Uitfluiten Ziyech 'deels door afkomst': Je zou een weekje mee moeten lopen

    Uitfluiten Ziyech 'deels door afkomst': "Je zou een weekje mee moeten lopen"

    donderdag 15 maart 2018 om 13:45

    Anouar Hadouir merkt dat Nederland steeds multicultureler wordt. Toch heeft de Marokkaanse voetballer van Excelsior sterk het gevoel dat iemands achtergrond nog altijd een grote rol speelt. 

    "Nou, weet je wat het is? Ik ben nu 35 en heb heel veel meegemaakt in mijn leven", begint Hadouir in gesprek met VICE Sports. "Als ik op mijn achttiende uit wilde gaan, werd ik ook geweigerd voor niks. “Alleen maar vaste klanten,” hoorde ik dan van de portier, of: “Ik ken jou niet.” De gekste redenen."

    "Dat geef je een plaats en je gaat gewoon weer verder. Dat is met die stempel in de voetbalwereld precies hetzelfde. Je geeft het een plaats en gaat gewoon weer verder. Het maakt je uiteindelijk sterker en wijzer", weet Hadouir uit eigen ervaring. 

    "Als ik bijvoorbeeld in gezelschap zeg dat het uitfluiten van Hakim Ziyech ook deels komt doordat hij een bepaalde afkomst heeft, vragen Nederlandse jongens me altijd hoe ik dat kan zeggen. Dan zeg ik: “Weet je, eigenlijk zou je een weekje mee moeten lopen als Marokkaan. Dan pas weet je het.” Als je het niet hebt geleefd, kan je het je niet voorstellen, dus je geeft het een plaats en gaat verder. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan, anders ga je er aan onderdoor."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 13:51
    Hadouir heeft gelijk, punt uit!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14816
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    Eens!
    Vind ik leuk
    The Iceman +7747
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Hadouir bepaalt natuurlijk niet wat de reden is waarom Ziyech wordt uitgefloten. Het enige dat uit dit stuk blijkt is dat hij een situatie moeilijk los kan zien van z'n eigen, zeer vervelende, ervaringen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Op de weg zal een man van Marokkaanse afkomst sneller worden aangehouden dan een autochtone Nederlander.
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    donderdag 15 maart 2018 om 14:02
    En in Marokko zal en blanke man sneller worden aangehouden dan een man van marokkaanse afkomst...of...?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Weet ik niet, heb ik nog niet meegemaakt en heb aardig wat km gereden in Marokko.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:12
    Juist niet tegen buitenlanders in Marokko zijn ze juist heel gastvrij
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:31
    Vreemd dan zal ik en Mn vriendin Marokkaans zijn.

    En ook vreemd dat de reisorganisatie het zelfde vooraf al melde.
    Vind ik leuk
    Mediocre +282
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Kan je dat onderbouwen? In Amerika is hier onderzoek naar gedaan en blijkt dat het omgekeerde waar is. Hierbij gaat het weliswaar om slachtoffers van politie beschietingen, maar het principe is hierin hetzelfde.

    Bron https://www.statista.com/statistics/585152/people-shot-to-death-by-us-police-by-race/
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 14:04
    Omdat op de weg een gemiddelde Marokkaan vaker in een gestolen auto rijdt of een bekeuring open heeft staan. Je weet zellef.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7747
    donderdag 15 maart 2018 om 14:10
    Huh? Je kan toch niet zomaar een link leggen tussen het feit dat etnische profilering plaatsvindt en de reden waarom Ziyech soms wordt uitgefloten? Dat lijkt zelfs vrij bevooroordeeld tov de gemiddelde niet-Marokkaanse Ajax-supporter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 14:33
    Ja en waarom wordt een Marrokaan eerder aangehouden denk je....toeval? denk het niet..
    Vind ik leuk
    Mediocre +282
    donderdag 15 maart 2018 om 14:37
    Nogmaals, onderbouwen. Je roept dat en hebt er misschien persoonlijke ervaring mee, maar dat maakt het niet waar. Laat mij een goed onderzoek zien waaruit dit blijkt. Anders is het niet meer dan jouw mening. En meningen zijn net als kont gaten, iedereen heeft er een
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 16:08
    https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/criminaliteit

    Zo, en nu mag je weer met je poepgaatje verder spelen. Kei harde cijfers.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 15 maart 2018 om 13:57
    Bij bilal is het ook zijn afkomst inderdaad. Heeft totaal niet met zijn voetbalkwaliteiten te maken die zijn enorm:).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Bilal is gewoon heel slecht voor een club als Feyenoord. Zyech is de beste speler van ajax.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8408
    donderdag 15 maart 2018 om 14:44
    Vandaar dat het niet aan zijn afkomst ligt, maar aan dat zakdoekjespubliek in de A r e n a...Oeps:)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:58
    Ga je lekker wekelijks naar Utrecht...daar is het halve elftal mocro en hebben ze een moskee in het stadion...miss voel je je daar wel thuis en fluiten ze niet tegen bontkraagjes
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 13:59
    Ik hoef nergens heen en claim ook geen stukje grond. De wereld is van iedereen en iedereen is van de wereld.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:00
    Mag ik dan bij jou?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:01
    Van mij mag je.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:43
    Ok, gezellieeee, neem ik Claudia de Breij mee!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:44
    Iedereen zal welkom zijn. Als je maar respect hebt voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:45
    Oh dan laat ik die flauwe Claudia thuis, neem ik Dion Graus mee!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:46
    Wie is Dion Graus?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:47
    Moet je maar eens Googlen of Youtuben, mooi menneke is da...haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:48
    Politiek komt er niet in!
    Haatzaaiers heb ik geen respect voor!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:50
    Dion heeft superveel respect voor dieren jonguh, is een echte dierenvriend, doet dus geen vlieg kwaad!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:51
    Dat doet de partij van de dieren ook. Adolf Hitler was ook een dierenvriend, wat is je punt?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:53
    Dat ie respect heeft voor dieren, das toch goed! Verder ziet ie eruit als the Pinguin, de slechterik uit Batman, dus das ook mooi toch?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:54
    Nu nog respect voor mensen en we komen een stap dichterbij de waarheid.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:56
    Respect moet verdiend worden, dat vergeet men nog wel eens..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 15:57
    Dan moeten ze in de politiek beginnen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 15:58
    Politiek is een grote corrupte bende hahaha, die zitten er echt voor de centen..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 15 maart 2018 om 16:04
    Het zijn puppets.
    Vind ik leuk
    Eanske +4442
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    De racismekaart wordt te vaak getrokken om nog enige waarde te vertegenwoordigen. Hoe erg racisme ook is. Maar als Ziyech geen aanbod van Barcelona zou krijgen, zal vast ook racisme zijn. Of dat DENK niet de grootste politieke partij zal worden, puur racisme. Nee. Maar het zijn toevallig dezelfde draadjes die met elkaar worden verbonden, of dat terecht is of niet. En overtuig jij een ander maar dat je niet op DENK stemt vanwege puur politieke redenen. Nee, je wordt gewoon weggezet als racist. Ook al stem ik misschien rechts in plaats van links. Sterker nog, mensen met een rechtse politieke voorkeur zijn sowieso racisten. Iemand afserveren als racist is zo gedaan en lastig te ontkrachten.
    Vind ik leuk
    Hyena +28346
    donderdag 15 maart 2018 om 14:30
    Hadouir heeft helemaal geen gelijk, punt uit!

    Beetje vreemd overigens om toch maar weer even de racismekaart te trekken en vervolgens direct de discussie af te kappen. En als je discussie uit de weg wilt gaan, reageer dan gewoon helemaal niks in plaats van het Amsterdamse publiek te bestempelen als racistisch.

    Wees dan ook een kerel en ga de discussie aan. Niet alleen iets roepen en behoorlijke beschuldigingen de wereld ingooien om vervolgens met de staart tussen je benen te vertrekken.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 13:51
    Precies die vieze Marokkaan Veldman floten ze ook uit.. Gewoon omdat hij Marokkaan is.. O wacht..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Hij zegt ook nergens dat spelers alleen worden uitgefloten op basis van afkomst
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Hij spreekt het "buitenlandse slachtoffer" rolletje aan. Als een speler bij ajax kut speelt wordt er gefloten, klaar. En als je goed speelt scanderen ze je naam zoals afgelopen wedstrijd. Of scanderen ze zijn naam ook deels omdat hij Marokkaan is?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 14:23
    Dat je het "buitenlands slachtoffer" rolletje noemt geeft al mooi aan hoe bereid je bent om überhaupt te luisteren. Zoals Hadouir zegt “Weet je, eigenlijk zou je een weekje mee moeten lopen als Marokkaan. Dan pas weet je het.”
    Of dan pas kun je denk ik oordelen.

    Het gaat hem erom dat er bij bepaalde afkomsten sneller gefloten wordt dan bij anderen. Dat sluit ik ook niet uit. En Hadouir heeft daar denk ik een iets beter beeld van dan wij.
    En nee. Ze juichen niet omdat hij een Marokkaan is.. als je dat eruithaalt moet je nog even een paar keer lezen
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Spreek voor jezelf. Ik ben allochtoon. Hadouir heeft het probleem dat veel allochtonen hebben, nml wij zijn zielig want blablabla. Het wordt eens tijd dat deze zielige figuren eerlijk naar zichzelf kijken en beseffen dat afkmst helemaal niets met uitfluiten te maken heeft bij voetbal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 14:53
    Goed van je.
    Dus het werkt door in vrijwel elk deel van de samenleving, maar niet in het voetbal? Da's wel gek.
    Verder doet hij er niet zielig over. Hij ziet het gebeuren, accepteert het en gaat verder.
    Nergens roept hij op om het niet te doen of doet hij daadwerkelijk zielig.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 14:51
    Sorry dat ik zo fel reageer. Dit komt omdat ik zelf allochtoon ben en scheit ziek word van mensen die zich achter dit soort onzin verschuilen. Grow a pair of balls en kap met die onzin.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 14:55
    Maar hij verschuilt zich toch niet? Hij maakt er zelf helemaal geen probleem van.
    Als iemand iets opvalt hoeft dat niet direct helemaal te kloppen, maar hij mag het van mij uitspreken en dan kunnen we dan kijken of hij een punt heeft, of een beetje een punt, of helemaal niet. Ik vind dit geen zieligdoenerij.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 15:58
    Hij doet zielig.. "als niet Marokkaan een weekje als Marokkaan door het leven zou gaan". Dat is zielig doen, om aandacht vragen, een slachtoffer spelen, je kent het riedeltje wel. Dat verontwaardigde toontje vaak ook als ze weer eens zielig doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 16:23
    Als hij een week met jou mee zou lopen weet hij toch ook beter hoe jouw leven is?
    Als je een week meeloopt met iemand die in een verzorgingstehuis zit leer je daar wat over. Volgens mij zegt hij niks geks.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 17:27
    Dat komt omdat je het niet snapt. Is niet erg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 17:37
    Misschien moet ik een weekje met je meelopen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 16:12
    Niet, zieech is geen voorbeeld voor zijn ploeg. Die lamlendige basishouding weg ermee. Voetbalt bij de mooiste club van europa en dan zo’n slappe arrogante blik als het uitgefloten wordt wat een loser, transfereren zeg ik.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 16:24
    Oke, nou ik ben blij dat jij niet over de transfers gaat dan.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 16:50
    Koop een lollie en vier het.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27107
    donderdag 15 maart 2018 om 16:54
    Is goed. Wil jij ook een Chup-a-chup?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:52
    Jankerd , altijd huillie huillie om hun afkomst
    slaat nergens op, Ja Veltman is idd ook een irritante marokaan!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:52
    Heeft er niest meer te maken het Ajax publiek is eenmaal zo ook Veltman wordt uitgefloten. Ja kan een keer een speler die 8 maanden zoals De Jong uitfluiten, maar niet een Veltman die toch een goed seizoen achter de rug heeft gehad en Lozano uit de wedstrijd hield zelfs gaan uitfluiten een schande zelfde geld voor Ziyech die gewoon goed presteert en voor mega creativiteit zorgd. Ondankbaar publiek dat Ajax publiek. Wat verwacht in ene kille koude betonnen blok.
    Vind ik leuk
    Niels92 +22638
    donderdag 15 maart 2018 om 14:05
    Haha :)

    Klagen over ondankbaar Ajax publiek, en dat zegt de persoon die vorig seizoen het niet schuwde om diverse spelers en de trainer van PSV tot de grond toe aan het af te branden is geweest, en dan durf jij Ajacieden uit te maken voor ondankbaar? Ga je schamen Bien, jij bent zelf namelijk geen haar beter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    pim4ever +1028
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Is Luuk de Jong ook Marokkaans?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:33
    Ja Luuk is de witte Marokkaan.
    Vind ik leuk
    guusje +1008
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Weekje meelopen als Marokkaan? Ben je wel ineens 15 Portemonnees rijker...........
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    En een gast optreden in Opsporing Verzocht
    Vind ik leuk
    CPP +705
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Dat Ziyech voetballer van de week is geworden is ook alleen maar door zijn afkomst. #wateenstomgelulallemaal#
    Vind ik leuk
    pos +8660
    donderdag 15 maart 2018 om 13:53
    Is ie al 35 ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 13:55
    En jawel gelijk de discriminatiekaart trekken...wij blanke tegen de Marokkanen...man man

    Als ze fluiten dan is dat om zijn instelling, het lamlendige, 30 verkeerde ballen....en het erge is dat hij tijdens het fluiten kijkt naar de tribunes van jullie kennen de tering krijgen
    Vind ik leuk
    De Haan +211
    donderdag 15 maart 2018 om 13:56
    Wat een onzin. Mooie van voetbal is juist dat alles en iedereen ongeacht afkomst of plaats op de sociale ladder bij elkaar komt en achter zn team staat met daarin ook een diversiteit aan voetballers. Jankerd
    Vind ik leuk
    plein19 +1617
    donderdag 15 maart 2018 om 14:00
    Natuurlijk speelt zijn Marokkaanse afkomst een rol. Net als zijn verongelijkte blik.
    Marokkaans temperament en houding die de mensen op staart tegenkomen. Is er EEN oorzaak van dat Marokkaanse jongens door een andere bril bekeken worden
    Vind ik leuk
    Jur74 +8191
    donderdag 15 maart 2018 om 14:07
    Hoppa, weer één die in de slachtofferrol kruipt maar niet degene zal toespreken die met hun bontkraagjes wekelijks op dumpert staan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:08
    Aaahhh wat schattig... Weer een Marokkaanse medelander die de slachtofferrol aanneemt... Schokkend.. Ziyech word uitgefloten omdat hij beroerd speelt en niet de grote man op het veld is die hij claimt te zijn...
    Vind ik leuk
    Piccolo +136
    donderdag 15 maart 2018 om 14:09
    Ja dit is het, Ziyech word uitgefloten omdat hij Marokkaans is, wat zijn we ook een stel nederlanderthalers
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1249
    donderdag 15 maart 2018 om 14:09
    Ach zielig zeg, pleur toch op met je jank verhaal. Als je denk dat dat de reden is ga dan lekker in fc bal op het dak in Marokko voetballen. Wel je zakken hier vullen en dan commentaar leveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:11
    En terecht. Oprotten met marokkaan!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6958
    donderdag 15 maart 2018 om 14:12
    '' Je zou een weekje mee moeten lopen'' : Heeft ie het dan over meelopen met de Marrokanen die plofkraken en overvallen plegen, of die mensen bedreigen of zonder aanleiding in elkaar stampen op stap? Neehh ik pas...
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12710
    donderdag 15 maart 2018 om 14:13
    Wat zijn we weer zielig :)
    Je kunt ook gewoon in Marokko gaan wonen!
    Vind ik leuk
    Hansdijk +386
    donderdag 15 maart 2018 om 14:14
    www.slachtofferrol.nl. Zo voorspelbaar, dat volk.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 16:15
    Wel https hoop ik?
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +320
    donderdag 15 maart 2018 om 14:29
    Tja het klinkt zuur maar uiteindelijk zullen de allochtonen het land overnemen en er is niets wat we er tegen kunnen doen. Hier heeft links nederland er zelf voor gezorgd dat we islamiseren. Met dank aan partijen als GL, D66 en PvdA. Zelfs Ajax is er schuldig aan door veel islam in de selectie te laten doorstromen terwijl een gezonde hollandse jongen net zo goed kunnen zijn in voetbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:30]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22063
    donderdag 15 maart 2018 om 15:30
    Hahahaha..... " zelfs Ajax is schuldig omdat ze veel islam in de selectie laten doorstromen " ... Wat een bullshit verkoop jij weer.... #Kneus...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:32
    Afgelopen wedstrijd werd Hakim uitgefloten door de zgn 410 fans op de f-side. Dat werd niet in dank afgenomen door de rest vh vak. Uiteindelijk werden deze zgn 410 fans middels klapjes op hun plaats gezet. Of er sprake is van racisme weet ik niet zeker maar deze onbenullen zeggen vaker domme dingen waarop de rest vh stadion hun weer uitfluit.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 16:04
    En daar is nix mis mee, zieech is geen voorbeeld voor de rest vh team.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 16:59
    Fluitende negatieve supporters ook niet teamgeest
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 17:15
    Eens, slecht spelen is een dat kan ik hebben. Slecht spelen met een verkeerde houding kan ik niet hebben. Dus daarom wil Ajax de uistraling van zieech (wegwerpgebaren naar medespelers) Younes, niet willen invallen. Etc daar kan je imo geen kampioensteam van maken Lifeliner.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11832
    donderdag 15 maart 2018 om 14:34
    "Als ik op mijn achttiende uit wilde gaan, werd ik ook geweigerd voor niks. “Alleen maar vaste klanten,” hoorde ik dan van de portier, of: “Ik ken jou niet.” De gekste redenen."

    En gek genoeg zijn dat precies de dingen die ik ook heb gehoord in de tijd dat ik nog veel uitging.
    En veel blanker dan ik, kan niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 14:49
    Altijd die slachtofferrol en géén zelfreflectie #vermoeiend
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    aartstyle +897
    donderdag 15 maart 2018 om 15:05
    Nee hadouir, het klopt dat Marokkaanse jongeren wellicht vaker worden uitgefloten, maar dat komt omdat vaak hun hele houding niet overeenkomt met wat we in de westerse wereld graag willen zien. Ibrahim Affelay werd ook nooit uitgefloten, maar dat was dan ook een bescheiden jongen zonder nare trekjes.

    Dat er verder gediscrimineerd wordt in de maatschappij zoals bij discotheken en op de arbeidsvloer is inderdaad een probleem en zal ik ook zeker niet ontkennen. Het uitfluiten op het veld heeft echter niks met afkomst te maken, zie Joel Veltman.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    donderdag 15 maart 2018 om 15:22
    Ik ken genoeg Marokkaanse gasten, meeste prima gasten niks mis mee.
    Maar het zijn in de stad een paar verrotte gasten die de Marokkaanse cultuur in een negatief daglicht stellen, maar dat heb je ook met Nederlandse gasten.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 16:03
    Juist die verotte allemaal oppakken paspoort innemen en terugsturen naar eigen land. Enkeltje.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 16:14
    Vaak zijn ze in hun eentje nog heel leuk. Zodra het een groepje is gaat het vaak mis. Dan stoken ze elkaar op uit verveling.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 15:40
    Wat een bullshit weer. Ik als blanke Nederlander werd ook vaak aan de deur geweigerd met dit soort bullshit redenen. Dat het door je afkomst komt is onzin, het komt door je uiterlijk. Heb je twee dikke tieten en een poesje dan maakt het niet uit waar je vandaan komt, al kom je van de maan. Mannen veroorzaken meer problemen voor portiers om buiten te zetten, dus als ze denken dat ze moeite hebben je uit te zetten als je lastig begint te doen, gaan ze vaak moeilijk lopen doen. Zie je er als man uit als een poesje dan laten ze je makkelijker binnen want dan schoppen ze je er net zo goed weer uit door te blazen.

    De mensen die beginnen over discriminatie, zichzelf in een hokje plaatsen door hun eigen verschillen te benoemen en het woord discriminatie te pas en te onpas te gebruiken zijn vaak de mensen die discrimineren. Door deze zielige en vooral irritante draaideurslachtoffers bestaat er discriminatie.

    Feministen en homo's doen precies hetzelfde. Door jezelf apart van de groep te plaatsen door de verschillen te benoemen zullen anderen je ook anders behandelen. Stop daarmee en je zult zien dat je meer en meer geaccepteerd zult worden. Ga je je achterlijk lopen gedragen buiten de norm, dan hakken ze in Nederland figuurlijk je kop eraf omdat normaal hier vaak al gek genoeg is. Overdreven voor je rechten op komen terwijl je die gewoon al hebt bij wet roept irritatie op. Er zullen altijd domme mensen zijn, maar een buitenlander, feminist of homo komen die in Nederland net zo vaak tegen als de autochtone blanke hetero Nederlander, hoe vaak je er last van hebt heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand door middel van je eigen gedrag en je eigen tolerantieniveau.

    Mensen die daarover zeuren in een land als Nederland zijn echt slappe zielige mensen. Er is ook nog een ander type trouwens die zich graag in de underdog positie schuift omdat ze zich dan een gangstertje voelen uit de getto van Amerika, di zijn nog zieliger en kijken teveel rapclips.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 15:58]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1516
    donderdag 15 maart 2018 om 16:01
    Man o man. Nee fout, een aantal wedstrijden had zieech zo’n arrogante houding die echt zuigend was. Een negatieve uitstraling, dat juichen met zn armen over elkaar na een doelpunt bah zo triest. Dat is zijn ego, ik herinner me een interview met een vrouwelijke verslaggever dat hij ook zo moeilijk stond te doen tegen haar vreselijk manoman het is 2018. Weg ermee foutieve instelling van deze jongen.
    Vind ik leuk
    JD85 +585
    donderdag 15 maart 2018 om 16:05
    Dat is natuurlijk niet voor niets dat Marokanen vaak bij uitgaansgelegenheden worden geweigerd. Als ze worden toegelaten komt er altijd heibel van.
    Vind ik leuk
    Voebtal +5803
    donderdag 15 maart 2018 om 16:18
    Marokkanen zijn gewoon jaloers op Surinamers, wie dat niet ziet heeft strond in zijn ogen. Iedereen weet hoe succesvol Surinamers zijn met de rottirol. Dus komen de Marokkanen nu met de slachtofferrol.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3437
    donderdag 15 maart 2018 om 16:25
    O jee, de afkomst kaart is weer getrokken. Hakim is gewoon een ontzettend arrogant en vervelend mannetje die respectloos overkomt naar zijn achterban. Afellay, aissatti werden ook niet uitgefloten, die deden gewoon normaal
    Vind ik leuk
    renemar +497
    donderdag 15 maart 2018 om 16:48
    De volgende flapdrol die de racistenkaart trekt. Kan hij dan ook uitleggen waarom Nouri zo geliefd is? Of is dat geen Marokkaan?
    Dat ligt gewoon aan de hele uitstraling en gedrag van een jongen.
    Er zijn ook genoeg voorbeelden van niet Marokkanen die uitgefloten worden.
    Ook Zlatan werd bijv. in zijn eerste seizoen uitgefloten.Zeker omdat hij Zweeds is.
    Of als het hele elftal wordt uitgefloten, geldt dat in het bijzonder voor Ziyech?
    Al die mannetjes zoals dit heerschap en Dries Boussatta zijn gevaarlijk.
    Zij zorgen met hun ongefundeerd commentaar voor tweespalt.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1213
    donderdag 15 maart 2018 om 16:53
    ik denk dat Ziyech toch wel de laatste is waar de oorzaak van uitfluiten door eigen publiek is dat hij een buitenlandse afkomst heeft.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3945
    donderdag 15 maart 2018 om 17:10
    Misschien moet ie een keer net doen of ie voetbal leuk vind. Heeft niks met afkomst te maken. Als ik zie hoeveel plezier Ayoub bv heeft (Fc.Utrecht). Niet met een verongelijkt gezicht rond lopen en normaal juichen als je scoort.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 17:35
    Kijk oa naar opsporing verzocht kerel, Amsterd zuid oost etc etc. Wat daar allemaal gebeurt. Vind het dus niet gek.
    Vind ik leuk
    Guust +5512
    donderdag 15 maart 2018 om 18:34
    Ze zijn vaak met groepjes en maken dan ruzie, dat is de rede dat ze geweigerd worden, elke keer het zelfde liedje. Grijpt een portier in dat is het gelijk discriminatie, dat is al jaren zo. Ben geen rassist maar de meeste Marrokanen zijn vrij rassistisch, zeker naar joodse mensen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2435
    donderdag 15 maart 2018 om 19:29
    Kluivert mocht ook geen topscorer aller tijden zijn er moest en zou een ander'type' topscorer van oranje zijn.. dan maar geblesseerd paar minuten maken in de hoop Kluivert te overtreffen ik noem geen naam maar iemand werd soms overduidelijk gepusht om Kluivert te overtreffen
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1085
    donderdag 15 maart 2018 om 19:51
    Wat een gelul weer, het slachtoffer spelen.
    Maar wel als randdebielen met vlaggen lopen zwaaien, toeteren, bruggen blokkeren als het Turkse of Marokkaanse elftal heeft gewonnen.
    Dat hele multicultie gedoe is altijd eenrichtingsverkeer, bah.

    De Snor had en heeft gewoon gelijk, met dit soort 'slachtoffers' in een team krijg je meestal gezeik.

    https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-profvoetballer-verdacht-van-vijf-gewapende-overvallen~aa373e20/


    Vind ik leuk
    hoebie60 +104
    donderdag 15 maart 2018 om 20:04
    Hij discrimineert ons, loop eens een week door de winkelstraat in de stad met ons dan ssnap je het