Van vluchteling naar aanstormend Feyenoord-talent: 'Trots op Vente en Malacia'

    Van vluchteling naar aanstormend Feyenoord-talent: 'Trots op Vente en Malacia'

    Gepubliceerd: donderdag 15 maart 2018 om 17:59do 15-03-2018 om 17:59

    Cheick Touré debuteerde aan het begin van het seizoen op zestienjarige leeftijd tegen Willem II en had toen al een bijzonder levensverhaal achter de rug. De inmiddels zeventienjarige buitenspeler is op jonge leeftijd gevlucht uit zijn geboorteland Guinee.

    Touré was pas vijf jaar oud, toen hij met zijn broer in Nederland belandde. "Het is zeker wel een lastige tijd geweest. Ik wist natuurlijk niet wat er allemaal gebeurde. Ik was alleen met mijn broer en snapte er niks van. Ik miste mijn moeder", vertelt de jongeling aan Feyenoord TV. Uiteindelijk kwam hij in een Congolees gastgezin terecht. "Lieve mensen, zorgzaam. Ze steunen je gewoon bij alles wat je doet en zijn er voor je."

    Inmiddels droomt Touré van een doorbraak in Feyenoord 1. De vleugelaanvaller ziet hoe zijn generatiegenoten Tyrell Malacia en Dylan Vente hun minuten maken in De Kuip. "Als ik kijk naar hoe mijn maatjes Dylan en Terell het doen, dan ben ik heel erg trots op ze. Het is zeker een droom voor mij om basisspeler van Feyenoord 1 te worden."

    Plaats een reactie

    Dorzon +4446
    donderdag 15 maart 2018 om 18:02
    wat een informatief artikel
    Vind ik leuk
    Guust +5792
    donderdag 15 maart 2018 om 18:24
    De informatie is dat als je ergens voor knokt gewoon iets kunt bereiken in het leven, wie je ook bent, en dit soort jongens weten dat als geen ander. Kun je nog wat van leren van een 17 jarige jongen. Het is net hoe je het leest en zelf in het leven staat.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4922
    donderdag 15 maart 2018 om 18:47
    Wat een onzin reactie op een informatief artikel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33819
    donderdag 15 maart 2018 om 21:37
    Want jij voegt veel informatieve dingen toe...
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3459
    donderdag 15 maart 2018 om 18:02
    Hard werken dan komt alles goed
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:03
    Geef mijn maar Kees Kist, Anton Janssen, Piet Keizer waar zijn alle Nederlandse namen toch gebleven?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    donderdag 15 maart 2018 om 18:05
    En waar slaat deze opmerking op?
    Vind ik leuk
    Baijiu +1423
    donderdag 15 maart 2018 om 18:06
    Op appelmoes
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:50
    Hoogstaand? Of niet? Deze reactie l
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 18:11
    Racisme viert hoogtijdagen!

    Ik zeg het al de hele tijd maar sommige zijn blind. Goed dat jij er iets van zegt. Top!
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    donderdag 15 maart 2018 om 18:13
    Het mooiste is dat deze ZIELEPOOT als een kind zo blij is als deze BUITENLANDER Nederland naar de overwinning van het WK schiet.

    Dit zijn typisch van die internetgangsters die thuis niets te vertellen hebben
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 18:16
    Dat is hoe het werkt ja.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:23
    Ookal vind ik zijn opmerking verwerpelijk, het is wel vrijheid van meningsuiting.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 18:40
    Haat zaaien een onderdeel van vrijheid van meningsuiting? Gaat goed in NLD.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 19:10
    Zoals ik al zei: verwerpelijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 19:12
    Maar er zat een maar aan vast en dat was de vrijheid van meningsuiting.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 19:35
    De maar zit em in het 'niet verboden'.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 19:44
    Klopt en mede daarom ben ik tegen enige vorm van politiek in de westerse wereld. Rare en vreemde regeltjes, wie verzint dat soort rommel.

    Nee ik heb er niks mee muggie.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 20:00
    Haat zaaien gebeurt overal legaal toch?
    In de oosterse wereld is het allemaal veel erger.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 15 maart 2018 om 20:02
    Ik leef dan in een hele andere wereld. Ik wordt ook niet gediscrimineerd waar ik woon. Ik merk er verder ook helemaal niks van.

    Maar in principe is er op veel plaatsen racisme. Helaas.
    Vind ik leuk
    Stranger +5489
    donderdag 15 maart 2018 om 18:43
    Hoho niet iedereen die thuis niets te vertellen heeft is een internetgangster;-)
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2809
    donderdag 15 maart 2018 om 18:44
    Kan ik hieruit opmaken dat je vrouw je s'avonds vastbindt en aftakelt? ;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5489
    donderdag 15 maart 2018 om 18:47
    De waarheid is harder dan je in je ergste dromen kunt tegen komen;-)
    Vind ik leuk
    davidben +5306
    donderdag 15 maart 2018 om 20:30
    Eens hoor! Racisme is verwerpelijk, maar hij neemt jullie weer in het ootje.
    Hij neemt geen stelling in en zegt niets racistisch. Dit zijn leuke speldenprikken die jezelf in de spiegel doen kijken.
    Je kunt je namelijk (net als zijn banenboot opmerking) afvragen wie racisme aankaart.
    Is zijn reactie dan racistisch of juist de reactie van degene die zegt dat zijn reactie racistisch is. :)
    Vind ik leuk
    Baijiu +1423
    donderdag 15 maart 2018 om 18:05
    In nederland, net buiten rotterdam
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    donderdag 15 maart 2018 om 18:07
    Racist. Wat boeit het welke naam een speler heeft?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17194
    donderdag 15 maart 2018 om 18:08
    Je bedoelt jongens als Steven Berghuis, Jan-Arie vd Heijden en Bart Nieuwkoop. Dat soort namen?
    Vind ik leuk
    Horas +564
    donderdag 15 maart 2018 om 18:47
    Niet zo nuilen. Kijk eens wie er allemaal in de Eredivisie spelen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4922
    donderdag 15 maart 2018 om 18:48
    Ach pikkie toch.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1423
    donderdag 15 maart 2018 om 18:04
    Die staat binnen afzienbare tijd bij city onder contract. En dan bedoelt ik niet feyenoord city heeee
    Vind ik leuk
    Cookee +11213
    donderdag 15 maart 2018 om 18:21
    Zijn altijd leuke kerels bij Feijenoord, beentjes op de grond, leuk man.
    Geeft wel even te denken... 5 jaar oud en dan hier met je broer.
    Denken mensen daar wel eens over na voor ze nare dingen zeggen?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 maart 2018 om 18:48
    Gaat een mooie toekomst te gemoet. Sterke jongen en veel snelheid.
    Vind ik leuk
    Mari +10142
    donderdag 15 maart 2018 om 19:23
    Ik wens je dan ook veel succes toe!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws