Salah-show op Anfield: vier treffers voor topscorer en monsterzege Liverpool

    Salah-show op Anfield: vier treffers voor topscorer en monsterzege Liverpool

    Gepubliceerd: zaterdag 17 maart 2018 om 20:34za 17-03-2018 om 20:34

    Op Mohamed Salah staat dit seizoen werkelijk geen maat in de Premier League. De Egyptische dribbelkoning tekende zaterdagavond voor vier treffers tegen Watford en had daarmee een groot aandeel in een 5-0 zegen van zijn club Liverpool op Watford. 

    Salah was met 24 treffers na dertig speelrondes al topscorer van de Premier League, samen met Harry Kane (Tottenham Hotspur). Nu Kane geblesseerd is en in maart niet meer in actie komt, neemt zijn concurrent duidelijk geen gas terug. Tegen middenmoter Watford tekende de linkspoot zaterdagavond op Anfield al voor zijn eerste goal voor de avond. 

    Nog voor de pauze werd het 2-0 en opnieuw haalde Salah de trekker over. Van dichtbij tikte de oud-speler van AS Roma binnen bij de tweede paal. Watford was slechts figurant in de grote Salah-show. Vrijwel direct na de pauze mocht Roberto Firmino zowaar ook een duit in het zakje doen. De Braziliaan scoorde zeer fraai met de hak - op aangeven van Salah. 

    In het slotkwartier van het duel voerde Salah zijn doelpuntenaantal op naar vier. Eerst gleed hij z'n derde van de avond binnen na een mooie solo en in de 85e minuut werd het 5-0. Salah kon een rebound hard binnenschieten. Door de simpele zege klimt Liverpool op de ranglijst naar de derde plek, over Spurs heen. 

    Poll

    Gaat Salah ooit de Gouden Bal winnen?

    (3153 stemmen)

    Plaats een reactie

    power +6092
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:35
    Watford tegen Salah
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3102
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:41
    Juist!
    Een cadeautje van ons Mootje!
    Vind ik leuk
    power +6092
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:44
    was zeker genieten van hem. grote cadeau
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1222
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:37
    Top voetbal in de PL met Liverpool
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:39
    Wat een voetbal met Liverpool.... gewoon genieten om naar te kijken!
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:39
    Ik denk dat mijn mede Reds het wel met me eens waren geweest dat als Salah het in zijn eerste seizoen voor Liverpool 20 goals had gemaakt in alle competities dat die het uitstekend had gedaan. Absolute geweldenaar! Zijn dribbelen, techniek, schieten is zo goed. Alles boven de verwachtingen! De scouting verdiend een goed compliment voor hem. En Robertson. Kost maar 10 miljoen. Heel erg goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:08
    Robertson is in mijn ogen echt het koopje van het jaar geweest. Geweldige linksback. Veel beter als moreno
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 21:09]
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:26
    Een betere voorzet, snelheid, en veel beter in verdedigen. Ontzettend blij met hem.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1029
    zondag 18 maart 2018 om 03:59
    oxlade-chamberlain doet het ook boven verwachting eigenlijk heel liverpool boven mijn verwachtingen
    Vind ik leuk
    Quaresma +5799
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:16
    Hopen dat hij in de CL nog heel wat doelpuntjes mee kan prikken dit seizoen.

    Robertson heeft alles wat ze op Anfield waarderen. Passie vechtlust en een bizarre conditie.

    Hopen dat beide spelers nog lang op Anfield blijven.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:27
    Dat hoop ik ook.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3102
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:00
    Absoluut mee eens!
    Nu alleen zo snel mogelijk Clyne weer terug op de rechtsback positie.

    Gomez is een centrale verdediger en GEEN back.


    TAA, verhuur die jongen aub. Kan een leuke linksback worden in de toekomst, maar nog lang niet voor nu.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:03
    Linksback?

    Trent deed het prima IMO. Maar Clyne wordt inderdaad wel gemist.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3102
    zondag 18 maart 2018 om 04:02
    Rechtsback bedoel ik uiteraard.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2505
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:42
    Speler van het jaar worden heeft die zeker verdient met zijn statesstieken
    Vind ik leuk
    Piet44 +336
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:47
    Beste speler van de PL !!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:50
    Missertje van Roma. Hadden ze meer voor moeten pakken. Maar het is hem gegund. Toch bijzonder hoe hij zich ontwikkeld heeft na zijn tijd bij Roma. Waarom kon hij dit niet bij ons zo etaleren?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:01
    Het systeem van Klopp past misschien beter? Salah's positionering is uitstekend. En hoe Firmino terug zakt en verdedigers met zich mee neemt zorgt ervoor dat Salah in kansrijke posities kan komen. Hij speelt meer als een rechtsvoor nu dan een rechtsbuiten. Overigens moest Roma toen ze hem verkochten snel geld hebben. Maar het is natuurlijk achteraf gezien, hé ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 00:07
    Helemaal eens.
    De centen kwamen goed van pas.
    En Firmino is misschien wel een van de meest onderschatte voetballers.
    Stuk makkelijker om naast te voetballen als naast Dzeko
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1029
    zondag 18 maart 2018 om 04:03
    toch is dzeko ook niet slecht kan schieten koppen en is ook redelijk snel
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4395
    zondag 18 maart 2018 om 09:21
    Zijn ook 2 andere type spitsen. Maar Firmino is inderdaad best wel onderschat.
    Vind ik leuk
    Demi +305
    zaterdag 17 maart 2018 om 21:06
    Salah is de koning van liverpool.. Mocht Real Madrid hem willen kopen dan kost hij rond de 200 miljoen.. Hij wordt/is de nieuwe topscorer van Engeland