Nieuw thuis- en uitshirt van Oranje lekt uit: opvallend zigzag patroon

    Nieuw thuis- en uitshirt van Oranje lekt uit: opvallend zigzag patroon

    zaterdag 17 maart 2018 om 08:10

    Het nieuwe uit- en thuisshirt van het Nederlands elftal is gelekt. De ploeg van Ronald Koeman gaat spelen in een oranje shirt met zwarte accenten en een opvallend zigzag patroon op de mouwen.

    Dat meldt Footy Headlines, dat ook de foto's van het nieuwe uitshirt in handen heeft. Dat tenue is turquoise van kleur met een gestreepte gradianet op de voorkant. Waar het thuisshirt gepaard wordt met een wit broekje, zal Oranje uit met een donkerblauwe broek gaan spelen.

    Oranje zou de nieuwe shirts richting de oefenduels met Engeland en Portugal gaan onthullen. Nederland zal tot het EK 2020 in deze shirts gaan spelen.










    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wat vind je van de shirts?

    (1933 stemmen)

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +20473
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:12
    Blijft lelijk dat oranje
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:39
    Mwa. Vooral jammer dat alle Nike shirts toch hetzelfde zijn qua ontwerp.
    Vind ik leuk
    Itsese +4251
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:54
    Mooiste kleur dat er is;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +16543
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:50
    Precies en dat zig-zag patroon toont het beleid uit Zeist aan over de laatste jaren ;-)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20473
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:14
    Het blijft behelpen ;-)
    Vind ik leuk
    The FC +0
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
    Nee, is mooi dat Oranje. Shirts van Duitsland, Spanje, Frankrijk, ... dat is pas lelijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:16
    Als het maar Oranje is.
    Vind ik leuk
    Sportvogel +173
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:24
    Het zijn geen afschuwelijke shirts, dus ik ben tevreden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:20
    Fel oranje met zwarte accenten, redelijk effen shirt en broekje, grote leeuw op de borst, ik vind het mooi hoor. Modern en klassiek ineen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:25
    Ik zou voor grijs gaan, gezien de resultaten
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12003
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:30
    Ach ja, in '88 hadden we echt een foeilelijk tenue en werden we Europees kampioen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:09
    En in de jaren 60 droegen we ook foeilelijke hippie kleding en landden we voor het eerst op de maan... Makkelijk om met de ogen van het heden het verleden te beoordelen..

    Ik vermoed dat jij 88 niet echt bewust heb meegemaakt..sterker... je misschien niet eens geboren was.. Maar als je met de ogen VAN DIE TIJD in DAT TIJDSBEELD naar het shirt van 88 keek, was het juist een heel hip, 'flashy' tenue t.o.v. andere landen..

    In 74 en 78 hadden we ook een sip tenue en haalden we ook de WK finales.. Niks mis dit nieuwe tenue... Uittenue ook prima.

    Hier op dit forum blijkt ook wel weer het probleem van de Nederlandse volksaard.. Praten we over shirtjes, zeggen we allemaal dat we het zo fijn vinden dat we allemaal een ongezouten mening mogen hebben in NL en die bovendien mogen ventileren..We weten het allemaal beter, lijkt het wel.. Nou, ik zie het anders..hebben we gewoon een relatief eenvoudig en ingetogen tenue ( Zie dit nieuwe tenue ), zijn we nog steeds ouderwetse zeikerds... Heerlijk..altijd maar die vrijheid van zeiken mogen hebben!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12003
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:13
    Rustig maar.. :)
    Ja ik heb '88 bewust meegemaakt, maar nu zou dat shirt erg lelijk gevonden worden, toen vond ik het ook wel cool eigenlijk..
    En voor de duidelijkheid, ik vind deze shirts ook niet lelijk.. Beetje door m'n woorden heenlezen, ik ben vrij vaak nogal sarcastisch namelijk.. ;)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7044
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:42
    Op tv zie je dat patroon toch niet. Nutteloos dus
    Vind ik leuk
    Pvm9 +794
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:44
    Dat zwarte streepje in de nek met de leeuw erop lijkt op een envelop van de belastingdienst
    Vind ik leuk
    Counterattack +10316
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:54
    Brrrrrrrrr
    Vind ik leuk
    remakil +5499
    zaterdag 17 maart 2018 om 08:59
    Het is ook een zware belasting om dat shirt te dragen...
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:35
    Lol! :D
    Vind ik leuk
    Nova +1362
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:02
    Shirtjes vallen wel mee. Ze zijn gewoon simpel. Als ze helemaal egaal waren, zou men ook zeggen dat ze lelijk zijn.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11466
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:24
    Shirt is net het nederlandselftal ... net niet af
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:28
    Niet super maar wel aardig. Dit lichtblauwe blijf ik echter vrij lelijk vinden. We hebben de unieke mogelijkheid om thuis altijd in oranje te spelen en uit in rood-wit-blauw, zodat we altijd in de kleuren van ons land spelen, doe dat dan ook...
    Vind ik leuk
    Thobar +3978
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:18
    Altijd in rood-wit-blauwe shirts, mooiste kleurcombi
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:03
    Maar we staan bekend om oranje, het is notabene onze bijnaam dus dat kunnen we niet verloochenen. Bovendien spelen we even vaak uit als thuis dus lijkt me prima zo.
    Vind ik leuk
    Thobar +3978
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:08
    Ik heb een iets andere insteek;)
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:11
    Dat mag! We leven in een vrij land haha.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11243
    zaterdag 17 maart 2018 om 09:47
    Thuisshirt is prima, maar het uitshirt ziet eruit als een trainingsshirt
    Vind ik leuk
    FARMER1963 +151
    zaterdag 17 maart 2018 om 10:03
    Ach in ‘88 waren de shirts ook foeilelijk, en kijk eens hoe legendarisch deze geworden zijn.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1687
    zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
    Zebrastrepen om de tegenstander te ontregelen misschien dat kwalificatie dan wel mogelijk is.
    Vind ik leuk
    jessec +30
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:27
    Waarom staat er geen Oranje-logo op de broekjes..
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:34
    Zie er tip top uit. En vooral mooi dan de witte broek terug is! Al vermoed ik dat de UEFA en FIFA pipo's weer gaan eisen dat teams zoveel mogelijk 1 kleur dragen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:56
    Kunnen ze dat eisen dan?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1710
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
    Die gasten's is het gelukt om 104 pdf-pagina's vol kutregeltjes over het tenue te vullen. Die eisen zelfs dat de ruimte die de KNVB bijv. altijd gebruikt om de wedstrijd en vlaggen onder het logo te plaatsen maximaal 50 cm² is. En owee als die kleine lettertjes hoger dan 2cm zijn!!!!

    En zo heb je ook dus die 'licht vs donker regel'. Zodra de teams maar een klein beetje dezelfde kleur hebben moet alles anders. Volgens hun houden de scheidsrechters, en wij als debiele kijkers, de teams beter uit elkaar als ze één kleur dragen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 13:53
    manmanman das kansloos zeg
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3023
    zaterdag 17 maart 2018 om 12:39
    Het ziet er niet uit. Het nationale team is toch niet voor modepoppen...
    Vind ik leuk
    Cappie +6945
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:09
    Is dat een zigzagpatroon?
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:12
    Best treurig dat de enigste prijs die we ooit wonnen in het lelijkste shirt ooit behaald werd.
    Ik had liever een Bep Bakhuys achtig shirt gezien.
    Vind ik leuk
    Sanders +3526
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:16
    Ik vind ze wel mooi. Sowieso beter dan dat oranje blauw wat er eerst was. Maarja je kunt nooit iedereen tevreden houden
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1291
    zaterdag 17 maart 2018 om 14:45
    Het is vooral heel jammer dat al die shirts universeel lijken te worden dankzij Nike en Adidas. Zo'n beetje elke club loopt er met hetzelfde shirt bij waarbij enkel de kleuren zijn aangepast en hier een daar een streep of motief erbij of juist weggelaten. Allemaal hetzelfde template.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1478
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:27
    Mam man doe dan iniedergeval leeuwtjes ipv streepjes
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:33
    Mooi shirt, zonde dat er een witte broek onder zit. Die zullen ze wel nooit dragen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 01:40
    Ik vind het thuis tenue gewoon erg mooi.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuw thuis- en uitshirt van Oranje lekt uit: opvallend zigzag patroon