkt gezicht rond lopen en normaal juichen als je scoort.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:35
    Kijk oa naar opsporing verzocht kerel, Amsterd zuid oost etc etc. Wat daar allemaal gebeurt. Vind het dus niet gek.
    Vind ik leuk
    Guust +5015
    donderdag 15 maart 2018 om 18:34
    Ze zijn vaak met groepjes en maken dan ruzie, dat is de rede dat ze geweigerd worden, elke keer het zelfde liedje. Grijpt een portier in dat is het gelijk discriminatie, dat is al jaren zo. Ben geen rassist maar de meeste Marrokanen zijn vrij rassistisch, zeker naar joodse mensen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1457
    donderdag 15 maart 2018 om 19:29
    Kluivert mocht ook geen topscorer aller tijden zijn er moest en zou een ander'type' topscorer van oranje zijn.. dan maar geblesseerd paar minuten maken in de hoop Kluivert te overtreffen ik noem geen naam maar iemand werd soms overduidelijk gepusht om Kluivert te overtreffen
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    donderdag 15 maart 2018 om 19:51
    Wat een gelul weer, het slachtoffer spelen.
    Maar wel als randdebielen met vlaggen lopen zwaaien, toeteren, bruggen blokkeren als het Turkse of Marokkaanse elftal heeft gewonnen.
    Dat hele multicultie gedoe is altijd eenrichtingsverkeer, bah.

    De Snor had en heeft gewoon gelijk, met dit soort 'slachtoffers' in een team krijg je meestal gezeik.

    https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-profvoetballer-verdacht-van-vijf-gewapende-overvallen~aa373e20/


    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1443
    donderdag 15 maart 2018 om 19:58
    slachtoffer mocro......99 procent doet dat
    Vind ik leuk
    hoebie60 +84
    donderdag 15 maart 2018 om 20:04
    Hij discrimineert ons, loop eens een week door de winkelstraat in de stad met ons dan ssnap je het
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 21:00
    Het is gewoon waar dat als het niet goed gaat dat er idd makkelijk over afkomst gepraat wordt.. ik merk dat zelf ook echt wel. Echter meneer Hadouir, de truc is om t juist daarom het 2x zo goed doen als de rest! Kijk naar Karim el Ahmadi.. De ster van Feyenoord voor vele supporters! Een held. Een topper.. Zo kan het ook.. Ja er zijn overal (niet alleen in blanke staten) vooroordelenen dergelijke. Laat het jou in dit geval motiveren en bewijs het ongelijk ipv te 'huilen'..
    Vind ik leuk
    xaja32 +85
    donderdag 15 maart 2018 om 21:17
    ja hoor de racisme kaart word weer getrokken is wel een stokpaarfje van bepaalde groeperingen
    Vind ik leuk
    FACT +1940
    vrijdag 16 maart 2018 om 00:33
    Geen zin om hier op te reageren.....zucht.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uitfluiten Ziyech 'deels door afkomst': "Je zou een weekje mee moeten lopen"