Onana ontbreekt op Ajax-training; Ten Hag heeft twee serieuze twijfelgevallen

    Onana ontbreekt op Ajax-training; Ten Hag heeft twee serieuze twijfelgevallen

    vrijdag 16 maart 2018 om 14:10

    Ajax kan komend weekend tegen Sparta mogelijk niet beschikken over Siem de Jong. De aanvallende middenvelder annex aanvaller kampt met een voetblessure.

    "Het wordt voor hem een race tegen de klok", zegt coach Erik ten Hag op de persconferentie. Ook Noussair Mazraoui kampt met een blessure en is er volgens Ten Hag waarschijnlijk niet bij tegen Sparta. "Als morgen echt blijkt dat die twee er niet bij kunnen zijn, dan gaan we andere spelers oproepen."

    André Onana heeft ook fysieke klachten. De doelman heeft last van zijn achillespees. "Uit voorzorg heeft hij niet meegetraind. Maar ik verwacht wel dat hij zondag aan de aftrap staat." Verder ontbreekt ook Nick Viergever, die eerder deze week opnieuw geblesseerd raakte.

    Frenkie de Jong ligt volgens Ten Hag op schema. De coach wil echter niet zeggen wanneer de middenvelder gaat terugkeren. "Ik denk dat het niet heel lang meer hoeft te duren. Hij zal dit seizoen nog beschikbaar zijn. Zijn herstel verloopt voortvarend en hij gaat moet goede stappen vooruit. De interlandbreak gaat hem ook wel helpen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Ajax +633
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:14
    Waarom gebeuren deze dingen altijd op vrijdag?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 15:56
    Grootse twijfelgeval is Ten Hag zelfs, u bent de zwakste schakel tot ziens. Totaal geen kaas van voetbal gegeten. En zich inleven in een ander, daar heeft meneertje nog nooit van gehoord. Norse boeren Tukker, weg er mee.
    Vind ik leuk
    14forever +7914
    vrijdag 16 maart 2018 om 16:17
    Zo gebeurt er tenminste wat op vrijdag
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12860
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:17
    Krijgen we gewoon een smurf in de goal.

    Zet dan nog liever Siem De Jong maar in de goal. Slechter als op de spits positie zal niet kunnen.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +732
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:22
    Haha siem de Jong is ook geblesseerd staat er
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12860
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:25
    Hij gaat maar hinken. Alles beter dan die smurf.
    Vind ik leuk
    peinke +1832
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:21
    Ten Hag heeft over het algemeen zo'n 8 twijfelgevallen, iedere week. Dus, niets nieuws onder de zon.
    Vind ik leuk
    Voebtal +1953
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:27
    Dolberg??
    Vind ik leuk
    henkvlis +3113
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:27
    Opa de Jong heb je toch niet nodig tegen Sparta, mag ik hopen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4747
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:32
    Zal je zien valt Siem in scoort die een hattrick, het loopt altijd anders dan je vooraf bedenkt.
    Mss kan Ajax het stok oude doelpunten record tegen Vitesse 12 - 1 eens een keertje verbreken.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9327
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:46
    Ik ben blij als Ajax überhaupt de drie punten pakt.. Sinds Ten Hag het bij Ajax voor het zeggen heeft gaat het met de week achteruit. Niet dat het onder Keizer perfect ging maar daar was tenminste nog vooruitgang te merken.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4747
    vrijdag 16 maart 2018 om 14:47
    Tuinkabouters denken altijd in het klein, Keizers regeren groots en vorstelijk!!
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1527
    vrijdag 16 maart 2018 om 19:24
    Nick Viergever zal blijven ontbreken.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    vrijdag 16 maart 2018 om 20:38
    Siem moet lekker rust houden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onana ontbreekt op Ajax-training; Ten Hag heeft twee serieuze twijfelgevallen