Invaller Dessers maakt laat gelijk in Friesland en bezorgt Heerenveen kater

    Invaller Dessers maakt laat gelijk in Friesland en bezorgt Heerenveen kater

    zaterdag 17 maart 2018 om 22:38

    Invaller Cyriel Dessers heeft zaterdagavond een punt gered voor FC Utrecht in Heerenveen. In de absolute slotfase van de wedstrijd in het Abe Lenstra Stadion tekende de Belgische spits voor de gelijkmaker: 2-2. 

    Het sterk presterende Utrecht begon goed in Friesland. Na een paar gemiste kansjes was het verdediger Mark van der Maarel die voor de openingstreffer tekende. Pas na die 0-1 leek Heerenveen wakker te worden. De ploeg van scheidend trainer Jurgen Streppel werd beter, ging dominanter voetballen en kwam nog voor rust op gelijke hoogte. Na prima voorbereidend werk van Denzel Dumfries scoorde middenvelder Morten Thorsby. 

    Ook na rust kwam Utrecht beter uit de startblokken. De tweede helft was aantrekkelijk, met kansen in beiden strafschopgebieden. Heerenveen leek de drie punten te gaan pakken nadat Reza Ghoochannejhad een kwartier voor tijd de 2-1 had binnengeschoten. 

    Heerenveen kon de zege echter niet over de streep trekken. Utrecht bracht Dessers in de 84e minuut in de ploeg en begon aan een heus slotoffensief. De Belgische goaltjesdief werkte de bal via de voet van Lucas Woudenberg binnen. 

    Heerenveen heeft nu 36 punten en blijft daarmee op de tiende plaats staan, één punt achter Heracles Almelo. Utrecht (vierde) heeft nu 48 punten. Feyenoord, dat zondag op bezoek gaat bij PEC Zwolle, kan bij winst op gelijke hoogte komen. 

    Plaats een reactie

    Rood&wit +3549
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:41
    Kan ermee leven met de 2-2
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11789
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:42
    Dit was de lastigste wedstrijd op papier na Feyenoord uit, een gelijkspel is prima, de rest gewoon winnen :)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20481
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:44
    Zeker als je in de slotfase de gelijkmaker maakt.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3549
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:47
    Inderdaad! Vond Utrecht tot de 0-1 echt de beteren van de twee, daarna laat je Heerenveen voetbalen wat je niet moet doen natuurlijk. Als Utrecht gewoon was blijven voetballen had het 0-3 geworden maar helaas 2-2
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20481
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:53
    Jammer. Heerenveen speelt wel goed combinatievoetbal en Utrecht had het er wel lastig mee en je zag het ook aan balbezit dat in Heerenveens voordeel was. Toch nog knap een puntje gepakt en dat is ook prima bij Heerenveen uit.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 15:34
    Ik niet. Van tevoren had ik hiervoor getekend maar getuige het spelbeeld had een overwinning voor ons wel verdiend geweest.
    De eerste 20 minuten domineerden jullie maar na de goal was het ook meteen gebeurd.
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3549
    zondag 18 maart 2018 om 16:04
    Ben het wel met je eens. Maar had echt het idee dat mijn ploeg niet meer voluit voetbalde en hele slechte keuzes maakte, verschillende momenten stond labyat vrij voor het intikken maar al met al mogen we niet klagen met de gelijk maker in de 88 min. Voor de rest wel genoten van Heerenveen en mijn eigen club.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 17:09
    Voor het eerst sinds tijden weer eens genoten van een wedstrijd van Heerenveen. Op de eerste 20 minuten na dan.
    Al met al kan ik inmiddels ook leven met een gelijkspel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11789
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:42
    Slechte wedstrijd aan onze kant ondanks een sterk begin, Vitesse is niet ingelopen, nu hopen dat Feyenoord doet wat het het beste doet: falen.

    En uuhh, wie stopt Markie van der Maarel???
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25349
    zondag 18 maart 2018 om 08:06
    Zet hem in de spits! 4e goal alweer en dit was zelfs een onvervalste spitsengoal!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20481
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:42
    Terechte uitslag en voetballend vind ik Heerenveen toch een stuk aantrekkelijker spelen.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:48
    Om 4e te kunnen worden moest er bij Feijenoord gewonnen worden. Daar verandert na vandaag niets aan. Uuuuuuhh.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:05
    Die Nijhuis begint wel raar te worden overigens. Er valt geen peil op te trekken hoe hij fluit. Mannelijk voetballen prima maar hij maakt er een potje van.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1307
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:14
    Wees blij dat je geen Makkelie had die had geheid een penalty gegeven.
    Vind ik leuk
    fcu79 +1029
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:12
    Toch een gevoel van er had meer ingezeten. Ook oplichting dat de 2-2 nog valt. Jammer dat het na de 0-1 zo inkakte. Morgen kijken wat fey tegen Zwolle doet. Voor nu nog op 4!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    zaterdag 17 maart 2018 om 23:54
    2-2 is een terechte uitslag.
    Jammer dat Feyenoord morgen waarschijnlijk wel een plekje ten koste van Utrecht klimt op doelsaldo.
    Maar het seizoen is nog niet voorbij.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12204
    zondag 18 maart 2018 om 00:41
    We hadden vandaag moeten winnen.helaas want ik zie Feijenoord echt niet Winnen van pec.had je verder uit kunnen lopen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    zondag 18 maart 2018 om 07:54
    Mannen, er is nog niets aan de hand. Als morgen Feyenoord langszij komt, strijden we op Utrechtse manier tot het eind voor die vierde plek. We bewzen al dat we iets beter waren, alle wedstrijden bij elkaar genomen.

    eEn Sil, die Keizer is best goed hoor, veel supportes van Ajax vinden hem beter dan Ten Hag. Ik ben het er niet mee eens, ik denk zomaar dat ze liever knokten onder Keizer dan een stap harder te zetten voor TH. Daarom denk ik ook dat AZ er nog overheen komt, wat heel knap zal zijn.
    Vind ik leuk
    Objectief +3071
    zondag 18 maart 2018 om 10:07
    Leuke wedstrijd om te zien. Utrecht leek Heerenveen te overlopen in de eerste 20 min en kwam dan ook geheel terecht op 0-1. Daarna nam Utrecht gas terug (onbegrijpelijk) en liet het Heerenveen combineren. Heerenveen nam de wedstrijd geheel over en kwam terecht op de 1-1. Tweede helft zette Utrecht weer hoog druk (zoals in het begin van de wedstrijd). Echter dit was van korte duur (eerste 10 min). Heerenveen nam de wedstrijd over en Utrecht liet Heerenveen het spel maken. Kansen volgden en de 2-1 was geheel terecht. De wedstrijd leek daarop Gespeeld te zijn, totdat Streppel de man vd wedstrijd, Reza, wisselde en de sterk controlerende Yuki wisselde. De lijn was uit het spel en Utrecht kon weer druk zetten. Logisch gevolg was de 2-2.
    Voor de neutrale fan een erg leuke pot. De gemiddelde Heerenveen fan zal heel erg balen (van zowel uitslag als coach).
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 13:32
    Waar is henkie is hij ziek van het gelijke spel van zijn clubje.
    Gelukkig hebben wij er een meegenomen in de tas.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 15:36
    Hier is Henkie al.
    Ik ben helemaal nergens ziek van. Een gelijkspel tegen Utrecht is gewoon niet slecht. Daarnaast speelde Heerenveen een puike wedstrijd.

    Je mag gerust de confrontatie opzoeken maar je schiet er weinig mee op.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:28
    Nee anders ben je altijd de eerste die reageerd.
    Maar voor jullie teleurstellend omdat gelijkmaker net voor einde kwam.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 11:05
    Bij de thuiswedstrijden zit ik gewoon in het stadion en zit ik niet constant op mijn telefoon te koekeloeren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Invaller Dessers maakt laat gelijk in Friesland en bezorgt Heerenveen kater