Nieuw thuis- en uitshirt van Oranje lekt uit: opvallend zigzag patroon

Nieuw thuis- en uitshirt van Oranje lekt uit: opvallend zigzag patroon

Gepubliceerd: zaterdag 17 maart 2018 om 08:10za 17-03-2018 om 08:10

Het nieuwe uit- en thuisshirt van het Nederlands elftal is gelekt. De ploeg van Ronald Koeman gaat spelen in een oranje shirt met zwarte accenten en een opvallend zigzag patroon op de mouwen.

Dat meldt Footy Headlines, dat ook de foto's van het nieuwe uitshirt in handen heeft. Dat tenue is turquoise van kleur met een gestreepte gradianet op de voorkant. Waar het thuisshirt gepaard wordt met een wit broekje, zal Oranje uit met een donkerblauwe broek gaan spelen.

Oranje zou de nieuwe shirts richting de oefenduels met Engeland en Portugal gaan onthullen. Nederland zal tot het EK 2020 in deze shirts gaan spelen.










Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wat vind je van de shirts?

(1938 stemmen)

Plaats een reactie

wattenstaafje +24044
zaterdag 17 maart 2018 om 08:12
Blijft lelijk dat oranje
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
zaterdag 17 maart 2018 om 09:39
Mwa. Vooral jammer dat alle Nike shirts toch hetzelfde zijn qua ontwerp.
Vind ik leuk
Itsese +6217
zaterdag 17 maart 2018 om 09:54
Mooiste kleur dat er is;)
Vind ik leuk
The FC +0
zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
Nee, is mooi dat Oranje. Shirts van Duitsland, Spanje, Frankrijk, ... dat is pas lelijk
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 08:16
Als het maar Oranje is.
Vind ik leuk
Sportvogel +270
zaterdag 17 maart 2018 om 08:24
Het zijn geen afschuwelijke shirts, dus ik ben tevreden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:20
Fel oranje met zwarte accenten, redelijk effen shirt en broekje, grote leeuw op de borst, ik vind het mooi hoor. Modern en klassiek ineen.
Vind ik leuk
Counterattack +11758
zaterdag 17 maart 2018 om 08:25
Ik zou voor grijs gaan, gezien de resultaten
Vind ik leuk
MojoRisin +15103
zaterdag 17 maart 2018 om 08:30
Ach ja, in '88 hadden we echt een foeilelijk tenue en werden we Europees kampioen..
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 09:09
En in de jaren 60 droegen we ook foeilelijke hippie kleding en landden we voor het eerst op de maan... Makkelijk om met de ogen van het heden het verleden te beoordelen..

Ik vermoed dat jij 88 niet echt bewust heb meegemaakt..sterker... je misschien niet eens geboren was.. Maar als je met de ogen VAN DIE TIJD in DAT TIJDSBEELD naar het shirt van 88 keek, was het juist een heel hip, 'flashy' tenue t.o.v. andere landen..

In 74 en 78 hadden we ook een sip tenue en haalden we ook de WK finales.. Niks mis dit nieuwe tenue... Uittenue ook prima.

Hier op dit forum blijkt ook wel weer het probleem van de Nederlandse volksaard.. Praten we over shirtjes, zeggen we allemaal dat we het zo fijn vinden dat we allemaal een ongezouten mening mogen hebben in NL en die bovendien mogen ventileren..We weten het allemaal beter, lijkt het wel.. Nou, ik zie het anders..hebben we gewoon een relatief eenvoudig en ingetogen tenue ( Zie dit nieuwe tenue ), zijn we nog steeds ouderwetse zeikerds... Heerlijk..altijd maar die vrijheid van zeiken mogen hebben!
Vind ik leuk
MojoRisin +15103
zaterdag 17 maart 2018 om 09:13
Rustig maar.. :)
Ja ik heb '88 bewust meegemaakt, maar nu zou dat shirt erg lelijk gevonden worden, toen vond ik het ook wel cool eigenlijk..
En voor de duidelijkheid, ik vind deze shirts ook niet lelijk.. Beetje door m'n woorden heenlezen, ik ben vrij vaak nogal sarcastisch namelijk.. ;)
Vind ik leuk
Eimersweide +9288
zaterdag 17 maart 2018 om 08:42
Op tv zie je dat patroon toch niet. Nutteloos dus
Vind ik leuk
Pvm9 +912
zaterdag 17 maart 2018 om 08:44
Dat zwarte streepje in de nek met de leeuw erop lijkt op een envelop van de belastingdienst
Vind ik leuk
Counterattack +11758
zaterdag 17 maart 2018 om 08:54
Brrrrrrrrr
Vind ik leuk
Antonio_4 +2203
zaterdag 17 maart 2018 om 12:35
Lol! :D
Vind ik leuk
Nova +1964
zaterdag 17 maart 2018 om 09:02
Shirtjes vallen wel mee. Ze zijn gewoon simpel. Als ze helemaal egaal waren, zou men ook zeggen dat ze lelijk zijn.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
zaterdag 17 maart 2018 om 09:24
Shirt is net het nederlandselftal ... net niet af
Vind ik leuk
Rodajc +18664
zaterdag 17 maart 2018 om 09:28
Niet super maar wel aardig. Dit lichtblauwe blijf ik echter vrij lelijk vinden. We hebben de unieke mogelijkheid om thuis altijd in oranje te spelen en uit in rood-wit-blauw, zodat we altijd in de kleuren van ons land spelen, doe dat dan ook...
Vind ik leuk
Thobar +4605
zaterdag 17 maart 2018 om 12:18
Altijd in rood-wit-blauwe shirts, mooiste kleurcombi
Vind ik leuk
Rodajc +18664
zaterdag 17 maart 2018 om 13:03
Maar we staan bekend om oranje, het is notabene onze bijnaam dus dat kunnen we niet verloochenen. Bovendien spelen we even vaak uit als thuis dus lijkt me prima zo.
Vind ik leuk
Thobar +4605
zaterdag 17 maart 2018 om 13:08
Ik heb een iets andere insteek;)
Vind ik leuk
Rodajc +18664
zaterdag 17 maart 2018 om 13:11
Dat mag! We leven in een vrij land haha.
Vind ik leuk
Romario9 +13564
zaterdag 17 maart 2018 om 09:47
Thuisshirt is prima, maar het uitshirt ziet eruit als een trainingsshirt
Vind ik leuk
FARMER1963 +182
zaterdag 17 maart 2018 om 10:03
Ach in ‘88 waren de shirts ook foeilelijk, en kijk eens hoe legendarisch deze geworden zijn.
Vind ik leuk
19AZ82 +1966
zaterdag 17 maart 2018 om 11:37
Zebrastrepen om de tegenstander te ontregelen misschien dat kwalificatie dan wel mogelijk is.
Vind ik leuk
jessec +28
zaterdag 17 maart 2018 om 12:27
Waarom staat er geen Oranje-logo op de broekjes..
Vind ik leuk
Antonio_4 +2203
zaterdag 17 maart 2018 om 12:34
Zie er tip top uit. En vooral mooi dan de witte broek terug is! Al vermoed ik dat de UEFA en FIFA pipo's weer gaan eisen dat teams zoveel mogelijk 1 kleur dragen...
Vind ik leuk
★Timmio★ +25059
zaterdag 17 maart 2018 om 12:56
Kunnen ze dat eisen dan?
Vind ik leuk
Antonio_4 +2203
zaterdag 17 maart 2018 om 13:51
Die gasten's is het gelukt om 104 pdf-pagina's vol kutregeltjes over het tenue te vullen. Die eisen zelfs dat de ruimte die de KNVB bijv. altijd gebruikt om de wedstrijd en vlaggen onder het logo te plaatsen maximaal 50 cm² is. En owee als die kleine lettertjes hoger dan 2cm zijn!!!!

En zo heb je ook dus die 'licht vs donker regel'. Zodra de teams maar een klein beetje dezelfde kleur hebben moet alles anders. Volgens hun houden de scheidsrechters, en wij als debiele kijkers, de teams beter uit elkaar als ze één kleur dragen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25059
zaterdag 17 maart 2018 om 13:53
manmanman das kansloos zeg
Vind ik leuk
mba4u2c +3585
zaterdag 17 maart 2018 om 12:39
Het ziet er niet uit. Het nationale team is toch niet voor modepoppen...
Vind ik leuk
Cappie +7781
zaterdag 17 maart 2018 om 14:09
Is dat een zigzagpatroon?
Vind ik leuk
Cookee +12696
zaterdag 17 maart 2018 om 14:12
Best treurig dat de enigste prijs die we ooit wonnen in het lelijkste shirt ooit behaald werd.
Ik had liever een Bep Bakhuys achtig shirt gezien.
Vind ik leuk
Sanders +4269
zaterdag 17 maart 2018 om 14:16
Ik vind ze wel mooi. Sowieso beter dan dat oranje blauw wat er eerst was. Maarja je kunt nooit iedereen tevreden houden
Vind ik leuk
Karakter1 +1319
zaterdag 17 maart 2018 om 14:45
Het is vooral heel jammer dat al die shirts universeel lijken te worden dankzij Nike en Adidas. Zo'n beetje elke club loopt er met hetzelfde shirt bij waarbij enkel de kleuren zijn aangepast en hier een daar een streep of motief erbij of juist weggelaten. Allemaal hetzelfde template.
Vind ik leuk
Setovitch +1419
zaterdag 17 maart 2018 om 18:27
Mam man doe dan iniedergeval leeuwtjes ipv streepjes
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 18:33
Mooi shirt, zonde dat er een witte broek onder zit. Die zullen ze wel nooit dragen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 01:40
Ik vind het thuis tenue gewoon erg mooi.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws