Van vluchteling naar aanstormend Feyenoord-talent: 'Trots op Vente en Malacia'

Van vluchteling naar aanstormend Feyenoord-talent: 'Trots op Vente en Malacia'

donderdag 15 maart 2018 om 17:59

Cheick Touré debuteerde aan het begin van het seizoen op zestienjarige leeftijd tegen Willem II en had toen al een bijzonder levensverhaal achter de rug. De inmiddels zeventienjarige buitenspeler is op jonge leeftijd gevlucht uit zijn geboorteland Guinee.

Touré was pas vijf jaar oud, toen hij met zijn broer in Nederland belandde. "Het is zeker wel een lastige tijd geweest. Ik wist natuurlijk niet wat er allemaal gebeurde. Ik was alleen met mijn broer en snapte er niks van. Ik miste mijn moeder", vertelt de jongeling aan Feyenoord TV. Uiteindelijk kwam hij in een Congolees gastgezin terecht. "Lieve mensen, zorgzaam. Ze steunen je gewoon bij alles wat je doet en zijn er voor je."

Inmiddels droomt Touré van een doorbraak in Feyenoord 1. De vleugelaanvaller ziet hoe zijn generatiegenoten Tyrell Malacia en Dylan Vente hun minuten maken in De Kuip. "Als ik kijk naar hoe mijn maatjes Dylan en Terell het doen, dan ben ik heel erg trots op ze. Het is zeker een droom voor mij om basisspeler van Feyenoord 1 te worden."

Plaats een reactie

Dorzon +3437
donderdag 15 maart 2018 om 18:02
wat een informatief artikel
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:07
Wat is informatief?
Nieuws wat jij leuk vind? Dan blijft er vast weinig over.
Vind ik leuk
Guust +4655
donderdag 15 maart 2018 om 18:24
De informatie is dat als je ergens voor knokt gewoon iets kunt bereiken in het leven, wie je ook bent, en dit soort jongens weten dat als geen ander. Kun je nog wat van leren van een 17 jarige jongen. Het is net hoe je het leest en zelf in het leven staat.
Vind ik leuk
fedor2501 +2305
donderdag 15 maart 2018 om 18:47
Wat een onzin reactie op een informatief artikel.
Vind ik leuk
Teo Smith +17957
donderdag 15 maart 2018 om 21:37
Want jij voegt veel informatieve dingen toe...
Vind ik leuk
Patrickj3 +1674
donderdag 15 maart 2018 om 18:02
Hard werken dan komt alles goed
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:03
Geef mijn maar Kees Kist, Anton Janssen, Piet Keizer waar zijn alle Nederlandse namen toch gebleven?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:05
En waar slaat deze opmerking op?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:06
Op appelmoes
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:50
Hoogstaand? Of niet? Deze reactie l
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:11
Racisme viert hoogtijdagen!

Ik zeg het al de hele tijd maar sommige zijn blind. Goed dat jij er iets van zegt. Top!
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:13
Het mooiste is dat deze ZIELEPOOT als een kind zo blij is als deze BUITENLANDER Nederland naar de overwinning van het WK schiet.

Dit zijn typisch van die internetgangsters die thuis niets te vertellen hebben
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:16
Dat is hoe het werkt ja.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:23
Ookal vind ik zijn opmerking verwerpelijk, het is wel vrijheid van meningsuiting.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:40
Haat zaaien een onderdeel van vrijheid van meningsuiting? Gaat goed in NLD.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:10
Zoals ik al zei: verwerpelijk.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:12
Maar er zat een maar aan vast en dat was de vrijheid van meningsuiting.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:35
De maar zit em in het 'niet verboden'.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:44
Klopt en mede daarom ben ik tegen enige vorm van politiek in de westerse wereld. Rare en vreemde regeltjes, wie verzint dat soort rommel.

Nee ik heb er niks mee muggie.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 20:00
Haat zaaien gebeurt overal legaal toch?
In de oosterse wereld is het allemaal veel erger.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 20:02
Ik leef dan in een hele andere wereld. Ik wordt ook niet gediscrimineerd waar ik woon. Ik merk er verder ook helemaal niks van.

Maar in principe is er op veel plaatsen racisme. Helaas.
Vind ik leuk
Stranger +3172
donderdag 15 maart 2018 om 18:43
Hoho niet iedereen die thuis niets te vertellen heeft is een internetgangster;-)
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:44
Kan ik hieruit opmaken dat je vrouw je s'avonds vastbindt en aftakelt? ;-)
Vind ik leuk
Stranger +3172
donderdag 15 maart 2018 om 18:47
De waarheid is harder dan je in je ergste dromen kunt tegen komen;-)
Vind ik leuk
davidben +2990
donderdag 15 maart 2018 om 20:30
Eens hoor! Racisme is verwerpelijk, maar hij neemt jullie weer in het ootje.
Hij neemt geen stelling in en zegt niets racistisch. Dit zijn leuke speldenprikken die jezelf in de spiegel doen kijken.
Je kunt je namelijk (net als zijn banenboot opmerking) afvragen wie racisme aankaart.
Is zijn reactie dan racistisch of juist de reactie van degene die zegt dat zijn reactie racistisch is. :)
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:05
In nederland, net buiten rotterdam
Vind ik leuk
Doe dan! +4367
donderdag 15 maart 2018 om 18:07
Racist. Wat boeit het welke naam een speler heeft?
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:08
Wat heeft die opmerking nou ik vredesnaam met racisme te maken????
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:13
Wat denk je? Waarom refereert hij aan NLse namen?

Huub Stevens klinkt ook best wel NLs. Vuile klootzak.
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:16
Dat begrijp ik maar dan ben je niet gelijk een racist, dan snap je totaal de definitie van een racist niet.

Ik heb het even opgezocht ter verduidelijking:

Racist wat is de betekenis & definitie. Mensen met racisme hebben een ongegronde en onberedeneerde hekel aan mensen van een ander ras. In het ergste geval slaat 'een hekel hebben aan' door tot haat zaaien, discriminatie en het gebruik van geweld
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:18
Buitenlanders hebben geen NLse naam.

Dus wat zegt hij dan?
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:21
Dat buitenlanders geen NL namen hebben en dat lijkt mij logisch, het is een domme opmerking maar heeft totaal niks met racisme te maken.

De opmerking van Doe dan! is nog dommer.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:25
Hij ziet liever NLers. Met een blanke huid.

Niks meer, niks minder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:29
Sorry Wim, dat kan ik niet opmaken uit zijn opmerking.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:34
We kunnen het hem vragen. Maar geloven we dat dan ook?
In zo'n mooie wereld leven we nu.
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:08
"hij git er in" is ook niet wat je noemt Nederlands
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:10
Dat is gewoon Nederlands dat is een Nederlandse dialect ;-)
Vind ik leuk
Horas +272
donderdag 15 maart 2018 om 19:30
Ik vind Nimweegs een heerlijk dialect. Nuilen :)
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:45
Hwahaha kom je uit de buurt dan ;-)
Vind ik leuk
Horas +272
donderdag 15 maart 2018 om 22:00
Nee, ik kom uit de Krimpenerwaard, maar ik loop de Vierdaagse met een NEC fanatic uit Hatert. Dan leer je wel Nimweegs.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 09:38
Hwahaha oké sucses dit jaar dan maar ;-)
Vind ik leuk
Horas +272
vrijdag 16 maart 2018 om 22:18
Wordt weer lachen gieren brullen. En komende week sta ik met m in de Goffert
Vind ik leuk
J Kiprich +11179
donderdag 15 maart 2018 om 18:08
Je bedoelt jongens als Steven Berghuis, Jan-Arie vd Heijden en Bart Nieuwkoop. Dat soort namen?
Vind ik leuk
wijze man +2956
donderdag 15 maart 2018 om 18:22
Guus Til
Vind ik leuk
Horas +272
donderdag 15 maart 2018 om 18:47
Niet zo nuilen. Kijk eens wie er allemaal in de Eredivisie spelen.
Vind ik leuk
fedor2501 +2305
donderdag 15 maart 2018 om 18:48
Ach pikkie toch.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:04
Die staat binnen afzienbare tijd bij city onder contract. En dan bedoelt ik niet feyenoord city heeee
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:05
Goh, wat een leuk begin van je leven. Het zal je maar gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:17
Het is in het begin zware baggage die je uiteindelijk (en dat ligt dan helemaal aan hemzelf...) best ver kan brengen.

Mooi filmpje! Droomt van Feyenoord 1 (zoals het hoort). Geen Ronaldo of Messi "troep" aan de muur, maar Elia haha. Leuke jongen! Gun hem gelijk al het succes.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 18:17]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:21
Ik hoop voor hem, dat hij zoveel verdiend, om zijn familie te onderhouden.
Dat is vast en zeker zijn drijfveer. Bij hem nog wel.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:18
Ben zelf op tweejarige leeftijd van Irak gevlucht. Kan me er zelf gelukkig niks van herinneren maar als ik de verhalen zo hoor was het geen pretje.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:22
Nee natuurlijk niet. Maar dat moet je die simpele zielen in NL niet vertellen.
Die lachen je uit. Stakkers.

Maar o wee, als hun kindje lief gepest word.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 18:23]
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:24
Ach wat maakt het mij ook uit ik heb inmiddels een nederlandse paspoort en verblijfsvergunning etc etc. Mn toekomst ligt hier en mn taal is ook goed. Geen reden om te haten toch.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:41
Helemaal mee eens. Ik heet ook geen Joop van den Kreeke. Als je gaat haten loop je het risico dat het overvloeit naar de meerderheid die het totaal niet verdiend in dit land. Aan idioten ontkom je nergens, dus moet je er inderdaad zo min mogelijk energie in steken.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:36
Dan zijn jullie slimmer als mij. Niet dat dat, dan weer moeilijk is.
Ik neem maar weer n bakkie troost.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 23:09
Daar doe jezelf te kort mee Wim! Heb alleen maar respect voor je!
Vind ik leuk
Horas +272
donderdag 15 maart 2018 om 19:34
Welkom. Veel succes en maak er een mooie toekomst van.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 19:35
Thanks man! Jij ook.


Oo sorry zie net dat je 40 bent en al wel een verleden achter je hebt. Vooralsnog veel succes met je toekomst.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 maart 2018 om 19:37]
Vind ik leuk
Horas +272
donderdag 15 maart 2018 om 19:44
Een plezierig verleden en een gelukkige toekomst :)
Vind ik leuk
Cookee +7990
donderdag 15 maart 2018 om 18:21
Zijn altijd leuke kerels bij Feijenoord, beentjes op de grond, leuk man.
Geeft wel even te denken... 5 jaar oud en dan hier met je broer.
Denken mensen daar wel eens over na voor ze nare dingen zeggen?
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:48
Gaat een mooie toekomst te gemoet. Sterke jongen en veel snelheid.
Vind ik leuk
donderdag 15 maart 2018 om 18:58
Mooi verhaal. Ik hoop dat er volgend seizoen meer jeugdspelers kunnen doorbreken.
Vind ik leuk
Mari +4452
donderdag 15 maart 2018 om 19:23
Ik wens je dan ook veel succes toe!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van vluchteling naar aanstormend Feyenoord-talent: 'Trots op Vente en Malacia'