Teleurgestelde Stevens wilde verder zonder Collard en Korotaev: 'Zoveel fouten'

Teleurgestelde Stevens wilde verder zonder Collard en Korotaev: 'Zoveel fouten'

vrijdag 16 maart 2018 om 07:03

Huub Stevens nam eind vorig jaar al de beslissing om te stoppen als adviseur bij Roda JC. De 64-jarige ex-trainer snapt niet dat er verbaasd gereageerd werd in Limburg toen het nieuws vorige week naar buiten kwam.

"Bepaalde heren doen verwonderd, maar ik heb mijn besluit in november of december al genomen. Ik heb dat destijds ook telefonisch kenbaar gemaakt bij Frits Schrouff en commissaris Hessel Meijer", zegt Stevens tegen Voetbal International. "Het is trouwens niet dat ik daarna niks meer heb gedaan voor Roda." Zo speelde hij een rol in de komst van Donis Avdijaj op huurbasis van Schalke 04.

"Maar als adviseur ben ik gestopt. Ik heb meerdere adviezen gegeven. Als daar vervolgens niks mee wordt gedaan, of ze worden genegeerd, dan hoeft het van mij ook niet meer", stelt Stevens. Hij zou van mening zijn dat de positie van algemeen directeur Wim Collard niet langer houdbaar is na een opeenstapeling van fouten. Ook twijfelt hij aan de keuze van de clubleiding om te blijven hopen op een overname van de Zwitsers-Russische zakenman Aleksei Korotaev.

Stevens vindt dat de Limburgers vooruit moeten. "En dat is hartstikke lastig, want in het verleden zijn zoveel fouten gemaakt." Hij staat wel achter de keuze om te verlengen met trainer Robert Molenaar. "Om rust in de tent te houden denk ik dat die contractverlenging een goeie zaak is."

Plaats een reactie

RJC045 +478
vrijdag 16 maart 2018 om 07:09
Collard RAUS.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:13
Is dat Limburgs?
Vind ik leuk
RJC045 +478
vrijdag 16 maart 2018 om 07:13
Nee, Frans.
Vind ik leuk
luccerd +2832
vrijdag 16 maart 2018 om 08:04
Nee, Wim. Niet Frans;)
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 08:19
Ik ga niet weer bekkenbouwer zeggen hoor. Dat wordt vervelend.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 08:19
Toch grappig. In de randstad hoor je "out." En jij komt met RAUS.
Vandaar.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 09:03
Kerkrade ligt dan ook niet in de randstad en die spreken liever Duits dan Nederlands-;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 09:03]
Vind ik leuk
Rodajc +6890
vrijdag 16 maart 2018 om 07:11
Dit bericht stond hier 2 dagen geleden ook al, alleen is de strekking van de laatste alinea 180 graden gedraaid. Waar 2 dagen geleden nog werd geïnsinueerd dat Stevens het niet eens was met de verlenging, blijkt dat nu dus wel zo te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:12
De koempelrevolutie is mislukt.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:19
Is er nog nieuws over onze trainer Slutsky
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 08:20
Hij is gesignaleerd. Wordt morgen vervolgd.

Spannend hè?
Vind ik leuk
Teo Smith +18129
vrijdag 16 maart 2018 om 07:20
Ah roda degradeert och.
Vind ik leuk
Kuip +4685
vrijdag 16 maart 2018 om 07:28
Ik denk dat het verlengen van het contract met Molenaar niet heel verstandig is. Aardige man, maar straalt ook werkelijk niets uit. Een dood vogeltje.
Ik heb niet het gevoel dat hij energie in de ploeg kan brengen en heeft zich al neergelegd bij degradatie.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 09:35
Wie is dan een goede trainer in de eredivisie loopt er niet een fatsoenlijke rond
Vind ik leuk
Thobar +3442
vrijdag 16 maart 2018 om 11:37
Was een hele goede trainer in de Jup, kent alle ploegen dus Roda heeft uitstekend geanticipeerd op volgend seizoen.
Al hadden ze beter Streppel kunnen nemen die is immers al 2x gepromoveerd en dat ie vrij kwam was evident.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 10:29
Hartstikke mee eens . Energie straalt niet van deze man af, integendeel staat net zo beteuterd erbij als Yannis vorig jaar. Ik meen ook dat ik eerder op VP gelezen heb dat Stevens niet bij de contractverlenging van Molenaar betrokken is geweest en dat ik daaruit op kon maken dat hij het er niet mee eens was. Nou staat er het tegenovergestelde. Ra-ra?
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:34
Google heeft dagelijks meer dan € 800 per dag in rekening geebracht, simpelweg door online te werken. mijn volgende neef was zes maanden en een maand geleden failliet, zijn prijs was € 27463 thuis 4 uur per dag ...


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­w­w.M­o­n­e­y­4­6.C­o­m
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:56
Rot op en ga eens echt werken voor je geld droplul!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 08:21
Het is net reclame. Net zo vervelend.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 08:24
Idd alleen kun je dit soort gespuis wel eerder verwijderen. Het staat er al bijna een uur op! Heel triest
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:34
dat stevens maar eens openheid van zaken geeft. er klopt geen hol van zijn verhaal. ik denk dat het eerder een kwestie is van een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. triest dat zo'n grote trainer zo met stront moet gaan gooien, en dat naar zijn " oude liefde " .
Vind ik leuk
luccerd +2832
vrijdag 16 maart 2018 om 08:06
Van jou had ik ook echt geen andere reactie verwacht, mijn beste Roda kenner/Collard en Caanen lover:)
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 10:47
Af en toe wat kritischer zijn op je club mag inderdaad wel. Zodra iemand bij Roda vertrekt zie ik jou doorgaans er op reageren alsof het iedereen tegen Roda is. Juist (opbouwende) kritiek helpt een club verder hé.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 15:52
oh maar kritisch zijn mag, maar dit is niet kritisch, dit is achterbaks. klein verschil.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 07:46
Zonder Korotaev gaat het boek toch definitief dicht. Het is helaas niet anders. Geld regiert denn welt. Bij voetbal is dat niet anders.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 09:13
Ben jij Schrouff in het kwadraat?
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 10:46
Schrouff Schrouff habibi
Vind ik leuk
plato68 +184