Koeman verrast: Weghorst, Til, Kluivert en meer opvallende namen, géén Blind

    Koeman verrast: Weghorst, Til, Kluivert en meer opvallende namen, géén Blind

    vrijdag 16 maart 2018 om 12:00

    Bondscoach Ronald Koeman heeft 25 internationals geselecteerd voor zijn eerste Oranje-selectie. Onder meer Wout Weghorst, Marco Bizot, Hans Hateboer, Guus Til en Justin Kluivert hebben een oproep gekregen.

    Zij zijn de vijf debutanten in de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor de oefenduels met Engeland en Portugal. Ook Patrick van Aanholt, Marten de Roon en Ryan Babel mogen zich melden in Zeist. Steven Bergwijn, Daley Blind, Jeffrey Bruma, Daryl Janmaat, Luuk de Jong, Sergio Padt, Karim Rekik en Ruud Vormer maakten wel deel uit van de voorselectie, maar hebben geen oproep gekregen van de debuterende bondscoach.

    Oranje verzamelt zich op maandag 19 maart in Zeist om zich voor te bereiden op de twee oefenduels. Vrijdag 23 maart speelt Oranje tegen Engeland in de Amsterdam Arena en op 26 maart volgt in Zwitserland het treffen met Portugal. Koeman geeft vrijdag overigens geen persconferentie om zijn keuzes toe te lichten. Dat was bij voorgaande bondscoaches wel gebruikelijk.

    Selectie Oranje

    Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (FC Barcelona), Jeroen Zoet (PSV)

    Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Virgil van Dijk (Liverpool), Timothy Fosu-Mensah (Crystal Palace), Hans Hateboer (Atalanta Bergamo), Matthijs de Ligt (Ajax), Kenny Tete (Olympique Lyon), Stefan de Vrij (Lazio)

    Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Kevin Strootman (AS Roma), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

    Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Berghuis (Feyenoord), Bas Dost (Sporting Portugal), Justin Kluivert (Ajax), Memphis Depay (Olympique Lyon), Quincy Promes (Spartak Moskou), Wout Weghorst (AZ)



    Plaats een reactie

    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:05
    Vind het een goede selectie ondanks de opvallende namen
    Vind ik leuk
    Hyena +27302
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:08
    Dat Dalay er echter niet bijzit, vind ik wel behoorlijke onzin. Kluivert verdient het wat mij betreft ook echt nog niet.

    Bergwijn doet het de laatste weken beter.
    Vind ik leuk
    DannyH79 +376
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:12
    Las van de week dat Blind maar PL duels heeft gespeeld dit seizoen, dus dat zal de reden wel zijn gok ik.
    Vind ik leuk
    markpark +981
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:16
    Is Blind alweer fit? Dacht dat 'ie geblesseerd was, en dus waarschijnlijk niet fit genoeg is bevonden..
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:13
    Ja vind het ook wel raar van Blind, Koeman is wel zo eerlijk dat als je niet speelt/in vorm bent je bij hem niet wordt opgeroepen

    Kluivert heeft hij waarschijnlijk meegenomen omdat hij 1 van de weinige vleugelspelers is die een voorzet geeft / kan geven en dat met spits als Dost en Weghorst komt goed van pas

    Hij zal waarschijnlijk niet beginnen maar gewoon kwartiertje invallen

    Bergwijn is inderdaad in vorm al zag ik hem afgelopen zondag niet, ik vind het voor hem ook te vroeg omdat hij het pas de laatste weken laat zien en Kluivert het toch al over een langere periode heeft laten zien
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:16
    Leedz, wat heeft ie precies over een langere periode laten zien?
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:22
    Een plaag voor de verdediging te zijn, een man kunnen uitspelen, diepgang hebben, scorend vermogen, goede voorzet in huis hebben en dit toch op een constante niveau

    Hier en daar een verval in zijn wedstrijden maar dat is normaal voor jeugdige speler, zie Bergwijn tegen Willem II
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:29
    Denk dat absoluut duidelijk is dat hij (veel) talent heeft, maar met bovenstaande ben ik het toch echt oneens. Bij lange na niet constant genoeg om opgeroepen te worden voor het grote Oranje.
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:37
    Dat mag uiteraard maar ga je dan wel zeggen dat Bergwijn die constante wel heeft?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:49
    Nee hoor.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +203
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:07
    Inderdaad niet constant. De vijver waar we uit vissen is echter niet zo groot.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:43
    We hebben het gezien tegen ADO. Onze Tyrone had Kluivertje compleet in de tang. En dat nog tijdens een uitwedstrijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:05
    Volgens mij schuift dat tangetje van Tyrone regelmatig bij jou naar binnen, wat ben jij nat zeg.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:17
    Klets en kletsnat!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:20
    Kluivert een lange periode het laten zien, hahahaha. Slaap je nog?

    Die gozer heeft een paar goede potjes gespeeld.

    Hoeveel keer heeft Kluivert een assist achter zijn naam? Ik zie geen tot weinig voorzetten van zijn voet.
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:28
    Ik weet niet of jij Ajax fan ben maar als je de gehele wedstrijden kijkt zie je dat hij toch veel assists geeft alleen zijn medespelers maken het niet af (zie Hunterlaar afgelopen week, het waren er wel 3 van de voet van Kluivert)

    En een assist is alleen een assist als het ook wordt afgemaakt, neemt niet weg dat hij dat wel goed doet

    1e helft van het seizoen heeft hij toch echt een constante niveau laten zien, 6 doelpunten en een aantal daarvan waren prachtig

    Bergwijn scoort pas sinds het begin van dit jaar en heeft 7 doelpunten achter zijn naam
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:49]
    Vind ik leuk
    Nikos85 +964
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:34
    Kerel hij geeft zelden een assist zoekt altijd eerst naar zelf schieten. Zijn collega linksback kan al bijna dezelfde cijfers overleggen en die is er pas sinds winterstop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:53
    Wat dat betreft is het met de buitenspelers van Ajax slecht gesteld. Het zijn de verdedigers en middenvelders die recent de meeste doelpunten maken. Dus die vorm is er nog echt niet, maar ja, wie weet in het nederlands elftal wel. Net als strootman juist andersom fungeert in het nederlands elftal. Club goed, NL slecht
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:33
    Een assist is pas een assist als er een doelpunt uitkomt he.....Kluivert heeft het een paar wedstrijdjes leuk gedaan maar hij is nu toch aardig de weg kwijt. Geeft niks, hebben al die jonge gasten een periode. Zaak is dan dat je sterk genoeg in je schoenen staat om je vorm te hervinden, daar gaat het nogal eens mis.
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:32
    Ja totale club willekeur.

    Kluivert heeft een paar speelminuten meer, maar met 23 wedstrijden bv 3 minder dan bergwijn.
    Ook heeft Bergwijn 8 assist waar Kluivert er 4 heeft en heeft Bergwijn 1 doelpunt meer.

    Dus ja totale willekeur.
    Je ziet het altijd wel, maar ook al ben je ajacied wanneer je het over langere tijd noemt dan klopt er toch iets niet.
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:43
    Wat ik al eerder zei hierboven als jij wel een assist geeft maar het wordt niet afgemaakt (Huntelaar) ligt het dan aan jou of andere?

    Wat betreft de doelpunten keek ik niet goed, Bergwijn heeft er inderdaad 1 meer

    en met langere tijd neem ik afgelopen seizoen ook mee
    Bergwijn 25 wedstrijden 2 doelpunten
    Kluivert 14 wedstrijden 2 doelpunten
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:24
    "Wat ik al eerder zei hierboven als jij wel een assist geeft maar het wordt niet afgemaakt (Huntelaar) ligt het dan aan jou of andere?"

    Ja koekoek, zo ken ik er nog wel een paar.....
    Waar houdt het dan op met de grens te verschuiven??
    Denk je nou echt dat koeman alle minuten van Kluivert ziet zodat hij dat kan bijhouden?

    En vorige seizoen is sowieso al niet echt wat zeggend qua verschil....je wil doelen op dat hij minder wedstrijden nodig had om 2 doelpunten te maken?? :)

    Die wedstrijden zijn dit seizoen, sterker nog ze zijn in deze (2e) helft van het seizoen!
    Nu moet je in vorm zijn niet vorig seizoen omdat je 2 doelpunten maakt in 14 wedstrijden....
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4984
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:58
    Ben het helemaal eens dat je nu in vorm moet zijn en niet vorig jaar.

    Maar het is geen grens verleggen als je een assist geeft die gewoon een goal hoort te zijn zoals Kluivert deed tegen Heerenveen maar die Huntelaar helaas verprutste. En zo heeft hij er meer gehad. Blijkbaar is Koeman van mening dat Dost of Weghorst die wel zullen maken ;o)
    Kluivert en Bergwijn ontlopen elkaar niet veel dus misschien heeft ie gewoon een muntje opgegooid haha.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3188
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:39
    Koeman had Promes lekker thuis moeten laten en Bergwijn selecteren. Zowel Kluivert als Bergwijn hebben de toekomst. Promes laat het nooit zien wanneer hij voor Oranje wordt opgeroepen...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:55
    Promes thuislaten, serieus?

    Meerdere die het lieten afweten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3188
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:59
    Ja, serieus. Wat heeft Promes nou laten zien tijdens al die interlands?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:04
    Wat heeft een Wijnaldum of een Strootman laten zien?
    Promes kan het niet alleen!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3188
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:34
    Strootman is ook een ramp bij het Nederlands elftal. Wijnaldum doet het inderdaad ook niet veel beter. Wat dat betreft hebben hun wel wat gemeen : Schijnen het heel goed bij hun club te doen, en eenmaal in Oranje...toch wel frappant.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81235
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:39
    Maar bij hun teams hebben ze toch wel wat betere spelers om hun heen. Zou dat er niet mee hebben te maken denk je?
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1115
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:59
    Promes is één van de nieuwe kartrekkers van Oranje. Ja, zo erg is het echt gesteld. Babel had ik niet opgeroepen en daarvoor in de plaats Bergwijn erbij. Dan kun je je tenminste echt op de toekomst richten.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8353
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:32
    Tete en Memphis waren gisteren ook drama.
    Vind ik leuk
    OK__4 +55
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:42
    Als hij zo eerlijk is moet hij Cillessen ook niet oproepen!
    Vind ik leuk
    HJR +6376
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:55
    Als Koeman je niet selecteert wanneer je niet speelt of in vorm bent, waarom zit Cillessen er dan bij? En Tete (weet niet of die altijd speelt).

    Voor de rest ben ik het wel met hem eens, al zal ik voor Bergwijn kiezen ipv Kluivert. Of gewoon allebei.

    Bergwijn is wel in vorm zoals jezelf zegt
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:11
    Cillessen heeft een goede vorm :) Tete die speelt gewoon al wordt er wel gerouleerd

    Hij had ze beide kunnen oproepen ja alleen dan heb je met Babel 3 linksbuiten dat is iets te veel en Babel thuis laten zou bizar zijn
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:12
    Nee, Tete staat er naast sinds de winterstop al, staat reserve.
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:33
    Onzin heeft donderdag nog gespeeld en vorige week ook
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    zaterdag 17 maart 2018 om 19:03
    Geen onzin:
    https://www.vi.nl/.../tete-wil-basisplaats-terug-bij-lyon-ik-zit-vol-ve...
    Translate this page
    Jan 26, 2018 - Kenny Tete is na een zeer sterke fase in de eerste seizoenshelft sinds enige tijd zijn basisplaats kwijt bij Olympique Lyon. De rechtsback heeft het daar moeilijk mee, maar het goede gevoel overheerst bij de ex-Ajacied.
    Vind ik leuk
    Leedz +5137
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:32
    26 jan hahaha we leven al bijna 2 maanden verder, aangezien je VI gebruikt check ff de wedstrijd van donderdag en vorige week en kijk wie eens 90 minuten heeft gespeeld
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:12
    Blind is nog geblesseerd....
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8353
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:28
    Als dat zo is wat jij zegt dan staat zoet dus op doel.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3834
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:34
    Ik denk dat Bergwijn het ook gaat afleggen t.o.v. Idrissi die het bij jong oranje erg goed doet en nu bij AZ ook in een flow is gekomen.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:57
    Nee ik zag hem zondag ook niet.
    Zat hij waarschijnlijk op de herdgang met de rest van de PSV selectie. Om de flater van zaterdag te verwerken.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1218
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:14
    Vind ook inderdaad Bergwijn voor Kluivert, en Daley hoort er bij te zitten maar goed nu weet die wel dat die meer moet spelen voor het Nederlands elftal dus kan die mooi op zoek naar een andere club
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:13
    Blind is geblesseerd....
    Vind ik leuk
    jakeisback +5605
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:34
    Bergwijn heeft echt net pas 2,5 wedstrijd leuk meegespeeld. Kluivert liet het ook in 1e seizoenshelft zien. Afgelopen zondag was Kluivert toch wel weer een plaag. Onzin Kluivert verdient het absoluut meer dan Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:00
    Inderdaad onzin wat jij praat Jake-grote-back. Omdat Kluivertje de eerste 3 wedstrijden van dit seizoen een redelijk niveau heeft gehaald moet hij boven Bergwijn verkozen worden. Logisch
    Vind ik leuk
    jakeisback +5605
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:42
    Hij scoort een keer tegen Feyenoord en week daarvoor een intikkertje en opeens is hij het talent van onze eredivisie? Kluivert heeft een vaste basisplaats, speelt bij een club waar meer druk is. Daarbuiten heeft Kluivert nu al goals gemaakt waar je de pure klasse van afziet. Die goals tegen Willems 2, Twente zeggen genoeg.
    Vind ik leuk
    psv erwt +116
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:32
    speelt bij een cub waar meer druk is, ok
    Vind ik leuk
    jakeisback +5605
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:33
    ? lijkt me duidelijk toch
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:41
    Meer drugs bedoelt ie
    Vind ik leuk
    PRICE +17913
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:45
    Kluivert,de man van 160 miljoen,speelt 3 goede wedstrijden,triest dat hij er bij zit.
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:55
    Daley komt terug uit een blessure en heeft sondsdien geen 45 minuten gespeeld bij UTD
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:59
    Blind is geblesseerd
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:03
    https://uk.soccerway.com/players/daley-blind/68886/matches/

    5 januari voor het laatst minuten gemaakt.
    273 minuten in dit seizoen in de PL op het veld gestaan.

    Als je niet speelt, moet je niet geselecteerd worden.
    Bij de absolute topclubs mag je best wel eens een wedstrijd je missen maar hij zit er niet eens op de bank.

    En op die zelfde link staat dat ie vanaf 16\1 een "knock" heeft.
    Geblesseerd zijn helpt ook niet echt met genoeg op het veld staan om geselecteerd te worden....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3658
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:54
    Ik snap de selectie van Kluivert ook echt niet, zo goed doet die het nog niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:31
    Wat Blind betreft hoop ik dat ie er ook nooit meer bijkomt net nals Veltman en Janmaat.
    Vind ik leuk
    Sanders +3293
    vrijdag 16 maart 2018 om 17:29
    jaa veltman OUT!
    Janmaat vind ik niet zo slecht overgens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:04
    Koeman maakt dezelfde fouten als zijn voorgangers toch spelers van Ajax selecteren, daarmee ga je je niet kwalificeren dat zijn een stel slapjanussen die jongens weten niet wat vechten is.
    Vind ik leuk
    5697956 +3034
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:09
    Juist door de opvallende namen is de selectie goed.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:05
    Interessante samenstelling. Benieuwd wie er door het ijs gaan zakken. Sommigen zullen het echt niet waar gaan maken, maar het begin aan een nieuw Oranje is iig gemaakt. Ik had op basis van de afgelopen maanden, maar ik ben natuurlijk niet objectief, Bergwijn er ook wel graag bij gezien. Is de laatste 2-3 maanden één van de beste spitsen in vorm in de eredivisie. Maargoed, wat niet is kan nog komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    JustH +10784
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:11
    Snap je voorkeuren Wobo
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:13
    Kluivert en Bergwijn zijn beiden talenten voor de linksbuitenpositie. Maar momenteel beiden nog te vroeg in hun carrière om al te kunnen zeggen wie straks de vaste linksbuiten van Oranje gaat worden.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:21
    Misschien wel Butsbal junior
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:27
    En Memphis dan?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19974
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:52
    Zou me niks verbazen als hij bij Oranje doorschuift als diepe spits...
    Vind ik leuk
    Bertus +4139
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:41
    Ik treur er geen minuut om dat Bergwijn er niet bij zit. Laat hem maar rustig op de Herdgang trainen. Dan is de kans dat hij een blessure oploopt ook minimaal. Zijn tijd bij Oranje komt echt nog wel.
    Vind ik leuk
    The Genius +2828
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:05
    Ben wel erg benieuwd naar een kluivertje en til op dit niveau
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:21
    Doen toch niet mee. Of ben je benieuwd hoe ze op de bank zitten ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:07
    Hahaha we gaan gewoon door waar we gebleven waren. Manmanman.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:28
    Ja, ook voor koeman is het lastig om jongens als messi ronaldo neymar of hazard op te roepen. Echt onbegrijpelijk!!!!
    Vind ik leuk
    TheSavior +821
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:07
    Weghorst.. Dat kan echt niet..
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:27
    En toch is hij erbij, dus kan het, en weet je waarom, omdat het kan.

    Ik zeg het nog een keer, omdat het kan.
    Vind ik leuk
    groninger +977
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:32
    en niet omdat het moet
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:07
    Ajax heeft nu echt een probleem met Raiola. Kluivert geselecteerd.

    Die man gaat Overmars zo diep in z'n ster nemen. Heb nu al medelijden met ze.

    Overigens is het onterecht dat hij erbij in mijn optiek
    Vind ik leuk
    luccerd +2983
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:15
    Achja,Ajax heeft toch 3 sterren:)
    Vind ik leuk
    Zultkop +3206
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:16
    :) Raiola heeft misschien zelf ook wel een groot probleem:

    'Een nieuwe aardbeving in het voetbal: de fiscus jaagt op Mino Raiola'

    vrijdag 16 maart 2018 om 08:15

    Mino Raiola en zijn cliënten zijn het onderwerp van een onderzoek naar belastingfraude. De Nederlandse autoriteiten zouden momenteel de financiën van de zaakwaarnemer uitpluizen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:07



    Kluivert, daar begrijp ik echt helemaal niets van. Laat die jongen eerst eens drie goede wedstrijden achter elkaar spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:09
    Berghuis met veruit de beste statistieken dit seizoen niet maar Kluivertje (om maar een aanvaller te noemen) zit er wel bij?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1969
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:10
    Berghuis zit er ook gewoon bij. ;)
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1155
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:24
    Heb ik helemaal verkeerd gelezen! Bergwijn staat in de tekst, geen Berghuis :) Stom van mij maar bedankt!
    Vind ik leuk
    John M. +4182
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:13
    Zo stom is het ook weer niet. Bergwijn en Berghuis lijkt veel op elkaar (de naam bedoel ik). Ik moet ook altijd oppassen om ze niet door elkaar te halen.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:50
    Ik heb daar een ezelsbruggetje voor:

    Berghuis voetbalt bij een club met Rood Witte shirts, and Bergwijn bij een club met Wit Rode shirts!
    Vind ik leuk
    John M. +4182
    vrijdag 16 maart 2018 om 19:58
    Dat is een goeie tip, ik hoop dat ik de kleuren niet door elkaar breng.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:09
    Begin van een nieuw tijdperk voor Oranje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:09
    Tjonge mis brenet
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +705
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:10
    Kluivert.. kan echt niet!!
    Vind ik leuk
    Blindsy +7832
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:10
    Gedurfde keuzes. Over sommigen valt te twisten maar hij kiest duidelijk voor n nieuwe groep, en dan vooral spelers die nú in vorm zijn. Ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:10
    Marten de Roon niet? Why?
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1969
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:13
    Marten de Roon zit er ook gewoon bij. ;)
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:17
    Precies! Ik lees het verkeerd
    Vind ik leuk
    zwollie +6585
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:12
    Eindelijk een bondscoach die geen Vincent Janssen oproept
    Vind ik leuk
    Stefrutten +349
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:51
    Klopt. Helaas wel weer strootman die in ned elftal niks van bakt
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +1969
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:12
    Onbegrijpelijk dat Bizot boven Padt word gekozen.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:28
    Wij begrijpen het wel.
    Vind ik leuk
    0260165 +595
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:14
    Had liever Blind op het middenveld gezien i.p.v. V d Beek of Vilhena maar voor de rest is het wel oké.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3206
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:14
    Ach een aantal van die nieuwe namen zullen waarschijnlijk gewoon even aan een test onderworpen worden hoe ver ze zijn en of ze meekunnen op het niveau.
    Diegenen die niet voldoen zullen voorlopig niet meer geselecteerd worden ga ik vanuit. Dat is het mooie van oefenpotjes. Wel jammer dat Vormer er niet bij zit, daar ben ik wel benieuwd naar of hij zich staande kan houden.
    Vind ik leuk
    Stefrutten +349
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:52
    Vormer is geblesseerd of net paar dagen herstelt. Anders zat die er heus wel bij
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10077
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:16
    Als hij Blind niet oproept omdat hij nauwelijks speelt moet hij Cillessen ook niet selecteren.. Dit is met 2 maten meten toch ?
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:17
    Wel Kluivertgeen Bergwijn. Ach ja, raakt ie ook n8et geblesserd. Laat Snuivertje maar 90 minuten meedoen tegen die mannen. Heeft ie ook een keer iemand van meer dan 55 kilo tegen.
    Vind ik leuk
    3Bier +5924
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:30
    Kluivert of Bergwijn is om het even denk ik. Kluivert is meer de klassieke buitenspeler van tegenstander opzoeken en de spits zoeken. Bergwijn is meer doelgericht en is wat minder aan de zijlijn gebonden. Hij zal wel voor Kluivert hebben gekozen vanwege de toevoer richting Dost/Weghorts. Bergwijn had ik ook prima gevonden, achja hij zoekt het maar uit met dit zooitje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12323
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:57
    Zo izzet
    Vind ik leuk
    WED +192
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:18
    Voetballer van het jaar in België niet geselecteerd...droevig gesteld met het niveau van deze competitie ;-)
    Vind ik leuk
    3Bier +5924
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:26
    Licht geblesseerd
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12237
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:36
    Zegt wellicht meer over de vooroordelen van de NL’ers dan over de speler in kweste.. Is trouwens inderdaad licht geblesseerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:40
    En hiervan was Jan Boskamp ook overtuigd als je hem bij de voorselectie zet, dan moet je hem ook meenemen.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4748
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:22
    Leuke hastag trouwens #porned
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:39
    ja, zag hem ook haha, ik dacht wat staat daar nou...
    Vind ik leuk
    jakeisback +5605
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:29
    Natuurlijk wint Kluivert het van Bergwijn. Ik zei het al tegen meerdere Psv fanboys. Kluivert heeft meer techniek en heeft ook meer goals gemaakt in zijn korte carrière. Terechte keuze
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:33
    Keurige selectie hopelijk maakt hij Van Dijk aanvoerder.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +639
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:33
    Bizot ipv Padt bevreemd mij wel. Vind Bizot wel goed, maar vaak domme blunders maken. Padt vind ik veel stabieler.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:29
    tel het aantal tegendoelpunten even.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12237
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:35
    Bizot.. Wat een grap zeg. Kan je beter Franky Zandzak oproepen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:38
    Was het afgelopen weekend toch erg belangrijk met belangrijke reddingen. Dat zal ook meegeteld hebben. Hoe heeft Franky Zandbak het gedaan dan? Ik ken hem niet :-)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12237
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:40
    Die geeft geen strobreed toe man, haha.
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:30
    Koeman staat nou niet bekend als grapjas.

    Bovendien zal hij het zeker beter zien dan jij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:37
    Ben erg benieuwd waar Koeman voor gaat kiezen tegen Engeland en Portugal. Zowel 433 als 442 heb je spelers die dit spel kunnen spelen.
    Zou wel eens 442 willen zien, met Memhis en Promes in de spits.
    Achterin is er meer keus en zijn de verschillen niet zo groot als in de potentie die er is. Van Dijk tov De ligt bijvoorbeeld. Ben wel erg benieuwd naar het middenveld, waar menig speler flink door het ijs zakte van het niveau bij hun club tov het niveau bij het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1527
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:38
    Het kan aan mij liggen, maar het idee van die hele voorselectie vind ik niks. Gewoon selecteren en klaar.

    Verder drie linksbuitens als ik mij niet vergis of Depay moet er niet bijzitten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:39
    Prima selectie. Een selectie waar twee jaar geleden men al mee moest starten. Good job Cowmen!
    Vind ik leuk
    DuWijk +295
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:39
    “Steven Bergwijn, Daley Blind, Jeffrey Bruma, Daryl Janmaat, Luuk de Jong, Sergio Padt, Karim Rekik en Ruud Vormer maakten wel deel uit van de voorselectie, maar hebben geen oproep gekregen van de debuterende bondscoach.”

    Ik ben nu al zo blij met Koeman als bondscoach. Er zit een idee achter zijn selectiebeleid. Natuurlijk hebben we in NL weinig kwalitatieve keuze meer op dit moment, maar er is tenminste een idee.

    Zo blij dat spelers als Rekik, Bruma, Veltman, BMI, Janmaat en Verhaegh niet worden opgeroepen. Geen NL elftal materiaal. Geeft dan jeugd idd de kans.

    Daley Blind en Davy Klaassen moeten weer veel gaan spelen en komen dan vanzelf in aanmerking. Steven Bergwijn moet deze vorm doorzetten en komt dan ook gewoon in aanmerking.

    Vooralsnog dus hulde aan Koeman.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:44
    Zeker mooi! Ook hoe er nu met het nederlands elftal omgegaan word. Trainen in Zeist, andere manier van de pers. Alles gericht op prestatie in plaats van randzaken. Selectie kan ik me in vinden, waarmee je dus ook duidelijk meer systemen in kunt spelen. Oranje zonder Robben geeft ook meer mogelijkheden voor de rest. Dit is toch de eerste keer zonder Robben na zijn afscheidswedstrijd?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:15
    Welk idee zit er achter Weghorst? Belachelijke keuze!
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:31
    Ik zou zeggen, bel Koeman even op.
    Vind ik leuk
    peinke +1831
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:45
    Grootste verrassing is toch wel die blaaskaak van een Kluivert! Hoe kan dat nu weer, heel Nederland verbaast zich hierover behalve die Koeman. Heeft die dagelijkse stroom aan lobby-berichten via allerlei MM toch gewerkt.
    Wel moet ik zeggen dat ik de maniertjes van dit mannetje al storend vind, maar is altijd nog iets beter dan die PSV-er Bergwijn. Voor mij hoeven ze overigens beide niet.
    Al met al, toch een matige selectie op voorhand. Maar ja, beter is er niet! Het middenveld is wel heel matig, zeker zonder Klaasen en Blind. Dat zijn voor het NL elftal toch zeer bruikbare krachten! Jammer voor deze jongens.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 12:52]
    Vind ik leuk
    Mdam +359
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:47
    pfff wat hebben we ook een trieste voorhoede..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:29
    Het is allemaal niet zo een spektakel. Maar we moeten het ermee doen en wie weet is Koeman in staat sommige spelers naar een hoger plan te tillen.
    Vind ik leuk
    HJR +6376
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:51
    Goede zaak al had ik nu voor Bergwijn gekozen ipv Kluivert. Dan geef je in mij ogen een beter signaal af. Bergwijn is de man in vorm.

    Daley niet begrijp ik speelt niet, maar dan is het niet logisch dat Cillessen er wel bij zit, trek dan 1 lijn ook al is het een keeper. En speelt Tete eigenlijk de laatste tijd?
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:07
    Tete speelt wel ja en over Cillessen...hij behoort wel tot de beste keepers die we momenteel hebben dus dat is wel logisch gezien de kwaliteit van de andere keepers.
    Vind ik leuk
    HJR +6376
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:10
    Snap ik maar waarom dan niet Daley Blind? Die hoort ook bij de verdedigers/middenvelders die we nu hebben.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1084
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:14
    Denk dat de positie van Daley Blind makkelijker is in te vullen. En las ergens dat hij geblesseerd is maar ben het met je eens dat hij er gewoon bij hoort!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:52
    Weghorst, Bizot en Kluivert???
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Vind ik leuk
    hassel +584
    vrijdag 16 maart 2018 om 12:54
    Weghorst en Kluivert. Belachelijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:00
    5-2-1-2 cillessen v aanholt de vrij de ligt v dijk fosuh mensah wijnaldum strootman promes depay kluivert
    Vind ik leuk
    onbemind +194
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:01
    Prima keuzes van Koeman, met v.Dijk en de Vrij en Hateboer en
    v.Aanholt achterin, midden: Strootman-Vilhena en Propper, voor:
    Promes-Dost en Memphis. Op doel Cillesen. Met invallers Kluivert
    Berghuis en Weghorst.
    Vind ik leuk
    Jozef +32804
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:04
    Bergwijn had wat mij betreft wel een plek verdiend.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1093
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:06
    Gaat die Koeman bij z’n eerste wedstrijd gelijk de fout in om dit arrogante kut Kluivert te selecteren.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13018
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:08
    Koeman heeft de handdoek al gegooid eer dat hij begonnen is. Die kan zijn hoop op ooit trainer worden van Barcelona nu definitief vergeten.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +231
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:10
    Ben toch wel blij met Koeman als trainer. Een echte ajacied die een hart voor de club en het land heeft. Alleen jammer dat Huntelaar en Veltman niet zijn opgeroepen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:14
    Blind is geblesseerd. Daarnaast natuurlijk belachelijk dat Weghorst erbij zit. AZ is eigenlijk al een niveau te hoog voor hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:14
    nou Koeman is heel wat van plan volgens mij met oranje dit is bijna een hele completen nieuwe selectie dat de afgelopen voorgaande bondscoaches hadden maar je zult zien dat er weer genoeg mensen zijn die het weer niet goed vinden wat Koeman doet of wie hij oproept zo gaat dat altijd maar ik denk zelf dat het wel een goed selectie is en dat Koeman wel weet wat hij doet
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:20
    Dus de enige wat zeker is van een Basisplaats is Cillessen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:33
    kan ik bij jou een hoertje bestellen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:39
    Ja hoor, natuurlijk!
    Zeg het maar... Leeftijd? Jongen of meisje?
    We hebben vanalles
    Vind ik leuk
    Obl93 +1851
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:31
    Goede selectie, had alleen Bergwijn ipv Kluivert opgeroepen.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1535
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:32
    Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Strootman nog wordt geselecteerd? Ik heb echt in tijden geen slechtere speler bij het NL elftal gezien die elke keer toch weer selecteerd wordt.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +405
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:59
    Denk dat je gelijk hebt. Strootman is over het algemeen gezien allleen maar een storende factor geweest in Oranje. Blijkbaar een goede clubvoetballer maar Oranje heeft schijnbaar een verlammende werking op hem.
    Mentaal????
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:34
    Heerrlijk al die AZijnzeikerds hier over Weghorst en Bizot. Blijkbaar is Til wel goed genoeg, topper hoor.

    Wen er maar aan, het nieuwe AZ is de toekomst.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5174
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:54
    Of Koeman gaat net als de rest ook falen? :)
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:37
    misschien, maar dit wordt een opbouw tijd. gun hem de tijd om de beste talenten te kiezen samen met wat routinees en wie weet komt Oranje er weer snel bovenop.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5174
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:56
    Volgens mij is de laatste tijd wel gebleken dat de spelers uit de Mickey Mouse competitie dat soort potjes niet aan kunnen, maar goed misschien dat de spelers van AZ anders zijn (ik vermoed van niet, in de Kuip geven ze al niet thuis bijvoorbeeld)
    Maar goed het zijn oefenpotjes waar Engeland en Portugal niet echt om zitten te springen dus misschien voor het moraal leuk
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:39
    Je hebt gelijk dat de jonkies niet thuis gaven in de kuip, maar het was hun eerste keer en beter toen dan straks de 22ste.

    Ik denk dat AZ er dan veel beter op voorbereid is.
    Vind ik leuk
    jakeisback +5605
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:17
    Mooie ontwikkeling. Az doet het uitstekend en heeft mooie talenten in hun team. Mag je trots op zijn.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3834
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:35
    Mooi voor de Kazen, die tellen er ineens drie internationals bij.
    En volgend seizoen is die Stengs voor Oranje bijna een zekerheidje mits hij dat niveau voor zijn blessure kan aantikken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    El Cazador +4778
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:45
    Wie van mij niet hadden gehoeven:
    Jeroen Zoet
    Bas Dost, geen typische interland voetballer
    Kevin Strootman, hetzelfde laken en pak
    Memphis Depay, zelfde verhaal en waarom dat is, geen idee
    Georginio Wijnaldum, ook geen echte interland voetballer
    Patrick van Aanholt, zelfde verhaal
    Wie ik mis in deze selectie:
    Ruud Vormer, geen briljante voetballer, denk wel een echte international
    Davy Klaassen, ondanks dat die geen wedstrijdritme heeft
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1599
    vrijdag 16 maart 2018 om 18:25
    Hoefde het amper telezen toen wist ik al dat jij voor ajax bent
    Vind ik leuk
    frankn27 +5174
    vrijdag 16 maart 2018 om 13:53
    Dat wordt een basisplek voor Dost
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:21
    Cillessen
    Van Aanholt, Ake, Van Dijk, De Vrij, Hateboer
    Pröpper, De Roon
    Memphis, Dost, Berghuis/Promes

    En dan als het niet vlot Ake of Van Aanholt eruit en Wijnaldum/Promes/Berghuis erin
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:41
    De Ligt hoort samen met van dijk in de basis te staan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:32
    kut elftal, allemaal kleine piemels
    Vind ik leuk
    Simonsopa +405
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:55
    Daley komt nog wel terug. Heeft altijd zijn waarde gehad
    Vind ik leuk
    Reddevil +176
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:08
    Blind is geblesseerd speelt ook niet bij United.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:57
    Goede opstelling: 5-3-2
    Cilessen
    Hateboer van dijk de ligt de vrij van aanholt
    Wijnaldum strootman/ til
    Promes dost depay/kluivert
    Vind ik leuk
    Kuip +5800
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:52
    Cillissen
    Hateboer, van Dijk, Ake, van Aanholt
    Wijnaldum, de Roon, Strootman
    Promes, Dost, Kluivert
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 17:17
    Voor kiest Koeman in het centrum??
    Van dijk ,de ligt , de vrij ??
    Ben benieuwd!!!
    Vind ik leuk
    Psvschilder +1599
    vrijdag 16 maart 2018 om 17:53
    Volgensmij heeft meneer koeman wat tegen psv
    Vind ik leuk
    ditbennick +417
    vrijdag 16 maart 2018 om 20:51
    Er is hoop voor Oranje! Geen PSV'er als veldspeler. Zoet komt er sowieso niet in. Dus goede keuze!
    Vind ik leuk
    Spiegel +8203
    vrijdag 16 maart 2018 om 21:11
    Als je Vilhena oproept had je net zo goed Vormer de kans moeten gunnen...

    Bergwijn i.p.v. Kluivert had best gemogen.

    Cilessen niet oproepen? Wie dan?
    Cilessen is gewoon na Zoet (nu Cilessen niet speelt dan) onze beste keeper.
    Wou je anders Zoet, bizot en Padt meenemen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman verrast: Weghorst, Til, Kluivert en meer opvallende namen, géén Blind