Controversieel 'Liverpool-shirt' uit de handel: Het was een lied van Bob Marley

Controversieel 'Liverpool-shirt' uit de handel: "Het was een lied van Bob Marley"

vrijdag 16 maart 2018 om 11:48

Het Britse kledingbedrijf Topman is diep door het stof gegaan nadat het een rood t-shirt met het getal 96 op de achterkant heeft gelanceerd. Het bedrijf kreeg veel klachten over het shirt, dat een ongepaste verwijzing zou zijn naar de Hillsborough-ramp in 1989.

Destijds kwamen er 96 Liverpool-supporters om het leven in het stadion van Sheffield Wednesday. Nadat Topman werd bedolven onder klachten en negatieve publiciteit, heeft het bedrijf besloten om het controversiële t-shirt uit de handel te halen. "Topman biedt iedereen die zich beledigd voelt door dit shirt zijn welgemeende excuses aan", wordt een woordvoerder geciteerd door Sky Sports.

Het bedrijf benadrukt echter dat het geen enkele verwijzing naar de Hillsborough-ramp wilde maken. "Het design is geïnspireerd op het nummer What Goes Around Comes Around van Bob Marley (met onder meer de ongelukkig gekozen lyrics 'It's called Karma baby and it goes around', red.). Het getal 96 verwijst naar het jaartal 1996, toen het nummer werd uitgebracht."

Plaats een reactie

vrijdag 16 maart 2018 om 11:53
Tegenwoordig is het een hype om door zo min mogelijk getriggered te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 11:58
Ik kom rechtstreeks uit het Wijnaldum topic. Je hebt helemaal gelijk.
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 16 maart 2018 om 12:01
Omdat er ook zoveel nare mensen zijn die anderen willen kwetsen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 12:58
Dat is hier op VP overduidelijk, afspiegeling van een samenleving die in en in verrot is.
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 16 maart 2018 om 13:43
Beste M-N, we hebben het redelijk goed maar de haat en afgunst is nog nooit zo groot geweest. Ik denk dat we met teveel zijn... kippen in een batterij pikken elkaar ook. :)
Ieder max. 2 kids, dan komt alles goed. :))
Moet voor jou heel apart zijn die heftigheid hier, zo van afstand bekijken. Wees blij kerel, dat je daar zit.
Vind ik leuk
soplul +1425
vrijdag 16 maart 2018 om 12:11
Bedoel je niet door zoveel mogelijk?
Vind ik leuk
Dedan002 +1950
vrijdag 16 maart 2018 om 12:14
Lange tenen heet dat, iets wat steeds meer mensen lijken te hebben.

Het is knap dat men zo'n achtergrond kan bedenken bij een rood shirt met het getal 96.
Vind ik leuk
Stack5 +1536
vrijdag 16 maart 2018 om 13:01
Let ff op wat je zegt. Ik heb zelf lange tenen en je wilt niet weten wat voor een problemen dat met zich mee brengt. Probeer maar eens schoenen te kopen met mijn formaat.

Je weet niet waar je mee spot.
Vind ik leuk
Dedan002 +1950
vrijdag 16 maart 2018 om 13:11
Excuus, ik begrijp wat je bedoelt. Mijn overgroot opa was schoenenmaker en overleed toen hij 96 was. Je begrijpt dus wel dat jouw comment in combinatie met dit artikel erg beledigend zijn voor mij.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 14:18
Het is wachten op de eerste activist die roept dat dit shirt niet kan omdat er in 1496 begonnen is met de zwarte piet.
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 16 maart 2018 om 11:59
Als het geel geweest was het wel goed geweest.
Ik snap het sentiment, maar wel heel toevallig... rood en 96.
Mooi dat hij het annuleert.
Vind ik leuk
Butsbal +9238
vrijdag 16 maart 2018 om 12:02
Een echte topman
Vind ik leuk
Butsbal +9238
vrijdag 16 maart 2018 om 12:00
Vriendschappelijk tegen Hannover 96 zit er dus ook niet in
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:01]
Vind ik leuk
Cookee +7990
vrijdag 16 maart 2018 om 12:48
Haha, als dat de opzet was... nee gaat nie lukken.
Vind ik leuk
vrijdag 16 maart 2018 om 12:03
Heel vreemd. Marley stierf in 1981 en heeft dit nummer nooit uitgebracht. Het is een vage opname die nog op een plank lag en meermaals is gemixt door dj’s en producers. dit zou wel het laatste nummer zijn dat je van Bob Marley op een shirt plaatst en daarom lijkt me dit een achteraf bedacht kutexcuus. Dit is niet de bedoeling geweest denk ik.
Vind ik leuk
Fr!ts +106
vrijdag 16 maart 2018 om 13:29
Mode deze dagen.
Vind ik leuk
Mass +3297
vrijdag 16 maart 2018 om 14:52
Wat een onzin zeg!!!
Vind ik leuk
Leffe +1033
vrijdag 16 maart 2018 om 15:37
Vroeger hadden we shirts met 11-1.,,( Het Heizeldrama), tja, toen werd daar nog om gelachen, het kon idd niet, maar er werd minder moeilijk overgedaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Controversieel 'Liverpool-shirt' uit de handel: "Het was een lied van Bob Marley"